Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7

Viestit - Wesku

Toki huoltoyrittäjien suhtautumisissa tehtaan takuujuttuihinkin voi olla suuria eroja. Joku laatikkoremppa ei ymmärrettävästi aina ole ensimmäisenä intressilistalla koska siitä saatava taloudellinen tulos huoltofirmalle voi mennä loppujen lopuksi pakkasen puolelle tehtaan määrittelemien ohjetuntimäärien takia. Ja tämä ymmärtääkseni pätee melko pitkälti merkistä riippumatta olipa sitten koti- tai ulkomainen.

Tästähän tais olla jossain koneviestissä ihan juttua taannoin.

Holmahan siitä kirjoitteli tässä ihan hiljakkoin.
Vuosi takana, hyvin on pelannu. Tehoa en osaa verrata alkuperäiseen. Asennusjälki ihan ok. Pientä viimeistelyä tein - letkut ohjaamon pilariin mennessään oli vähän sen oloisesti vedetty, että ohjaamon heilunta olisi ne voinut aikaa myöten hinkata poikki. Vedin siihen hydr. letkuille tarkoitetun suojaspiraalin.

Termostaatti (tai siis se säädinnuppi) tulee samaan paikkaan kuin alkuperäinen, ulkoasu erilainen. Ei moitteita tähän mennessä.

Olin Lapissa laskemassa mäkeä kun yksi mies kävi laittamassa. En osaa sanoa kauanko meni. Katon joutuvat irrottamaan, joten siinä varmaan apumies olis hyvä olla. Halusivat vaan tulla so*****a aiemmin, niin ei ollut ketään silloin kotosalla.
Ajatuksena hyvä, mutta itse en tekisi pohjia lecaharkoista. Jotenkin vaan karsastan niiden käyttöä tuotantorakennuksissa, joissa voi tulla ja tulee "kuormituksia" sokkeliin. Aika helposti meinaan murenee tuollainen rakenne jos vähän vaikka esim. kauhalla kolhaisee.

Itse tekisin sokkelin valuharkoista. Mielestäni niitä on vielä nopeampi kasaillakin kuin lecaharkkoja ja lopputulos on monta kertaa vahvempi.

Täyttä asiaa, lecaharkot ei tule kestämään millään.
Nyt kun kerroit sammumisen jälkeen olevan vaikea käynnistettävä ja muutenkin ymmärsin että nyt vasta että todella noin vaikeaa niin sulta on siitä siirtopumppu rikki? Ne takaiskut niistä yleensä menee.

Pitääpä mainita mein Volvon (430) siirtopumppuvaivoista. Ekan 20 vuotta pelasi hyvin, mutta sitten alkoi ongelmat - ei käy ei. Oli jo uusi siirtopumppukin ostettuna, mutta ryhdyimme vanhaa ja sen vikoja ihmettelemään. Siinä selkis, että oli tankin puolen takaisku asennettu tehtaalla väärin päin!  :o Kone pelas varmaan vain sen takia, että tankki on ylempänä kuin ruiskutuspumppu. Vanha pumppu siihen laitettettiin takaisin ja uusi on vieläkin hyllyssä. Että tämmönen tapaus.

Jos se sakkakuppi on ollut täynnä jotain kummaa möhjöä, niin voi olla syytä epäillä sitä löytyvän jostain etempääkin. Pitäskö vaan suodattimet vaihta vielä kerran. Ja huoltoasemaltakin voi saada vettä, yhdellä toverilla on kokemusta siitäkin. Btw, meidän Volvo pitää kyllä ilmata aina suuttimille saakka. En kyseenalaista ilmaustaitojasi, mutta kerron vaan kokemuksistani kaikelle kansalle.
Sammutin päällä vähäsen? Onko muuten tehot tallella? Mun 430:ssa ei ole moista ongelmaa hyvällä akulla ollut.  ???

On muuten pirun tarkka ilmattava, tosin siitä ei tässä liene kysymys, kun kerran on käymään plussa-kelissä saatu.
Mites muuten kennot pääsevät kaatumaan puhdistusta varten tuon coolerin kanssa? Liekkö siellä alapäässä senverta pitkät silikoniletkut että kenno kallistuu riittävästi eteenpäin ?

Kyllä tuo Intercoolerin versio toimii puhdistettaessa aika mukavasti. Eihän se putsailua tietenkään helpota, mutta ihan ok minusta. (Asennettu 6300:een, ilmastointi löytyy myös.) Sen verran on keulassa ahdasta, että valojen moninapaliittimet piti poistaa ja kääntää nastat levälleen ja yksittäin piuhat kiinni, ynnä muuta pientä avarrusta.

