Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkis - 21.01.21 - klo:17:22
-
Tutun fiiussa seuraava vika . Ulosotto lähtee pyörimään vasta kun kierroksia lisää . Tasauspyörästön lukon jos laittaa päälle lähtee helpommin . Kyseessä siis pakalla varustettu ulos-ottokytkin .
-
Siinähän on tasauspyöränlukko myöskin hydraulisesti toimiva, joku öljynpaine/ohivuoto ongelma lienee kyseessä, miten matalapaine hydrauliikka on toteutettu kyseisessä laitteessa? ...venttiilin välissä o-renkaan riekale...imuputki halki...
-
Siinähän on tasauspyöränlukko myöskin hydraulisesti toimiva, joku öljynpaine/ohivuoto ongelma lienee kyseessä, miten matalapaine hydrauliikka on toteutettu kyseisessä laitteessa? ...venttiilin välissä o-renkaan riekale...imuputki halki...
Menee varmaan purkamiseksi . Tasauspyörästö on hydraulisesti toimiva , eikös se viittais öljyvuotoonkun lukon laittoi päälle ja v.a lähti pyörimään . ? Pakka kyllä pitää kun voimanotto lähtee pyörimään .
-
PTO venttiilin "oma" öljykö ei riitä kytkemään akselia? Akseli pyörii, kun laittaa tasauspyörästön lukon myöskin päälle? Vai lähteekö akseli pyörimään, kun laittaa pelkän tasauspyörästön lukon päälle?
-
PTO venttiilin "oma" öljykö ei riitä kytkemään akselia? Akseli pyörii, kun laittaa tasauspyörästön lukon myöskin päälle? Vai lähteekö akseli pyörimään, kun laittaa pelkän tasauspyörästön lukon päälle?
Ei . Tasauspyöräslukko toimii normaalisti . Öljyä oli lisätty , vika säilyi . Eli : V.A päälle ja kierroksia , lähtee pyörimään . V.A päälle , ei pyöri , tasauspyörästö päälle ja lähtee pyörimään .
-
Asiaa en mitenkään tunne, mutta sorkin kuitenkin.
Eikös nämä ole kuuluisia ei niin kovin hyvistä sähköistä, tutkikaa sähköt ensin.
-
Olikos näissä jokin pestävä/puhdistetava metallisuodatin jossain pohjassa, pto:n ja tasauspyörästön paineisiin liittyen? Voiko olla vaikutusta, vaikea tarkastaa?
Jokin mekaaninen vika varmaan todennäköisempi.
-
Palikka, jonka kautta jarrulla vapautetaan tasauspyörästön lukko, on aika monimutkainen ja kallis. Mulla ollut öljynvaihdon jälkeen aina ilmausongelma ulosoton päälle saamiseksi. Aina on lähtenyt, eikä vikaa ole ollut, mutta selvää ratkaisua ilmauksen logiikkaan ei ole ilmaantunut. Joskus on auttanut että ajaa perän ylös ja sen jälkeen keulan ylös ja perä pyörii taas. Hydrauli- ja ohjauspumppu jakopäässä on ongelmallinen, kun se väljänä ei ala imemään öljyä oikein. Jos moottorissa lisääntyy öljy, on pumppu remontattava.
-
Asiaa en mitenkään tunne, mutta sorkin kuitenkin.
Eikös nämä ole kuuluisia ei niin kovin hyvistä sähköistä, tutkikaa sähköt ensin.
Tuotakun kohteessa ei ole sähköä . Tsauspyörästön lukko painetaan jalalla ja ulosotto kytketään vivulla .
-
Palikka, jonka kautta jarrulla vapautetaan tasauspyörästön lukko, on aika monimutkainen ja kallis. Mulla ollut öljynvaihdon jälkeen aina ilmausongelma ulosoton päälle saamiseksi. Aina on lähtenyt, eikä vikaa ole ollut, mutta selvää ratkaisua ilmauksen logiikkaan ei ole ilmaantunut. Joskus on auttanut että ajaa perän ylös ja sen jälkeen keulan ylös ja perä pyörii taas. Hydrauli- ja ohjauspumppu jakopäässä on ongelmallinen, kun se väljänä ei ala imemään öljyä oikein. Jos moottorissa lisääntyy öljy, on pumppu remontattava.
Kiitos vinkistä . Lähetän tiedon eteenpäin .
-
Asiaa en mitenkään tunne, mutta sorkin kuitenkin.
Eikös nämä ole kuuluisia ei niin kovin hyvistä sähköistä, tutkikaa sähköt ensin.
Tuotakun kohteessa ei ole sähköä . Tsauspyörästön lukko painetaan jalalla ja ulosotto kytketään vivulla .
Ja tämä kaikki ilman sähköä ;D
-
Asiaa en mitenkään tunne, mutta sorkin kuitenkin.
Eikös nämä ole kuuluisia ei niin kovin hyvistä sähköistä, tutkikaa sähköt ensin.
