Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: muumipeikko - 18.04.14 - klo:20:22
-
Vaatimuksia; taloudellinen,lämmin hytti, hyvä käynnistyvyys, vahva voa linja, helppo kytkentä voa. 6-sylinterinen.
Mielessä lähinnä; DF 6.05, MF399,Valtra 8000,F-A 110, JD 3050,3350,4240 tms..
Joku muu..Mikä?? Saa arvostella ja arvioida, mutta pitää perustella.. ;) :)
-
DB 1694
-
hyvä käynnistyvyys,
DB 1694
Noi kaksi ei kyllä kohtaa.
Ei ainakaan 1594:sella
Lisäksi tuhottoman jäykkä VOA kytkimen käyttö.
Vai olikko sä myymässä tota... :-X
-
hyvä käynnistyvyys,
DB 1694
Noi kaksi ei kyllä kohtaa.
Ei ainakaan 1594:sella
Lisäksi tuhottoman jäykkä VOA kytkimen käyttö.
Vai olikko sä myymässä tota... :-X
;)
-
Fiat 1180. Kaikki natsaa noihin kriteereihin. 8)
-
Ääni 3350:lle. Ketterä, ja tehoa piisaa. Pyöritin 15 kuution vaunua alkuun tonnin perällä, mutta nyt kun se on aivan täynnä, niin pienellä perällä.
-
Sopiva 8000, saa osiakin vielä nopeasti ja toimii talvellakin.
-
Saako antaa äänen jollekin muulle kuin omalle koneelle ??? ???
-
Saako antaa äänen jollekin muulle kuin omalle koneelle ??? ???
Klikataan joukahaista? ;D
-
leyland ::)
-
Mopoauto 8)
-
case ih 1056
-
Mulla on apevaunun edessä MF399, se on ainakin kätevä. Erityisesti ulosoton helppo käyttö, ja tonnin perälle vaihtaminen ennen jakoa käy sukkelan helposti. Mutta ota sitten 1994 tai uudempi.... ja mieluummin dromonen koukulla, se hissikoukku on liian lähellä taka-akselia, ja peruuttaminen vaatii etupäältä enemmän tilaa kääntyillä. Eli mitä kauempana on koukku, sen helpompi peruuttaa, varsinkin, jos joutuu ruokintapöydällä ottamaan takaisin. Pienet ulkomitat ei ole pahasta.
-
Mulla on apevaunun edessä MF399, se on ainakin kätevä. Pienet ulkomitat ei ole pahasta.
Kuljettajan mitat on syytä olla kohtuudessa, kun polkimet ovat melkein penkin eturunan tasalla.
-
Mulla on apevaunun edessä MF399, se on ainakin kätevä. Pienet ulkomitat ei ole pahasta.
Kuljettajan mitat on syytä olla kohtuudessa, kun polkimet ovat melkein penkin eturunan tasalla.
Siinä taas huutelee ihminen joka ei ole varmaan koskaan tuollaista ajanut. ainakin 160- 190cm ihminen ihan hyvin ajaa.
Hyvö vehje varmasti tuohon hommaan kuten myös kevät töihin kun painoa vähän. Meillä tosin pitää olla roikan nokassa jo nollassa asteessa että lähtee käyntiin. Syytä ei tiedä.
-
Mulla on apevaunun edessä MF399, se on ainakin kätevä. Pienet ulkomitat ei ole pahasta.
Kuljettajan mitat on syytä olla kohtuudessa, kun polkimet ovat melkein penkin eturunan tasalla.
Siinä taas huutelee ihminen joka ei ole varmaan koskaan tuollaista ajanut. ainakin 160- 190cm ihminen ihan hyvin ajaa.
Hyvö vehje varmasti tuohon hommaan kuten myös kevät töihin kun painoa vähän. Meillä tosin pitää olla roikan nokassa jo nollassa asteessa että lähtee käyntiin. Syytä ei tiedä.
Jännä juttu että fergutsoonin lippukunta on fanaattista kaikella mittapuulla.