Coolerin asennus oli sen verran työläs projekti, että en siihen suurin surminkaan ryhtyisi itse. Alkuperäistä vesicooleria meinasin ensin, mutta sen tehoa epäilin myös ja päädyin siten tähän ilmasta ilmaan-malliin. Valtran varaosahinnoilla cooleri ja uusi vesipumppu ja imusarja olis maksaneet enemmän kuin Intercoolerin versio asennettuna.
Eipä stanan pumpusta juuri mitään saa irti ilman sisuskalujen vaihtoa. Ehkä joissain malleissa vois saada siitä luukun takaa. Ne taitaa olla sen verran tarkalle mitoitettu, ettei ruuvaamalla pal mitään irtoa. Kokemukset tosin vain 6300-mallista.
Passaan tänä vuonna, vaikka olishan siellä ministeritason puhuja tiedossa. Ja laitumien lannoitusasiaa... Ei vaan kerkiä  :(
...grammerin maximo xxl...  virtajohdon katkeaminen on olleet ainoat viat molemmissa penkeissä oli laitettu uutena liian tiukalle likkuva penkki hankasi johdon poikki korjasin itse.

Sama vaiva Valtra orkkis-Grammerissa. Kerran oli joku tavara korkeudensäätövivun tiellä kun istahdin penkille, niin penkki meni aivan ala-asentoon. No siinä se pirun johto tietysti meni poikki. Tosi kiva korjata, kun joutuu käsiä pujottelemaan niiden linkkujen sekaan penkin ollessa ylös tuettuna. Tuen kun potkaisee vahingossa pois, niin sormet voi keräillä traktorin lattialta. Teki huonoa pelkkä ajatuskin.

Nyt on kestänyt, vaikka saman johdon laitoin takaisin. Reitti oli alunperin ilmeisesti väärä.

Toverin JD:ssä sama vika.

Kun kone on sammuksis, pyöriikö käsipelillä. (Vai onko JD:s joku jarrusysteemi voimanotolle, kun kone ei käy?)


Eikös JD:n voa pyöri vapaasti koneen ollessa sammuksissa, kun voan nopeusvalintavipu on keskiasennossa eli "nollilla".  Ainakin noissa joita olen koetellut (6410 SE, 6420 prem). Jos se ei silloin pyöri niin sitten on murheita mustia.

Jos nopeus 540 tai 1000 valittuna, on jarru päällä (jarru on siis jossain "syvemmällä", voa-linjassa lähempänä kytkintä).
Tiedustellaan kokemuksiä käyttäjiltä, urakkamiehiltä. Hyviä ominaisuuksia saa kehua, puutteistakin voi mainita. Vetotehon tarve lienee molemmissa
koneissa suht maltillinen. Varmasti löytyy aikaisemmista ketjuista asiaa, mutta kovin työlästä on kahlata arkistoituja ketjuja.

Saattaa se työläältä tuntua kirjotellakin niitä kokemuksiaan montaa kertaa, jos kaveri ei viitti penkoa arkistoja yhtään. Sori, mutta oli pakko.  ???
Olen saanut erittäin puhdasta jollain miedolla pesuaineliuoksella ja rätillä + lastalla. Sisällä ilman vartta ja ulkop. varren kanssa. Siis ei Warren kanssa, vaan _varren_.  ;)
Mikä on jämän kattilassa vialla, kun loppuu veto? Pesä sammuu väliin itsekseen, vaikka puuta riittää pesässä, ja palaminen lähtenyt alkuun(poltettu pesällinen puuta). Nuohottu vasta(reilu 2 kuukautta), tuhka poistettu, eikä piipussakaan tukosta ole.  Kattilalla ikää lähes 30 vuotta, jokos tuo on lopussa?   ???

Olisko kuitenkin nuohooja kääntänyt pellin (osittain) kiinni? Näin kävi eräälle täällä meillä päin, ja ihmetus oli kova, kun ei vedä kunnolla...  ::)
mchaleahan ei saa telillä  >:(, kuinkas moni ostaisi yksiakseliset viljakärryt tai maansiirtokärryt? ??? da profissahan on 23 terää, rasvari ym. osta se.

Minä ajelen telivehkeellä ja kokeilin viime kesänä McHalen combia. Epäilin tuota akselihommaa itsekin, mutta luulo ei ole tiedon väärti. Kone meni tasaisemmin kuin tuo teli suurten erittäin pehmeiden renkaiden ansioista. Omassa koneessa on matalaprofiilirenkaat, eikä niiden paineita voi paljon laskea. Ehkä suuret ja loivat heitot menee tasaisemmin telillä, mutta pellolla usein esiintyvät pienet terävät heitot menee kyllä noilla "ilmatyynyillä" paremmin.
Paljonko maksoi 6300:een, itsellä olisi myös tarvis kyseiseen koneeseen.

Olisko ollu noin osapuilleen 2,5 k€. En mene takuuseen, siellä tienoilla.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7