Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 28.09.10 - klo:19:47

Otsikko: chevrolet silverado?
Kirjoitti: realisti - 28.09.10 - klo:19:47
olen tuossa suunnitellut lava- tai pakettiauton laittoa maatalouteen kun tuli kakkosauto myytyä pois. Silmiin osui tosi siisti chevy silverado 6.5td AT 4wd vuosimalli taitaa olla 97, onko kellään kokemuksia millainen tuollainen pirssi olisi kakkosautona nimenomaan maatalouskäyttöön? Kantavuutta ja voimaa tuossa ainakin pitäisi olla ja viisipaikkaisuus myös on iso plussa.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: 3070 E - 28.09.10 - klo:20:11
Kallis diesel vero jos viis paikkasena pidät ja janoinenkin on, mutta olishan tuolla rehvasta ajella kesällä luu ulkona eli vuoden päästä.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: - 28.09.10 - klo:20:13
Kallis diesel vero jos viis paikkasena pidät ja janoinenkin on, mutta olishan tuolla rehvasta ajella kesällä luu ulkona eli vuoden päästä.

Ookko kuullu ikinä KUORMA-AUTOSTA?
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: realisti - 28.09.10 - klo:20:17
niin kuorma-auto se tosiaan on. käyttövoimavero 130€. Saa siis viisipaikkaisenakin maatalouteen.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: 3070 E - 28.09.10 - klo:20:24
Jaa että tuollaisenkin saa kuorma-auton nimiin.  :o
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Astral - 28.09.10 - klo:20:27
Jaa että tuollaisenkin saa kuorma-auton nimiin.  :o

Tarvii olla todella urpo jos tollasta EI rekisteröi kuorma-autoks. Tai Sprintereitä yms. Matkailuauto oli myös hyvä vaihtoehto mutta tulppasivat senkin porsaanreiän tehdastekosilla välitilavaatimuksilla
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: 3070 E - 28.09.10 - klo:20:30
Kun ei ole kokemusta maatalouteen laitetuista autoista, vain 2 paikkaisista huoltoautoista.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Astral - 28.09.10 - klo:20:34
No sehän ei oo kato mun syy  ;D
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: piki1 - 28.09.10 - klo:20:42
Jaa että tuollaisenkin saa kuorma-auton nimiin.  :o

Tarvii olla todella urpo jos tollasta EI rekisteröi kuorma-autoks. Tai Sprintereitä yms. Matkailuauto oli myös hyvä vaihtoehto mutta tulppasivat senkin porsaanreiän tehdastekosilla välitilavaatimuksilla
2500 hyväksytyt penkit 4,lle valmiiksi asennettuna sprinteriin.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: dmem - 28.09.10 - klo:20:47
olen tuossa suunnitellut lava- tai pakettiauton laittoa maatalouteen kun tuli kakkosauto myytyä pois. Silmiin osui tosi siisti chevy silverado 6.5td AT 4wd vuosimalli taitaa olla 97, onko kellään kokemuksia millainen tuollainen pirssi olisi kakkosautona nimenomaan maatalouskäyttöön? Kantavuutta ja voimaa tuossa ainakin pitäisi olla ja viisipaikkaisuus myös on iso plussa.

Muuten hyviä, mutta syöttöpumpun ohjain boxi saattaa kärähtää. Tosin sekin vika on luultavasti jo korjattu:

Jos -94 tai uudempi GM 6.5 L diesel sammuilee tai lopettaa kokonaan käymästä vika on todennäköisesti syöttöpumpun ohjain yksikön palaminen.Helppo ja kohtuullisen edullinen korjaus.

http://www.peraaho.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=47&category_id=25&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=31&vmcchk=1

Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: realisti - 28.09.10 - klo:20:55
eli tuollaisen 6,5td pitäisi olla muuten toimiva laitos? auton vuosimalli on 97 joten eiköhän tuossa vaiheessa mallisarjaa muutoin lastentaudit mahda olla jo kurissa? Pitäisi kai olla kohtuullisen taloudellinen ja mukavakin kokoluokka huomioiden?
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: dmem - 28.09.10 - klo:21:03
Mulla on vm. 1991 6.2L diesel joka päiväisessä ajossa. Onhan nää japseihin verratuna mukavia vehkeitä. Ei tarvitse pitää kuulosuojaimia päässä. Kulutus korkeintaan 1-2L enemmän 100/km mitä Hiluxilla. Eiköhän tuolla 6.5L koneella vähintään puolimiljoonaa aja ilman ongelmia. Todennäköisesti huomattavasti enemmänkin. Itellä 6.2 dieselissä nyt 430.000 km.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: hl - 28.09.10 - klo:21:08
olen tuossa suunnitellut lava- tai pakettiauton laittoa maatalouteen kun tuli kakkosauto myytyä pois. Silmiin osui tosi siisti chevy silverado 6.5td AT 4wd vuosimalli taitaa olla 97, onko kellään kokemuksia millainen tuollainen pirssi olisi kakkosautona nimenomaan maatalouskäyttöön? Kantavuutta ja voimaa tuossa ainakin pitäisi olla ja viisipaikkaisuus myös on iso plussa.
kunhan ei ole letukan omalla koneella  ::)
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: dmem - 28.09.10 - klo:21:14
kunhan ei ole letukan omalla koneella  ::)

Detroit Dieselin valmistettahan nuo 6.5 dieselit on. Tosin onhan noita saanut myös GM 5.7L Vortec bensa koneilla. Onkos noissa bensa koneissa ollut jotain suurempia ongelmia?
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Valtramies - 28.09.10 - klo:21:15
Kun ei ole kokemusta maatalouteen laitetuista autoista, vain 2 paikkaisista huoltoautoista.

Kannattais joskus tulla sieltä 3070E:n hytistä pois, ulkomaailmas voi oppia ihmeellisiä uusia asioita ;D
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: pötsjölööm - 28.09.10 - klo:21:29
Kun ei ole kokemusta maatalouteen laitetuista autoista, vain 2 paikkaisista huoltoautoista.

Kannattais joskus tulla sieltä 3070E:n hytistä pois, ulkomaailmas voi oppia ihmeellisiä uusia asioita ;D

Koskahan jenkit vetää päänsä pois perseestänsä, ja ryhtyvät tekemään oikeita autoja, joista on muillekin hyötä, kuin amerikan öljybisnekselle?  ;D
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: SAS - 28.09.10 - klo:21:38
http://www.nettikone.com/dodge/ram-3500/847784
Tuossa rotke paripyörillä.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Rockmaple - 28.09.10 - klo:22:00
Koskahan jenkit vetää päänsä pois perseestänsä, ja ryhtyvät tekemään oikeita autoja, joista on muillekin hyötä, kuin amerikan öljybisnekselle?  ;D

Mulle on ollut hyvinkin paljon hyötyä nyt 20 vuotta vanhasta 400 000 km ajetusta Cummins-Dodgesta, joka kantaa 1,5 tonnin kuorman ja vetää 3.5 tonnin kärryä tarvittaessa. Trukkilava sopii lavalle, kuten normaali rakennuslevykin. Naftaa on palanut keskimäärin n. 11,5 litraa satasella, tyhjänä kiihtyy tarvittaessa 0-100 km/h alle 10 sekunnin ja on automaattivaihteisena aika mukava kurvailla. On mulla japsipikappikin ollut, mut ei sovi mun käyttöön.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: pötsjölööm - 28.09.10 - klo:22:17
Koskahan jenkit vetää päänsä pois perseestänsä, ja ryhtyvät tekemään oikeita autoja, joista on muillekin hyötä, kuin amerikan öljybisnekselle?  ;D

Mulle on ollut hyvinkin paljon hyötyä nyt 20 vuotta vanhasta 400 000 km ajetusta Cummins-Dodgesta, joka kantaa 1,5 tonnin kuorman ja vetää 3.5 tonnin kärryä tarvittaessa. Trukkilava sopii lavalle, kuten normaali rakennuslevykin. Naftaa on palanut keskimäärin n. 11,5 litraa satasella, tyhjänä kiihtyy tarvittaessa 0-100 km/h alle 10 sekunnin ja on automaattivaihteisena aika mukava kurvailla. On mulla japsipikappikin ollut, mut ei sovi mun käyttöön.

