Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8

Viestit - erakko

Noukkarissa on hyvä pitää terät terävinä, nii vähentää huomattavasti tehon tarvetta, ja onhan se mukava jatkokäsittelyssäkin kun on lyhyttä silppua! Minä onneton menin ja teroitin tuossa toisen rehun teon jälkeen valmiiksi ensi kesäksi, kun ajattelin että se olisi ihan nopea pikku homma, mutta p*skat! Sai nauvuttaa rälläkkää niin että meinas koko paska ylikuumua ja joka p*rk*leen sieraimessa sekä reijässä oli rautapölyä. Vaan olipahan hyvä mieli kun oli homman tehnyt! Tunti siihen meni ja melekein etusormi(sen siitä saa kun ilman ruuvipenkkiä touhuaa)! No onneksi ei kun nahkaa vähän vaan MUISTAKAA TURVALLISUUS ENNEN KAIKKEA näissä työhommissa, vaikka kuinka kiire olisi. Ei mitään tällaistä: No jos minä kuitenkin nyt vain tuosta ihan vähän nii ei siinä käy mitenkään... ynm

Niin ja itse asiaan, näyttäisi aika pätevältä kamppeelta toi terotuskone, mutta hintakin on varmasti yhtäpätevä, luulisin??? Riittääköhän kolme numeroinen luku tuon summaksi?
En tiedä siitä nautojen lukumäärästä, mutta vaunullinen menee ainakin päivässä...
Meillä 6610 SE jonkun verran "piristetty" (luoja tietää minkä verran) Kuhn 25m3 apevaunun edessä ja jaksaa sopivasti pyörittää, mutta ei saisi olla yhtään pienempi!! Etenkin pyörimään laitto lastissa välillä vaikeaa. Ja talvella painottuumuuden takia aina pientä sutimista, mut kyllä pärjää/on pärjättävä...
Jep jep mitä sitä nukkumaan, meilläkin yritettiin kovasti yötä päevee koneita pyörittää... Kyllähän sitä vähemmillä koneilla pääsee tuossa noukinvaunu-ketjussa, kestävyyllä ei hirveästi ole eroja eri koneketjujen välillä; yleensä kivi, kanto tai rauta tekee pahaa jälkeä oli kone mikä tahansa.
Minkä pitusta silppua pötikkä tekee,tylsillä terillä.Karholta vai niittokoneen jäljeltä??
Jumbo kyseessä