Tuotakun kohteessa ei ole sähköä . Tsauspyörästön lukko painetaan jalalla ja ulosotto kytketään vivulla .
Ja tämä kaikki ilman sähköä ;D
Kyllä , tällä kertaa . :D ;D
-
Nyt varmaan täytyy antaa ääni sorkkikselle että on oikeassa. Ainakin ruhtinasta ja klonksahduksesta ja melko raskaista vivuista päätellen noissa toiminnoissa ole sähköä. Toki oma koneeni on 90-90, elikkä pienempi.
Mutta sähköt ne vähäisetkin on huonot, juuri eilen totesin et huonoksi on mennyt, yksi parkki toimii. Toki toimii laturi, startti ja avaimesta nykyisin sammuu ja käynnistyy.... ei tieliikenne käytössä
-
Nyt varmaan täytyy antaa ääni sorkkikselle että on oikeassa. Ainakin ruhtinasta ja klonksahduksesta ja melko raskaista vivuista päätellen noissa toiminnoissa ole sähköä. Toki oma koneeni on 90-90, elikkä pienempi.
Mutta sähköt ne vähäisetkin on huonot, juuri eilen totesin et huonoksi on mennyt, yksi parkki toimii. Toki toimii laturi, startti ja avaimesta nykyisin sammuu ja käynnistyy.... ei tieliikenne käytössä
Vanhemmissa -70 luvun alun fiiuissa sähköt pelas hyvin . -75 alkaen alkoi alamäki sähköissä .
-
aijaa, mistä sen huomas? ite en moista keksinnä 640 fiusta lähtiessa tuohon nykyiseen 65-90, muutama siinä välissä.
-
aijaa, mistä sen huomas? ite en moista keksinnä 640 fiusta lähtiessa tuohon nykyiseen 65-90, muutama siinä välissä.
Sulanneista sulakerasioista , rikkimenneistä virtalukoista , no vilkut toimi hyvin .
-
Juu, vilkku toimi vielä joku aika sitten. On juu sulanut sulakerasia😂😂. Ensin lakkas valot, ensin, pyyhin toimi pitkään ja puhallin hiljeni joulunaikaan. Välillä ei sammunut avaimesta, mutta se oli ohimenevä vika. Mutta rauta on kestävä, käy ja kukkuu. Tai onhan se hytistään aivan läpimätä. Oli jo tullessaan, ollut mullan ajossa jurttitehtaalla, ilmeisesti ajettu talvikelillä suolatuilla teillä
-
Jos se Salos oli niin ei niitä teitä suolattu, mutta onhan se ympäristö muuten aika syövyttävää. Kärkkään ajoivat pääsääntöisesti. Joskus vissiin ajoivat Nallenkin pelloille.
Pelolla 1180 veti huonosti. Vetelivät sitten 980 niitä koneita kun oli tolle isommalle hankittu.
-
Juu Salossa oli. Takapotku tämä mun kone.
-
Jos se Salos oli niin ei niitä teitä suolattu, mutta onhan se ympäristö muuten aika syövyttävää. Kärkkään ajoivat pääsääntöisesti. Joskus vissiin ajoivat Nallenkin pelloille.
Pelolla 1180 veti huonosti. Vetelivät sitten 980 niitä koneita kun oli tolle isommalle hankittu.
Italian päästöt on vedetty niin tiukille ettei tehdas asetuksilla saa kunnon tehoja fiiusta ulos . Syöttöä lisäämällä tehot sai normaaliksi . Fiiuja alettiin turbottamaan , Etelä-Pohjanmaalla tullut useita turbotettuja fiiuja .
https://konedata.net/traktorit/fiat-fiatagri/fiat-1180-1880/
https://konedata.net/traktorit/fiat-fiatagri/fiatagri-70-90-85-90/ Noista linkeistä löytyy tehdasturbot
-
Nyt varmaan täytyy antaa ääni sorkkikselle että on oikeassa. Ainakin ruhtinasta ja klonksahduksesta ja melko raskaista vivuista päätellen noissa toiminnoissa ole sähköä. Toki oma koneeni on 90-90, elikkä pienempi.
Mutta sähköt ne vähäisetkin on huonot, juuri eilen totesin et huonoksi on mennyt, yksi parkki toimii. Toki toimii laturi, startti ja avaimesta nykyisin sammuu ja käynnistyy.... ei tieliikenne käytössä
Vanhemmissa -70 luvun alun fiiuissa sähköt pelas hyvin . -75 alkaen alkoi alamäki sähköissä .
Niin niissä ei ollut sähköä kuin ajovaloissa +1-2 työvaloa vai oliko nekin lisävarusteita, ja tietysti startti ja laturi jossa rele säädöt taisi olla vika herkin paikka , osassa oli kasaamispaikka Romania josta on voinut aiheutua jotain ominaisuuksia
-
Nyt varmaan täytyy antaa ääni sorkkikselle että on oikeassa. Ainakin ruhtinasta ja klonksahduksesta ja melko raskaista vivuista päätellen noissa toiminnoissa ole sähköä. Toki oma koneeni on 90-90, elikkä pienempi.
