Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe john Deere 578 paalain  (Luettu 20077 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: john Deere 578 paalain
Jontikan paalaja löytyy ja sama ongelma oli tänä keväänä,ei katkaissut vaan pyöritti noin 100 kierrosta verkkoa paalin ympärille.Terän teroitus,säätämistä ja halpis pehmeä verkko koteloon,ei yhtään ongelmaa.

Että kun ei heti katkassu nii varalta pyöritit varttitunnin että jos se vaikka siitä....

Ruiskupena

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: john Deere 578 paalain
Joo eli aamu siinä taas meni, viat pysy, paikka vaihteli. Se terä joka pysäyttää verkon, ihme ettei siinä ole mitään hammastusta. Se terä jäi aavistuksen ehkä auki, ei mennyt siihet vasteeseen asti. Terän säätö ei auttanut koska se terä oli aavistuksen liian leveä ja otti paalaimen runkoon kiinni ennen kuin siihen vastelevyyn. Moottorisahaviilalla parimilliä pois niin terä ja vaste löysivät toisensa. Sit se kumin pala mikä jarruttaa siihen hihnapyörään. 16 000 paalia tehty ja se ei ole edes maaleja kunnolla kuluttanut hihnasta pois. Paksu maali, tai sit se ei o edes ikinä koskenut siihen pyörään. Kotia kun saan ni millin levy ainakin lisätä säätöpalaksi siihen.

Sit se paalin tiukkuuden säätö, ihan sama mihin sen ruuvin vääntää. Aina tulee niin tiukka että vain rykimällä saa kammiosta tipahtaan. Ja se säätöruuvi on ehjä, justikään oli pöydällä purettuna.

Ruiskupena

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: john Deere 578 paalain
Jontikan paalaja löytyy ja sama ongelma oli tänä keväänä,ei katkaissut vaan pyöritti noin 100 kierrosta verkkoa paalin ympärille.Terän teroitus,säätämistä ja halpis pehmeä verkko koteloon,ei yhtään ongelmaa.

Että kun ei heti katkassu nii varalta pyöritit varttitunnin että jos se vaikka siitä....

Tietyssä valossa ei edes nää et se jatkaa pyörimistä, paljon menee ennenkuin saa pysähtyyn js on paalain "sillä" tuulella.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: john Deere 578 paalain
Ite oon ollu jontikan 575 (varmaan ihan sama kuin 578) verkotukseen toimivuuteen tyytyväinen. Ei terässä tarvi olla hammastusta ainakaan mun kokemuksen perusteella. Verkko on katkennut varmasti. Jos joskus tulee verkotuksessa häiriö niin se on johtunut verkon kiertymisestä telan ympärille. Ohjaimen kanssa on ollut ongelmaa jonkin verran, mutta en ole jaksanut sitä asiaa hoitaa kuntoon kun sen kans pärjää kun tietää niksit. Jontikoissa on ongelmana paalien jumittuminen paalikammioon. Säiliksen kans ei ole ollut oikeastaan ongelma, mutta kuiva paali voi olla joskus tiukassa.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: john Deere 578 paalain
Joo eli aamu siinä taas meni, viat pysy, paikka vaihteli. Se terä joka pysäyttää verkon, ihme ettei siinä ole mitään hammastusta. Se terä jäi aavistuksen ehkä auki, ei mennyt siihet vasteeseen asti. Terän säätö ei auttanut koska se terä oli aavistuksen liian leveä ja otti paalaimen runkoon kiinni ennen kuin siihen vastelevyyn. Moottorisahaviilalla parimilliä pois niin terä ja vaste löysivät toisensa. Sit se kumin pala mikä jarruttaa siihen hihnapyörään. 16 000 paalia tehty ja se ei ole edes maaleja kunnolla kuluttanut hihnasta pois. Paksu maali, tai sit se ei o edes ikinä koskenut siihen pyörään. Kotia kun saan ni millin levy ainakin lisätä säätöpalaksi siihen.

Sit se paalin tiukkuuden säätö, ihan sama mihin sen ruuvin vääntää. Aina tulee niin tiukka että vain rykimällä saa kammiosta tipahtaan. Ja se säätöruuvi on ehjä, justikään oli pöydällä purettuna.



sillä terän ja vastelevyn keskinäisellä etäisyydellä toisiinsa ei ole mitään tekemistä verkon katkeamisen kanssa, joskus aikoinaan siinä välissä oli jonkinmoinen kumilärpäke, sittemmin jätettiin pois.
se vastinlevy on jousikuormitteinen häristin, joka liikkuu verkon katketessa ja tuo liike käyttää verkotuksen anturia, joka taas ilmoittaa verkotuksen onnistuneen.

se terä on tosiaankin suora ilman minkäänlaista hammastusta, eikä ole väliksi olla hirvittävän teräväkään, toki terävä terä katkaisee siistimmin. verkon katkaisu on kyllä satavarma, jos jarru pitää. pyörivä paali vetää sen verkon poikki, vaikka ei terää olisi ollenkaan.

sitä jarrun ottavuutta voi säätää myös siitä hihnan kiristinpyörän takana olevasta pystytangosta, mutta jos verkotuksen ajoitukset ovat muuten kohillaan, niin helpoin tapa on lisätä niitä talloja sinne jarrupalan alle.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: john Deere 578 paalain
jd 578 paalaimen mukana pitäisi käsittääkseni olla vakiovarusteena nuo takaportin alaosaan tulevat paalin supistuslevyt, samoin kuin takaportin yläosaan tulevat paalin poistumista varmistavat ulosvetäjät. nuo ulosvetäjät ovat itseasiassa sellaiset öbaut 30 senttiä pitkät lattaraudat luokkaa olisko 6mm vahvat. kuitenkin nuo latat saavat paalista sevverta tiukan otteen, jotta ne peräporttia avatessa vetävät paalin kammiosta ulos.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Ruiskupena

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: john Deere 578 paalain
Ei kuvaa sattus oleen niistä lätkistä siinä takaportissa? Voisin copy pastata ja pajottaa samanlaiset??

