Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19

Viestit - teuturi

No nämähän vaikuttais ihan asiallisilta koneilta.
Mutta paljonko niitä tunteja on kertynyt itte kunkin koneeseen näiden kokemusten perusteella?
Entä nuo voimanoton nopeudet ja saiko näihin ajo voimanottoa?
No onko muuten sähköjen kanssa ollut vikaa kuin tuo lämppäri ?
Entäs vaihteisto puoli  suunnanvaihtaja ja pikavaihteet?
Onko mx 135 samat hydrauli ja peräöljyt?
Tohtiiko tuommosta 7000-9000 tunti ajettua konetta laittaa, omat ajomäärät on alle 700h/vuosi.
Tiedossa olevilla koneilla on huoltohistoria kyllä olemassa ja eivät ole olleet kuin yhdellä aikaisemmin.
Niin ja varaosat niiden saanti ja hinnoittelu, löytyykö hyllystä vai onkos tilaus tavaraa ja jos on tilauksen takana niin onko pitkät toimitusajat ?
No entäpä kuormainkone ominaisuudet?
Etuaskelin kestävyys, hydrauliikan tuotto ja onko kuinka keviä peräisiä ?
Olis tuossa tyrkyllä -02 mx 135 kuormaimella.
Niin ja vaihteisto montako pikavaihetta näissä on ja mimmonen suunnanvahtaja?
Mistä vuosimallista lähtien näitä on saanu liikenneperällä?

minkä kokosilla koneilla vedätte polanneterää ?
Meillä on 755 valmetti vm 1990 ja tunteja on päälle 17100 h nytten.
Ei ole vielä aukastu konetta eikä laatikkoa ja kytkin on myös alkuperäinen.
Voin sanoa että on luotettava ja yksinkertainen tekniikaltaan.

Aika huimalta tuo ajomäärä kuulostaa. Onko ollut uudesta asti? Tuon ikäisessä jos ei muuta niin ainakin putken tiivisteet pitäisi olla finaalissa jo aikaa sitten. Ehkäpä nostolaite ollut kepeällä käytöllä? Tinkii aika väljäksi menemään noilla tunneilla?
Toisia omistajia ollaan koneelle. oli ollu puhetta nuista putken tiivisteistä kun konetta hommattiin kun tiedossa oli että se on ns tyyppivika näissä valmeteissa siis 705 ja 805 ainaki. Moottorin valmistus numeron mukaan tässä pitäisi olla uudemmat ja eri valmistajan tiivisteet mutta tiijjä sitten, mutta hyvin on kuiten kestäny.
Ja kokoajan on ollut kevyessä käytössä pääosin tien päällä ei esim mettässä ryskätty..
Tieten väljyyttä on nostolaitteessa mutta ei vielä kovin pahasti, hydraulipumppu on toinen ja on aika finaalissa nyt eli sais vaihtaa, nokkapumppu on vielä siksiki hyvässä kunnossa.
Teollisuus mallin etuakseli on läpi käyty noin 14000 h paikkeilla.
Vois veikata että ilman tuota nokkapumppua niin etukuormaimen käyttö olis tuskasen hidasta.
Meillä on 755 valmetti vm 1990 ja tunteja on päälle 17100 h nytten.
Ei ole vielä aukastu konetta eikä laatikkoa ja kytkin on myös alkuperäinen.
Voin sanoa että on luotettava ja yksinkertainen tekniikaltaan.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: MOPOILU
: 28.09.08 - klo:19:41
Kelit kylymenee, kelekkaa nykkimään käyntiin kohta puolin.;D
Viime syksynä kokeilin tuota jyräystä mutta huonolla menestyksellä, tarttui veltan matkaan oljet.
Nyt on onneksi ollu kuivaa niin sai kerättyä pois eninmät, mutta lakoon painuneet ajoin vanhalla silppurilla ja hyvin menivät läpi ja tuli sopivan lyhyttä silppua.
Tarttuuko nuo oljet kuinka helposti tuon rullaäkeen akseleille?
Vauhtia pitää tieten olla reilusti.
Millähän olisi paras tapa silputa oljet peltoon ennen kyntöä ?
Meneekö olki tavallisen tuorerehu silppurin läpi vai olisiko joku muu murskain tai vastaava parempi vaihtoehto ?
Onko kellään kokemusta jd 7530 autopowerista?
Täälläpäin on urakoitsijalla kaksi kappaletta nuita slagkraftin murskaimia, ne näyttää olevan lujia vehkeitä ei paljon kivet eikä reilummat maa kosketukset hidasta menoa.
Työjälki on siisti vesakko kuivaa nopeasti kun kettinki repii sen silpuksi,täällä on ajaneet tienlaidat kyseisillä koneilla jo muutaman vuoden ajan.
Eivät ehkä ole halvinmasta päästä mutta isolle urakoille varmaan omiaan, näilläkin koneilla ajetaan useamman kunnan tienvarret.
No ettei pölise .;D
Justiin kiinnostaa tuo että tekeekö näillä laitteilla mitään vai hommaako suoraan paineilma käyttöisen puhaltimen?
Iteltä kumpikin löytyy paineilma vehkeet ja painepesuri.
Onkos kokemuksia hiekkapuhalluslaitteista joita on saatavana painepesureihin?
Kuinka tehokkaan pesurin vaatii että maalit.ruosteet ja massat irtoavat kunnolla?
Soveltuvatko nämä esim autojen korin ja runkojen puhallukseen ja kuorma-auton lavojen puhallukseen miten hyvin tai huonosti.
Ja sitten tuo pinta ruostuminen tuon puhalluksen jälkeen kun se on vesihiekkapuhallusta, eli ulkona kuivissa olosuhtiessa alkaako kuinka nopeasti ruostumaan ja eikös ole jokin aine olemassa joka estäisi tämän ongelman.
Laite tulisi siis omaan käyttöön omien romujen puhallukseen ei ammattikäyttöön.
Joo seinäjoella näyttäs olevan 8400 ja päälle 17000 h , ei oikein kiinnosta nuin paljon ajetut.
Mutta siinä olis riski etukuormain , nokkapumpullinen.
Tuommosen ku löytäs esim 8450 tai 8550 ht:n tuollasella kuormaajalla mutta vähemmällä tunti määrällä, kuormaaja tais olla 3116 valtra .
Minulle kävi kolmen koneen kans niin että kun perjantaina oli koneesta vatkuvat ja tiedot laitettu nettiin, ite bongasin ne lauantaina ja kun maanantaina sitten soitin myyjille niin sanoivat että kaupat tuli lauantaina lyötyä lukkoon.
Eli nämäkin koneet oli kohtuu paljon ajettuja mutta siistejä pelejä hyvillä varusteilla ja myyjätkin sanoi että nuo 8000 sarjan haitekit on kysyttyjä koneita jotka ei vanhene varastossa.
Kyllä mulle näin ens alkuun kelpais ensmäinen malli haitekista ei tarttis välttämättä olla se kakkos malli. ;D
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19