Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Loordi Fordson - 02.12.07 - klo:11:57
-
Tässä historiaa tutuilta, ja vaihtohistoriaa ym.:
1) 165 vm.-71, umpirautaa, ei lopu koskaan, edelleen ajossa
2) 590-2 vm.-81,samoin, ei lopu koskaan, edelleen ajossa
3) 590-4 vm.-80-82, vaihtui Valmettiin moottori ja voimansiirto-ongelmien takia 2900 h jälkeen
4) 675-2 MP vm.-84, luja ja viaton, vaihtui 390-4, joka kolmesti kärsinyt siitä kuuluisasta jousesta, käytössä, muuten ok.
5) 390 SP-4 vm.-89, hyvä kone, vaihtui 399 SpeedShitfiin, käytössä, pelanneet tosi hyvin
6) 2680-4 vm.-82 tai 83, voimansiirrossa loputtomasti riesoja, myyty suoraan tilalta.Lopetti viljelyn, myyty
7) 2640-4 vm. -83, moottoriremontti 4000 h kohdalla, myyty suoraan tilalta, Valmetti tilalle.
8) 675-4 SP vm. -84, etuakseliongelmat jatkuvia. Lopetti viljelyn, edelleen tilalla
9) 3060E-4 vm.-89, etuperä, nostolaitteen poikkiakseli, sähköriesoja, käytössä
10)3060E-4 vm. -89, 2000h ei riesoja, vaihtui 6180 rakennevika (paha), vaihtui remontin jälkeen 6280, jossa edelleen sama ikävä ongelma, toiseen 6280:een, joka koki saman vaurion, yht. ajettu n.6000 h kolmella koneella. Pohjanoteerauksia, vaihtuivat toiseen merkkiin, joita ollut kaksi yhtä aikaa, JD ja Valtra.
11) 3090-4 vm.-89, 8000 h, yhteensä. Aluevaihde, sähköt ja lopuksi taka-akseli. Vaihtui Mega-Valtraan jolla ajettu yli 10000 h paremmalla menestyksellä
12) 5455 vm.-05, ajettu 250 h. Vaihtui merkki,isäntä ei tyytyväinen edellisten tosi hyvin toimineiden Coventryn Fergujen jälkeen kokoonpanon laatuun, huoltomies työllisty. Merkki vaihtui tilalla lähes 50:n Ferguvuoden jälkeen..
13) 6180 vm. -97. Urakoitsijan Marelli-malli, suunnanvaihdin ja sähköt ongelmoi 2600 h aikana 3 kertaa. Isot laskut lyhyessä ajassa. Vaihtui Valtraan.
14) 390-4 AgriPower, pelasi hyvin, vahingon takia remonttiin, 5445:een vaihtui, hyvin pelaa
15)5455 Dyna-4, ajettu alle 300 h, hyvin pelittää...
16)6255 , ihan ok, sähkökatkaisimia vaihtoon...Valtra tilalle.
17) 4255-4 vm.-98. 3000 h,jatkuvia riesoja pääosin sähköissä, vaihtui matalakierros-Valtraan
Eli nyt odottelen joko 5400, 6400 ja 7400-sarjaa kannattaisi harkita. Välillä merkki vaihtui liian monella. Joko nyt laatu on kohdallaan ?
-
mulla on lietteen sekoitus traktorina MF 165 vm.66 kestävä peli ei sähköjä ei ongelmia. kerran vuodessa vaihdan öljyt ja lataan akun. ei remontteja tunteja ei tule paljon tämänpäivän töihin liian pieni ja epämukava ei hyttiä 8). muina traktoreina on fendt ja kaksi valtraa. kestävyydessä ei ole eroa. tunteja ajetaan koneisiin yleensä 8000 sitten vaihdetaan uuteen. nämä ovat osoittautuneet kestäviksi. renkaita on vaihdettu ja jotakin kulutus osia mutta esim vaihteistoja ja moottoreita ei ole auottu. ainahan koneet voi rikkoontua hyvä huolto on tärkeintä ennakointia.
-
Itse mietin vahvasti 5400 sarjalaista, kakkostraktorina kevyessä ja sopivassa kuormituksessa on ollut uudesta asti 10v 300-sarjalainen. Ei ole moittimista toimivuudessa paitsi hytin muovit jotka ovat hieman herkkiä UV säteilylle ???. Löytyy hyvä hydrauliikka, sähkö4wd, sähkölukot, 1 vaihdekeppi alueineen, kevyt kone ja on ollut taloudellinen käytössä, joten 5400 olisi ehkä luonnollinen jatko sille.