CC kommentoi aniharvoin eri traktorimerkkejä, ja kun erehtyy kirjottamaan et ko. malli on tappijaloille tehty, on tunteenpurkaus käsinkosketeltava. ;D ;D
-
Saako antaa äänen jollekin muulle kuin omalle koneelle ??? ???
Tottakai saat . Esim Nuffileld , Zetor 25 k .....
-
Mulla on apevaunun edessä MF399, se on ainakin kätevä. Pienet ulkomitat ei ole pahasta.
Kuljettajan mitat on syytä olla kohtuudessa, kun polkimet ovat melkein penkin eturunan tasalla.
Siinä taas huutelee ihminen joka ei ole varmaan koskaan tuollaista ajanut. ainakin 160- 190cm ihminen ihan hyvin ajaa.
Hyvö vehje varmasti tuohon hommaan kuten myös kevät töihin kun painoa vähän. Meillä tosin pitää olla roikan nokassa jo nollassa asteessa että lähtee käyntiin. Syytä ei tiedä.
Olisiko syynä se Perkiisseli??
-
Mulla on apevaunun edessä MF399, se on ainakin kätevä. Erityisesti ulosoton helppo käyttö, ja tonnin perälle vaihtaminen ennen jakoa käy sukkelan helposti. Mutta ota sitten 1994 tai uudempi.... ja mieluummin dromonen koukulla, se hissikoukku on liian lähellä taka-akselia, ja peruuttaminen vaatii etupäältä enemmän tilaa kääntyillä. Eli mitä kauempana on koukku, sen helpompi peruuttaa, varsinkin, jos joutuu ruokintapöydällä ottamaan takaisin. Pienet ulkomitat ei ole pahasta.
399 Maasika taisi olla ainakin mainosten mukaan aikansa kevyin kutoskone. Apevaunun eteen luulisin tarvittavan traktoria jossa voimanoton kytkentä on helppo ja sopivan pehmeä toiminen. Toisena varmaan riittävän pienet välitykset lootassa ettei tarvii kytkimellä luistatella.
-
Minun mielestä on vain turha kirjoittaa mistään merkistä asioita millä ei ole mitään perää. Kaikesta josta kirjoittaa kannattaa olla omaa kokemusta. Ei netistä luettua tai katkeran naapurin kertomaa ja kymmeneen kertaan liioteltua. Luulen että kaikilla merkeillä työnsä tekee. Johonkin apevaunun vetoonkin on ihan sama millä sitä pyörittää. Paras olis varmaan sellainen kampe missä ei ole yhtään mitään hienouksia. Vehkeellä ajetaan 100 metriä päivässä ja sen istuu vaikka nokkospuskassa.
-
Minun mielestä on vain turha kirjoittaa mistään merkistä asioita millä ei ole mitään perää. Kaikesta josta kirjoittaa kannattaa olla omaa kokemusta. Ei netistä luettua tai katkeran naapurin kertomaa ja kymmeneen kertaan liioteltua. Luulen että kaikilla merkeillä työnsä tekee. Johonkin apevaunun vetoonkin on ihan sama millä sitä pyörittää. Paras olis varmaan sellainen kampe missä ei ole yhtään mitään hienouksia. Vehkeellä ajetaan 100 metriä päivässä ja sen istuu vaikka nokkospuskassa.
Olen 399:llä tehnyt pari päivää paalinkuormausta ja polkimet olivat hankalasti. Keveys on pelkkä haitta kun apevaunu lähteekin viemään traktoria.
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
-
(http://s29.postimg.org/9flzhz7sj/photo1.jpg) (http://postimg.org/image/9flzhz7sj/)
Mulla olis tälläänen. IH 1046
-
Pakko vastata kun kyse on "Apetraktorista"
Oiksko se tällänen
(http://www.twilighthistories.com/wp-content/uploads/2012/08/strange-tank-nazi-motobike.jpg)
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.
-
Fiat 980 DT
-
Fendt 312
-
Pakko vastata kun kyse on "Apetraktorista"
Oiksko se tällänen
(http://www.twilighthistories.com/wp-content/uploads/2012/08/strange-tank-nazi-motobike.jpg)
Saaks Niuvanniemessä ajella tollasilla kun on ulkovuoro? ;D
-
Jos sinne vaunun eteen laittaa Fiat merkkisen tuotteen niin tuskin isoa pettymystä tulee, lujia vehkeitä. Viime aikoina 1180:jä ollu monta järkevään hintaan kaupan.
