Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Miika - 29.03.08 - klo:16:25

Otsikko: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Miika - 29.03.08 - klo:16:25
Elikkä 120-150 hv 4 sylinteristä traktoria hakusessa.

Kysymys kuuluu saako ko. kokoluokkaan taakseajolaitteita muuta kuin valtraan?

Entä ylipäätään muihin malleihin (jos koolla ei ole väliä)?

Jos ei niin onko mahdollista kääntää edes istuinta 180 astetta niin, että jalat mahtuvat vielä siedettävästi olemaan?
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: keskomies - 29.03.08 - klo:16:36
Casen MX Maxxumit on sellasia. Oli KV:n testissä aikanaa ja on isommat jalkatilat ku mezzo vallussa. Samallaiset löytyy siten myös mc cormicista. Näin ollen penkkikin mahtuu pyötähtää heittämällä ympäri.Ja noihin CVX:in on kans saatavana kait taakseajolaitteet joten siitä vois olettaa löytyvän takajalkatilat. Mutta kokeilemalla selviää, ja kaikkiinhan saa sellaset rakenneltua enemmällä tai vähemmällä työllä. Muita merkkejä en lähe arvuutteleen.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Timppa - 29.03.08 - klo:17:44
Elikkä 120-150 hv 4 sylinteristä traktoria hakusessa.

Kysymys kuuluu saako ko. kokoluokkaan taakseajolaitteita muuta kuin valtraan?

Entä ylipäätään muihin malleihin (jos koolla ei ole väliä)?

Jos ei niin onko mahdollista kääntää edes istuinta 180 astetta niin, että jalat mahtuvat vielä siedettävästi olemaan?

Taas eräänlainen provo...
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: SAS - 29.03.08 - klo:19:28
KM testasi muutama vuosi sitten kaikkki markkinoilla olevat taakseajolaitteet ja yksi nousi ylitse muiden VALTRA.Toisissa heikkoutena useimmiten oli että piti tehdä kaiken maailman ratin irrotukset ym. ennen kuin voi aloittaa taaksepäin ajon.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Anttu - 29.03.08 - klo:19:36
Muistat väärin. Valtralla toiseksi parhaat taakseajolaitteet. Ylivoimaisesti parhaat CVX.llä.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: ijasja2 - 29.03.08 - klo:20:18
Muistat väärin. Valtralla toiseksi parhaat taakseajolaitteet. Ylivoimaisesti parhaat CVX.llä.

Nii,eikä tainnu olla ventti mukana testissä? Mikähän kv numero tuo oli,vois vilkaista?
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: SAS - 29.03.08 - klo:20:24
Juuri fentissä piti ratteja siirellä aivan surkee tapaus.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 29.03.08 - klo:20:39

Melkein kaikkiin taitaa nykyään saada. Taitaa paras olla ventissä, periaatteessa kääntyy koko ohjaamo sisällä toiseen suuntaan.
Sitten kait tulis valtra ja case, jalkatiloista en sano mitään kun en casea taakseajolaitteilla nähnytkään. Myös deereen saa, mutta kun ei ole tehdasvaruste niin voip arvata että toteutus on sieltä tännepäin.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Ojala - 29.03.08 - klo:20:44
Juuri fentissä piti ratteja siirellä aivan surkee tapaus.

http://www.youtube.com/watch?v=sXdf4aEHFR8&feature=related

Ihan omaa luokkaansa, YLIVOIMAINEN sanoisin  ::)

Kyllä toi Valtun rattihäsäkkä on ihan "vitsi" toki pyörähtäminen käy
kätevämmin mut lopputulos on ihan*erseestä  ;D
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 29.03.08 - klo:20:46
Juuri fentissä piti ratteja siirellä aivan surkee tapaus.

http://www.youtube.com/watch?v=sXdf4aEHFR8&feature=related

Ihan omaa luokkaansa, YLIVOIMAINEN sanoisin  ::)

Kyllä toi Valtun rattihäsäkkä on ihan "vitsi" toki pyörähtäminen käy
kätevämmin mut lopputulos on ihan*erseestä  ;D

no no... omaa luokkaansa se on ainakin hinnassa.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: KJL - 29.03.08 - klo:20:46
Elikkä 120-150 hv 4 sylinteristä traktoria hakusessa.

