Syksyllä 25ta(Hanko-Hyvinkäätie) pitkin ajeli illan pimeydessä Valumötti,jossa perässä ruisku.
Aivan pimeänä taakse,mutta eteenpäin paloi toinen ajovalo ja jopa parkki.
Suhteellisen vilkkaalla tiellä ao.katiska oli todella vaarallinen.
Olin itse törmätä siihen kun vastaan tuli auto ja häikäisi,aivan viime hetkellä huomasin raktorin edessäni.
Joskushan ne valot voi työn kestäessä pellolla hävitä,mutta suuria riskejä ihmishengillä pitää välttää.
Tässä päästään siihen, kuinka mm. Xxxxxxxx reppuruiskuissa on Keski-Eurooppaan myytäessä järestään valot asennettuina. Meillä ne eivät kuulu hintaan, saati että osattaisiin myydä niitä lisävarusteena! Omana työnä virittelin uutuuttaan nykyiseen pruuttaan, kun ei takaapäin näkynyt traktorista kuin rekkarivalot!
Taitaa täs kaupungis olla useampi kymmenen xxxxxxxx reppuruuttaa enkä oo nähny ikinä elämässäni tuollaista ruiskua ilman valoja!
Hyvä on, minun ruiskukaupastani on kuusi vuotta.
Hyvä jos meininki on muuttunut!
MUTTA pointtini ei ollut tölviä tiettyä ruiskumerkkiä, saati maatalouskauppiasta. Laveamminkin katsottuna, erinäisissä koneissa kaipaisi valoja taakse, ja heijastimia sivulle. Jo nelisiipinen aura kulkee aika takana, ja kiertää kaukaa peltoliittymästä kännyttäessä. Apulannanlevitin korokelaitoineen peittää helposti valot, niittomurskaimet ovat perin massiivisia jne.
Peräkärrien valot ovat parantuneet viime vuosina, mutta edelleen valojohto on sitä halvinta muovikaapelia. Alle kymppitonnin ei juuri kärriä saa, mutta johtimissa kuparia vain nimeksi! Muovikelmueristeen pienimmästäkin nirhaisusta kaapeli kurkkii ulkoilmaa.