Siihen kumilätkään korotuspalat heti kun kerkiin, millin paloilla alkuun...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: john Deere 578 paalain
ei ole tällähetken kuvia saatavilla, mutta niinkuin waltteri tuolla aiemmin totesi, ne lätkät voisi olla luokkaa 20*10 senttiä ja vahvuutta kai se 10mm. reunoiltaan viistetyt ja sijoitettu sinne takaportin alaosaan heti telojen yläpuolelle ja lähelle takaportin reunaa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: john Deere 578 paalain
Joo eli aamu siinä taas meni, viat pysy, paikka vaihteli. Se terä joka pysäyttää verkon, ihme ettei siinä ole mitään hammastusta. Se terä jäi aavistuksen ehkä auki, ei mennyt siihet vasteeseen asti. Terän säätö ei auttanut koska se terä oli aavistuksen liian leveä ja otti paalaimen runkoon kiinni ennen kuin siihen vastelevyyn. Moottorisahaviilalla parimilliä pois niin terä ja vaste löysivät toisensa. Sit se kumin pala mikä jarruttaa siihen hihnapyörään. 16 000 paalia tehty ja se ei ole edes maaleja kunnolla kuluttanut hihnasta pois. Paksu maali, tai sit se ei o edes ikinä koskenut siihen pyörään. Kotia kun saan ni millin levy ainakin lisätä säätöpalaksi siihen.

Sit se paalin tiukkuuden säätö, ihan sama mihin sen ruuvin vääntää. Aina tulee niin tiukka että vain rykimällä saa kammiosta tipahtaan. Ja se säätöruuvi on ehjä, justikään oli pöydällä purettuna.



sillä terän ja vastelevyn keskinäisellä etäisyydellä toisiinsa ei ole mitään tekemistä verkon katkeamisen kanssa, joskus aikoinaan siinä välissä oli jonkinmoinen kumilärpäke, sittemmin jätettiin pois.
se vastinlevy on jousikuormitteinen häristin, joka liikkuu verkon katketessa ja tuo liike käyttää verkotuksen anturia, joka taas ilmoittaa verkotuksen onnistuneen.

se terä on tosiaankin suora ilman minkäänlaista hammastusta, eikä ole väliksi olla hirvittävän teräväkään, toki terävä terä katkaisee siistimmin. verkon katkaisu on kyllä satavarma, jos jarru pitää. pyörivä paali vetää sen verkon poikki, vaikka ei terää olisi ollenkaan.

sitä jarrun ottavuutta voi säätää myös siitä hihnan kiristinpyörän takana olevasta pystytangosta, mutta jos verkotuksen ajoitukset ovat muuten kohillaan, niin helpoin tapa on lisätä niitä talloja sinne jarrupalan alle.
alapertillä on ohjeet kohdallaan, jarru on katkaisun kannalta tärkeä, omissa paalaimissa 575 578 ei ole ikään terotettu terää ja aina on katkaissut.

Ruiskupena

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: john Deere 578 paalain
1mm lätkä lisätty kumitallan alle, kyllä muuten katkasee hyvin!  ;D 
Mutta, sit 50kpl paaleja urakoimassa tehty ja PAM, sullojan se kiinteä "vastaterä" poikittain ja aivan solmuun. Siis se lattarautasysteemi. Seis koko laitos, ja kuskille otsaan jyrpä. No, käärijä irti paalaajan perästä ja pajalle. Pajan pihalla huomattiin että paalaajan pyörän laakerista tippuu osiakin jo pihalle. 2vikaa siis jonossa. Jostain kun löytäsin pyörän laakerin numerot niin saisi huomenna hakea uudet. Tietoo kellään?? Ja tosiaan, 50paalia edellisestä remontista.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: john Deere 578 paalain
1mm lätkä lisätty kumitallan alle, kyllä muuten katkasee hyvin!  ;D 
Mutta, sit 50kpl paaleja urakoimassa tehty ja PAM, sullojan se kiinteä "vastaterä" poikittain ja aivan solmuun. Siis se lattarautasysteemi. Seis koko laitos, ja kuskille otsaan jyrpä. No, käärijä irti paalaajan perästä ja pajalle. Pajan pihalla huomattiin että paalaajan pyörän laakerista tippuu osiakin jo pihalle. 2vikaa siis jonossa. Jostain kun löytäsin pyörän laakerin numerot niin saisi huomenna hakea uudet. Tietoo kellään?? Ja tosiaan, 50paalia edellisestä remontista.

Älä sure, pakasta vedetyt mäkkäritkin on ku popkorneja, paukkuu kuumassa rasvassa... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Ruiskupena

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: john Deere 578 paalain
Tämäkin paukahti, toivottavasti ei vikaa kertaa. Senverta noita urakoita luvannu. Vaikka ei oma paalainkaan ole niin sais edes tämän kauden toimia. Argh!  :(

Ruiskupena

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: john Deere 578 paalain
Laakerit löyty. Onko muilla noi vastaterät törmänny siihen sullojaan?

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: john Deere 578 paalain
Laakerit löyty. Onko muilla noi vastaterät törmänny siihen sullojaan?
jotain ylimääräistä heinän mukana ei muuten törmää

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65673
Vs: john Deere 578 paalain
mitähän kaikkee sillä on yritetty paalata?   ettei vaan niin että on liian kova vauhti ja jotain rojua pellolat löytynä mukaan...