Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Räkkyjooseppi - 15.02.17 - klo:11:34
-
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005088765.html
oho !
-
Kyllähän liikenneraktorilla ajava tarttee kuorma-autonkortin. Tai ainakin tartti joskus.
Tuosta on vain askel viiden päivän reissuun.
-
Eiköhän tuossa tarkoiteta 65 kulkevia.
-
Sitten jos tollaseen traktoriin kytketään peräkärry, pitäisi myös ajokortista löytyä iso-E ;D
-
Siis yli 40km/h kulkevä traktori rinastetaan kuorma-autoon ja tarvii vedettävän häkkyrän kanssa CE-kortin? Vai tarkoitetaanko näitä yli 65km/h kulkevia.
-
Bärneriskän ministeriön esitys, mahdollisesti sen tiedottaja ja iltiksen toimittaja voivat yhdessä saada aika sopan väärinkäsitysten sattumilla höystettynä. Eiköhän noilla nopeilla traktoreilla tarkoiteta niitä yli viittäkymppiä vipeltäviä joita on tulossa markkinoille. Sitten kun traktorin tai sen sorttisen nopeus ja paino ovat melkein samat kuin kuorma-autolla, niin en näe mitään syytä sille miksei niitä voisi koskea ihan samat säännöt.
Kaipa tuosta on kohta pian jossain nettilehdessä tarkempaakin tietoa ellei koko esitystä halua lukea. Ja olihan siellä traktoriin turvavyön käyttövelvollisuuskin... :)
-
Siis yli 40km/h kulkevä traktori rinastetaan kuorma-autoon ja tarvii vedettävän häkkyrän kanssa CE-kortin? Vai tarkoitetaanko näitä yli 65km/h kulkevia.
terminaattorinki ravireissut muuttuu henkisesti kevyemmiksi kun tartte konikopin kans kärsiä niistä ohittelevien komukoitten keskisormista vaan saa paahtaa sen mitä mersu vettää :) ;) :D ;D
-
Mielestäni kaikkiin 2000-luvun rakkoreihin pitäisi vaatia CE kortti.
Ai miksikö. Ihan muuten vaan.
-
Siis yli 40km/h kulkevä traktori rinastetaan kuorma-autoon ja tarvii vedettävän häkkyrän kanssa CE-kortin? Vai tarkoitetaanko näitä yli 65km/h kulkevia.
terminaattorinki ravireissut muuttuu henkisesti kevyemmiksi kun tartte konikopin kans kärsiä niistä ohittelevien komukoitten keskisormista vaan saa paahtaa sen mitä mersu vettää :) ;) :D ;D
Kyllä konikopilla pitää edelleen ajaa 80km/h tuonkin esityksen mukaan.
-
Nopea traktori kulkee yli 60km/h.
Liikennetraktorit vain 50km/h.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/suomi-p%C3%A4%C3%A4st%C3%A4%C3%A4-nopeat-traktorit-tielle-2016-1.130622
-
Mielestäni kaikkiin 2000-luvun rakkoreihin pitäisi vaatia CE kortti.
Ai miksikö. Ihan muuten vaan.
Sopii mulle :D
-
Nopea traktori kulkee yli 60km/h.
Liikennetraktorit vain 50km/h.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/suomi-p%C3%A4%C3%A4st%C3%A4%C3%A4-nopeat-traktorit-tielle-2016-1.130622
Oonko mä vaan tyhmä, vai jääkö tuohon nyt harmaa alue 50-60km/h välille?
Ehdottomasti yli 50 kulkeviin C-kortti vaatimus.
B-perävaunujen nopeusrajat voisi olla vaikka päin vastoin. Jarruttomalle 80 ja jarrulliselle 100km/h. Jarruttomia itsetehtyjä kötöksiä on maakunnat täynnänsä, enemmän ja vähemmän vaarallisia laitteita. Jarrulliset sentään katsastetaan kerran 2 vuoteen.
-
Mielestäni kaikkiin 2000-luvun rakkoreihin pitäisi vaatia CE kortti.
Ai miksikö. Ihan muuten vaan.
Sopii mulle :D
Ei mulle, tarviis mennä autokouluun. =)
-
Mielestäni kaikkiin 2000-luvun rakkoreihin pitäisi vaatia CE kortti.
Ai miksikö. Ihan muuten vaan.
Sopii mulle :D
Ei mulle, tarviis mennä autokouluun. =)
Se olis sulle kyllä tarpeen muutenkin, ettet ajelisi kolareita omalla puhamaallasi.
-
Mielestäni kaikkiin 2000-luvun rakkoreihin pitäisi vaatia CE kortti.
Ai miksikö. Ihan muuten vaan.
Mites 2010 luvun?
-
https://www.facebook.com/watmannenwillen/videos/1569432193085932/
-
Onhan siellä kaikenlaista paripyöristä, itsetehdyistä peräkärryistä, korttivaatimuksista yms.
Unella on edunvalvonta.