Sähköthän noissa vanhenmiten happanee mutta kätevä mies tekee päivässä uudet perus sähköt.Jos edes tarvetta on...
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.
Mutta olishan se ihan Fendtastista! ;D
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.
Mutta olishan se ihan Fendtastista! ;D
;D ;D ;D
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.
Mutta olishan se ihan Fendtastista! ;D
;D ;D ;D
Skännällä on Super Majori ja hankmon äes . Suomi 24 sivulta luin . ???
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.
Mutta olishan se ihan Fendtastista! ;D
;D ;D ;D
Skännällä on Super Majori ja hankmon äes . Suomi 24 sivulta luin . ???
On on. Masinistihengessä tehdään touot. 8)
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.
Mutta olishan se ihan Fendtastista! ;D
;D ;D ;D
Skännällä on Super Majori ja hankmon äes . Suomi 24 sivulta luin . ???
On on. Masinistihengessä tehdään touot. 8)
Nyt tehdään huhtit 8)
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.
Mutta olishan se ihan Fendtastista! ;D
;D ;D ;D
Skännällä on Super Majori ja hankmon äes . Suomi 24 sivulta luin . ???
On on. Masinistihengessä tehdään touot. 8)
Nyt tehdään huhtit 8)
Ja perässä täyttötuhtit. ;D
-
Tullut joskus vastaan punavanteisia raputtomiakin apekärryn edessä..
Mutta ehkä itse kattosin 8000 sarjan valtraa. Aika hyvin tarjolla koneita. Ei liikaa hienouksia, ehkä lomittajakin osaa ajaa.
-
Osta automaattiagregaatti (10000€) ja sähkömoottori(3000€ vaikka) ja viet apevaunun ja nämä hilppeet lähipajalle. Siellä hitsaaja heikki tekee vaunuun pukit näille laitteille ( 2000€) ja paikallinen sähkäri käy kytkemässä (1000€). Näin saat kärryn pyörimään päässä laskien 16000 ja uusilla takuun alaisilla laitteilla. Kärryä siirtelet samalla heriatimellä millä sitä kuormaat.
-
Osta automaattiagregaatti (10000€) ja sähkömoottori(3000€ vaikka) ja viet apevaunun ja nämä hilppeet lähipajalle. Siellä hitsaaja heikki tekee vaunuun pukit näille laitteille ( 2000€) ja paikallinen sähkäri käy kytkemässä (1000€). Näin saat kärryn pyörimään päässä laskien 16000 ja uusilla takuun alaisilla laitteilla. Kärryä siirtelet samalla heriatimellä millä sitä kuormaat.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ja sitten uusit maakaapelit ja sataset tai isommat pääsulakkeet ja maksat korkeampaa sähkötariffia..EI kiitos..lihantuottajan massi ei sitä kestä. Ehkäpä maituparonilla parempi limiitti kyseiseen manööveriin..
-
No ei vemssiltä ideat lopu. Sä oot väärällä alalla, sun pitäs olla ideainsinööri eikä maitoparoni!!
-
Osta automaattiagregaatti (10000€) ja sähkömoottori(3000€ vaikka) ja viet apevaunun ja nämä hilppeet lähipajalle. Siellä hitsaaja heikki tekee vaunuun pukit näille laitteille ( 2000€) ja paikallinen sähkäri käy kytkemässä (1000€). Näin saat kärryn pyörimään päässä laskien 16000 ja uusilla takuun alaisilla laitteilla. Kärryä siirtelet samalla heriatimellä millä sitä kuormaat.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ja sitten uusit maakaapelit ja sataset tai isommat pääsulakkeet ja maksat korkeampaa sähkötariffia..EI kiitos..lihantuottajan massi ei sitä kestä. Ehkäpä maituparonilla parempi limiitti kyseiseen manööveriin..
En nyt oikein ymmärrä miten agregaatti tarttisi isoa pääsulaketta? ??? Tai voi olla että se tarvitsee isoja sulakkeita johonkin väliin, mutta ei ne montaa kymppiä maksa.