Jenkeillä ei olekaan nuo käsitteet oikeen missään asiassa hanskassa  ;D Minulle kuorma-auto tarkoittaa tätä:
(http://image.nettix.fi/extra/machineimg/864801_864900/kuorma-autot-scania-864877_b_524e1031737311ab.jpg)

Niille kuorma-auto on, pikku lava-auto kuorma-auton moottorilla, massalla, ja polttoaineen kulutuksella  ;D
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: dmem - 28.09.10 - klo:22:20
Mulle on ollut hyvinkin paljon hyötyä nyt 20 vuotta vanhasta 400 000 km ajetusta Cummins-Dodgesta

Onko tällä vanhalla korimallilla vai uudempi:

http://www.youtube.com/watch?v=Lmot-3fo1qA&feature=related
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: dmem - 28.09.10 - klo:22:40
Jenkeillä ei olekaan nuo käsitteet oikeen missään asiassa hanskassa  ;D Minulle kuorma-auto tarkoittaa tätä:

En tiedä USA:n lainsäädäntöä niin paljoa, että rinnastetaanko nämä siellä oikeiksi kuorma-autoiksi. Mutta Suomessa jos auton kokonaismassa on yli 3500kg, niinkuin jenkki avolavoissa yleensä on, se vain on järkevintä rekisteröidä ne kuorma-autoiksi.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: rt - 28.09.10 - klo:22:44
Jenkeillä ei olekaan nuo käsitteet oikeen missään asiassa hanskassa  ;D Minulle kuorma-auto tarkoittaa tätä:
Just joo, v*ttuako jenkkien käsitteillä on väliä Suomen määräysten kanssa?
Suomessa yli 3500 kg;n kokonaismassalla pääsee kuorma-autoksi, niin sprintterit, ducatot kuin Oikeat Autotkin.
ps. Autot tehdään Ameriikassa, muualla tehdään jotain ihan muuta :P
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: 3070 E - 28.09.10 - klo:22:51
Kun ei ole kokemusta maatalouteen laitetuista autoista, vain 2 paikkaisista huoltoautoista.

Kannattais joskus tulla sieltä 3070E:n hytistä pois, ulkomaailmas voi oppia ihmeellisiä uusia asioita ;D

Koko ajanhan mää Agronettiä tässä luen, tosin täällä voi mennä sivistys vääräänkin suuntaan...  :D

Koskahan jenkit vetää päänsä pois perseestänsä, ja ryhtyvät tekemään oikeita autoja, joista on muillekin hyötä, kuin amerikan öljybisnekselle?  ;D

Mulle on ollut hyvinkin paljon hyötyä nyt 20 vuotta vanhasta 400 000 km ajetusta Cummins-Dodgesta, joka kantaa 1,5 tonnin kuorman ja vetää 3.5 tonnin kärryä tarvittaessa. Trukkilava sopii lavalle, kuten normaali rakennuslevykin. Naftaa on palanut keskimäärin n. 11,5 litraa satasella, tyhjänä kiihtyy tarvittaessa 0-100 km/h alle 10 sekunnin ja on automaattivaihteisena aika mukava kurvailla. On mulla japsipikappikin ollut, mut ei sovi mun käyttöön.

