Pilkataanpa vähän pyhiä arvoja.
En epäile vähääkään, etteikö Valtran talviominaisuudet ole paremmasta päästä, mutta johtuuko se vähääkään runkotankista?
Tankki on paksua rautaa, sijaitsee moottorin ja vaihteiston välissä. Moottoriin päin on välissä kytkinkoppa, tyhjää tilaa siis. Vaihteisto toisessa päässä, ja sehän ei yleensä talviajossa lämpene sitä tahtia kuin kevään äestyksissä.
Hyvin pienet lämpöä johtavat metallipinnat molemmissa päissä.
Vastapainona pitkät sivut ja koko pohja vapaana ulkoilmaa vastaan. Yläpinnalla hytti jonkinlaisena katteena mutta sekin irti kannesta.
Sitten vielä voimansiirron tunnelit sekä alla että päällä, ei lämpöä sieltäkään tarjolla.
Tylsää lainata itteensä, mutta mihnä kuhna vituhna kaikki lämpimän runkotankin ystävät ovat kun ruvetaan periaatteellisista asioista puhumaan?
HEP!
Jontikalla tulin metsästä, kotona oli Valtra lämmittelemässä kylmässä hallissa pressun alla, 3Kw:n sähköpuhallin lämmitti tankkia ja polttoainelaitteita, traktori lämpeni lohkolämppärillä. Lähti kuin palmun alta, kun siirsin lämpimään halliin. Kesälaadulla
Ja pakkasta noin -8 astetta, kyllä kesälaadullakin pärjää