Kysymys kuuluu saako ko. kokoluokkaan taakseajolaitteita muuta kuin valtraan?

Entä ylipäätään muihin malleihin (jos koolla ei ole väliä)?

Jos ei niin onko mahdollista kääntää edes istuinta 180 astetta niin, että jalat mahtuvat vielä siedettävästi olemaan?

Taas eräänlainen provo...

Ei sil välii. Mää aja ain ettepäi.

myös peruuttettaes eteenpäin

Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Ojala - 29.03.08 - klo:21:04
http://www.youtube.com/watch?v=6BAEEg7O6Jw

Vanhempiinki 800srj koneisiin sai samanlaisen vrt 900 Vario
taakseajo sydeemin
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Timppa - 29.03.08 - klo:21:08
Elikkä 120-150 hv 4 sylinteristä traktoria hakusessa.

Kysymys kuuluu saako ko. kokoluokkaan taakseajolaitteita muuta kuin valtraan?

Entä ylipäätään muihin malleihin (jos koolla ei ole väliä)?

Jos ei niin onko mahdollista kääntää edes istuinta 180 astetta niin, että jalat mahtuvat vielä siedettävästi olemaan?

Taas eräänlainen provo...

Ei sil välii. Mää aja ain ettepäi.

myös peruuttettaes eteenpäin



Kysymys kuuluu saako ko. kokoluokkaan taakseajolaitteita muuta kuin valtraan?


***Ei tommoset kysymykset ole todellisia.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: mike - 29.03.08 - klo:21:13
Ajakaa mettä pöhköt Vatroillanne vain ja ainoastaan taaksepäin.
Sen sijaan MF-mies ajaa vain ja ainoastaan tulevaisuuteen.

Massey-Ferguson Tulevaisuuden Traktori
     Tässä ja nyt. :-*
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: tuottaja - 29.03.08 - klo:21:24
Juuri fentissä piti ratteja siirellä aivan surkee tapaus.

http://www.youtube.com/watch?v=sXdf4aEHFR8&feature=related

Ihan omaa luokkaansa, YLIVOIMAINEN sanoisin  ::)

Kyllä toi Valtun rattihäsäkkä on ihan "vitsi" toki pyörähtäminen käy
kätevämmin mut lopputulos on ihan*erseestä  ;D

no no... omaa luokkaansa se on ainakin hinnassa.
Ventistä tietämättömät vetoaa aina hintaan-onko muut sitten ilmasia- toiseksi kuinkahan moni on tosissaan pyytänyt tarjousta ventistä?
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: SAS - 30.03.08 - klo:12:52
Kyllä nimenomaan Fentissä pitää ratti irrottaa ja siirtää taakse ja vielä yksi Fentin heikkous taaksepäin ajettaessa askin hyötysuhde on surkea eli polttoaineen kulutus kasvaa huimasti ja lämpöongelmat.
Fentin tiedotuspäällikökin myöntää Fentin katkeamiset ja lupaa parannusta asiaan lähivuosina joten odotellaan uusia "katkeamattomia" Fentti malleja.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: viiri45 - 30.03.08 - klo:13:16
Kyllä nimenomaan Fentissä pitää ratti irrottaa ja siirtää taakse ja vielä yksi Fentin heikkous taaksepäin ajettaessa askin hyötysuhde on surkea eli polttoaineen kulutus kasvaa huimasti ja lämpöongelmat.
Fentin tiedotuspäällikökin myöntää Fentin katkeamiset ja lupaa parannusta asiaan lähivuosina joten odotellaan uusia "katkeamattomia" Fentti malleja.

Oma kokemus?

Mitenkäs valtra on saanut juopon maineen? Voima ei tule tyhjästä mutta ajetaampas kevyttä niin jopas syntyy eroa.