Itse kyllä selvittäisin ennemmin vaihtoehtoa jossa se ulkoinen moottori olisi suoraan kytkettynä apevaunun voimanottoon. Mikä logiikka se teho on välillä käyttää sähkönä kalliilla ja painavilla komponenteilla? Sitten hydrauliohjaukset vaan siitä kuormaustraktorista kiinnin ja ape jakoon.
Tai sitten moottori kytkettäsiin myös renkaisiin... http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/ahtaisiin-tuotantotiloihin-mobiili-seko/
-
Osta automaattiagregaatti (10000€) ja sähkömoottori(3000€ vaikka) ja viet apevaunun ja nämä hilppeet lähipajalle. Siellä hitsaaja heikki tekee vaunuun pukit näille laitteille ( 2000€) ja paikallinen sähkäri käy kytkemässä (1000€). Näin saat kärryn pyörimään päässä laskien 16000 ja uusilla takuun alaisilla laitteilla. Kärryä siirtelet samalla heriatimellä millä sitä kuormaat.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ja sitten uusit maakaapelit ja sataset tai isommat pääsulakkeet ja maksat korkeampaa sähkötariffia..EI kiitos..lihantuottajan massi ei sitä kestä. Ehkäpä maituparonilla parempi limiitti kyseiseen manööveriin..
lues ny uudestaan. Edellisellähän ei ole mitään tekemistä verkon kanssa vaan puhe on pelkästään vaunun pyöritys. Lihantuottajan mielestä 50000 raktoriveturi on tosi paljon edellisempi kuin tuo agregaatti\ sähkömoottori yhtälö.
-
Sen takia sähkö välille että voimalinjan rakentaminen moottorin ja apevaunun väliin voi olla vaikeaa ja mennä äkkiä raktorin hintoihin.
-
Sen takia sähkö välille että voimalinjan rakentaminen moottorin ja apevaunun väliin voi olla vaikeaa ja mennä äkkiä raktorin hintoihin.
Ihan ok. idea. Ja olisi agrekaatti käytössä muulloinkin, kaks kärpästä yhdellä iskulla. Tosin edelleen puuttuu vaunun edestä se kone, joka jakaa appeet, vaunusulkeiset ainakin itsestä tuntuu turhalta työltä. Samalla rahalla kuin em. sähköhärdelli saa apevaunulle veturin sekä satsin sekoittajan.
Kai niitä vaunullisia pitää tulla enemmän kuin yksi päivässä, että kannattaa appeen kanssa puljata ::)
-
muistakaa maatalousmatematiikka,ensin vastaus ja sitten yhtälö, niin aina kannattaa.
-
Moottori vaunun aisalle pyöritää sitä hydtoiminnot radioohjattavaksi ek traktorista, kun seos valmis nappa vaunu ek traktorin perään? Ei tulis niin paljon hyppimistä? Sopivan moottorin, vaihteisto ja sovittelu menee masinistipuolelle, voi tulla yhtä kalliiksi ku lisä traktori ihan miten sen tekee. Radioohjaus ei ole kallista, kappaletavranostureissa on käytety jo kauan.
-
Mä nään sen niin että se suoran voimalinjan teko moottorista vaihdelaatikoineen ja kytkimineen voi olla oikeasti aika kallista. Samoiten toi agregaatin asennus on tosi paljon helpompaa kun se voi olla vaikka poikittain. Sitten kun satsi on valmis niin kärry kuormausraktorin perään ja ehkä pari hydeletkua kiinni ja menoksi. Mutta aloittajalla taitaa olla päätös tuon veturin hankinnan suhteen valmis niin turha sen tarvetta on kyseenalaistaa.
-
Fiatin ja Valtran voimanotot on käsittääkseni lujia ja helppoja korjata. Muutenkin perusvehkeinä helppoja lomittajankin ajaa. Yksi huoltomies suositteli just apetraktoriksi sellaista jossa on helposti korjattava voimanotto, ilmeisesti tulee jossakin vaiheessa asia eteen. Itellä ei ole apevaunua, vain hinattava paalisilppuri ja TM nyykkärin (180-90 Fiatin perä) perässä se pyörii.
