Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "moottorikelekkareitti"  (Luettu 1428 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
"moottorikelekkareitti"
vaen olipa vihanen kuusamolaenen paalinhakureissulla, meinasi änkeytyö huuvoon kans teussin sakastiin ja noetu ku lohilappalaenen. Olin kuulemma rattorilla polokenu sen moottorikelekkajälen pilalle... siis semmoselta rasitetieltä parinsaan metrin matkalta, johon mulla on samat oekeuvvet ku sillä kelekkailijallae. Minä se ensin arssinoen että eikät tuo tosissaan, vaen kun se aeko soettaa poliisille, niin minnäe antelin pikkusen takasi. Mielenkiinnolla outtelen tulevie paekallislehtie, tojennäkösesti se haukkuu meikät lehessä, kun ei oo polliisit minnuo vielä hakeneet. Nii, luppausin minä kyllä tasottelemaan sen jälen, vaen se kielti tuhhoamasta tojistusaeneistova.

Viimeksi muokattu: 12.01.12 - klo:12:59 kirjoittanut Heino Leino

Elämä on parasta kometiijjaa

minä-itte

  • Vieras
Vs: "moottorikelekkareitti"
vaen olipa vihanen kuusamolaenen paalinhakureissulla, meinasi änkeytyö huuvoon kans teussin sakastiin ja noetu ku lohilappalaenen. Olin kuulemma rattorilla polokenu sen moottorikelekkajälen pilalle... siis semmoselta rasitetieltä parinsaan metrin matkalta, johon mulla on samat oekeuvvet ku sillä kelekkailijallae. Minä se ensin arssinoen että eikät tuo tosissaan, vaen kun se aeko soettaa poliisille, niin minnäe antelin pikkusen takasi. Mielenkiinnolla outtelen tulevie paekallislehtie, tojennäkösesti se haukkuu meikät lehessä, kun ei oo polliisit minnuo vielä hakeneet. Nii, luppausin minä kyllä tasottelemaan sen jälen, vaen se kielti tuhhoamasta tojistusaeneistova.


 ;D ;D ;D ;D ;D ;D Kohta saat MTK-herrat silmillesi Marttilan ja Tornbergin johdolla  ;D ;D ;D ;D

Maatalousajo traktorilla on vähemmän tärkeää kuin huviajelu mottorikelkalla.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: "moottorikelekkareitti"
vaen kun se aeko soettaa poliisille, niin minnäe antelin pikkusen takasi.
Aikanaan raivasin aitalinjaa laidunta varten vuokraamallani alueella, kun se aluetta omanaan pitävä tuli syyttämään viherterroristiksi kotirauhan rikkojaksi toisen omaisuuteen puuttuvaksi. Teksti oli aika kovaa ja huuto kovaäänistä. Totesin - onneksi pokka piti - että "taitaa olla poliisiasia" ja annoin puhelinnumeroni, että on helpompi sitten tavoittaa kun sinivuokot tulevat paikalle. Tapahtuneesta on nyt kolmatta vuotta eikä ole vielä virkavalta soittanut...

Petri

JoHaRa

  • Vieras
Vs: "moottorikelekkareitti"
vaen olipa vihanen kuusamolaenen paalinhakureissulla, meinasi änkeytyö huuvoon kans teussin sakastiin ja noetu ku lohilappalaenen. Olin kuulemma rattorilla polokenu sen moottorikelekkajälen pilalle... siis semmoselta rasitetieltä parinsaan metrin matkalta, johon mulla on samat oekeuvvet ku sillä kelekkailijallae. Minä se ensin arssinoen että eikät tuo tosissaan, vaen kun se aeko soettaa poliisille, niin minnäe antelin pikkusen takasi. Mielenkiinnolla outtelen tulevie paekallislehtie, tojennäkösesti se haukkuu meikät lehessä, kun ei oo polliisit minnuo vielä hakeneet. Nii, luppausin minä kyllä tasottelemaan sen jälen, vaen se kielti tuhhoamasta tojistusaeneistova.

Mitä se tuommoisesta tuli huutamaan  ;D Olisit kertonut että kyllä se kelkka tekee peräänsä aina uusia jälkiä ja keväällä ne kaikki sulavat kuitenkin pois  ;D

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: "moottorikelekkareitti"
Paksussa lumessa on hankala ajella traktorilla jonkun lelukelkan jälkien päällä. Jos lunta on metrin, tahtoo jäädä mahasta kiinni jäätyneeseen kelkkajotokseen. Joskus on puunajosavotalle ilmestynyt viikonlopun aikana tuommoinen. Muistin kyllä kelkkapelleä lämmöllä puuta renkaaseen köytellessä ;D ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: "moottorikelekkareitti"
sattumosin se kelekkaukko oli polokenu sen lumen niin tiukaksi, että eihän se raktori huilannu paalikuorman kans, tai oikeastaan huilasi liijannii hyvin, nimittäen ojjaan, kun oli kaposa se tie. Jouvvuin sitte puolen kilsan matkan haalaamaa niitä yksitellen kyytiin. Että vitutti itelläe jo valamiiksi.
Elämä on parasta kometiijjaa

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: "moottorikelekkareitti"
sattumosin se kelekkaukko oli polokenu sen lumen niin tiukaksi, että eihän se raktori huilannu paalikuorman kans, tai oikeastaan huilasi liijannii hyvin, nimittäen ojjaan, kun oli kaposa se tie. Jouvvuin sitte puolen kilsan matkan haalaamaa niitä yksitellen kyytiin. Että vitutti itelläe jo valamiiksi.

tuo  on  pientä  hintaa  kepulaisille  niistä  kelkkatehtaan lahjusrahoista,,,,,kärsi,  kärsi,
niin   kirkkahimman  väyrysen  saat :P :P :P :P

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: "moottorikelekkareitti"
Metsäautotiet ovat pirullisia aukoa savotoille, kun kahjot moottorikelkkailijat ovat kaahailleet talven. Pahimmillaan niitä on auottu pyöräkuormaajilla. Siinä lystissä mettävirman ukoilta kyllä nousi savu karvahatun alta. ???

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4701
  • Savo savolaisille!
Vs: "moottorikelekkareitti"
Metsäautotiet ovat pirullisia aukoa savotoille, kun kahjot moottorikelkkailijat ovat kaahailleet talven. Pahimmillaan niitä on auottu pyöräkuormaajilla. Siinä lystissä mettävirman ukoilta kyllä nousi savu karvahatun alta. ???
Mun metsä/peltotiellä kulkee kunnan kelkkareitti. Kunta aina tarpeen vaatiessa (savotta tms.) aukaisee tuon tampparilla poljetun tien,  ei yleensä telakaivuria pienemmällä onnistu. :P :P
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65723
Vs: "moottorikelekkareitti"
juu, eihän kaikkee tartte tehä ite!