Kyllä valtra on huippu kun ei ole mihinkä verrata.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 30.03.08 - klo:13:57
Kyllä nimenomaan Fentissä pitää ratti irrottaa ja siirtää taakse ja vielä yksi Fentin heikkous taaksepäin ajettaessa askin hyötysuhde on surkea eli polttoaineen kulutus kasvaa huimasti ja lämpöongelmat.
Fentin tiedotuspäällikökin myöntää Fentin katkeamiset ja lupaa parannusta asiaan lähivuosina joten odotellaan uusia "katkeamattomia" Fentti malleja.

Oma kokemus?

Mitenkäs valtra on saanut juopon maineen? Voima ei tule tyhjästä mutta ajetaampas kevyttä niin jopas syntyy eroa.

Kyllä valtra on huippu kun ei ole mihinkä verrata.

totta, ei ole muita merkkejä. Mutta korvat on auki. Esimerkki:
Tuiskutti pari päivää, meillä valtra ja toisella urakalla JD autopwr cr jonka pitäisi kulkea suurinpiirtein hajuilla. Alusteriä ei käytetty eli ajettiin vain väyliä auki. Eli kevyttä työtä! Deeressä 250l tankki ja sillä kuulemma sai ajettua melkein kolme kierrosta eli noin 340km
valtrassa 330l tankki ja sillä ajettiin 4 kierrosta, lenkki on meillä vielä pitempi ja matkaa tuli 512km
JD      0,73l/km
valtra 0,64l/km

voima ei tule tyhjästä
eiku piti kirjoittaa että eroa syntyy

Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Juba - 30.03.08 - klo:14:25
Moittiivat Valtroja ;D ;D ;D Tästä mää tykkään! 8) Kaikki paha mitä Valttereista sanotaan on musiikkia Ferku miehen korville! :-*
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 30.03.08 - klo:14:29
Moittiivat Valtroja ;D ;D ;D Tästä mää tykkään! 8) Kaikki paha mitä Valttereista sanotaan on musiikkia Ferku miehen korville! :-*

niin, ja kaikki öljy mikä perkinssistä vuotaa on mannaa sen maineelle. Ei pölise sunkaan pihat. Öljysora omasta takkaa,
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 30.03.08 - klo:14:35
Ajakaa mettä pöhköt Vatroillanne vain ja ainoastaan taaksepäin.
Sen sijaan MF-mies ajaa vain ja ainoastaan tulevaisuuteen.

Massey-Ferguson Tulevaisuuden Traktori
     Tässä ja nyt. :-*

niin, taakseajolaitteita haluava voi jättää massikan suoraan pois laskuista. Niinkuin moneen muuhunkin hommaan TRAKTORIA tarvitseva tekee.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: poronpurija - 30.03.08 - klo:14:42
Mithään taakseajolaitteita ei tharvita. Teet niinkuin Jouni: käänsi niskansa nurin ja jo vain peltihpailakasta näkyvyys taakse oli hyva.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Juba - 30.03.08 - klo:14:45
Hanssuli on KATTEELLINEN!Voi pientä!Osta sääki Fergu niin tiiät miks mä niitä kehun!Mitä vi..ua sitä taakkepäin ajaa,vai kulukeeko vasemmisto Valsu paremmin vastavirtaan niinku lohi? ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: erik - 30.03.08 - klo:15:18
mimmoiseen hommaan konetta tarviit
jos mettään ajattelet niin muita sitten ei tartte ajatellakkaan kuin valtraa
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: mah - 30.03.08 - klo:15:20
Mihin hommaan sitä taakseajolaitetta tarvii? Kiva työnnellä perälevyy vai? Oisko etunostlaite huono vaihtoehto. Ei tarviis jakkaraa pyöritellä. Ei meinaan ne valtrankaan taakseajolaitteet niin ergonomiset ole... ::)
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Juba - 30.03.08 - klo:15:32
mimmoiseen hommaan konetta tarviit
jos mettään ajattelet niin muita sitten ei tartte ajatellakkaan kuin valtraa

