Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mopomies - 23.02.18 - klo:11:54
-
4 traktorin vertailussa oli vakava virhe. Jostain kumman syystä vertailussa ei ollutkaan yhtään traktoria.
-
Mutta kaksi Massikkaa oli.
-
Onneks enoo vuosiin tilannut konevitsiä.
-
Mutta kaksi Massikkaa oli.
Olisko se kolmaskaan saanut sen kummempia tuloksia
-
Mutta kaksi Massikkaa oli.
Olisko se kolmaskaan saanut sen kummempia tuloksia
Haista sinä...
-
4 traktorin vertailussa oli vakava virhe. Jostain kumman syystä vertailussa ei ollutkaan yhtään traktoria.
Käänne toimituksessa on sentään oikeaan suuntaan. Silloinkun lopetin tilauksen,
niin oli pelkästään kelkkatestejä ja mönkkäri koe-ajoja. Koska en sen koomin ole
kyseistä lehteä tavannut, en voi tietää onko nyt kyseessä traktoriksi rekisteröidyt
mönkkärit vai tulevat nuoriso-autot. Noottaa, sille pisteet joka parhaiten maksaa.
-
Mutta kaksi Massikkaa oli.
Olisko se kolmaskaan saanut sen kummempia tuloksia
Haista sinä...
Niin mitä,, Mulla on sellanen agcolainen, samaa merkkiä 2 kpl ennen tuon konsernin tuloa laatua pilaamaan joita kyllä uskaltaa kehua,, joten kokemuksella puhun..
-
Mutta kaksi Massikkaa oli.
Olisko se kolmaskaan saanut sen kummempia tuloksia
Haista sinä...
Niin mitä,, Mulla on sellanen agcolainen, samaa merkkiä 2 kpl ennen tuon konsernin tuloa laatua pilaamaan joita kyllä uskaltaa kehua,, joten kokemuksella puhun..
Niin joo. Agco on kyllä saanut paljon pahaa aikaiseksi. En ole 2000-luvun raktoria ajannu, joten on tuo mutu-tuntuma huono.
-
Ehkä joskus kannattais kokeilla yli 2000 luvun konetta, voi yllättyä :)
-
Ehkä joskus kannattais kokeilla yli 2000 luvun konetta, voi yllättyä :)
Oon ajannu useita 2000-luvun koneita ja autoja. Sen vuoksi en halua sekaantua tämän aikakauden raktoreihin.
-
Mutta kaksi Massikkaa oli.
Olisko se kolmaskaan saanut sen kummempia tuloksia
Haista sinä...
Niin mitä,, Mulla on sellanen agcolainen, samaa merkkiä 2 kpl ennen tuon konsernin tuloa laatua pilaamaan joita kyllä uskaltaa kehua,, joten kokemuksella puhun..
Niin joo. Agco on kyllä saanut paljon pahaa aikaiseksi. En ole 2000-luvun raktoria ajannu, joten on tuo mutu-tuntuma huono.
Seniili muumio :o
-
Rupee ne 2020 luvun trakvaatorit maksamaan KM:ssä oli juttua että EU:hun tulee Tier5 säänöt moottori tekniikkaan. Jenkkilä menee Tier4 tekniikalla. Pitää olla kahdet moottorit jos meinaa molemmilla mantereilla myydä ja niille testaukset. Kiinan ja Venäjän pojat ajaa sitten niillä vehkeillä että naapuri kaupungin torikin on musta savusta.
-
Mutta kaksi Massikkaa oli.
Olisko se kolmaskaan saanut sen kummempia tuloksia
Haista sinä...
Niin mitä,, Mulla on sellanen agcolainen, samaa merkkiä 2 kpl ennen tuon konsernin tuloa laatua pilaamaan joita kyllä uskaltaa kehua,, joten kokemuksella puhun..
Niin joo. Agco on kyllä saanut paljon pahaa aikaiseksi. En ole 2000-luvun raktoria ajannu, joten on tuo mutu-tuntuma huono.
Seniili muumio :o
Tiedän noista nykysysteemeistä aika paljon. Sen vuoksi en halua sekaantua niihin.
-
[/quote]Seniili muumio :o
[/quote]
Tiedän noista nykysysteemeistä aika paljon. Sen vuoksi en halua sekaantua niihin.
[/quote]
Seniili minäkin, mut olen sekaantunut, mutta olis pitäny välttää..
-
Mutta kaksi Massikkaa oli.
Olisko se kolmaskaan saanut sen kummempia tuloksia
Haista sinä...
Niin mitä,, Mulla on sellanen agcolainen, samaa merkkiä 2 kpl ennen tuon konsernin tuloa laatua pilaamaan joita kyllä uskaltaa kehua,, joten kokemuksella puhun..
Niin joo. Agco on kyllä saanut paljon pahaa aikaiseksi. En ole 2000-luvun raktoria ajannu, joten on tuo mutu-tuntuma huono.
Seniili muumio :o
Tiedän noista nykysysteemeistä aika paljon. Sen vuoksi en halua sekaantua niihin.
Harrastetilalla kun traktoria tarvitaan 100 tuntia vuodessa niin se kestää aika pitkään käytössä, eikä toimintojen automatisoinnistakaan ole kauheasti hyötyä.
