Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra in memoriam?  (Luettu 24292 kertaa)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra in memoriam?
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina...          ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään?                                             btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?

Kyllä uusi N on aika vahvasti edelleen kotimainen.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra in memoriam?
Tjaa alkaako oksan usko horjua sähkömajoreihin ?

N121 tai 123 turbiinikytkimellä olis minun valintani, hätätilassa pykälän pienempikin.

Uus ännä on päivitetty mi un nähdäkseni niiltäosin kuin se kipeimmin kaipas päivitystä, eli kopin osalta, muu taitaa olla aikapitkälti entisestä kehitettyä ja paranneltua.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

HooDee

  • Vieras
Vs: Valtra in memoriam?
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina...          ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään?                                             btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?

JOO, brändit säilyy kuten HD ja JiiDee, NH.

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Valtra in memoriam?
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina...          ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään?                                             btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?
No kyllä pikkunyykkärit on ainakin surkeita kapistuksia.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valtra in memoriam?
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina...          ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään?                                             btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?
No kyllä pikkunyykkärit on ainakin surkeita kapistuksia.

Aski leviää ku SASsin sääennusteet.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

HooDee

  • Vieras
Vs: Valtra in memoriam?
mutta kun huomaa kuin nopsaa on tuo mallikierto jo muutaman vuoten niin epäilen että aika iso luuta tuotakin lakaisee.. siinä paljon suomalaisuus paina...          ja oikeesti kuin paljon on suomea tuossa uudessa ännäläisessäkään?                                             btw, mikä malli valtuista olisi varteenotettava vaihtoehto sellasessa sata heppaisen luokassa.. vanhempanakin?
No kyllä pikkunyykkärit on ainakin surkeita kapistuksia.

KotiBelarusta ei näy? Ei edes Agcoa. HD ja JD. Yes!

http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2016/ranking/





Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65712
Vs: Valtra in memoriam?
ite epäilen että tuon nyyn toimimattomuus johtuu tuon onnettomasta hydepuolesta...     siellä suurimmat häikät.   eilen hajos sivuikkuna ( onneks takimmainen) kun ei nostannu nostolaitetta hallinnasta ja mettäkoneen keräämä kökkönen pientareella tienvartta niittäessä kohalle tuli...                       nostolaite ja etukuormain hiton hidas jos ei kierroksia tapissa .... ja pumppu vasta vaihettu reilu vuosi sitten... (   ennen askiremppaa )

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Valtra in memoriam?
ite epäilen että tuon nyyn toimimattomuus johtuu tuon onnettomasta hydepuolesta...     siellä suurimmat häikät.   eilen hajos sivuikkuna ( onneks takimmainen) kun ei nostannu nostolaitetta hallinnasta ja mettäkoneen keräämä kökkönen pientareella tienvartta niittäessä kohalle tuli...                       nostolaite ja etukuormain hiton hidas jos ei kierroksia tapissa .... ja pumppu vasta vaihettu reilu vuosi sitten... (   ennen askiremppaa )
Puhutaanko nyt N-H:sta, vai ännä-vallusta?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65712
Vs: Valtra in memoriam?
nyystä   eli nh tla sta..                       alkaa jo pikkasen nuo kirjaimet sotkia keskusteluja...    kaverit puhuu ännistä ja t eistä ihan molemmissa merkeissä..  valtu ja nyykkäri..

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtra in memoriam?
Mutta entäs NH:n ja Case IH:n TD-D ja vastaavat JX Case IH:t...   Miten noin iso maatalouskonevalmistaja kykenee tuottamaan noin paskan traktorisarjan markkinoille. Nekin vähäiset mitä erehty tänne tulemaan, ei ne nää tervettä päivää tahdo oikein.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20011
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Valtra in memoriam?
Onkin ihan vertailukelpoista verrata jotakin 80-sarjan fiiun 2000-luvun perillistä johonkin 140 hevosvoimaiseen uuteen Valtraan. Painoerokin puolitoista tonnia.