Justiinsa niin!!!Mettään menee kun Valsun ostaa! 8) Remppaa pukkaa niin että pysyy pankkitilin ergonomia kunnossa! :D
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 30.03.08 - klo:15:38
Mihin hommaan sitä taakseajolaitetta tarvii? Kiva työnnellä perälevyy vai? Oisko etunostlaite huono vaihtoehto. Ei tarviis jakkaraa pyöritellä. Ei meinaan ne valtrankaan taakseajolaitteet niin ergonomiset ole... ::)

niin, itsellä ei ole tarvis moiselle varusteelle mutta esim. niittohommissa olis kova sana, samoin metsäajossa. Yks paikallinen täpinöitsijä ajaa aurausvallit alas takaperin... miks ei muutenkin puskulevyn käyttö takanostolaitteissa esim, rehunlevityksessä siilossa..
missä hommassa vaan, kun pitää nähdä työkoneelle.
Ja onhan tuolla maalimalla tarkkuussilppureitakin taakseajolaitteille.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Juba - 30.03.08 - klo:15:42


Ja onhan tuolla maalimalla tarkkuussilppureitakin taakseajolaitteille.

[/quote]
Ja oikeita rattoreita kans! 8) 8)
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 30.03.08 - klo:16:05


Ja onhan tuolla maalimalla tarkkuussilppureitakin taakseajolaitteille.

Ja oikeita rattoreita kans! 8) 8)
[/quote]

ja myös massikoitakin  :D
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: SKF - 30.03.08 - klo:18:15
mimmoiseen hommaan konetta tarviit
jos mettään ajattelet niin muita sitten ei tartte ajatellakkaan kuin valtraa
Kylä Tinperjackki peittoo walutrat mennen tullen. Valmet kin voisi olla jopa jossain tapauksissa ajateltavissa.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: viiri45 - 30.03.08 - klo:20:57
Kyllä nimenomaan Fentissä pitää ratti irrottaa ja siirtää taakse ja vielä yksi Fentin heikkous taaksepäin ajettaessa askin hyötysuhde on surkea eli polttoaineen kulutus kasvaa huimasti ja lämpöongelmat.
Fentin tiedotuspäällikökin myöntää Fentin katkeamiset ja lupaa parannusta asiaan lähivuosina joten odotellaan uusia "katkeamattomia" Fentti malleja.

Oma kokemus?

Mitenkäs valtra on saanut juopon maineen? Voima ei tule tyhjästä mutta ajetaampas kevyttä niin jopas syntyy eroa.

Kyllä valtra on huippu kun ei ole mihinkä verrata.

totta, ei ole muita merkkejä. Mutta korvat on auki. Esimerkki:
Tuiskutti pari päivää, meillä valtra ja toisella urakalla JD autopwr cr jonka pitäisi kulkea suurinpiirtein hajuilla. Alusteriä ei käytetty eli ajettiin vain väyliä auki. Eli kevyttä työtä! Deeressä 250l tankki ja sillä kuulemma sai ajettua melkein kolme kierrosta eli noin 340km
valtrassa 330l tankki ja sillä ajettiin 4 kierrosta, lenkki on meillä vielä pitempi ja matkaa tuli 512km
JD      0,73l/km
valtra 0,64l/km

voima ei tule tyhjästä
eiku piti kirjoittaa että eroa syntyy



Sielä oli taikasana kuulemma, mitäs jos mittarilla ensin tankkaisitte.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: KJL - 30.03.08 - klo:21:02
Moittiivat Valtroja ;D ;D ;D Tästä mää tykkään! 8) Kaikki paha mitä Valttereista sanotaan on musiikkia Ferku miehen korville! :-*

niin, ja kaikki öljy mikä perkinssistä vuotaa on mannaa sen maineelle. Ei pölise sunkaan pihat. Öljysora omasta takkaa,