Ei naapureiden saman kokoluokan ValtionTraktoritkaan ole tuottaneet heille pettymystä mutta ohjaamot jotenkin vanhanaikaisia, vaihdelaatikot kömpelöt käyttää, kulutus paljon isompi kuin minulla ja kaikki mitä hytin alta löytyy kuin kopioitu 80-luvulta, vieläkin uudessa A-sarjassa. Olen myös vertaillut JD:tä (ehkä 6020/30) mutta kun läheisen koneesta eräänä päivänä näkyi aurinko läpi niin epäilen vähän luotettavuutta, minulla kun ei ole varaa sellaiseen riskiin. NH/Case leiri ei kiinnosta huonon hytin takia vaikka urakoitsijakoossa se on varmaan hyvä vaihtoehto. Valtraan voisin vaihtaa mutta vastaava kone on Advance ja se ongelmia on löytynyt muista viestiketjuista + ylihinta.
Ehkä se Massikka on kuitenkin se varmin ratkaisu vaikka vikoja varmaan siitäkin löytyy. ??? Viestin aloittajan tapaan kiinnostaa kokemukset :-\
-
mikä rakenne vika 6280:s on ???
-
mulla on lietteen sekoitus traktorina MF 165 vm.66 kestävä peli ei sähköjä ei ongelmia. kerran vuodessa vaihdan öljyt ja lataan akun. ei remontteja tunteja ei tule paljon tämänpäivän töihin liian pieni ja epämukava ei hyttiä 8). muina traktoreina on fendt ja kaksi valtraa. kestävyydessä ei ole eroa. tunteja ajetaan koneisiin yleensä 8000 sitten vaihdetaan uuteen. nämä ovat osoittautuneet kestäviksi. renkaita on vaihdettu ja jotakin kulutus osia mutta esim vaihteistoja ja moottoreita ei ole auottu. ainahan koneet voi rikkoontua hyvä huolto on tärkeintä ennakointia.
NH/Case leiri ei kiinnosta huonon hytin takia vaikka urakoitsijakoossa se on varmaan hyvä vaihtoehto.
Missä mallissa mielestäsi on huono hytti? Omat kokemukset päinvastaisia uusista NH/Case leiristä. Ehkä pienimmissä malleissa, JX, JXU tai vast. NH jo aikansa elänyt, uudistuksen tarpeessa. Uusia malleja on kylläkin tulossa joissa parempi ohjaamo. No, makunsa kullakin sano Musti kun muniansa nuoli.
-
mikä rakenne vika 6280:s on ???
Liian hyvä?
-
8400 ainut valmetti joka ansaitsee kunnoitusta.Eiköhän sekin oo rakennettu urakoitsijoiden ongelmien kautta ???.Kuka valmisti valtran mezzojen,megojen vaihteistot vai tekiväkkö ite ja entä nämä uudet ???.Joko joku tietää mikä niistä JD:n laatikoista menee,työmaalla meni ainakin jumiin,ryömien lavetin kyyttiin.1000h.
-
Tässä historiaa tutuilta, ja vaihtohistoriaa ym.:
1) 165 vm.-71, umpirautaa, ei lopu koskaan, edelleen ajossa
2) 590-2 vm.-81,samoin, ei lopu koskaan, edelleen ajossa
3) 590-4 vm.-80-82, vaihtui Valmettiin moottori ja voimansiirto-ongelmien takia 2900 h jälkeen
4) 675-2 MP vm.-84, luja ja viaton, vaihtui 390-4, joka kolmesti kärsinyt siitä kuuluisasta jousesta, käytössä, muuten ok.
5) 390 SP-4 vm.-89, hyvä kone, vaihtui 399 SpeedShitfiin, käytössä, pelanneet tosi hyvin
6) 2680-4 vm.-82 tai 83, voimansiirrossa loputtomasti riesoja, myyty suoraan tilalta.Lopetti viljelyn, myyty
7) 2640-4 vm. -83, moottoriremontti 4000 h kohdalla, myyty suoraan tilalta, Valmetti tilalle.
