Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ravenlord - 18.08.11 - klo:15:10

Otsikko: case ih 845
Kirjoitti: ravenlord - 18.08.11 - klo:15:10
Etukuormaajalla. Olisi tiedossa tämmönen, -88 vuotinen laite. Kokonsa ja tehonsa puolesta kone olis tod.näk. riittävä ja muutenki tarkoitusta vastaava, mutta minkämoisia nämä caset muuten on ollu kestämään ja onko jotain erityistä katsottavaa kun menee paikanpälle konetta kahtomaan?
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: JoHaRa - 18.08.11 - klo:15:29
Jos tuo on saarella tehty niin UNOHDA  ;D Sakemannit pelaavat paremmin  ::)
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: JoHaRa - 18.08.11 - klo:15:42
Jos tuo on saarella tehty niin UNOHDA  ;D Sakemannit pelaavat paremmin  ::)
Noita koskaan ole saarella tehty,on aivan eri luokkaa sää mitään tiedä.Neussissa tehty nuo
Osta pois et pety iankaikkisen sitkeä kone ja laatua,tosin ei kaikilta osin nykyaikainen mutta ohjaamo on kyllä hyvä

Juu. En tiedä tuosta mallista mutta saarella tehdyt saavat sinne maatuakkin  :P
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: ravenlord - 18.08.11 - klo:15:47
Jos tuo on saarella tehty niin UNOHDA  ;D Sakemannit pelaavat paremmin  ::)
Noita koskaan ole saarella tehty,on aivan eri luokkaa sää mitään tiedä.Neussissa tehty nuo
Osta pois et pety iankaikkisen sitkeä kone ja laatua,tosin ei kaikilta osin nykyaikainen mutta ohjaamo on kyllä hyvä

Ei tässä ollakkaan mitään hifistelemässä. Mutta kun on tottunut yhden merkin metkuihin, niin outo merkki on aina arveluttava. Jos tämmösen ostaa niin osien yms. hankinta muuttuu, et casen osia ei saa suolahdesta..
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: lypsyukko - 18.08.11 - klo:15:49
Jos tuo on saarella tehty niin UNOHDA  ;D Sakemannit pelaavat paremmin  ::)
Noita koskaan ole saarella tehty,on aivan eri luokkaa sää mitään tiedä.Neussissa tehty nuo
Osta pois et pety iankaikkisen sitkeä kone ja laatua,tosin ei kaikilta osin nykyaikainen mutta ohjaamo on kyllä hyvä

Kuulosuojaimien pitää olla sitten hyvät, tuossa hytissä , muuten ok hytti. Tuossa kylällä yhdellä ko kampes. Näöltään sellainen että romutus vuoro on mennyt jo ohi, mutta vielä pätköttää taitaa olla ilman pakariakin nykyään  ;D
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: der bauer - 18.08.11 - klo:17:21
Jos tuo on saarella tehty niin UNOHDA  ;D Sakemannit pelaavat paremmin  ::)
Noita koskaan ole saarella tehty,on aivan eri luokkaa sää mitään tiedä.Neussissa tehty nuo

http://konedata.net/Traktorit/caseih745plus.htm  "Vuonna 1989 tuotanto siirtyi Englantiin"
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: koivumaki - 18.08.11 - klo:17:37
Juu,hyvinähän noita ovat omistajat pitäneet.
Tämmöinen satunnaisesti 845:llä ajanut sitten oudoksuu ainakin suunnanvaihtoa,pakin ja vast eteenpäinvaihteen nopeusero on iso.Vaihdekepeissä on ainakin mittaa.
XL hyttihän on tosiaan ihan hyvä.Nyt kun on tehokkaampiin tottunut,ei tuo 82 hp:n neussi mikään tykki ole.Toki se sen vetelee kuin muutkin ikäisensä.
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: JoHaRa - 18.08.11 - klo:17:46
Jos tuo on saarella tehty niin UNOHDA  ;D Sakemannit pelaavat paremmin  ::)
Noita koskaan ole saarella tehty,on aivan eri luokkaa sää mitään tiedä.Neussissa tehty nuo

http://konedata.net/Traktorit/caseih745plus.htm  "Vuonna 1989 tuotanto siirtyi Englantiin"

Onkohan tuo Englanti siellä saarella  ??? ;D       :P        ???                       :-*
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: pötsjölööm - 19.08.11 - klo:10:08
Etukuormaajalla. Olisi tiedossa tämmönen, -88 vuotinen laite. Kokonsa ja tehonsa puolesta kone olis tod.näk. riittävä ja muutenki tarkoitusta vastaava, mutta minkämoisia nämä caset muuten on ollu kestämään ja onko jotain erityistä katsottavaa kun menee paikanpälle konetta kahtomaan?