Voivoi... CC roudia joutuu käyttään, kun ei vuoda tarpeeks noi fergut.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: ranabbi - 31.03.08 - klo:00:52
Voi voi tätä rattorien teknisen tietämyksen tasoa. Ei voi kun ihmetellä, vieläpä verkku miehet kehuu itteään.
Tuohon kokoluokkaan saa taakseajot ainakin seuraaviin merkkeihin: MF,CASE,JD,NH,FENDT,MCCORMICK,SAME,VALTRA ja pitäis löytyä deutz fahr ainakin jossain koko luokassa saattaa olla hiukka isompi.
Sitten jos vähän noitten käytettävyydestä, kokemus oma ja kuskien palaute ja merkit fendt ja valtra. Työtunneista ajettu yli puolet takaperin ja tuolla kertyi pelkästä peruutuksesta yli 20000h kokemus, jotta jotain on tehty.
Fendt on hyvä jos ei tartte tiheeseen vaihtaa suuntaa, koska on hitusen hankala ja ei kestä jatkuvaa pyörittelyä. Esin on varottava niitä kuttaperkka muoviosia ja toiseksi niistä rakenteista johtuen oli huomattavasti enempi sähkö ongelmia.
Muutoin tiloiltaan paras markkinoilla olevista. Vaihteisto ei ole tehty peruutukseen. Hinta on kyllä huikee osti koneen mistä hyvänsä.
Valra ei tiloiltaan ole mahtava, mutta on taas näppärä kääntää suuntaa. Voi ajaa adestakaista työtä silleen että kääntää penkin päisteessä. Laatikko ja perät kestäny hyvin ton peruuttelun. Ja etenkin halpa hankinta hinta.
Olihan meillä JD kokeilussa, mutta kaukana on vielä se päivä että meillä JD kodin löytää. Jos penkin kääntöön tuhrautuu 5min ja seihtemän eri sähköistä varmennusta, joissa ei ole jären häivää. Loota keittää öljyt pakilla jostain syystä muutamassa sadassa metrissä, muutoinkin tuntuu jotta siinnä pakilla häipyy tehot moottorin ja maanpinnan välillä jonnekkin.
Muista merkeistä ei ole kuin pihamaa kokemuksia jotta ei voi sanua mitään.
Sitten siitä mihin taakseajoa tarvitaan: sillä voidaan työntää leviää ja raskasta konetta johon on oltava näkö yhteys molempiin laitoihin. Voidaan työntää järeää voimanottoa tarvitsevaa konetta ja johon tarvitaan jälleen näköyhteys. Meillä esim. 12m leviä 5,5t painoa ja ulosotosta n. 170hp, työntöö tarvittiin tehoa laskelmien ja mittausten mukaan n.100hp. Jotta pistäkääpä poijjaat etunostolaitteeseen ja eiku menoks. Tää vain pieni esimerkki, pirusti käyttöä ja varsinkin kun koneessa on vielä sekin etunostolaite. Voi käyttää vanhoja takakoneita siellä.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 31.03.08 - klo:02:39

doddi, näkyy taakseajolaitteilla olevan jotain käyttöä. Johan kohentu omakin tietämys ja jos masseriinkin sen saa niin josko tuo vasemmistolainen vastustus ko. varusteeseen vähän lievenis...
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Wesku - 31.03.08 - klo:03:00
Ne moittii jokka ei tiedä...

Koittakaa nyt alkuunsa laittaa leikkuupöytä puimurin toisen päähän.  ;)
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 31.03.08 - klo:03:06
Kyllä nimenomaan Fentissä pitää ratti irrottaa ja siirtää taakse ja vielä yksi Fentin heikkous taaksepäin ajettaessa askin hyötysuhde on surkea eli polttoaineen kulutus kasvaa huimasti ja lämpöongelmat.
Fentin tiedotuspäällikökin myöntää Fentin katkeamiset ja lupaa parannusta asiaan lähivuosina joten odotellaan uusia "katkeamattomia" Fentti malleja.

Oma kokemus?

Mitenkäs valtra on saanut juopon maineen? Voima ei tule tyhjästä mutta ajetaampas kevyttä niin jopas syntyy eroa.