Lähempi vertailukohta olisi jokin 15v vanha A-sarjan räpätin.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65712
Vs: Valtra in memoriam?
tuon tilulilun tilalle valtua meinasin... mutta fiude jatkaa vain...  mutta ei nyt niiiiiin epätoivoinen tilanne että 502sta ottasin... mutta jo kait noissa 6000 sarjalaisissa olis jotain...                           n vaan maksaa niiin hitosti ja ei hyvitystä kunnolla nyystä..                väliraha se jotain sanoo...

Kaupunkilaisjuntti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Valtra in memoriam?
Toinen mikä tekee ongelmia on se että kohta revitään samasta myllystä vakiona 200 kaakkia mikä 6800 metsossa hikiseen  tuotti 115 konia ulos.

Mahtaako se ihan näinkään olla, resonointi on se mikä kaikki koneet hajottaa, ainevahvuuksia ja jäykistimiä lisäämällä ongelma poistuu, lohko, kampiakseli, kiertokanki, laakerit yms. voidaan mitoittaa vastaamaan uusia tehoja, ne voidaan myös suunnitella uusiksi, tehdä eri materiaaleista tai jälkikäsitellä vastaamaan uusia tehoja, pinnoittamalla, karkaisemalla yms. Ainut asia mitä ei voida loputtumasti parantaa/isontaa on pinta-alat joiden kautta lämmöt poistuvat(esim. männänrenkaat) ja epäilen ettei se nyt mikään ongelma jos litrateho pyörii 45 hujakoilla, kasvavien tehojen esteenä olleet lähinnä päästövaatimukset.
Mahtaako muuten traktoreissa olla vielä mäntä jäähdytetty alapuolisella öljysuihkulla?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra in memoriam?
Toinen mikä tekee ongelmia on se että kohta revitään samasta myllystä vakiona 200 kaakkia mikä 6800 metsossa hikiseen  tuotti 115 konia ulos.

Mahtaako se ihan näinkään olla, resonointi on se mikä kaikki koneet hajottaa, ainevahvuuksia ja jäykistimiä lisäämällä ongelma poistuu, lohko, kampiakseli, kiertokanki, laakerit yms. voidaan mitoittaa vastaamaan uusia tehoja, ne voidaan myös suunnitella uusiksi, tehdä eri materiaaleista tai jälkikäsitellä vastaamaan uusia tehoja, pinnoittamalla, karkaisemalla yms. Ainut asia mitä ei voida loputtumasti parantaa/isontaa on pinta-alat joiden kautta lämmöt poistuvat(esim. männänrenkaat) ja epäilen ettei se nyt mikään ongelma jos litrateho pyörii 45 hujakoilla, kasvavien tehojen esteenä olleet lähinnä päästövaatimukset.
Mahtaako muuten traktoreissa olla vielä mäntä jäähdytetty alapuolisella öljysuihkulla?

Mäntää jäähdytetään edelleen, moottori yllättävän vähän sama kuin siinä Mezzossa. Paljon on muuttunut vuosien varrella vaikka esimerkiksi sylinterimitta on ennallaan. Tuli Agcopowerin moottorikurssilla vaan havaittua että nämä uudemmat on moneltakin eri palikoista kuin vaikkapa 6800:n Mezzon kone. Moottoritehtaalla on paljon satsattu juuri osien jälkikäsittelyihin ja tuotekehitykseen, pakko myöntää että Agcon aikana on kyllä otettu isoja harppauksia emokonsernin satsattua tuotekehitykseen kunnolla.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65712
Vs: Valtra in memoriam?
kannatti myydä kunnon virmalle eikä räpistellä sillä kotoisella linjalla... jossa joku aina veteli välistä ja noin niin kuin -linjalla kasasivatten niitä koneita...            kun acgo tuli taloon alkoi jo pikkasen suunnitelukin tehä töitä ja joku kait laatuakin valvoo!