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.
***blaah. ei nyt ainakaan mitään foorttia. kovana fiimiehenä tommonen 180 ois kyl ihan kova joo. ainut vaan että juuri mainitsemasi sähköviat ei ainakaan vähene tomoseen fendtiin verrattuna. 8)
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.
***blaah. ei nyt ainakaan mitään foorttia. kovana fiimiehenä tommonen 180 ois kyl ihan kova joo. ainut vaan että juuri mainitsemasi sähköviat ei ainakaan vähene tomoseen fendtiin verrattuna. 8)
Mutta fiijatin sähköt osaa korjata kuka vaan kotioloissa ilman läppäriä ;D
-
399 massikan hinnalla portaaton 926 fendti:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-926/2011780/
tai 714:
http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-714-Vario-TMS,1hand/2120403/
------
jos suomesta koneen ostaa niin 8100-8400 valmetti. sille ei pärjää mikään muu. 15000-20000 eurolla saa ihan hyvän. melkeen samaa pyytävät 399 massikasta ja 1180 fiiateista...
Tuommosia 20000 tuntia ajettuja sähköhelvettejä, kun rupeaa korjauttamaan niin euronkuvat alkaa vilkkua silmissä aika nopeaa.. Appeen teko kuitenkin pitäisi onnistua joka ikinen päivä siksi veturin täytyy olla sininen. Alkaen 7000 tonnisesta ja isoimmille pöntöille TW. Myös nuo Fiatit on lujan koneen maineessa ja esim. 180-90 veivaa isoakin kärryä maailman tappiin.
***blaah. ei nyt ainakaan mitään foorttia. kovana fiimiehenä tommonen 180 ois kyl ihan kova joo. ainut vaan että juuri mainitsemasi sähköviat ei ainakaan vähene tomoseen fendtiin verrattuna. 8)
Mutta fiijatin sähköt osaa korjata kuka vaan kotioloissa ilman läppäriä ;D
Juurikin näin. Aperattorista kun potkaisee tuulilasin ja takalasin mäkeen niin sähköjä tarttee ainoastaan startille, mutta fendtin sähköhelvetti ei taida liikahtaa mihinkään ilman kunnossa olevia sähköjä. :P
-
"Fiatin ja Valtran voimanotot on käsittääkseni lujia ja helppoja korjata. Muutenkin perusvehkeinä helppoja lomittajankin ajaa. Yksi huoltomies suositteli just apetraktoriksi sellaista jossa on helposti korjattava voimanotto, ilmeisesti tulee jossakin vaiheessa asia eteen. Itellä ei ole apevaunua, vain hinattava paalisilppuri ja TM nyykkärin (180-90 Fiatin perä) perässä se pyörii."
Onko tuo sitten TM165, muukaan se ei kyllä voi olla ???
Paljonko l/h hörppäävät apevaunun pyörityksessä, nykyään kun vaunut isoja ja ruuveja joka suuntaan pyöritettävänä.
Entäs hyötyä/haittaa voa:n kuivakytkimestä, tartteeko missään tilanteessa hieman luistattaa(hallitusti) lyhytaikaisesti.
-
"Fiatin ja Valtran voimanotot on käsittääkseni lujia ja helppoja korjata. Muutenkin perusvehkeinä helppoja lomittajankin ajaa. Yksi huoltomies suositteli just apetraktoriksi sellaista jossa on helposti korjattava voimanotto, ilmeisesti tulee jossakin vaiheessa asia eteen. Itellä ei ole apevaunua, vain hinattava paalisilppuri ja TM nyykkärin (180-90 Fiatin perä) perässä se pyörii."
Onko tuo sitten TM165, muukaan se ei kyllä voi olla ???
Paljonko l/h hörppäävät apevaunun pyörityksessä, nykyään kun vaunut isoja ja ruuveja joka suuntaan pyöritettävänä.
Entäs hyötyä/haittaa voa:n kuivakytkimestä, tartteeko missään tilanteessa hieman luistattaa(hallitusti) lyhytaikaisesti.
