Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 185 ahtaminen  (Luettu 6808 kertaa)

Stiz

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
MF 185 ahtaminen
Löytyykö keneltään foorumilaiselta kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?

Omaan MF:n (vm. -75 MP) tuli nyt koneremontti ajankohtaiseksi (väljä kuin mikä!)  ja rupesin selvittelemään asiaa. Projekti on nyt siinä vaiheessa että kone on auki ja lohkon irroitus on seuraavaksi. Olen selvitellyt pajaa jossa koneistaa lohkon isommaksi olallisille putkille ja että siellä laitettaisiin kanteen kunnolliset venttiilinohjaimet. Lisäksi kone kasattaisiin siellä ja hienosäätöjä tehtäisiin jo valmiiksi ammattitaidolla. Päivittelen tästä projektista kuvia ja tietoja kun homma etenee.

Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään. Ahtoja olisi tarkoitus laittaa maltilliset 0,5-0,7 bar, joten mäntien jäähdytys ja madaltaminen ei olisi tarpeellista. Näin käynnistyvyys ei huononisi entisestään. Lisäksi katselin että keularitilän sisälle mahtuisi pieni välijäähdytin. Lisäksi hyvillä suuttimilla olisi tarkoitus hakea pientä extraa.

Projektihan on taloudellisesti aivan järjetön, mutta kyllähän näitä harrastuksia pitää olla  8)

PS. Lisäksi pitäisi koppia entisöidä ja laittaa 3-lovinen hydrauliikka.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: MF 185 ahtaminen
Löytyykö keneltään foorumilaiselta kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?

Omaan MF:n (vm. -75 MP) tuli nyt koneremontti ajankohtaiseksi (väljä kuin mikä!)  ja rupesin selvittelemään asiaa. Projekti on nyt siinä vaiheessa että kone on auki ja lohkon irroitus on seuraavaksi. Olen selvitellyt pajaa jossa koneistaa lohkon isommaksi olallisille putkille ja että siellä laitettaisiin kanteen kunnolliset venttiilinohjaimet. Lisäksi kone kasattaisiin siellä ja hienosäätöjä tehtäisiin jo valmiiksi ammattitaidolla. Päivittelen tästä projektista kuvia ja tietoja kun homma etenee.

Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään. Ahtoja olisi tarkoitus laittaa maltilliset 0,5-0,7 bar, joten mäntien jäähdytys ja madaltaminen ei olisi tarpeellista. Näin käynnistyvyys ei huononisi entisestään. Lisäksi katselin että keularitilän sisälle mahtuisi pieni välijäähdytin. Lisäksi hyvillä suuttimilla olisi tarkoitus hakea pientä extraa.

Projektihan on taloudellisesti aivan järjetön, mutta kyllähän näitä harrastuksia pitää olla  8)

PS. Lisäksi pitäisi koppia entisöidä ja laittaa 3-lovinen hydrauliikka.
Näähän piti olla kuivilla putkilla iankaikkisia :o
pessimisti ei pety!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: MF 185 ahtaminen
Mä luulin, että tuo kone on sulle liian iso ja joudut ahtamaan sen talliisi
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

(O)

  • Vieras
Vs: MF 185 ahtaminen
Löytyykö keneltään foorumilaiselta kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?

Omaan MF:n (vm. -75 MP) tuli nyt koneremontti ajankohtaiseksi (väljä kuin mikä!)  ja rupesin selvittelemään asiaa. Projekti on nyt siinä vaiheessa että kone on auki ja lohkon irroitus on seuraavaksi. Olen selvitellyt pajaa jossa koneistaa lohkon isommaksi olallisille putkille ja että siellä laitettaisiin kanteen kunnolliset venttiilinohjaimet. Lisäksi kone kasattaisiin siellä ja hienosäätöjä tehtäisiin jo valmiiksi ammattitaidolla. Päivittelen tästä projektista kuvia ja tietoja kun homma etenee.

Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään. Ahtoja olisi tarkoitus laittaa maltilliset 0,5-0,7 bar, joten mäntien jäähdytys ja madaltaminen ei olisi tarpeellista. Näin käynnistyvyys ei huononisi entisestään. Lisäksi katselin että keularitilän sisälle mahtuisi pieni välijäähdytin. Lisäksi hyvillä suuttimilla olisi tarkoitus hakea pientä extraa.

Projektihan on taloudellisesti aivan järjetön, mutta kyllähän näitä harrastuksia pitää olla  8)

PS. Lisäksi pitäisi koppia entisöidä ja laittaa 3-lovinen hydrauliikka.
lähteekö enää sitten lainkaan käyntiin ;)
Asiaan;eikö tuo likimain sama perusmotti kuin esim 390  joissa on ahtimia alkuperäisinä sekä jälkiasennuksena.En ole varma.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: MF 185 ahtaminen
Löytyykö keneltään foorumilaiselta kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?