Osta pois. Pisimpään tehty, ja eniten myyty case.  ;) Ek-käytössä ollut, niin etuakseli tarkista, ettei ole kehdossa väljää. Voi muuten joutua täyttöhitsaamaan keinusta akselinpäät. Kuormaajalla kanitat keulaa ylös ja heiluttele muutenkin renkaat läpi, onko puslia menossa uusiin. Muuten kestää ajoa maaliman tappiin. Nostolaite hydraulisesti esiohjattu. Tarkista että toimii, ettei ole paskaset öljyt jumimassa.
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: Cynic - 19.08.11 - klo:10:34
Meillä oli uudesta 585 joskus 80-luvulla Manchesterissa tehty. Täyssusi, älyttömän paljon ongelmia vaihteiston ja vaihteensiirtäjien kanssa. Lisäksi kone oli painava ja oikein hakeutui veteen ja oli aina jumissa syyshommissa. Sen jälkeen ei ole ollut kiinnostusta jatkaa Case perinteitä.

Sitten taas ne saksalaiset X45 mallit aivan hippuja. Tai joku 1455 kävisi kyllä käyttötraktorista...
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: Sekator - 19.08.11 - klo:10:41
Meillä ollut noita kaikkiaan neljä, vieläkin yksi aisankannattajana....hyvä traktori, ei vikoja ja jos on niin halpoja ja simppeleitä korjata, tekee yllättävän isoja töitä, vaihteet toimii ja nostolaite on hyvä...iha eri tasolla aikanaan kun esim jotkut -05 valmetit...osta pois kunhan et enklesmanneihin sekaannu...myös 4200- sarjaa kannaatta karttaa...845 on varmaan yksi traktorimaailman legendoista
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: bouli - 19.08.11 - klo:10:44
Kannatta kattoa onko kone ns. hydraplussa vai vanhempi versio. Muuttui tuossa -88-89 malleissa jossain vaiheessa.
Eli hydraplussassa on ulkopuolisen hydrauliikan lohkoissa sähkökytkimet joilla ohjataan hydraulisuodatin jalassa olevaa magneettiventtiiliä millä rosvotaan käsittääkseni ohjauksen pumpulta tilavuusvirtaa lohkoille. Ei kuitenkaan vaikuta ohjauksen toimintaan millään tavalla. Eihän se hydrauliikan tuotto ole tuonkaan kanssa mikään järisyttävä ole mutta parantaa paljon.
Joihinkin on rakennettu kojelaudasta erillisellä kytkimellä ohjaus jolloin isomman tuoton saa kuormaajankin kanssa käyttöön.
Eli sen eron näkee moottorin kyljestä hydraulisuodatinten jalasta, hydraplussassa jalka missä kolme purkkia, kahdessa suodatin, kolmannessa jotain sihtejä. Päällä vaakatasossa tuon ventiilin solenoidi.
Vanhemmassa versiossa vaan yksi suodatin hydrauliikalle.
Ei silti, kyllä sen vanhemmankin kanssa pärjää, mutta esim. ilma-avusteiselle ruiskulle ei tuotto riitä ilman.
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: pötsjölööm - 19.08.11 - klo:11:31
Meillä oli uudesta 585 joskus 80-luvulla Manchesterissa tehty. Täyssusi, älyttömän paljon ongelmia vaihteiston ja vaihteensiirtäjien kanssa. Lisäksi kone oli painava ja oikein hakeutui veteen ja oli aina jumissa syyshommissa. Sen jälkeen ei ole ollut kiinnostusta jatkaa Case perinteitä.