8) 675-4 SP vm. -84, etuakseliongelmat jatkuvia. Lopetti viljelyn, edelleen tilalla
9) 3060E-4 vm.-89, etuperä, nostolaitteen poikkiakseli, sähköriesoja, käytössä
10)3060E-4 vm. -89, 2000h ei riesoja, vaihtui 6180 rakennevika (paha), vaihtui remontin jälkeen 6280, jossa edelleen sama ikävä ongelma, toiseen 6280:een, joka koki saman vaurion, yht. ajettu n.6000 h kolmella koneella. Pohjanoteerauksia, vaihtuivat toiseen merkkiin, joita ollut kaksi yhtä aikaa, JD ja Valtra.
11) 3090-4 vm.-89, 8000 h, yhteensä. Aluevaihde, sähköt ja lopuksi taka-akseli. Vaihtui Mega-Valtraan jolla ajettu yli 10000 h paremmalla menestyksellä
12) 5455 vm.-05, ajettu 250 h. Vaihtui merkki,isäntä ei tyytyväinen edellisten tosi hyvin toimineiden Coventryn Fergujen jälkeen kokoonpanon laatuun, huoltomies työllisty. Merkki vaihtui tilalla lähes 50:n Ferguvuoden jälkeen..
13) 6180 vm. -97. Urakoitsijan Marelli-malli, suunnanvaihdin ja sähköt ongelmoi 2600 h aikana 3 kertaa. Isot laskut lyhyessä ajassa. Vaihtui Valtraan.
14) 390-4 AgriPower, pelasi hyvin, vahingon takia remonttiin, 5445:een vaihtui, hyvin pelaa
15)5455 Dyna-4, ajettu alle 300 h, hyvin pelittää...
16)6255 , ihan ok, sähkökatkaisimia vaihtoon...Valtra tilalle.
17) 4255-4 vm.-98. 3000 h,jatkuvia riesoja pääosin sähköissä, vaihtui matalakierros-Valtraan
Eli nyt odottelen joko 5400, 6400 ja 7400-sarjaa kannattaisi harkita. Välillä merkki vaihtui liian monella. Joko nyt laatu on kohdallaan ?
Ihan tavanomaiselta tuo näyttää. Joillain kestää, toisilla ei. Jotkut noista vioista ihan oikeasti ongelma (esiohjelmoitava suunnanvaihdin joillain paha riesa), toiset viat taas ihan selkeesti itse aiheutettuja/ huonolla pidolla aiheutettuja.
-
Itse mietin vahvasti 5400 sarjalaista, kakkostraktorina kevyessä ja sopivassa kuormituksessa on ollut uudesta asti 10v 300-sarjalainen. Ei ole moittimista toimivuudessa paitsi hytin muovit jotka ovat hieman herkkiä UV säteilylle ???. Löytyy hyvä hydrauliikka, sähkö4wd, sähkölukot, 1 vaihdekeppi alueineen, kevyt kone ja on ollut taloudellinen käytössä, joten 5400 olisi ehkä luonnollinen jatko sille.
Ei naapureiden saman kokoluokan ValtionTraktoritkaan ole tuottaneet heille pettymystä mutta ohjaamot jotenkin vanhanaikaisia, vaihdelaatikot kömpelöt käyttää, kulutus paljon isompi kuin minulla ja kaikki mitä hytin alta löytyy kuin kopioitu 80-luvulta, vieläkin uudessa A-sarjassa. Olen myös vertaillut JD:tä (ehkä 6020/30) mutta kun läheisen koneesta eräänä päivänä näkyi aurinko läpi niin epäilen vähän luotettavuutta, minulla kun ei ole varaa sellaiseen riskiin. NH/Case leiri ei kiinnosta huonon hytin takia vaikka urakoitsijakoossa se on varmaan hyvä vaihtoehto. Valtraan voisin vaihtaa mutta vastaava kone on Advance ja se ongelmia on löytynyt muista viestiketjuista + ylihinta.
Ehkä se Massikka on kuitenkin se varmin ratkaisu vaikka vikoja varmaan siitäkin löytyy. ??? Viestin aloittajan tapaan kiinnostaa kokemukset :-\
Viatontahan ei oo viä tehtykään... Joskus aina löytyy joku täydellinen helmi, joka kestää mitä vaan ja miten vaan, ja löytyy niitäkin koneita, jotka on jatkuvasti joka paikasta ruikulla, vaikka kuinka huoltais ja hellästi pitelis.
Sitten on niitä, joissa suunnittelus on päässy koneeseen joku lapsus, eikä kyseestä mallia tehdä kauaa.