Jenkeillä ei olekaan nuo käsitteet oikeen missään asiassa hanskassa  ;D Minulle kuorma-auto tarkoittaa tätä:
(http://image.nettix.fi/extra/machineimg/864801_864900/kuorma-autot-scania-864877_b_524e1031737311ab.jpg)

Niille kuorma-auto on, pikku lava-auto kuorma-auton moottorilla, massalla, ja polttoaineen kulutuksella  ;D

Sitten niillä on viellä vähän järeemmät koneet vetohommiin, ne tolkuttoman suuret rekat!! Siinä ei pahemmin Ruotsalais autoilla ole asiaa kilpasille.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Täpinäreiska - 28.09.10 - klo:23:15
Eikös jenkkilän rekat ja lastit ole tai ainakin ole olleet melko vaatimattomia eurooppalaisiin nähden. Suurempaa taitaa olla pelkästään kapiinin koko joka vastaa hesalaista viiden opiskelijan kimppakämppää. Ausiepoikien vehkeet on sit erikseen..
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: icefarmer - 28.09.10 - klo:23:45
Eikös jenkkilän rekat ja lastit ole tai ainakin ole olleet melko vaatimattomia eurooppalaisiin nähden. Suurempaa taitaa olla pelkästään kapiinin koko joka vastaa hesalaista viiden opiskelijan kimppakämppää. Ausiepoikien vehkeet on sit erikseen..
oisko niin että 40t siellä maksimipaino. suuttuvat kuulemma siellä kun jostain suomesta tulevat naureksii pieniksi heidän mahtipelejään. mutta saavat kait yöllä ajaa jossain vähän lujempaa.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Shrek - 28.09.10 - klo:23:57
http://www.nettikone.com/dodge/ram-3500/847784
Tuossa rotke paripyörillä.
Cumminssi on hyvä kone kunhan KDP on blokattu. Vaihdelaatikko noissa enemmän tekee ongelmia...
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Halliorja - 29.09.10 - klo:09:31
Itellä oli vani 2000 vm. Ei muuta remontteja kolmeen vuoteen kuin pmd-moduli (530 eur) ja akut vaihdettu. Kulutus noin 12-14 l sataselle, perävaunun vedossa nousi noin litran, ihan sama mikä vaunu, vero 130, halpa vakuutus. Tehty raudasta ja rasvattavat nivelet joka paikassa joten voi myös huoltaa. Putken vaihtaa avarampaan ja nakkaa katit ja hiukkassuodattimet kankaalle niin veto paranee huomattavasti ja polttoaineen kulutus putoaa 1-2 litraa.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: mlahti - 29.09.10 - klo:10:55
mulla on 2500:n gmc 6.5 td maatalous verotuksessa. verottaja ei voi kitistä ku rekisteriotteessa lukee kuorma-auto ja se on rekisteröity kuudelle.



Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Rockmaple - 29.09.10 - klo:12:17
Jenkeillä ei olekaan nuo käsitteet oikeen missään asiassa hanskassa  ;D Minulle kuorma-auto tarkoittaa tätä:

En tiedä USA:n lainsäädäntöä niin paljoa, että rinnastetaanko nämä siellä oikeiksi kuorma-autoiksi. Mutta Suomessa jos auton kokonaismassa on yli 3500kg, niinkuin jenkki avolavoissa yleensä on, se vain on järkevintä rekisteröidä ne kuorma-autoiksi.

Paitsi järkevää, niin ei oo muuta mahdollisuutta. Jos kokonaispaino on yli 3.5 t, niin nykyisin ei millään kikkailullakaan oo mahdollista saada rekisteröityä pakuksi.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Shrek - 29.09.10 - klo:13:15
Koskahan jenkit vetää päänsä pois perseestänsä, ja ryhtyvät tekemään oikeita autoja, joista on muillekin hyötä, kuin amerikan öljybisnekselle?  ;D