Joo, 165 se on. Paalisilppurin edessä vie kuuden litran kahta puolta tunnissa. Hiukanhan se iso on tuohon hommaan, mutta kun on vaan kaksi traktoria ja toisella kuormataan.
-
natikka vei löpöä n.5l tunnissa viimme vuonna,vuodenvaiteessa hajosi syöttöpumppu ja sen mallista boshia ei enää valmistete jolloin joutui laittaa koko löntin uuden maksoio suuttimien kanssa 2,7ke ja löpön kulutus kasvoi varmaan 2l/h.
-
Juurikin näin. Aperattorista kun potkaisee tuulilasin ja takalasin mäkeen niin sähköjä tarttee ainoastaan startille, mutta fendtin sähköhelvetti ei taida liikahtaa mihinkään ilman kunnossa olevia sähköjä. :P
[/quote]
Minä äänestinkin 300- sarjaa, starttauksen jälkeen voi vaikka kääntää virrat pois niin kaikki pelaa eikä laturikaan mene vikaiseksi..
-
Täällä hän puhutaan ihan höpöjä. Ei apevaunu traktorin tarvi olla kylän suurin kun ne jotkut vaunut pyörii tosi pienellä teholla. Muutama esim. 25 kuutiota 110 Fiat, 34 kuutiota 699 ferku. 48kuutiota valtra n141
-
Juurikin näin. Aperattorista kun potkaisee tuulilasin ja takalasin mäkeen niin sähköjä tarttee ainoastaan startille, mutta fendtin sähköhelvetti ei taida liikahtaa mihinkään ilman kunnossa olevia sähköjä. :P
Minä äänestinkin 300- sarjaa, starttauksen jälkeen voi vaikka kääntää virrat pois niin kaikki pelaa eikä laturikaan mene vikaiseksi..
[/quote]Näistä puhuttaessa voisi ihan selvyyden vuoksi mainita puhutaanko Vario vai Farmer mallisarjasta.
Kuten tässäkin tapauksessa varmaan suurin osa ymmärsi virheellisesti tarkoitettavan 300 sarjan Variota..
-
Saksassa apetraktoreina on vanhoja romuja. Pakko tietysti ollakin, koska tiloilla ei parempiin koneisiin ole edes varaa, ja kun lehmiäkin on vain 200-300 ;D
Jos tuo traktorin valinta on niin vaikeaa, niin voisi alkaa jo kysymään että "miksi apetraktori" ;D
-
Täällä hän puhutaan ihan höpöjä. Ei apevaunu traktorin tarvi olla kylän suurin kun ne jotkut vaunut pyörii tosi pienellä teholla. Muutama esim. 25 kuutiota 110 Fiat, 34 kuutiota 699 ferku. 48kuutiota valtra n141
Joo muaki jo alko hymyilyttää tämä poikien täpinöinti. Kylällä ku kattelee nii näyttäs 20kuutioinen pyörivän 680 viiatilla ja 25kuutioinen 6610 voortilla...
-
Täällä hän puhutaan ihan höpöjä. Ei apevaunu traktorin tarvi olla kylän suurin kun ne jotkut vaunut pyörii tosi pienellä teholla. Muutama esim. 25 kuutiota 110 Fiat, 34 kuutiota 699 ferku. 48kuutiota valtra n141
Joo muaki jo alko hymyilyttää tämä poikien täpinöinti. Kylällä ku kattelee nii näyttäs 20kuutioinen pyörivän 680 viiatilla ja 25kuutioinen 6610 voortilla...
Fiude pyörittää vielä tonnin ulosotolla
-
Eihän sen välttämättä tarvii olla mikään jättiläinen, mutta kun katsoo tarkemmin esim. käytettyjä fiijatteja niin ne isommat on samoissa hinnoissa kuin pienemmät (esim.110 fiat) ja isommissa vehkeissä yleensä voimanoton kalut isommat jolloin todennäkösesti ne myös kestää paremmin. Ja mitä pitkä ikäsempi vehje on ilman remontteja sitä edullisempaa työn teko on, ainakin mielestäni.