-
8400 ainut valmetti joka ansaitsee kunnoitusta.Eiköhän sekin oo rakennettu urakoitsijoiden ongelmien kautta ???.Kuka valmisti valtran mezzojen,megojen vaihteistot vai tekiväkkö ite ja entä nämä uudet ???.Joko joku tietää mikä niistä JD:n laatikoista menee,työmaalla meni ainakin jumiin,ryömien lavetin kyyttiin.1000h.
Pitää paikkansa tuo 8400:n maine, jopa fergumiehen silmissä. Eiköhän Suolahden pojat väsää lootia ihan itte nykyään, ja jo mezzojen ja megojen aikaan. (Poikkeuksena 8300 ja 8600 90-luvun aluus)
-
Steyriltä taisivat ostaa hiljaisuutta...
Tästäkötästäkötästäkö...NiiII,niIiiIIn,NIIIIiiNN Niin..
Eli setori menee edeltä ja kyselee että tästäkö?
Valmetti tulee perästä ja vastaa; Niin niin...
-
Steyriltä taisivat ostaa hiljaisuutta...
Tästäkötästäkötästäkö...NiiII,niIiiIIn,NIIIIiiNN Niin..
Eli setori menee edeltä ja kyselee että tästäkö?
Valmetti tulee perästä ja vastaa; Niin niin...
Ässään lainattiin Samelta ja ZF:ltä...
-
Steyriltä taisivat ostaa hiljaisuutta...
Tästäkötästäkötästäkö...NiiII,niIiiIIn,NIIIIiiNN Niin..
Eli setori menee edeltä ja kyselee että tästäkö?
Valmetti tulee perästä ja vastaa; Niin niin...
joo ja dexta huutaa äläkää jättäkö;äläkää jättäkö...
-
Steyriltä taisivat ostaa hiljaisuutta...
Tästäkötästäkötästäkö...NiiII,niIiiIIn,NIIIIiiNN Niin..
Eli setori menee edeltä ja kyselee että tästäkö?
Valmetti tulee perästä ja vastaa; Niin niin...
joo ja dexta huutaa äläkää jättäkö;äläkää jättäkö...
Ei huuda. Se on autotallis ihan hiljaa.
-
mikä rakenne vika 6280:s on ???
Liian hyvä?
Ne menevät kuulemma poikki vaihteiston kohdalta.
-
Itsellä kaksi Fergua 4255 ja 165s multipowerilla.
Tuo 165 on muuten hyvin toiminut,mutta syttyi muutama vuosi sitten palamaan kylvötöissä. Korjauksen jälkeen seisonut tallissa odottelemassa käyttöä.
Noh sitten tämä 4255. Kone on vuoden 2001 mallia. Ajettu ei ole ,kuin 1000h. Vikoja on ollut sähköissä ,vuotanut öljyä ja ilmapenkissä. Viosta tarkemmin: Perästä vuosi öljyä ,jolloin huoltomies tilasi osat. Huoltajaa ei kuulunut ,vaikka kuinka kyseltiin. Osat seisoivat k-maataloudessa ties kuinka kauan. Huoltaja sano, voitte osat hakea. Haettiin ja si päätettiin,kun ei sitä huoltajaa näkynyt niin paikallinen maatalouskorjaaja hoitaa sen. Paikallinen hyvin hoitikin ja vaihtoi sinne kaksi o-rengasta.
Sähköihin: Sulakkeita palanut ties kuinka paljon,tuulettimen rele hajosi(ei toiminut,kun 3 nopeus muistaakseni).
Penkkiin: Se ei vaan toimi , tiedä mikä hajonnut on vaan jäykkä eikä jousta.
Jotain positiivista laskua ei ole tältä massikka korjaajalta näkynyt.
Massikoissa on pikkuvikoja ja huoltopalvelu ei vaan pelaa.
Siksi tästä lähtien ei massikkaa osteta. Kotimaista vaan. Valtra toimii hyvin ja huolto pelaa.
-
kyllä se huolto on tärkein asia traktorin valinnassa. lähellä oleva ja ammattitaitoinen huolto. mulla on fendin ja valtran traktoreita huolto on lähellä ja toimii hyvin. hyvätkin koneet voivat joskus rikkoontua. jos työt seisoo ja osat on hukassa niin kalliiksi käy. kannattaa selvittää ennen traktorin hankintaa myös huollon toimivuus huoltomiehestä on paljon kiinni. hankintahinta on vain yksi osa traktorin kustannuksia.
-
Itsellä kaksi Fergua 4255 ja 165s multipowerilla.
