Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä apetraktoriksi  (Luettu 16885 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Mikä apetraktoriksi
Mä nään sen niin että se suoran voimalinjan teko moottorista vaihdelaatikoineen ja kytkimineen voi olla oikeasti aika kallista. Samoiten toi agregaatin asennus on tosi paljon helpompaa kun se voi olla vaikka poikittain. Sitten kun satsi on valmis niin kärry kuormausraktorin perään ja ehkä pari hydeletkua kiinni ja menoksi. Mutta aloittajalla taitaa olla päätös tuon veturin hankinnan suhteen valmis niin turha sen tarvetta on kyseenalaistaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Mikä apetraktoriksi
Fiatin ja Valtran voimanotot on käsittääkseni lujia ja helppoja korjata. Muutenkin perusvehkeinä helppoja lomittajankin ajaa. Yksi huoltomies suositteli just apetraktoriksi sellaista jossa on helposti korjattava voimanotto, ilmeisesti tulee jossakin vaiheessa asia eteen. Itellä ei ole apevaunua, vain hinattava paalisilppuri ja TM nyykkärin (180-90 Fiatin perä) perässä se pyörii.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Mikä apetraktoriksi
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:

http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/

tai 714:

http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------

jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...

Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.

***blaah. ei nyt ainakaan mitään foorttia. kovana fiimiehenä tommonen 180 ois kyl ihan kova joo. ainut vaan että juuri mainitsemasi sähköviat ei ainakaan vähene tomoseen fendtiin verrattuna.  8)

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Mikä apetraktoriksi
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:

http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/

tai 714:

http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------

jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...

Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.

***blaah. ei nyt ainakaan mitään foorttia. kovana fiimiehenä tommonen 180 ois kyl ihan kova joo. ainut vaan että juuri mainitsemasi sähköviat ei ainakaan vähene tomoseen fendtiin verrattuna.  8)
Mutta fiijatin sähköt osaa korjata kuka vaan kotioloissa ilman läppäriä ;D

Red Bull

  • Vieras
Vs: Mikä apetraktoriksi
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:

http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/

tai 714:

http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------

jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...

Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.

***blaah. ei nyt ainakaan mitään foorttia. kovana fiimiehenä tommonen 180 ois kyl ihan kova joo. ainut vaan että juuri mainitsemasi sähköviat ei ainakaan vähene tomoseen fendtiin verrattuna.  8)
Mutta fiijatin sähköt osaa korjata kuka vaan kotioloissa ilman läppäriä ;D

Juurikin näin. Aperattorista kun potkaisee tuulilasin ja takalasin mäkeen niin sähköjä tarttee ainoastaan startille, mutta fendtin sähköhelvetti ei taida liikahtaa mihinkään ilman kunnossa olevia sähköjä.  :P

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Mikä apetraktoriksi
"Fiatin ja Valtran voimanotot on käsittääkseni lujia ja helppoja korjata. Muutenkin perusvehkeinä helppoja lomittajankin ajaa. Yksi huoltomies suositteli just apetraktoriksi sellaista jossa on helposti korjattava voimanotto, ilmeisesti tulee jossakin vaiheessa asia eteen. Itellä ei ole apevaunua, vain hinattava paalisilppuri ja TM nyykkärin (180-90 Fiatin perä) perässä se pyörii."

Onko tuo sitten TM165, muukaan se ei kyllä voi olla ???

Paljonko l/h hörppäävät apevaunun pyörityksessä, nykyään kun vaunut isoja ja ruuveja joka suuntaan pyöritettävänä.

Entäs hyötyä/haittaa voa:n kuivakytkimestä, tartteeko missään tilanteessa hieman luistattaa(hallitusti) lyhytaikaisesti.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Mikä apetraktoriksi
"Fiatin ja Valtran voimanotot on käsittääkseni lujia ja helppoja korjata. Muutenkin perusvehkeinä helppoja lomittajankin ajaa. Yksi huoltomies suositteli just apetraktoriksi sellaista jossa on helposti korjattava voimanotto, ilmeisesti tulee jossakin vaiheessa asia eteen. Itellä ei ole apevaunua, vain hinattava paalisilppuri ja TM nyykkärin (180-90 Fiatin perä) perässä se pyörii."

Onko tuo sitten TM165, muukaan se ei kyllä voi olla ???

Paljonko l/h hörppäävät apevaunun pyörityksessä, nykyään kun vaunut isoja ja ruuveja joka suuntaan pyöritettävänä.