-
120 lehmän+nuorkarjan apevaunun edessä olen nähnyt 800-Belaruksen. Noidenkin hinnat ovat pompsahtaneet viime vuosina, mutta moottori ja voimansiirto ovat lujia ja yksinkertaisia korjata. Ulosoton kytkentä tosin on aika karu eikä pienin ajonopeus taida olla (täysillä kierroksilla) kun jotain 2 km/h, mikä saattaa rajoittaa käyttöä (polttaa kytkintä?).
-
No tää on ikuinen kiistelyn aihe ;D
85hp valmetti ollu meillä 17m3 vaunun edessä normaalisti. 5tn satseja sekoitan sillä, mutta pitää jakaa HETI eikä pysäyttää satsi kyydissä. Kahdesti ulosotto korjattu tuosta. 160hp valmetti yleensä sitten pyörittää vaunua talvella kun ei muuta ajoa. Kolmea konetta vaihtelen vaunun edessä töiden mukaan. Akseli + 3 letkua + sähköpiuha jos haluaa akkua ladata pitää kytkeä. Kuukauden pärjäsin yhdellä koneellakin, mutta vaatii hermoja.
-
Itte jauhan pääosin mf2680 ja seko 500/130 yhdistelmällä, pienempi olis aika ahtaalla kuivien paalien kanssa. Varsinkin kun meillä joutuu pto:n sammuttamaan myös täyden satsin kanssa kun varmo-liftillä jaetaan eteen, voisi kuvitella että jonkun 590:n pto ei kauaa tuota leikkiä kestäisi.
-
Mulla 120 heppanen 6506 jontikka pyörittää mukisematta 18 kuution vaakaruuvi Kuhnijaa. Varmaan isompikin moderni pystyruuvi menisi. Vaunusulkeiseen ei mene niin paljoa aikaa mielestäni, että kannattaisi sen takia erikseen veturia hankkia.
Muuten apekoneen olisi hyvä olla melko ketterä. Tehoa on hyvä olla vähän yli, kuulemma vaunut ja raktorit yleensä särkyy kun pyöritin on alitehoinen.
-
Muuten apekoneen olisi hyvä olla melko ketterä.
=vetävät etupyörät ovat enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Ja jos noita järeitä isoja vanhoja ei Suomesta tunnu löytyvät, niin katse vaikkapa Pohjanlahden toiselle puolelle www.blocket.se tarjoaa noita lukuisia, valinnan vaikeuteen asti.
Petri
-
Tehontarpeeseen vaikuttaa paljon käsiteltävä materiaali vaunun kokoluokan lisäksi. Paaleista tulee isompia kuormituspiikkejä kuin irtonaisemmasta tavarasta. Massaa tarvitaan vetokoneessa jos joutuu harrastaa maastoajoa. Myös siinä on isoja eroja vaunujen välillä kuinka paljon vetokoukulle tulee painoa. Oma jeantil nd17 ei paljoa siirrä koukulle painoa ja liukkaalla kelillä jätän mällin vaunun keulalle niin ei ole ongelmia. Vaunun massa mälli sisällä voi olla omilla tiluksilla 1,5 kertaa vetokoneen massa jotta liikkuu vielä talvellakin ihan sujuvasti.
4255 fergulla pyörittelen tonnin perällä kolme paalia sekaisin ja joskus tulee sellainen kuormituspiikki että simahtaa kun kierroksia on moottorissa n. 1700. Sekoitusaika noin 20 minuuttia/satsi.
-
siinä teille apevaunun eteen edullinen työjuhta. Kestää olla isompikin vaunu.http://www.nettikone.com/valmet/864/1203382 (http://www.nettikone.com/valmet/864/1203382)
-
Niin ja siihen alkuperäiseen kysymykseen vastausta... Minkälaisia olisi vanhemmat isot zetorit? Pitäis olla kohtuullisen luotettavia ja voimanotossakin löytyy nopeuksia.
Itelle olen katellut mahdollisesti seuraavaksi koneeksi deutzia tms. Säästövoimanotto olisi ihan kiva ominaisuus... Muissa merkeissä harvemmin tarjolla. Pyöröpaalaajaakin olisi kiva pyöritellä säästövoimanotolla.