Tuo 165 on muuten hyvin toiminut,mutta syttyi muutama vuosi sitten palamaan kylvötöissä. Korjauksen jälkeen seisonut tallissa odottelemassa käyttöä.
Noh sitten tämä 4255. Kone on vuoden 2001 mallia. Ajettu ei ole ,kuin 1000h. Vikoja on ollut sähköissä ,vuotanut öljyä ja ilmapenkissä. Viosta tarkemmin: Perästä vuosi öljyä ,jolloin huoltomies tilasi osat. Huoltajaa ei kuulunut ,vaikka kuinka kyseltiin. Osat seisoivat k-maataloudessa ties kuinka kauan. Huoltaja sano, voitte osat hakea. Haettiin ja si päätettiin,kun ei sitä huoltajaa näkynyt niin paikallinen maatalouskorjaaja hoitaa sen. Paikallinen hyvin hoitikin ja vaihtoi sinne kaksi o-rengasta.
Sähköihin: Sulakkeita palanut ties kuinka paljon,tuulettimen rele hajosi(ei toiminut,kun 3 nopeus muistaakseni).
Penkkiin: Se ei vaan toimi , tiedä mikä hajonnut on vaan jäykkä eikä jousta.
Jotain positiivista laskua ei ole tältä massikka korjaajalta näkynyt.
Massikoissa on pikkuvikoja ja huoltopalvelu ei vaan pelaa.
Siksi tästä lähtien ei massikkaa osteta. Kotimaista vaan. Valtra toimii hyvin ja huolto pelaa.
Mutta nuo ei ole vielä isoja remontteja. Itsellä aikoinaan Foortin viimeisiä 10-sarjalaisia, alussa oli kolmesti startin laittoa,yksi anturi 1500 h aikana, mutta sen jälkeen ajettiin 8000 h ilman juuri mitään häiriötä...
-
henkan juttu tuntuu keksityltä."huoltomies tilasi osat,huoltajaa ei kuulunut".Höpöhöpöjuttua.
-
kyllä se huolto on tärkein asia traktorin valinnassa. lähellä oleva ja ammattitaitoinen huolto. mulla on fendin ja valtran traktoreita huolto on lähellä ja toimii hyvin. hyvätkin koneet voivat joskus rikkoontua. jos työt seisoo ja osat on hukassa niin kalliiksi käy. kannattaa selvittää ennen traktorin hankintaa myös huollon toimivuus huoltomiehestä on paljon kiinni. hankintahinta on vain yksi osa traktorin kustannuksia.
No jos huolto ratkaisee, sitten en ainakaan merkkiä vaihda. Nyykkärin ja Valtran huollosta negatiivisia havaintoja. Massikan huollos ainut huono puoli on se, että välillä on tungosta.
-
No jos huolto ratkaisee, sitten en ainakaan merkkiä vaihda. Nyykkärin ja Valtran huollosta negatiivisia havaintoja. Massikan huollos ainut huono puoli on se, että välillä on tungosta.
Jaa meinaakko, että Honkaranta tukkeutuu kelta-vihreistä niin, ettei punaasia sovi talliin? :)
-
henkan juttu tuntuu keksityltä."huoltomies tilasi osat,huoltajaa ei kuulunut".Höpöhöpöjuttua.
Ei ole mitään höpöjuttuja. Siis tarkennetaan ,että huoltomies kävi katsomassa konetta ja paikansi viat. Sanoi ,että tilaa osat. Häneltä sitten kyseltiin osia tovin kuluttua ja sanoi ,että k-maatalouden varaosapisteessä ovat. Haimme osat odottelemaan huoltajan saapumista. Hän tulee laittamaan ,kun kerkiää sitten ne osat kiinni.
Huoltajalle soitettiin monia kertoja ja valitteli kovasti kiireitä. Työthän siinä kärsii kovasti ,kun kone vuotaa öljyä niin pergeleesti. Eihän kellään ole aikaa odottaa sitä,että joku huoltomies kerkiää tulla laittamaan koneen kuntoon. Paikallinen konekorjaaja laittoi ne o-renkaat ,ettei enään vuoda.
Tällä huoltomiehellä ei ole mitään toimipaikkaa, vaan autolla ajelee ympäri maita ja mantuja. Lisäksi aika kova juoppo vielä niin ei ihmekkän ,kun työt kärsii.
Enkä ole ainoa, joka valittaa hänestä vaan myös yhdelle naapurille ei ole tullut huoltoa tekemään.
