Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 21.07.23 - klo:19:43
-
valumöntin akku alkaa olla tiensä päässä ja honasin biltemalla tuollasen akun. sanotaan kestävän lataus pitempään kuin perinteinen.. miten on; miten eroaa perinteisestä esim. crx akusta? valussa se altistuisi tärinälle minkä tuo pilteman pitäs kestää paremmin.. onko noista kokemusta? huomattavan halpa.
-
hyä. ku ei kukaan kerenny kommentoimaan. ostin crx akun ja hyin pelaaaa.....
-
Tuossa vähän huonoa suomea ja juttua:
https://power.bigbadmole.com/fi/akkumulyatory/avtomobilnye/kaltsievye.html
Ei tykkää syväpurkauksista tai aliladattuna seisomisesta. Muuten hyvä.
-
kait nuo ihan aikansa kestää, ei muuta kokemusta kuin ruohonleikkurissa ko merkistä mut on se tuossa vissiin viisi vuotta ollut eikä tietookoska edellinen omistaja siihen laittanut. Ei ainakaan talven aikaan purkaantunut, eli ihan niiltä sijoiltaan käynnisti ilman latauksia. Oli pahus unohtunut talveksi paikoilleen.
-
harrastat siis akkuin keräilyä syksyisin. millasessa paikassa varastoit noita? ite en ole enää moneen vuoteen kehannu keräillä nuita pois kun net näkyy säilyvän kylmässäkin.. ku on vaan täynnä jo syksystä. joskus kevättalvella saatan latailla sit jos muistan..
-
leikkurin akun otan en muita koska ovat käytössä ympäri vuoden. tuliko selväksi
-
Minusta kylmä sinänsä ei ole akuille pahaksi, kunhan eivät ole liian alhaisessa varaustasossa. Eli jos silloin tällöin muistaa latailla niin kylmä on parempi kuin tarpeettoman lämmin. Monen akkutyypin virranantokyky ja latauksen vastaanottokyky kyllä laskee kylmässä mutta tilanne palautuu täysin ennalleen kun lämpötila taas nousee. Eli mitään pysyvää vahinkoa ei tapahdu.
En kanna akkuja talveksi mihinkään, parin kuukauden välein lataan jos muistan. Puimurin akku pyörii talven nurkissa irrallisena apukäynnistysakkuna jos sellaista sattuu johonkin tarvitsemaan. Seisonnassa olevista autoista kaapeli irti kun muuten turhaan purkavat hiljalleen varashälyttimiin sun muihin vilkuttiiin...
Pienet LiPo- ym akut tuon ainakin puolilämpimään (akkutyökalut, langattomat takavalot, akkuruohonleikkuri ym lelut & hilut)
-
akkumyyjä sano et ei nuita li- akkuikaan tartte lämmässä pitää, mut lataus onnistuu vain lämmänä. itellä makitat kylmässä tilassa varastossa ja toimii. lataus sit sisällä.
-
akkumyyjä sano et ei nuita li- akkuikaan tartte lämmässä pitää, mut lataus onnistuu vain lämmänä. itellä makitat kylmässä tilassa varastossa ja toimii. lataus sit sisällä.
Juu ei ne varastoinnissa lämpöä kaipaa.
Mä tuon ne pikkuiset siksi sisälle että niitä saattaa yllättäen tarvita ja kun läjä on näkösällä niin muistaa paremmin myös joskus latailla.
-
värkkimyyjä sanoi et nuo pikkuakut voi pitää pitempäänkin laturissa.. eli yli yön. tiijä sit onko hyä mutta kait vie virtaa kuiteski tuokin..
-
värkkimyyjä sanoi et nuo pikkuakut voi pitää pitempäänkin laturissa.. eli yli yön. tiijä sit onko hyä mutta kait vie virtaa kuiteski tuokin..
Voihan ne akun puolesta jättää - laturihan on sen verran älykäs että lopettaa lataamisen kun akku on täynnä. Ei kai noita kukaan vieressä kyttää...?
Jos jätän valvomatta lataukseen niin usein olen katsonut paikan jossa mahdollinen palo ei ihan helpolla aiheuta isompaa katastrofia.
-
Yhden Aeg:n akkuporan akun unohdin laturiin varmaan viikoksi. Ei oo sen jälkeen se akku toiminut. Oli vielä noita nikkeli akkuja vai mitä ne ennen oli. Toinen akku workkii vielä jotenkin. Mutta hikoki tullut tilalle ja se on työkalu aeg koriste.