Enpä Tiedä, kun en ole mitannut, mutta selvästi lyhyempää kuin kronessa(kyseessä siis vanha yksilö). Mitenkäs kyntajalla liikku vaunu? Nimimerkillä meidän rakkori tippu polvilleen kun alkoi sullottaa enempi...
Ei, ei en mitenkään pöttingeriä hauku!!! Todella hyvä vaunu ja varmasti pitemmän päälle kestävä! Koneessa on kyllä tylsät terät mikä on tietenkin aika iso syy siihen tehon syöntiin. Hei muuten, tiedättekö mikä on pöötterin oikea kaapimein väli rumpuun?
Meinaatko että kronessa olis semmonen? On ne muuten vaihanut pööttereihinkin rumpuja...
Onkos arvon raatilaiset vertailleet noukinvaunujen vetotehon tarpeita? Näkyy ainakin olevan aikamoinen ero vanhan kronen ja pöttigerin (jumbon) välillä. Krone tulee kuin ajatus perässä ja pyörii kuin pyhällä hengellä, mutta jumboa vetäessä tuntuu voimia kysyvän heti, jos vähänkään sullottaa. Oletteko huomanneet vastaavia eroja eri noukinvaunu merkkien välillä? Jumbossa on kyllä vahvemman oloinen voimansiirto (kuka tietää??), mutta onko polttoaine kustannusten väärti; eikähän se kronen voimansiirto ole se ongelma, jos kivi menee niin rumpu hajoaa melkein joka tapauksessa missä kärryssä vain.
Tuonne 4000 tuntiin meni ilman mitään erikoisia murheita, mitä nyt jarrut vaihettiin ja kytkinpakan jouset piti vaihtaa, ja jotain pientä sähkövikaa, mut ei ihmeempiä. Nyt kun alkaa olla yli viiden tuhannen tuntia niin on tullut pientä remonttia vähän turhan usein, syy ehkä tehon lisäyksen ja nopeutetun laatikon. Kytkin on vähän on/off vrt vaikka jontikkaan, vaatii totuttelua. Kone on elementissään vetotöissä, varsinkin maantiellä, mutta etukuormain traktoriksi ehkä liian äkkipikainen. Vaan mikäpä minä olen sitä sinulle sanomaan, jos sille tuntuu että pitää ostaa nii osta se kone. Ei huono mut ei ehkä paraskaan...
Nyt on tullut myös näitä ulkomaailaisia huijariliikkeitä, jotka myyvät koneitaan jopa puolella oikeista hinnoista. Koneviestissähän pääkirjoituksessa pari numeroa sitten varoitettiin näistä ulkomaalaisista laman "huijarivirmoista". Kyllä sitä kaiken sortin liikkeitä on maailmassa. Pitää näköjään olla tosi tarkkana mitä nykyään ostaa...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: JD 6910
: 01.03.09 - klo:09:38
Ostakee vaan pojat jontikka, mutta kannattaa lisätä vähäsen maniskua ja ostaa isompi kone kuin 6610-6630, jos kutosista meinaatte. On muuten ihan eripelejä nämä niin sanotuilla "jenkki" perillä olevat isommat jontikat. Ja elä osta SE-mallia jos vaan on vähänkin ylimääräistä rahaa, ainakaan näitä vanhempia (ei kyse 6030-sarjasta) SE-jontikoita. Tietysti mikäs siinä, jos haluaa köyhemmällä versiolla ajella, tuntuu vaan, että on taidettu säästää jossain muussakin kuin sisustuksessa! Jos parasta jontikkaa haluatte, ostakaa USA:n 7720-7930 väliltä tai vielä isompia!
Tuohon ilmajarru juttuun, niin veikkaisin että se tarkoittaa ulkopuolisen mm. peräkärryn jarruihin saatavaa ilmajarru ulosottoja. Meiltäkin löytyy kompura ja ilmajarrut jontikasta, mutta traktorin omat jarrut ovat nesteelliset. En mene varmaksi sanomaan, että onko engklannissa näin, mutta ihmettelen, jos jontikka on tehnyt jonkun erikois "version". Jos mietitte, että onko kärryihin ilmajarrut hyvät niin voin sanoa että en ota enää hydraulisia jarruja kärryyn, jos ei ole pakko. Toimivat kovillakin pakkasilla moiteettomasti, eikä ole ollut jäätymisen kanssa mitään vaikeuksia. Hydraulisiin verrattuna ilmajarrut ottavat paljon nätimmin, ei ole tyyppiä on/off. Ilmajarruvarustus uuteen traktoriin siihen 2000€ kieppiin, suosittelen kaikille. Eikä ilmajarrut estä tietenkään hydraulisilla jarruilla olevan peräkärryn käyttöä.
Juuh laatuhan maksaa, jos se on niin että hyvää ja halpaa ei ole, mutta millä jää parhaimpaan tulokseen??? Kuka tietää...  huh mitä jaarittelua, jokainen ajakoon minkä parhaaksi näkee!
Tämä viesti olisi pitänyt mennä tuohon Ylivoimaisen syöppö vario- aiheeseen. (Tuli moka) No nyt asiaan, Koneviestissä pari vuotta sitten (nro 4 10.3.2006) oli testissä jd:n 6920s autopower ja Mf dyna-vt 7490. Siinä oli vertailtu kulutuksia, tässä mf:n:
-Nimellisominaiskulutus            g/voa. kWh: 267
-ominaiskulutus voa. 1000r/min g/voa. kWh: 249
-suurimalla teholla                   g/voa. kWh: 257
No siellä oli verrattu massikan kulutuksia vastaavan kokoiseen Fendt 818:aan. Tekstistä Fendtin kulutukset aiemmin mainitussa järjestyksessä:
-Nimellisominaiskulutus            g/voa. kWh: 289
-ominaiskulutus voa. 1000r/min g/voa. kWh: 276
-suurimalla teholla                   g/voa. kWh: 270
Näin siis Koneviestissä. Vaihteistokin on sama koneissa, joten ne eivät tee eroa! Eipä taida sisukiisseli ollakaan niin syöppö kuin moni luulee, ainakaan tuossa mf:ssä. Rajut on erot Fendtiin.
Ps: Ei minulla ole mitään Fendtiä vastaan, vaan sen hintaa vastaan! (Köyhän todisteluja)
Tuotapa minä juuri tarkoitin mitä ijasj2 puhu tuossa ylempänä
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8