Mutta sähköt ne vähäisetkin on huonot, juuri eilen totesin et huonoksi on mennyt, yksi parkki toimii. Toki toimii laturi, startti ja avaimesta nykyisin sammuu ja käynnistyy.... ei tieliikenne käytössä
Vanhemmissa -70 luvun alun fiiuissa sähköt pelas hyvin . -75 alkaen alkoi alamäki sähköissä .
Niin niissä ei ollut sähköä kuin ajovaloissa +1-2 työvaloa vai oliko nekin lisävarusteita, ja tietysti startti ja laturi jossa rele säädöt taisi olla vika herkin paikka , osassa oli kasaamispaikka Romania josta on voinut aiheutua jotain ominaisuuksia
Universaalit koottiin Romaniassa .
-
Nyt varmaan täytyy antaa ääni sorkkikselle että on oikeassa. Ainakin ruhtinasta ja klonksahduksesta ja melko raskaista vivuista päätellen noissa toiminnoissa ole sähköä. Toki oma koneeni on 90-90, elikkä pienempi.
Mutta sähköt ne vähäisetkin on huonot, juuri eilen totesin et huonoksi on mennyt, yksi parkki toimii. Toki toimii laturi, startti ja avaimesta nykyisin sammuu ja käynnistyy.... ei tieliikenne käytössä
Vanhemmissa -70 luvun alun fiiuissa sähköt pelas hyvin . -75 alkaen alkoi alamäki sähköissä .
Niin niissä ei ollut sähköä kuin ajovaloissa +1-2 työvaloa vai oliko nekin lisävarusteita, ja tietysti startti ja laturi jossa rele säädöt taisi olla vika herkin paikka , osassa oli kasaamispaikka Romania josta on voinut aiheutua jotain ominaisuuksia
Universaalit koottiin Romaniassa .
Totta tuo mutta ennen niiden tuontia oli osa pienemmistä Vioista koottu samassa tehtaassa siellä, 640 on ainakin saman näköinen,
-
heh, tehäähän verkuakin vielä 165sena intiassa.. mutta pikkasen eri kone kuin tuo britti.. sama fiudeissa.
-
heh, tehäähän verkuakin vielä 165sena intiassa.. mutta pikkasen eri kone kuin tuo britti.. sama fiudeissa.
fiudea 165 massikkana ???
-
heh, tehäähän verkuakin vielä 165sena intiassa.. mutta pikkasen eri kone kuin tuo britti.. sama fiudeissa.
fiudea 165 massikkana ???
Mitä sä nyt et taas ymmärtänyt ?
-
heh, tehäähän verkuakin vielä 165sena intiassa.. mutta pikkasen eri kone kuin tuo britti.. sama fiudeissa.
fiudea 165 massikkana ???
Mitä sä nyt et taas ymmärtänyt ?
::) ::) ::) ::) ::) ::)
-
Pojat kyyssyy. Sano nyt. Sano.
-
Pojat kyyssyy. Sano nyt. Sano.
Niinniin.....karhu alakaa arvvuuutella ja naorrooo.....ku poijaatkin kyssyyy....
-
ja ilkka ajellu monellakii fiudella? ei kait nuo sen kummempia kuin muutkaan, paitti kestää töitä toisin kuin eräät merkit...
-
ja ilkka ajellu monellakii fiudella? ei kait nuo sen kummempia kuin muutkaan, paitti kestää töitä toisin kuin eräät merkit...
Moni fiiu on kyllä vahva kestämään . Fiat 850 mikä oli veljeni ensimmäinen nelivetotraktori on ollut tosi hyvä palvelija , nyt myyty kuulemma . 640 , 750 oli helvetin hyviä traktoreita . Tonniset oli yllätys kierroskoneita mutta vääntöä vanhassa tonnisessa kyllä oli . Fiat 780 oli vähän kesken tekoinen . -76 meille sellainen tuli . Ei oikein kovaa käyttöä kestänyt .
-
... turkkilaiset pilas monta konetta...
-
... turkkilaiset pilas monta konetta...
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
-
niinpä. monta turkkilaista kasas fiudeja 1992 jälkeen ja tuo jatkosarja 90- sarjan jälkeen kärsi noista "brittiläisistä" asennuksista. ite en winneriä huoli.
-
Niissä Winnereissä kai on aika paljon ollu harmia laatikossa? Aikanaan suunnittelin sellaisen hankkimista ja kysyin yhdeltä asentajalta joka myös tekee turveurakointia niin käski pysyä erossa.
-
Niissä Winnereissä kai on aika paljon ollu harmia laatikossa? Aikanaan suunnittelin sellaisen hankkimista ja kysyin yhdeltä asentajalta joka myös tekee turveurakointia niin käski pysyä erossa.
Ei niissä kaikissa vikoja ollut . Ranskalaiset pilas aikoinaan massikat .
Kootaan jonnutkin intiassa , osaksi .