Mulle on ollut hyvinkin paljon hyötyä nyt 20 vuotta vanhasta 400 000 km ajetusta Cummins-Dodgesta, joka kantaa 1,5 tonnin kuorman ja vetää 3.5 tonnin kärryä tarvittaessa. Trukkilava sopii lavalle, kuten normaali rakennuslevykin. Naftaa on palanut keskimäärin n. 11,5 litraa satasella, tyhjänä kiihtyy tarvittaessa 0-100 km/h alle 10 sekunnin ja on automaattivaihteisena aika mukava kurvailla. On mulla japsipikappikin ollut, mut ei sovi mun käyttöön.
Muuten ihan kiva mutta tarvitsee yhdistelmäkortin jos meinaa vetää kärryä... :D
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Astral - 29.09.10 - klo:13:53
Ja sehän ei oo ongelma ku omaa riittävät piletit pötkön vetämiseen
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: realisti - 29.09.10 - klo:14:10
tuli käytyä koeajamassa aamulla tuo silverado. Asiallisen oloinen peli. Yllätyin miten hyvä ajettava, hiljainen ja suht ketteräkin tuollainen voi olla.
Pientä tinkimistä vielä niin eiköhän tuo pidä hakea kotiin. Korttikaan ei ole ongelma koska sekä vaimolla että minulla on ce-kortti.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: ravenlord - 29.09.10 - klo:14:26
Koskahan jenkit vetää päänsä pois perseestänsä, ja ryhtyvät tekemään oikeita autoja, joista on muillekin hyötä, kuin amerikan öljybisnekselle?  ;D

Mulle on ollut hyvinkin paljon hyötyä nyt 20 vuotta vanhasta 400 000 km ajetusta Cummins-Dodgesta, joka kantaa 1,5 tonnin kuorman ja vetää 3.5 tonnin kärryä tarvittaessa. Trukkilava sopii lavalle, kuten normaali rakennuslevykin. Naftaa on palanut keskimäärin n. 11,5 litraa satasella, tyhjänä kiihtyy tarvittaessa 0-100 km/h alle 10 sekunnin ja on automaattivaihteisena aika mukava kurvailla. On mulla japsipikappikin ollut, mut ei sovi mun käyttöön.

Jenkeillä ei olekaan nuo käsitteet oikeen missään asiassa hanskassa  ;D Minulle kuorma-auto tarkoittaa tätä:
(http://image.nettix.fi/extra/machineimg/864801_864900/kuorma-autot-scania-864877_b_524e1031737311ab.jpg)

Niille kuorma-auto on, pikku lava-auto kuorma-auton moottorilla, massalla, ja polttoaineen kulutuksella  ;D

Tässä kuorma-auton mallia kaanian miehille:
http://www.ikkala.fi/kuvat/kalusto/SisuR500_10x4_vuosimalli2008.jpg  

Joo, nuo amerikkalaaset on aivan samoja ku venälääset, pitää olla suurta ja mahtavaa. Osta joku velivenäläänen bensakoneella oleva härpäke, varmasti vie enemmän ja taatusti keräät enemmän katseita!
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/samisami2-kalkku_lava_uaz.jpg
Kateus pitää ansaita  :D
Kalkkuun mars! ensviikolla on markkinat!





Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: mlahti - 29.09.10 - klo:15:53
tuli käytyä koeajamassa aamulla tuo silverado. Asiallisen oloinen peli. Yllätyin miten hyvä ajettava, hiljainen ja suht ketteräkin tuollainen voi olla.
Pientä tinkimistä vielä niin eiköhän tuo pidä hakea kotiin. Korttikaan ei ole ongelma koska sekä vaimolla että minulla on ce-kortti.

meillä on ollu vaihelaatikko ongelmia, mutta meidän gmc on -94 jolloin laatikko muuttui sähköiseksi..

muista sitten että kortin pitää olla bece tai bec1e tai bc1e pelkkä bec ei riitä jarrullisen kärryn vetoon.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: realisti - 29.09.10 - klo:15:56
tuli käytyä koeajamassa aamulla tuo silverado. Asiallisen oloinen peli. Yllätyin miten hyvä ajettava, hiljainen ja suht ketteräkin tuollainen voi olla.
Pientä tinkimistä vielä niin eiköhän tuo pidä hakea kotiin. Korttikaan ei ole ongelma koska sekä vaimolla että minulla on ce-kortti.

