Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 89

Viestit - jariman

Kallishan ostohetkellä Amazonen pruutta on, on tosin eroa
puomistossa junkkariin nähden.

juuri tuon ruiskutuspuomin takia pruutan vaihto,
junkkarin puomi ku ei pysy penkoissa työasennossa,
työleveys kapenee 12 m > liki 6m , melkosia haukipäitä
ruiskutuksissa, puomisto melko kevytrakenteinen,ja hepponen
Tuli sit Amatzonen ruisku hommattua,
uf 1201  15 m  super s- puomistolla, pre select,amatspray,
tripletit, pikakytk, levy, ym ,ym.
oli esittelykones.

tekniikassa huima ero junkkarin 900 ruiskuun,
tartte vähä opiskella käyttöohjekirjan avustuksella,
eiköhän se siitä.

tää imutäyttövarustus mainio, kun ruiskutusvesi 1000 L
muovikonteissa,aika äkkiä saa ruiskun säiliön
täyteen.
"ongelma" voi johtua justaan tuosta rehusta, jolla kokeilet,
jos jotain puppanaa ,lannottamatonta odelmaa (kevyttä, ja
lyhyttä) ei lennä samaten jos kerran jo silputtua
sama homma.
kokeiles kuivalla oljella tai kuivaheinällä, pitkällä tavaralla.
ettei vaan olis "klassinen"  moka,  eli hakkuri teroitusasennossa,
pyörii väärinpäin.  eli nivelakselintumppi suoraan hakkurin
akseliboorille.
1000 perällähän  pyörität ?
Riippuu rakennuskohteesta ja paikasta aika paljon, millasta
tavaraa kannattaa käyttää, haetaanko kantavuutta, vai
routimatonta täytettä, tähän käy hienojakoinen täytehiekka,
vahvempaankin täyttöön.
ei niissä suurempaa eroa (kallio/soramurske) ole kun
kalliomurske nostaa kosteutta kapillaarisesti enemmän ja päästää
huonommin veden läpi, riippuu tosin suuresti murskeen laadusta,
jos paljon hienoainesta mukana , läpäsee huonommin.

paikkakunnallakin ja rahdeissa paikallisia eroja, ei suurtakaan eroa
hinnoissa kallio/soramurskeen välillä, lähinnä kallion
irtiampumisen kustannus.

pohjatyöt kannattaa tehdä kerralla kunnolla, oikealla
tavaralla kohteeseensa.
Olikohan tuo 1 + 8  vikakoodi nostolaitteella
vetovarren anturitapin vika ? (jos kyseessä Valtra)
anturitappi saanut joskus siipeensä (poikki)
kannattaa katsoa , ettei murjo korvakoita.
tilalle käy kiireisessä tapauksessa sopivan kokoinen
akselitappi
Satunnaisessa käytössä menettelee vama pyörävarustuksella,
köykänenhän tää on alkujaan, vaatii rankan painotuksen
jos murskeella olevia teitä lanailee, ja tappiterän.

itellä oikein tielana, omavalmiste, painoa n 2 tn , kevyeksi jää
kalliomurskeella olevia teitä lanaillessa, tarttis olla painoa
10 tn huiteilla ja tappiterä, tav. tieterä hupenee silmissä.

soukkion lanoja joskus myynnissä käytettyinäkin, hinta kohtuullinen.
Tsekkaas vapaan paluun liittimet traktorista,
mulla megassa 1" teman lukittava pikaliitin, silti tuntu vaan
ahistavan paluupuoli, no liittimiä auki, selvishän vika,
1" pikaliittimeltä nippa (supistus) tuohon putkeen jossa samalla
öljyntäyttö proppu. o l i vain  10mm sisäläpimitaltaan oleva nippa.
huut pk....  nipat ja suoraan 1" nippa hitsaten ko putkeen,
muuttu muuten melkosesti kuormaajan käyttö juoheammaksi.

 Esiohjauksen paluun olen värkännyt tuohon täyttökorkkiin
erikseen, ei lohkolta tuleva paluuöljy häiritse (tee vastapainetta)
pullahtaa muuten äkkiä lohkolta esiohjauksen piiristä O-renkaat
jos liikaa vastapainetta, ja esiohjaukselle ei pikaliitintä, suoraan
kierrettävillä nipoilla, on varmempi.
Advancessa paluu menee lohkon alaosan kautta elikkä eroaa hi-teckista! kts edellinen kysymys, miten olet järkänny perän huohotuksen?