Kyllä valtra on huippu kun ei ole mihinkä verrata.

totta, ei ole muita merkkejä. Mutta korvat on auki. Esimerkki:
Tuiskutti pari päivää, meillä valtra ja toisella urakalla JD autopwr cr jonka pitäisi kulkea suurinpiirtein hajuilla. Alusteriä ei käytetty eli ajettiin vain väyliä auki. Eli kevyttä työtä! Deeressä 250l tankki ja sillä kuulemma sai ajettua melkein kolme kierrosta eli noin 340km
valtrassa 330l tankki ja sillä ajettiin 4 kierrosta, lenkki on meillä vielä pitempi ja matkaa tuli 512km
JD      0,73l/km
valtra 0,64l/km

voima ei tule tyhjästä
eiku piti kirjoittaa että eroa syntyy



Sielä oli taikasana kuulemma, mitäs jos mittarilla ensin tankkaisitte.

niin kuulemma, pitäähänse uskoa mitä mies sanoo. Onko se mittarin kanssa tieteellisempi...? Koitetaan järjestää. No nyt tästä jo joutaakin syöpön koneen puikkoloihin, työt kutsuu.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 31.03.08 - klo:03:07
Ne moittii jokka ei tiedä...

Koittakaa nyt alkuunsa laittaa leikkuupöytä puimurin toisen päähän.  ;)


no mitäs helv* järkee siinä sitten olis  ???  ;D
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Halliorja - 31.03.08 - klo:13:23

doddi, näkyy taakseajolaitteilla olevan jotain käyttöä. Johan kohentu omakin tietämys ja jos masseriinkin sen saa niin josko tuo vasemmistolainen vastustus ko. varusteeseen vähän lievenis...

Aikoinani suohommissa ollessani lanan veto oli taakseajolaitteilla suoritettuna huomattavasti helpompaa kuin naama eteenpäin, nikamat tykkäsivät jos istui eteenpäin ja kasvot oli taaksepäin. Samoin kunnostusjyrsimen pyöritys ja palakarheajan ajo.

Hyvä varuste ainakin noihin töihin..
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Juba - 31.03.08 - klo:16:51
Massey Fergusonin vasemmistolainen vastine on Valtra ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: mlahti - 31.03.08 - klo:17:45
jos valinta perusteena on pelkkä hinta niin osta valtra ja hämmennä keppejä,
casessa ja fendtissä on tämän vuosituhannen tekniikkaa joka tietysti maksaa hieman enemmän..

jos puhelimiaki tehtäs vielä -80-luvun tekniikalla niin niitä ei ostais kukaan..
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: samppaj76 - 31.03.08 - klo:19:22
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: KJL - 31.03.08 - klo:21:17
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.

Joo kyl se on oikeen ameriikkaa, kun ei tartte kattella taaksepäin rehua aumasta vanhalla rehurunnilla leikates. Sujuu paljon joutusampaan tuokin homma.
Toinen hyvä homma taakseajolaitteella varustetulle Valtralle on takakuormaimen käyttö. Ei tuu niska kipeeksi, kun sontaa lappaa peeteeuuhun. Ja tietenki trukkinostimen käyttö apulantalavojen nosteluun sujuu paljon paremmin. Talvikin jo meni, mutta vanhan Vesmen lumilingon kun kytkee nurinpäin perään, saa tien auki paksuunkin lumipenkkaan, eikä taaskaan niska rasitu.

Tuliko tarpeeksi sovelluskohteita taakseajolaitteelle? Kyntöön vois olla kans hyvä. Ei tartte kattella taaksepäin päistees peruutelles ja ku8n viä hommaa kehittää, laittaa taakse ja etunostolaitteeseen tavalliset sarka-aurat. Ei tarvi kääntyillä päisteissä. Riittää, kun kääntää penkin...

 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 01.04.08 - klo:07:28
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.