Tehopainosuhde on kyllä englantilaisissa natikoissa saksalaisia parempi, samoin hydrauliikan tuotto.  ;) Sähköt paloarkoja, ja pitkät monelle mutkalle väännetyt vaihdekepit. Ei paljon tarvii olla väljää kun alkaa takertelemaan, muuten ei niissäkään hirven suuria vikoja ole ollut, kun vaan hytrania käyttää perässä. 895:n kestänyt saman mitä 845.
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: raipe - 19.08.11 - klo:16:46
Meillä on vanha 844,joka on pelannut tosi hyvin.
Moottori on laiskansitkeä natikan neuss,vetää nipinnapin 4,2m anttisampo-äestä
Moottorin putket ja männät vaihdoin nelisen vuotta sitten,muuten ei juuri muuta ole ollut.
Perä ja laatikko lienee ikuiset.
Uudemmissa on parempi hydrauliikka,tässä meidän koneessa aivan avuton.Lisäsäiliö on pakollinen kun on kaksiputkinen kippi kärryssä.Tuotto riittää hakkisouvarille joten kuten.
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: ravenlord - 20.08.11 - klo:18:58
Meillä ollut noita kaikkiaan neljä, vieläkin yksi aisankannattajana....hyvä traktori, ei vikoja ja jos on niin halpoja ja simppeleitä korjata, tekee yllättävän isoja töitä, vaihteet toimii ja nostolaite on hyvä...iha eri tasolla aikanaan kun esim jotkut -05 valmetit...osta pois kunhan et enklesmanneihin sekaannu...myös 4200- sarjaa kannaatta karttaa...845 on varmaan yksi traktorimaailman legendoista

Joo, varmasti on aivan eri tasolla case ko -05 sarjan valmetti. Vaikka case onkin oudompi merkki, mutta -05 sarjalaisesta on useiden satojen tuntien kokemus..
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: maajulli - 21.08.11 - klo:20:23
Meillä oli uudesta 585 joskus 80-luvulla Manchesterissa tehty. Täyssusi, älyttömän paljon ongelmia vaihteiston ja vaihteensiirtäjien kanssa. Lisäksi kone oli painava ja oikein hakeutui veteen ja oli aina jumissa syyshommissa. Sen jälkeen ei ole ollut kiinnostusta jatkaa Case perinteitä.

 

Meillä vieläkin IH 585 XL vm. 1984

 Vaihteet ja vaihteensiirtimet paskaa, samoin mm. sähkövikaa riittää.

 Toista en huolis vaikka puolilmatteeksi saisi.
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: TDK - 21.08.11 - klo:21:04
Mulla on 845 palvellu kakkoskoneena 15vuotta. Takanavat rupeaa jossain vaiheessa vuotamaan öljyä, samoin jarrunesteet saattaa karata peräöölin sekaan. Helppoja laittaa. kytkin meni n.5000h, samalla laitettiin turbo jonka seurauksena kulutus puolittu ja teho tuplaantu ::). Tai ainaki kulutus väheni aika raakasti, ennen tankilla paalaili nippanappa päivän, nyt menee heittämällä puolitoistapäivää. Liekkö tehoakaan kovin paljo tullu mutta ainaki on tehokkaan kuulonen. Nii ja tuossahan ei kuormaajaa ole, eikä isompia etuakselimurheita kun on takapotku. Väittävät hydrauliikka pahaseksi, hyvinhän tuolla hyväkoneen maansiirto kärryn on saanu kipattua, monesti. Montako kippiä tositäppärin pitää saada yhtäaikaa ylös?
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: Sammy - 22.08.11 - klo:00:51
Kolmisen vuottakohan toi oma 845 nyt olis ollu, kevyellä käytöllä piha- ja mettäkoneena. Ostettaessa oli yks kiertokanki ja kampiakseli poikki ynnä nyrkin kokonen reikä lohkon kyljessä; väittävät että ei oikeen kierroksien nostoa pitkäiskusena sietäisi...
Muuten ihan kohtuullinen peruskone tohon käyttöön, mutta talvikäynnistyvyyttä en menisi kehumaan. Paljoa ei tarvitte mennä pakkasen puolelle kun käyntiin ei lähde muuta kun roikan perästä. Sitä en tiedä, onko näissä ihan vaikiona erilaisia hehkutussysteemejä; nykyisessä moottorissa on sellainen kuiva kuumalankasysteemi ihan imusarjan päässä minne ilmansuodattimelta letku tulee kiinni kun taasen siinnä alkuperäisessä moottorissa näytti olleen löpönpoltin imusarjassa.
Se etuakseli noin kuormaajakoneessta kannattaa toisaan tarkistaa; omassa oli keinun puslat sekä toisen puolen olkatapin laakerit väljät. Itse kun en asiaa heti sen kummemmin tutkaillut, hajotin yhden etuvedon akselin tukilaakerin noin sadan tunnin ajolla. Asiaa jälkikäteen tutkaillessa pääteltiin että koska akselissa ei ole niveliä, rasittaa tuo väljyys sitten laakeria niin paljon että se ainakin tässä tapauksessa kirjaimellisesti posahti palasiksi.
Miusta kaikista isoin ongelma koneen ylläpidossa on kuitenkin se, että ainakin täkäläinen merkkiliike on ilmoittanut valmistajan kantana että näin vanhaan koneeseen ei tarvitse enää pitää varaosia saatavilla! Jos nyt ulkomuistista en pahasti valehtele, niin esim. etuvedon voimansiirtoakselin booriholkit sekä vetovarsien akselin holkit/tiivisteet olivatten osia joita merkkiliikkestä ei ainakaan täällä päin enää saa.
Niin se hydrauliikan köppäsyys on lähinnä 844:sen ongelma; tuossa naapurilla on vanhemman mallinen 844 XL (mekaanisella nostolaitehallinnalla) ja hyö kävivät jo epäilemään vikaa koneessa kun ei kärrin kippi noussut ylös asti. Ohjekirjan tavaaminen vasta paljasti, että ilman lisäsäiliötä ulosotettava öljymäärä oli aivan mitätön (takuuta en anna, mutta muistelisin jotta olisi ollut neljä litraa...). No, nyt on siinäkin koneessa lisäsäiliö ja kippi nousee ylös asti.
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: pötsjölööm - 22.08.11 - klo:07:36