-
jos hydevipu ei ole mekaaninen niin paska traktori,jos raktorin aikoo itse maksaa eikä iskä, tuntiveloitus pitäis olla 80+alv, missä hommissa saa moista korvausta,jos saa niin 4300 h kahteen vuoteen ei palkkaa kuskille niin sit on mahdollista.
-
Eiks se Deutz voittanu
-
Ei vipujen tarvitse olla mekaanisia, jos ne toimivat.
Perus potikkakäyttöiset vivutkin kestävät kauan ja jonkun suunnan potikka hajoaa, niin uus ei paljoa maksa.
Ongelma on siinä, että OEM-vivun potikat saattavat olla arvoiltaan jotain muuta, mitä saa varaosana. Sitten kun joutuu koko vipupaskan vaihtamaan, hinta äkkiä kymmenkertaistuu verrattuna hyllyvipupaskaan.
Tämä vain jäävuorenhuippuna siitä vedätyksestä. Tokihan se on hyvää bisnestä. Vaiha kaapeli vaiha poksi.
-
En tiedä onko traktoreissa, mutta fiksummat on tehty kuluvien potentiometrien sijaan kosketuksettomasti hall-antureilla ja liikkuvalla magneetilla.
Tietysti niidenkin elektroniikka voi muuten brakata mutta käytössä kulumalla ne eivät hajoa.
-
En tiedä onko traktoreissa, mutta fiksummat on tehty kuluvien potentiometrien sijaan kosketuksettomasti hall-antureilla ja liikkuvalla magneetilla.
Tietysti niidenkin elektroniikka voi muuten brakata mutta käytössä kulumalla ne eivät hajoa.
Eiköhän niitä molemmilla systeemeillä saa. Tai kaupasta ainakin saa. Sitä en tiedä mitä kukakin käyttää. Joskus muinoin ainakin mehtäkoneissa oli potikat ja hinta suolainen kun varaosatiskiltä haki koko paskan.
-
En tiedä onko traktoreissa, mutta fiksummat on tehty kuluvien potentiometrien sijaan kosketuksettomasti hall-antureilla ja liikkuvalla magneetilla.
Tietysti niidenkin elektroniikka voi muuten brakata mutta käytössä kulumalla ne eivät hajoa.
Eiköhän niitä molemmilla systeemeillä saa. Tai kaupasta ainakin saa. Sitä en tiedä mitä kukakin käyttää. Joskus muinoin ainakin mehtäkoneissa oli potikat ja hinta suolainen kun varaosatiskiltä haki koko paskan.
Toinen hajoava paikka on sitten se venttiilin karaa liikutteleva paketti joka ymmärtää pyynnön ja tietää asentonsa.
Voi olla vähintään saman hintainen kuin se joystickin puoli.
-
Missä kohti se virhe oli? Olihan siellä vihreä keltavanteinen TRAKTORI.
-
Jontikkamiehiltä puuttuu huumorintaju kun merkki on heille uskonto. Huumorintaju kyllä itselläkin kovilla kun näin talvella tulee enimmäkseen ajeltua kellertävävanteisella Sontikalla (Traktoreista puuttuu etukuormaaja jota näin talvisin tarvitsen).
-
Keväisin näkee useita luonnonihmeitä. Työkoneet kulkevat pellolla ilman traktoria.
-
Oisko tästä jutusta summasummarum että uuvet koneet perseestä, kannattaa ennemin panostaa senverran seiniin että saa säilytettyä vanhat koneet hyvässä kunnossa ja että niitä viitsii huoltaa.
-
Oisko tästä jutusta summasummarum että uuvet koneet perseestä, kannattaa ennemin panostaa senverran seiniin että saa säilytettyä vanhat koneet hyvässä kunnossa ja että niitä viitsii huoltaa.
Näinhän pienillä, alle 3sataa ha, tiloilla on tähänkin asti tehty. Isoilla tiloilla koneet vaihdetaan
uusiin 3-5v kierrolla. Näin ei tarvitse tehdä huoltoja eikä puhdistuksia lainkaan. Noottaa, merkki
fanaattisuus ei katoa koskaan.
-
Oisko tästä jutusta summasummarum että uuvet koneet perseestä, kannattaa ennemin panostaa senverran seiniin että saa säilytettyä vanhat koneet hyvässä kunnossa ja että niitä viitsii huoltaa.
Näinhän pienillä, alle 3sataa ha, tiloilla on tähänkin asti tehty. Isoilla tiloilla koneet vaihdetaan
uusiin 3-5v kierrolla. Näin ei tarvitse tehdä huoltoja eikä puhdistuksia lainkaan. Noottaa, merkki
fanaattisuus ei katoa koskaan.
Mihinkä nämä isojen tiljen isot traktorit sitten joutuvat, ensteka moni pärjää pienemmälläkin kalustolla eikä monella ole varaa niitten sähköhärpäitten vikojen etsintään ja korjauksiin.
En usko että niitten arvo säilyy tai jopa nousee niinkuin joittenkin 50- lukuisten pikkutraktoreitten, näitä digivehkeitä tuskin kukaan ostaa nostalgiamielessä pihatraktorikseen eläkkeelle päästyään..