Entäs hyötyä/haittaa voa:n kuivakytkimestä, tartteeko missään tilanteessa hieman luistattaa(hallitusti) lyhytaikaisesti.

Joo, 165 se on. Paalisilppurin edessä vie kuuden litran kahta puolta tunnissa. Hiukanhan se iso on tuohon hommaan, mutta kun on vaan kaksi traktoria ja toisella kuormataan.

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Mikä apetraktoriksi
natikka vei löpöä n.5l  tunnissa viimme vuonna,vuodenvaiteessa hajosi syöttöpumppu ja sen mallista boshia ei enää valmistete jolloin joutui laittaa koko löntin uuden maksoio suuttimien kanssa 2,7ke ja löpön kulutus kasvoi varmaan 2l/h.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Mikä apetraktoriksi


Juurikin näin. Aperattorista kun potkaisee tuulilasin ja takalasin mäkeen niin sähköjä tarttee ainoastaan startille, mutta fendtin sähköhelvetti ei taida liikahtaa mihinkään ilman kunnossa olevia sähköjä.  :P
[/quote]

  Minä äänestinkin 300- sarjaa, starttauksen jälkeen voi vaikka kääntää virrat pois niin kaikki pelaa eikä laturikaan mene vikaiseksi..

yö linjalla

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Mikä apetraktoriksi
Täällä hän puhutaan ihan höpöjä. Ei apevaunu traktorin tarvi olla kylän suurin kun ne jotkut vaunut pyörii tosi pienellä teholla. Muutama esim. 25 kuutiota 110 Fiat, 34 kuutiota 699 ferku. 48kuutiota valtra n141

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Mikä apetraktoriksi


Juurikin näin. Aperattorista kun potkaisee tuulilasin ja takalasin mäkeen niin sähköjä tarttee ainoastaan startille, mutta fendtin sähköhelvetti ei taida liikahtaa mihinkään ilman kunnossa olevia sähköjä.  :P

  Minä äänestinkin 300- sarjaa, starttauksen jälkeen voi vaikka kääntää virrat pois niin kaikki pelaa eikä laturikaan mene vikaiseksi..
[/quote]Näistä puhuttaessa voisi ihan selvyyden vuoksi mainita puhutaanko Vario vai Farmer mallisarjasta.
Kuten tässäkin tapauksessa varmaan suurin osa ymmärsi virheellisesti tarkoitettavan 300 sarjan Variota..

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mikä apetraktoriksi
Saksassa apetraktoreina on vanhoja romuja. Pakko tietysti ollakin, koska tiloilla ei parempiin koneisiin ole edes varaa, ja kun lehmiäkin on vain 200-300  ;D

Jos tuo traktorin valinta on niin vaikeaa, niin voisi alkaa jo kysymään että "miksi apetraktori"  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Mikä apetraktoriksi
Täällä hän puhutaan ihan höpöjä. Ei apevaunu traktorin tarvi olla kylän suurin kun ne jotkut vaunut pyörii tosi pienellä teholla. Muutama esim. 25 kuutiota 110 Fiat, 34 kuutiota 699 ferku. 48kuutiota valtra n141

Joo muaki jo alko hymyilyttää tämä poikien täpinöinti. Kylällä ku kattelee nii näyttäs 20kuutioinen pyörivän 680 viiatilla ja 25kuutioinen 6610 voortilla...

yö linjalla

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Mikä apetraktoriksi
Täällä hän puhutaan ihan höpöjä. Ei apevaunu traktorin tarvi olla kylän suurin kun ne jotkut vaunut pyörii tosi pienellä teholla. Muutama esim. 25 kuutiota 110 Fiat, 34 kuutiota 699 ferku. 48kuutiota valtra n141

Joo muaki jo alko hymyilyttää tämä poikien täpinöinti. Kylällä ku kattelee nii näyttäs 20kuutioinen pyörivän 680 viiatilla ja 25kuutioinen 6610 voortilla...

Fiude pyörittää vielä tonnin ulosotolla

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Mikä apetraktoriksi
Eihän sen välttämättä tarvii olla mikään jättiläinen, mutta kun katsoo tarkemmin esim. käytettyjä fiijatteja niin ne isommat on samoissa hinnoissa kuin pienemmät (esim.110 fiat) ja isommissa vehkeissä yleensä voimanoton kalut isommat jolloin todennäkösesti ne myös kestää paremmin. Ja mitä pitkä ikäsempi vehje on ilman remontteja sitä edullisempaa työn teko on, ainakin mielestäni.