Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe talvilaatu-kesälaatu  (Luettu 65450 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Pakkanen putosi alle 10 asteen, joko kannattaisi harkita kesälaadun vaihtamista koneisiin?
Tässä asiassa joharan kanssa samaa mieltä. Joharan j-d ee kyllä voisi toimia vaan massikat ei, on ihan kuraa, talvella ei pelaa mikään kun ei pelaa edes kesällä oli laatu sitten mitä tahansa.

Harmi vaan, että joutuu tilaamaan sekä uuden säiliön, että myös kesälaatua siihen säiliöön. Saatu säästö on mun ajoilla luokkaa 0,52€/viikko, eli kesälaadun käyttö maksaa itsensä takaisin alle 50 vuoden. Jos nyt jostain syystä joutuis kuitenkin suodattimen vaihtamaan kerran seuraavan 50 vuoden aikana, saattaa öljy loppua maailmasta ennenkuin uusi säiliö on maksettu. :-\
Mitä väliä loppupeleissä rahalla on, pääasia on että sulla on aito j-d  eikä mikään perkisonin taudista kärsivä rumasti rutkuttava punatulkku m-f .  :)
Tämä.. on kyllä totta. Pitää keskittyä elämän perusasioihin.

kujala

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
K
Moottorinpäällystankki auttoi siihen saakka kun siellä oli löpöä...tosas Winskissä noi kahden tankin aineet ei sekoittuneet...

Mitenkä moottorin ruokailu mahtaa olla järjestetty kun pelkällä ylätankilla on pystynyt ajamaan? Välipumppu vai onko sula aine valunut suoraan lähtevälle linjalle hyhmän ohi alatankissa?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: talvilaatu-kesälaatu
K
Moottorinpäällystankki auttoi siihen saakka kun siellä oli löpöä...tosas Winskissä noi kahden tankin aineet ei sekoittuneet...

Mitenkä moottorin ruokailu mahtaa olla järjestetty kun pelkällä ylätankilla on pystynyt ajamaan? Välipumppu vai onko sula aine valunut suoraan lähtevälle linjalle hyhmän ohi alatankissa?

--hyvä kysymys johon en osaa vastata.Aina kuitenkin ylätankki tyhjeni ekaks ja sitten alatankki.En koskaan viitsinyt tutkia asiaa sen paremmin,oliko ylätankissa joku uimuri joka sulkee imuputken kun tankki tyhjä...

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Pakkanen putosi alle 10 asteen, joko kannattaisi harkita kesälaadun vaihtamista koneisiin?

Eihän toki enää kannata, talvihan on kohta ohi.
Mq

Karhula

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 475
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Eipä tuolla farmarisäiliössä ole ainakaan 15 vuoteen ollut muuta kuin kesälaatua. Talvella kulutus on nii vähäistä eikä kovimmilla pakkasilla tarvitse koneita käyntiin laittaa kun ei ole elukoita. -15 asteessa toimii ainakin 90-luvun puolivälin kotimainen vielä hyvin eikä sen kylmemmillä viitsi edes ajella.

Fuller

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
koivumäki, olen tuon asian selvittänyt. uimuri sulkee alatankilta saannin siihen saakka kunnes ylätankki on tyhjä, sitten alkaa imemään hytin alta menojuomaa. en oikein ymmärrä miksi tällaista kesä-talvipöö keskustelua yleensä käydään, sehän on päivänselvää että talvella talvipöötä jne....
sisu kuormuri on ainoa jossa tiedän olevan niin kova kierto että tankin päällä ei lumi viihdy ruåtsalaiset saavatten oottaa oppia puhumattakaan keski-euroopan kuormureista

ps. tuli muuten hyvä maalausurakka illalla

kujala

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Tattista!
On yksi tuplatankillinen kotona ja välillä olen miettinyt miten aine kulkee, onko vaara että joku yhdysletku särkyessään laskee liemet ylätankista maahan ja yleensä mistä mittari ottaa tietonsa.
Ilmavaivojakin siinä on joskus säistä riippumatta, voisi auttaa jos toisen tankin poistaisi käytöstä ja oikaisisi systeemiä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Vanhemmissa tuplatankeissa kyllä maan vetovoima hoitaa pööm kulun ylhäältä alas.

Perkeleesti tuntuu tarinaa irtoovan pöölaatujen käytettävyydestä.  :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
ps. tuli muuten hyvä maalausurakka illalla
Maalasikko vaimos varpaankynnet ;D

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: talvilaatu-kesälaatu
ps. tuli muuten hyvä maalausurakka illalla
Maalasikko vaimos varpaankynnet ;D
Vai omansa?
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: talvilaatu-kesälaatu
koivumäki, olen tuon asian selvittänyt. uimuri sulkee alatankilta saannin siihen saakka kunnes ylätankki on tyhjä, sitten alkaa imemään hytin alta menojuomaa. en oikein ymmärrä miksi tällaista kesä-talvipöö keskustelua yleensä käydään, sehän on päivänselvää että talvella talvipöötä jne....
sisu kuormuri on ainoa jossa tiedän olevan niin kova kierto että tankin päällä ei lumi viihdy ruåtsalaiset saavatten oottaa oppia puhumattakaan keski-euroopan kuormureista

ps. tuli muuten hyvä maalausurakka illalla

--niin,uimuri kuten epäilin.Hyvä kun maalaushommia piisaa...onko kesä vai talvimaalia? 8)

kujala

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Pilkataanpa vähän pyhiä arvoja.
En epäile vähääkään, etteikö Valtran talviominaisuudet ole paremmasta päästä, mutta johtuuko se vähääkään runkotankista?