Joo kyl se on oikeen ameriikkaa, kun ei tartte kattella taaksepäin rehua aumasta vanhalla rehurunnilla leikates. Sujuu paljon joutusampaan tuokin homma.
Toinen hyvä homma taakseajolaitteekka varustetulle Valtralle on takakuormaimen käyttö. Ei tuu niska kipeeksi, kun sontaa lappaa peeteeuuhun. Ja tietenki trukkinostimen käyttö apulantalavojen nosteluun sujuu paljon paremmin. Talvikin jo meni, mutta vanhan Vesmen lumilingon kun kytkee nurinpäin perään, saa tien auki paksuunkin lumipenkkaan, eikä taaskaan niska rasitu.

Tuliko tarpeeksi sovelluskohteita taakseajolaitteelle? Kyntöön vois olla kans hyvä. Ei tartte kattella taaksepäin päistees peruutelles ja ku8n viä hommaa kehittää, laittaa taakse ja etunostolaitteeseen tavalliset sarka-aurat. Ei tarvi kääntyillä päisteissä. Riittää, kun kääntää penkin...

 8) 8) 8)

doddi... nyt kun sullakin alko mielikuvitus laukkaamaan niin ilman taakseajolaitteita et kohta pärjää  :D
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: mlahti - 01.04.08 - klo:10:12
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.

valtra edustaa kokonaisuutena vanhentunutta tekniikkaa..
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: KJL - 01.04.08 - klo:13:58
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.

Joo kyl se on oikeen ameriikkaa, kun ei tartte kattella taaksepäin rehua aumasta vanhalla rehurunnilla leikates. Sujuu paljon joutusampaan tuokin homma.
Toinen hyvä homma taakseajolaitteella varustetulle Valtralle on takakuormaimen käyttö. Ei tuu niska kipeeksi, kun sontaa lappaa peeteeuuhun. Ja tietenki trukkinostimen käyttö apulantalavojen nosteluun sujuu paljon paremmin. Talvikin jo meni, mutta vanhan Vesmen lumilingon kun kytkee nurinpäin perään, saa tien auki paksuunkin lumipenkkaan, eikä taaskaan niska rasitu.

Tuliko tarpeeksi sovelluskohteita taakseajolaitteelle? Kyntöön vois olla kans hyvä. Ei tartte kattella taaksepäin päistees peruutelles ja ku8n viä hommaa kehittää, laittaa taakse ja etunostolaitteeseen tavalliset sarka-aurat. Ei tarvi kääntyillä päisteissä. Riittää, kun kääntää penkin...

 8) 8) 8)

doddi... nyt kun sullakin alko mielikuvitus laukkaamaan niin ilman taakseajolaitteita et kohta pärjää  :D

No toistaiseksi ei oo sellasia hommia, joihin oikeasti tarttis taakseajolaitteita... 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Timppa - 01.04.08 - klo:17:17
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.

Joo kyl se on oikeen ameriikkaa, kun ei tartte kattella taaksepäin rehua aumasta vanhalla rehurunnilla leikates. Sujuu paljon joutusampaan tuokin homma.
Toinen hyvä homma taakseajolaitteella varustetulle Valtralle on takakuormaimen käyttö. Ei tuu niska kipeeksi, kun sontaa lappaa peeteeuuhun. Ja tietenki trukkinostimen käyttö apulantalavojen nosteluun sujuu paljon paremmin. Talvikin jo meni, mutta vanhan Vesmen lumilingon kun kytkee nurinpäin perään, saa tien auki paksuunkin lumipenkkaan, eikä taaskaan niska rasitu.

Tuliko tarpeeksi sovelluskohteita taakseajolaitteelle? Kyntöön vois olla kans hyvä. Ei tartte kattella taaksepäin päistees peruutelles ja ku8n viä hommaa kehittää, laittaa taakse ja etunostolaitteeseen tavalliset sarka-aurat. Ei tarvi kääntyillä päisteissä. Riittää, kun kääntää penkin...