Näissähän on vakiona kohtuullisen isokokoinen huohotinsuodatin
voimansiirron/hydrauliikalla ohjaamon oikeanpuoleisessa
takanurkassa, ei ainakaan mitään ongelmaa megan suhteen,
tosin huohotinsuodatin vaihdettu vuosittain kuormaajakäytöstä
johtuen.
Näissä sivistyneemmissä malleissa, hitec >> etiäpäin
paluusystemi erilainen, menee suodattimen kautta?, eri paikkaan
kun megassa, ahdas linja tuossa avancessa, jos tuosta kaikki
vapaa paluu, myös esiohjauksen, virtauksia erilailla advancessa.

tuon huohotinsuodin kannattaa vaihtaa säännöllisesti, jos reipasta
kuormaajakäyttöä, pullahtaapi pian stefat voimansiirrosta.
Tsekkaas vapaan paluun liittimet traktorista,
mulla megassa 1" teman lukittava pikaliitin, silti tuntu vaan
ahistavan paluupuoli, no liittimiä auki, selvishän vika,
1" pikaliittimeltä nippa (supistus) tuohon putkeen jossa samalla
öljyntäyttö proppu. o l i vain  10mm sisäläpimitaltaan oleva nippa.
huut pk....  nipat ja suoraan 1" nippa hitsaten ko putkeen,
muuttu muuten melkosesti kuormaajan käyttö juoheammaksi.

 Esiohjauksen paluun olen värkännyt tuohon täyttökorkkiin
erikseen, ei lohkolta tuleva paluuöljy häiritse (tee vastapainetta)
pullahtaa muuten äkkiä lohkolta esiohjauksen piiristä O-renkaat
jos liikaa vastapainetta, ja esiohjaukselle ei pikaliitintä, suoraan
kierrettävillä nipoilla, on varmempi.
jarrulevyt kaiketi vettyneet, eli turvonneet kitkapinnoistaan,
ajo lavetille ja korjaamohalliin, säästyy paljolta verraten, jos
kitkapinnat muruina voimansiirrossa.
eiks tää ollut deeren ominaisuus, jos vettyneillä ööleillä /
huohotinsuodattimella ajaa.

vettyneet levyt tekee just on / off  tyyliseksi
jarrut,   vaiko  universaaliluokan öljyt  voimansiirrossa??
Hitekki- versio kaiketi.
ota voimansiirron/hydr  täyttökorkki hydr liikkeeseen, (millinen kierre)
siitä kun nipoilla tekee sopivan yhteen.  (tais olla millinen teräsputken
liitinipan kierre sopiva), tää oikeastaan ainoa vapaa paikka,
kun varsinainen vapaan paluun paikka jo hydr lohkon
paluu öljyn käytössä
kysäse tammerdieselistä, voi löytyä vaihto-osana
(tehdasuusi) huokeana, tai pelkästään turbon keskiosa,
(imu/pakopuoli vanhaa), aikanaan transportterin  1,6 turbon
keskiosan sieltä hain, ei muistaakseni pahan hintanen
Tsekkaa, löytyykö olkikelasta pienet luukut reunoilta, pääsee
näkemään kiilojen kunnon, tuli jossain vaiheessa sampon
2000 srj. olkikeloihin.

ulkokehältäkö mittasit?  aivan normaalia  sampon toleranssia.
Monasti tiedon puute, itte ei älyä kysyä, eikä kauppias
välttämättä tiedä varusteista / ei kuulu ko maahantuojan versioon
(mm kesko, ostaa koneet vakivarusteisina könttänä suomeen)

osa varusteista todella kalliita laitella jälkeenpäin, ei ku
taas konekaupoille :P

Trakvaattorista kyselin tarjousta, nostaa lisävarusteet
melkosesti hintaa lisää, etukuormaaja+ hydr lohko+ pikkusälää,
25 k€  hintaa lisää ::),  kun taas vaihtokoneen hinnottelussa
lisävarusteille ei lasketa hyvitystä laisinkaan, listahinta, so on
siinä, paree ku ajaa koneen loppuun/ reukaleeks,
ja kattoo sit suoralla kaupalla tilalle konesta
540 ja 1000 kulmavaihde aivan erilaisia keskenään, ei
pysty ainakaan  jf- rattaina päivittämään 1000,
ko 1000 kulmavaihde aivan erilainen, järeämpi verrattuna
540 kulmuriin.  kulmavaihteen tekijänä comer, voi olla vuosimalli
kohtaista eroa valmistajassa.

eli suomalaiselle konepajalle (peurala, ym) ratastuksenmuuttoon
tai uusi kulmavaihde , järkevintä comerin "tarvike" kulmuri,
uusi alkuperäisenä maksaa hunajaa ainakin keskolla
(olen kysynyt, oli tarkotus ostaa käytetty 900  540 kulmurilla,
ei järkeä, ainakaan varaosahinnoilla)
Sivuja: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 89