Omaan MF:n (vm. -75 MP) tuli nyt koneremontti ajankohtaiseksi (väljä kuin mikä!)  ja rupesin selvittelemään asiaa. Projekti on nyt siinä vaiheessa että kone on auki ja lohkon irroitus on seuraavaksi. Olen selvitellyt pajaa jossa koneistaa lohkon isommaksi olallisille putkille ja että siellä laitettaisiin kanteen kunnolliset venttiilinohjaimet. Lisäksi kone kasattaisiin siellä ja hienosäätöjä tehtäisiin jo valmiiksi ammattitaidolla. Päivittelen tästä projektista kuvia ja tietoja kun homma etenee.

Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään. Ahtoja olisi tarkoitus laittaa maltilliset 0,5-0,7 bar, joten mäntien jäähdytys ja madaltaminen ei olisi tarpeellista. Näin käynnistyvyys ei huononisi entisestään. Lisäksi katselin että keularitilän sisälle mahtuisi pieni välijäähdytin. Lisäksi hyvillä suuttimilla olisi tarkoitus hakea pientä extraa.

Projektihan on taloudellisesti aivan järjetön, mutta kyllähän näitä harrastuksia pitää olla  8)

PS. Lisäksi pitäisi koppia entisöidä ja laittaa 3-lovinen hydrauliikka.

Laitanko ohjeita hydeasennuksesta??

Välijäähdytykseenkin vois olla jotain vinkkiä, ainakin mistä kannattaa tarvikkeita tilailla...


E:

Ja suuttimistakin voin antaa vinkkiä... ::)

Viimeksi muokattu: 17.02.15 - klo:18:35 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: MF 185 ahtaminen
Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään.

Ei pelkällä ilmalla tehoa saa lisää. Naapurin 390:iin laittoivat 2-3 vuotta takaperin valmiin sarjan. Ei se 185:een tietysti sellaisenaan sovi jollei heivaa tankkia moottorin päältä muualle.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: MF 185 ahtaminen
Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään.

Ei pelkällä ilmalla tehoa saa lisää. Naapurin 390:iin laittoivat 2-3 vuotta takaperin valmiin sarjan. Ei se 185:een tietysti sellaisenaan sovi jollei heivaa tankkia moottorin päältä muualle.

Tarvii se ilmaa, kylmää.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

(O)

  • Vieras
Vs: MF 185 ahtaminen
Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään.

Ei pelkällä ilmalla tehoa saa lisää. Naapurin 390:iin laittoivat 2-3 vuotta takaperin valmiin sarjan. Ei se 185:een tietysti sellaisenaan sovi jollei heivaa tankkia moottorin päältä muualle.
Niinpä noissa satasarjalaisissa kun on se kanisteri siinä päällä ja kolmesatasissa nokalla,muutoin liene sama kones,eli puhaltimelle pitää keksiä sopiva paikka.Lienee paras kun heivaa akun jonnekin keulille ja siihen paikoille laittaa puhaltimen.
Kätevintä tietty jos laittaa kokonaan toisen koneen jossa turpo valmiina.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: MF 185 ahtaminen
Kakkua reilusti  kylmänilmankera niin tullee hyva.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: MF 185 ahtaminen
Laittaa kuutoskoneen niin tankki siirtyy sen verran, että puhaltajalle tulee tila. Tämä 185 nelonen on kait tehty siitä vähän pienemmästä 3,8 litran moottorista vaihtamalla sylinteriputki ohuempiseinäiseen, jolloin sylinteritilavuutta on saatu kasvatettua. Massikan tehdasturbojen moottori on melkein aina tuo iskutilavuudeltaan pienempi, jossa siis tukevampi kuiva sylinteriputki. Maahantuojan toimesta on turbotettu sitten myös näitä neljän litran koneita. Moottoriremontissa yleensä sylinteriputki vaihdetaan ja sen jälkeen hoonataan mittoihinsa tai jotenkin näin.

Hydrauliikasta löytyy asiaa tuolta mun allekirjoituksen kotisivuilta 500 ja 390 verkujen osalta, jotka on pohjimmiltaan melko samoja koneita.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Stiz

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: MF 185 ahtaminen
Löytyykö keneltään foorumilaiselta kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?

Omaan MF:n (vm. -75 MP) tuli nyt koneremontti ajankohtaiseksi (väljä kuin mikä!)  ja rupesin selvittelemään asiaa. Projekti on nyt siinä vaiheessa että kone on auki ja lohkon irroitus on seuraavaksi. Olen selvitellyt pajaa jossa koneistaa lohkon isommaksi olallisille putkille ja että siellä laitettaisiin kanteen kunnolliset venttiilinohjaimet. Lisäksi kone kasattaisiin siellä ja hienosäätöjä tehtäisiin jo valmiiksi ammattitaidolla. Päivittelen tästä projektista kuvia ja tietoja kun homma etenee.

Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään. Ahtoja olisi tarkoitus laittaa maltilliset 0,5-0,7 bar, joten mäntien jäähdytys ja madaltaminen ei olisi tarpeellista. Näin käynnistyvyys ei huononisi entisestään. Lisäksi katselin että keularitilän sisälle mahtuisi pieni välijäähdytin. Lisäksi hyvillä suuttimilla olisi tarkoitus hakea pientä extraa.

Projektihan on taloudellisesti aivan järjetön, mutta kyllähän näitä harrastuksia pitää olla  8)

PS. Lisäksi pitäisi koppia entisöidä ja laittaa 3-lovinen hydrauliikka.

Laitanko ohjeita hydeasennuksesta??

Välijäähdytykseenkin vois olla jotain vinkkiä, ainakin mistä kannattaa tarvikkeita tilailla...


E:

Ja suuttimistakin voin antaa vinkkiä... ::)

Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: MF 185 ahtaminen
Löytyykö keneltään foorumilaiselta kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?

Omaan MF:n (vm. -75 MP) tuli nyt koneremontti ajankohtaiseksi (väljä kuin mikä!)  ja rupesin selvittelemään asiaa. Projekti on nyt siinä vaiheessa että kone on auki ja lohkon irroitus on seuraavaksi. Olen selvitellyt pajaa jossa koneistaa lohkon isommaksi olallisille putkille ja että siellä laitettaisiin kanteen kunnolliset venttiilinohjaimet. Lisäksi kone kasattaisiin siellä ja hienosäätöjä tehtäisiin jo valmiiksi ammattitaidolla. Päivittelen tästä projektista kuvia ja tietoja kun homma etenee.

Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään. Ahtoja olisi tarkoitus laittaa maltilliset 0,5-0,7 bar, joten mäntien jäähdytys ja madaltaminen ei olisi tarpeellista. Näin käynnistyvyys ei huononisi entisestään. Lisäksi katselin että keularitilän sisälle mahtuisi pieni välijäähdytin. Lisäksi hyvillä suuttimilla olisi tarkoitus hakea pientä extraa.

Projektihan on taloudellisesti aivan järjetön, mutta kyllähän näitä harrastuksia pitää olla  8)

PS. Lisäksi pitäisi koppia entisöidä ja laittaa 3-lovinen hydrauliikka.

Laitanko ohjeita hydeasennuksesta??

Välijäähdytykseenkin vois olla jotain vinkkiä, ainakin mistä kannattaa tarvikkeita tilailla...


E:

Ja suuttimistakin voin antaa vinkkiä... ::)

Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan :)


Suuttimien hankintaan ja tarvittaessa pumpun ehostukseen suosittelen Akaan Diesel Oy:tä. Huippumies ja huippu halpa sekä huippu nopea, ja omaa vielä maailman mahtavimman nimen. ;D

Futurez.fi, sieltä löytyy halvat tarvikkeet coolerin kynästelyyn, hinnat murto-osa Suomen hinnoista.

Hydrauliikkavinkkejä löytyy tuolta:

http://www.saunalahti.fi/mhyytiai/venttilip.htm

Ja mulla on jotain täälläkin vilahdelleita kuvia liittämisestä....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: MF 185 ahtaminen
On juu tuo Akaan kaveri ammattimies.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

muumipeikko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: MF 185 ahtaminen
Näissä satasarjalaisissa on paljon ollut koneita, mitkä on käyneet kylmänä ja putket lasittuneet ja/tai menneet horoksi siitä johtuen. ( universaaliöljyt yleisiä -70 luvulla moottoreihin). Myös männänrenkaat jumissa ja männät karstoittuneet pilalle. Kannattaisi melkein ottaa lohko pois ja raakaputkittaa se, jonka jälkeen porataan alkuperäiseen kokoon. Näin saadaan sylintereistä pyöreät. Samalla alapään tasapainotuskoneiston voi tsekata. Se pitää olla ykkösen mäntä ylhäällä ja puntit TASAN alhaalla. Olen purkanut kerran tehtaalla kasatun koneen, jossa puntti oli 2 hammasta sivussa ja sen huomasi kyllä käynnistä. Samalla suuttimet, termostaatti,vesipumppu ja syyläri uusiksi. Niin ruoka ja jäähdytys toimii.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1335
Vs: MF 185 ahtaminen
Ns. Turboputket pitäis mennä suoraan sellaisenaan paikoilleen,
Olakehan tuli ylöspäin, kansipaffi olakkeen ulkopuolelle,
Näin muistelisin, joskus 90- luvun alussa tein kans konerempan
188 , turbon putkilla, turbo jäi sit laittamatta etukuormaajan
Takia.
Tähänhän on helppo laittaa turbo kylkeen ellei etukuormaajaa,
Lämpölevy vaan turbon ja konepellin väliin.
Ei näillä lievillä tehonlisillä vielä
Cooleria tarvi, mallia motonet/ biltema ajaa kyllä
Asiansa , jos tarvista hifistellä.
100 hv saa helpolla, sen jälkeen lämpöongelmia, mm
Moottoriöljyä lauhdutin tarvista.