 8) 8) 8)

doddi... nyt kun sullakin alko mielikuvitus laukkaamaan niin ilman taakseajolaitteita et kohta pärjää  :D

No toistaiseksi ei oo sellasia hommia, joihin oikeasti tarttis taakseajolaitteita... 8) 8) 8)

Verkumiähet kääntää verkun nokan etenemissuuntaan ja jatkavat vauhdilla.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Juba - 01.04.08 - klo:17:55


Verkumiähet kääntää verkun nokan etenemissuuntaan ja jatkavat vauhdilla.
[/quote]



Ja Valsut jää kun paska rattailta! 8)
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Juba - 01.04.08 - klo:18:07
Valtteri miesten märkä uni on Perkinsin kone sen mulkun näköisen nokkamaskin alla! ;D
Fergun miesten pahin pelko on Sisu kiisseli Ferguun! :'(
Taakkeajo laitteista vielä että yrittäkääpäs Valsulaisetkin ajella eteenpäin niin kuin me muut!Vai eikö se kulje kuin taakke päin?
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 01.04.08 - klo:18:18
Valtteri miesten märkä uni on Perkinsin kone sen mulkun näköisen nokkamaskin alla! ;D
Fergun miesten pahin pelko on Sisu kiisseli Ferguun! :'(
Taakkeajo laitteista vielä että yrittäkääpäs Valsulaisetkin ajella eteenpäin niin kuin me muut!Vai eikö se kulje kuin taakke päin?

fergumiesten pahin pelko siis onkin jo toteunut.
Vai märkä uni... kukas tässä sanoikaan että perkins = brigs&stratton, halpa moottorintekele jota ei juuri voi kehua.
Kulkee kulkee, eteenpäin ja pakilla taaksepäin. Ja näin on toosi hyvä. 
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Juba - 01.04.08 - klo:18:49
Setään kulkee!Toisin kuin Vasemmisto Valsut! :-* :-* :-*
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: handetonttu - 01.04.08 - klo:19:11
Setään kulkee!Toisin kuin Vasemmisto Valsut! :-* :-* :-*


Setaan kulkee? Massikka loistaa kaikissa sateenkaaren väreissä. Muutenkin kuin se öljy joka kelluu lätäkön pinnalla. Ei kannata lähteä kovin pitkälle reissulle, ilman kanisteria.  ::)
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: KJL - 01.04.08 - klo:21:57
Setään kulkee!Toisin kuin Vasemmisto Valsut! :-* :-* :-*


Setaan kulkee? Massikka loistaa kaikissa sateenkaaren väreissä. Muutenkin kuin se öljy joka kelluu lätäkön pinnalla. Ei kannata lähteä kovin pitkälle reissulle, ilman kanisteria.  ::)

Kyllä ihan oikeesti mulla on öljypönttö kesällä ajelles mukana. (Mobil Vactra Oil 2)
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Hasse - 02.04.08 - klo:19:20
(http://www.tractors.com.by/img/tractors/2500/2522L04.GIF)

Kuvassa näkyy myös taakseajolaitteet,ratti pitää kylläkin siirtää.
No traktoritietäjät. Mikä merkki ja malli?
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Timppa - 02.04.08 - klo:19:24
Helppoa! Se on Pelakuu. Mallinumerokin löytyi: 2522DB

Liitteenä kuva.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Hasse - 02.04.08 - klo:19:39
Ei ollut vaikea,en tiedä näkyykö muilla tossa kuvassa ratin paikka takana,ja polkimet myös takana,tais siirrossa pienetyä kuva.
No kuitenkin suomesta katsoen etelässäkin kehitetään uusia malleja.
Ei tosin ihan vielä yllä sisustus ihan kalliimpaan luokkaan,mutta mun mielestä jo lähentelee mukavasti massojen ergonomiaa.
Uutta mallia pukkaa ihan mukavasti,ei tosin ole suomeen asti maahantuoja saanut tuotua,jospa mä toisin.
Otsikko: Vs: Taakseajolaitteet
Kirjoitti: Hasse - 02.04.08 - klo:19:42
He,he määkin hoksin avata sen liitteen,kaikkea sitä osataan kehittää :D :D