Jos nyt ulkomuistista en pahasti valehtele, niin esim. etuvedon voimansiirtoakselin booriholkit sekä vetovarsien akselin holkit/tiivisteet olivatten osia joita merkkiliikkestä ei ainakaan täällä päin enää saa.

IKH:n "low life" tarvikeosia ainakin saa.  :D Ja sparex toinen tarvikemerkki.

http://www.ikh.fi/tuotehaku.asp?sua=1&lang=1&reID=1&nav=2004004842&a=&us=&q=y
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: Cynic - 22.08.11 - klo:08:45
Lainaus
IKH:n "low life" tarvikeosia ainakin saa.

vai oliko ne "short death"  ;D
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: bouli - 22.08.11 - klo:09:23

Niin se hydrauliikan köppäsyys on lähinnä 844:sen ongelma; tuossa naapurilla on vanhemman mallinen 844 XL (mekaanisella nostolaitehallinnalla) ja hyö kävivät jo epäilemään vikaa koneessa kun ei kärrin kippi noussut ylös asti. Ohjekirjan tavaaminen vasta paljasti, että ilman lisäsäiliötä ulosotettava öljymäärä oli aivan mitätön (takuuta en anna, mutta muistelisin jotta olisi ollut neljä litraa...). No, nyt on siinäkin koneessa lisäsäiliö ja kippi nousee ylös asti.

745:sta sai ottaa 5 litraa.. Just riitti kolmiputkiselle kipille.  Ja säiliö muutenkin niin pieni että rikoin vaihteiston välikannen tiivisteen kun Väderstadin jyrän yksitoimisesta taittosylinteristä työasentoon laitettaessa tuleva öljy ei mahtunut..
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: bouli - 22.08.11 - klo:09:30

Jos nyt ulkomuistista en pahasti valehtele, niin esim. etuvedon voimansiirtoakselin booriholkit sekä vetovarsien akselin holkit/tiivisteet olivatten osia joita merkkiliikkestä ei ainakaan täällä päin enää saa.

IKH:n "low life" tarvikeosia ainakin saa.  :D Ja sparex toinen tarvikemerkki.

http://www.ikh.fi/tuotehaku.asp?sua=1&lang=1&reID=1&nav=2004004842&a=&us=&q=y

Täällä merkkiliikkeistä saa tuota sparexia.

Tuon holkin kireys kannattaa aina joskus tarkastaa, pehmeää tavaraa ja jos löysällä kalvaa helposti boorit pilalle.  Holkit varmaan tarkoituksella pehmeät että rikkoo sen eikä akseleita.
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: TDK - 24.08.11 - klo:21:31
Virittäjät hoi! Miks tuo mun 845 pukkaa ankarat savut kun täyskaasulta löysää? Siis ihan huolella peittyy taivas savuun. Kone on n.6000h ajettu ja turbotettu muutama vuos sitte. Pumpussa kai vika mutta mikä?
Otsikko: Vs: case ih 845
Kirjoitti: TDK - 26.08.11 - klo:21:32
Virittäjät hoi! Miks tuo mun 845 pukkaa ankarat savut kun täyskaasulta löysää? Siis ihan huolella peittyy taivas savuun. Kone on n.6000h ajettu ja turbotettu muutama vuos sitte. Pumpussa kai vika mutta mikä?
Eikö kukkaan tiiä? Eihän tuolla kehtaa jyväkuormia kiskoa... Eli kun vedosta löysää ja ahtopaine tippuu nii päästää parikolme sekuntia putken täydeltä savua. Kuin ukkopekka konsanaan...