-
henkan juttu tuntuu keksityltä."huoltomies tilasi osat,huoltajaa ei kuulunut".Höpöhöpöjuttua.
Ei ole mitään höpöjuttuja. Siis tarkennetaan ,että huoltomies kävi katsomassa konetta ja paikansi viat. Sanoi ,että tilaa osat. Häneltä sitten kyseltiin osia tovin kuluttua ja sanoi ,että k-maatalouden varaosapisteessä ovat. Haimme osat odottelemaan huoltajan saapumista. Hän tulee laittamaan ,kun kerkiää sitten ne osat kiinni.
Huoltajalle soitettiin monia kertoja ja valitteli kovasti kiireitä. Työthän siinä kärsii kovasti ,kun kone vuotaa öljyä niin pergeleesti. Eihän kellään ole aikaa odottaa sitä,että joku huoltomies kerkiää tulla laittamaan koneen kuntoon. Paikallinen konekorjaaja laittoi ne o-renkaat ,ettei enään vuoda.
Tällä huoltomiehellä ei ole mitään toimipaikkaa, vaan autolla ajelee ympäri maita ja mantuja. Lisäksi aika kova juoppo vielä niin ei ihmekkän ,kun työt kärsii.
Enkä ole ainoa, joka valittaa hänestä vaan myös yhdelle naapurille ei ole tullut huoltoa tekemään.
Olekko muistanut maksaa laskun, motivoi kummasti tulemaan uudestaan kun tietää että saa työstään palkan ;) ;)
-
No jos huolto ratkaisee, sitten en ainakaan merkkiä vaihda. Nyykkärin ja Valtran huollosta negatiivisia havaintoja. Massikan huollos ainut huono puoli on se, että välillä on tungosta.
Jaa meinaakko, että Honkaranta tukkeutuu kelta-vihreistä niin, ettei punaasia sovi talliin? :)
***** Paras kerta taisi olla 2 tai 3 yhtä aikaa. Saksan matkaa jne. ;D
-
***** Paras kerta taisi olla 2 tai 3 yhtä aikaa. Saksan matkaa jne. ;D
Jos ne oli vain ennaltaehkäisevässä huollossa. ;)
-
No jos huolto ratkaisee, sitten en ainakaan merkkiä vaihda. Nyykkärin ja Valtran huollosta negatiivisia havaintoja. Massikan huollos ainut huono puoli on se, että välillä on tungosta.
Jaa meinaakko, että Honkaranta tukkeutuu kelta-vihreistä niin, ettei punaasia sovi talliin? :)
Tungos ei oo sama kuin ihan tupaten täynnä. Tungokseenkin vielä mahtuu tommoset pikkufergut, mitä meillä on...
-
henkan juttu tuntuu keksityltä."huoltomies tilasi osat,huoltajaa ei kuulunut".Höpöhöpöjuttua.
Ei ole mitään höpöjuttuja. Siis tarkennetaan ,että huoltomies kävi katsomassa konetta ja paikansi viat. Sanoi ,että tilaa osat. Häneltä sitten kyseltiin osia tovin kuluttua ja sanoi ,että k-maatalouden varaosapisteessä ovat. Haimme osat odottelemaan huoltajan saapumista. Hän tulee laittamaan ,kun kerkiää sitten ne osat kiinni.
Huoltajalle soitettiin monia kertoja ja valitteli kovasti kiireitä. Työthän siinä kärsii kovasti ,kun kone vuotaa öljyä niin pergeleesti. Eihän kellään ole aikaa odottaa sitä,että joku huoltomies kerkiää tulla laittamaan koneen kuntoon. Paikallinen konekorjaaja laittoi ne o-renkaat ,ettei enään vuoda.
Tällä huoltomiehellä ei ole mitään toimipaikkaa, vaan autolla ajelee ympäri maita ja mantuja. Lisäksi aika kova juoppo vielä niin ei ihmekkän ,kun työt kärsii.
Enkä ole ainoa, joka valittaa hänestä vaan myös yhdelle naapurille ei ole tullut huoltoa tekemään.
Olekko muistanut maksaa laskun, motivoi kummasti tulemaan uudestaan kun tietää että saa työstään palkan ;) ;)
Laskua ei ole koskaan kuulunut ja tietysti olisi maksettu ,jos semmoinen joskus olisi tullut. Eihän asiakas sille mitään mahda ,jossei huoltaja halua/muista laskua lähettää. Huoltajan oma vikahan se on ,jossei lähetä laskua.