Tankki on paksua rautaa, sijaitsee moottorin ja vaihteiston välissä. Moottoriin päin on välissä kytkinkoppa, tyhjää tilaa siis. Vaihteisto toisessa päässä, ja sehän ei yleensä talviajossa lämpene sitä tahtia kuin kevään äestyksissä.
Hyvin pienet lämpöä johtavat metallipinnat molemmissa päissä.

Vastapainona pitkät sivut ja koko pohja vapaana ulkoilmaa vastaan. Yläpinnalla hytti jonkinlaisena katteena mutta sekin irti kannesta.
Sitten vielä voimansiirron tunnelit sekä alla että päällä, ei lämpöä sieltäkään tarjolla.



Tylsää lainata itteensä, mutta mihnä kuhna vituhna kaikki lämpimän runkotankin ystävät ovat kun ruvetaan periaatteellisista asioista puhumaan?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Pilkataanpa vähän pyhiä arvoja.
En epäile vähääkään, etteikö Valtran talviominaisuudet ole paremmasta päästä, mutta johtuuko se vähääkään runkotankista?

Tankki on paksua rautaa, sijaitsee moottorin ja vaihteiston välissä. Moottoriin päin on välissä kytkinkoppa, tyhjää tilaa siis. Vaihteisto toisessa päässä, ja sehän ei yleensä talviajossa lämpene sitä tahtia kuin kevään äestyksissä.
Hyvin pienet lämpöä johtavat metallipinnat molemmissa päissä.

Vastapainona pitkät sivut ja koko pohja vapaana ulkoilmaa vastaan. Yläpinnalla hytti jonkinlaisena katteena mutta sekin irti kannesta.
Sitten vielä voimansiirron tunnelit sekä alla että päällä, ei lämpöä sieltäkään tarjolla.



Tylsää lainata itteensä, mutta mihnä kuhna vituhna kaikki lämpimän runkotankin ystävät ovat kun ruvetaan periaatteellisista asioista puhumaan?

Sillon kun laiteetaan faktaa, mielikuvituksen ja muun tuuban puhumisen sijaan, menee nää pitkänenäset Pinokkiot yleensä sahauttamaan nenäänsä lyhemmäksi seuraavaa kasvatuskertaa varten....... ;D ;D

Ei ketään aja kesälaadulla pakkasessa, sen nyt tietää kaikki.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7094
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Pilkataanpa vähän pyhiä arvoja.
En epäile vähääkään, etteikö Valtran talviominaisuudet ole paremmasta päästä, mutta johtuuko se vähääkään runkotankista?

Tankki on paksua rautaa, sijaitsee moottorin ja vaihteiston välissä. Moottoriin päin on välissä kytkinkoppa, tyhjää tilaa siis. Vaihteisto toisessa päässä, ja sehän ei yleensä talviajossa lämpene sitä tahtia kuin kevään äestyksissä.
Hyvin pienet lämpöä johtavat metallipinnat molemmissa päissä.

Vastapainona pitkät sivut ja koko pohja vapaana ulkoilmaa vastaan. Yläpinnalla hytti jonkinlaisena katteena mutta sekin irti kannesta.
Sitten vielä voimansiirron tunnelit sekä alla että päällä, ei lämpöä sieltäkään tarjolla.



Tylsää lainata itteensä, mutta mihnä kuhna vituhna kaikki lämpimän runkotankin ystävät ovat kun ruvetaan periaatteellisista asioista puhumaan?

HEP!

Jontikalla tulin metsästä, kotona oli Valtra lämmittelemässä kylmässä hallissa pressun alla, 3Kw:n sähköpuhallin lämmitti tankkia ja polttoainelaitteita, traktori lämpeni lohkolämppärillä. Lähti kuin palmun alta, kun siirsin lämpimään halliin. Kesälaadulla 8) 8)
Ja pakkasta noin -8 astetta, kyllä kesälaadullakin pärjää 8) :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: talvilaatu-kesälaatu
Pilkataanpa vähän pyhiä arvoja.
En epäile vähääkään, etteikö Valtran talviominaisuudet ole paremmasta päästä, mutta johtuuko se vähääkään runkotankista?

Tankki on paksua rautaa, sijaitsee moottorin ja vaihteiston välissä. Moottoriin päin on välissä kytkinkoppa, tyhjää tilaa siis. Vaihteisto toisessa päässä, ja sehän ei yleensä talviajossa lämpene sitä tahtia kuin kevään äestyksissä.
Hyvin pienet lämpöä johtavat metallipinnat molemmissa päissä.

Vastapainona pitkät sivut ja koko pohja vapaana ulkoilmaa vastaan. Yläpinnalla hytti jonkinlaisena katteena mutta sekin irti kannesta.
Sitten vielä voimansiirron tunnelit sekä alla että päällä, ei lämpöä sieltäkään tarjolla.



Tylsää lainata itteensä, mutta mihnä kuhna vituhna kaikki lämpimän runkotankin ystävät ovat kun ruvetaan periaatteellisista asioista puhumaan?

HEP!

Jontikalla tulin metsästä, kotona oli Valtra lämmittelemässä kylmässä hallissa pressun alla, 3Kw:n sähköpuhallin lämmitti tankkia ja polttoainelaitteita, traktori lämpeni lohkolämppärillä. Lähti kuin palmun alta, kun siirsin lämpimään halliin. Kesälaadulla 8) 8)
Ja pakkasta noin -8 astetta, kyllä kesälaadullakin pärjää 8) :P

 Kesälaatu rakvaattoriin käänsin virrat päälle, siirtopumpusta ei naksutusta kuulunut! Nimim. pyöritinkö akun tyhjäksi turhaan?