meillä on ollu vaihelaatikko ongelmia, mutta meidän gmc on -94 jolloin laatikko muuttui sähköiseksi..

muista sitten että kortin pitää olla bece tai bec1e tai bc1e pelkkä bec ei riitä jarrullisen kärryn vetoon.
kuten sanoin on noita kirjaimia kortissa tarpeeksi niin vaimolla kuin minullakin eli; m t a be ce
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Rockmaple - 29.09.10 - klo:16:43
Jenkeillä ei olekaan nuo käsitteet oikeen missään asiassa hanskassa  ;D Minulle kuorma-auto tarkoittaa tätä:
(http://image.nettix.fi/extra/machineimg/864801_864900/kuorma-autot-scania-864877_b_524e1031737311ab.jpg)

Niille kuorma-auto on, pikku lava-auto kuorma-auton moottorilla, massalla, ja polttoaineen kulutuksella  ;D

Niin kyllähän se kuorma-auton moottori on poikaa, kun laitetaan vaikka tuollainen perään:(http://www.trailercountry.com/SiteImages/114/Tandem-Axle-Gooseneck-Dump.jpg)

Näillähän tehdään Amerikassa oikeitakin töitä. Löytyy vastaavalla systeemillä kytkettäviä kärryjä paalinajoon ja koneiden kuljettamiseen ym. Paripyöräisillä pick-upeilla jenkit vetelee liki 10 tonnin kärryjä. Vetopöytäsysteemillä saa aisapainoa sen mitä autolla on kantavuutta, eikä kuten täkäläisellä peräkoukulla max. 75 kg. :D Luulen, että ihan mukavasti ja turvallisesti tuollainen kärry tulee perässä, jos nelivetoisella veturilla on omaa painoa esim. 3.5 tonnia, siihen päälle pari tonnia aisapainoa ja loput sähköjarrullisen perävaunun pyörillä.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: www.mortti.us - 11.12.10 - klo:06:35
Niinnja useimmiten sielä lapussa lukee KEVYT tai MAASTO kuormaauto..

Itse saatan tulla onnettomasti yhden tuollaisen omistajaksi ensi viikolla.
Mitään järjellä perusteltavaa syytähän sen hankintaan ei ole.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Topias Funke - 11.12.10 - klo:11:45
Niinnja useimmiten sielä lapussa lukee KEVYT tai MAASTO kuormaauto..

Itse saatan tulla onnettomasti yhden tuollaisen omistajaksi ensi viikolla.
Mitään järjellä perusteltavaa syytähän sen hankintaan ei ole.

Ei siinä tarviikkaan olla järjellä perusteltavaa syytä. Ei autojen ostossa yleensä ole.

6 paikkanen kevyt ka siliveeraato ollu jo monta vuotta "työaatona". Soppii koko perhe tarvittaessa mukkaan. Samallai ne tiellä kulukee ku muutki. Pikkuvikoja on, mutta ihan vikavapaata autoo ei vissii oo vielä keksitty, vai onko? Ainakkii meijän kylällä on saattanu joku tojotaki levitä tielle. ::)
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: laurivaan - 28.02.12 - klo:19:35
Itellä vähän sama homma nyt edessä, että lava-autoon ja kevytkuorma-autoon pitäis vaihtaa. Suosituksia? Nettiautoon, kun pistää hakuun neliveto, lava-auto, k-a, niin n. 80kpl löytyy. Alviton hinta pitäis olla alle 15. Osa käytöstä metsäkäyttöä, niin ei raaskisi ihan neitseellistäkään ostaa.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Ojala - 28.02.12 - klo:19:52
http://www.peraaho.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=403&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=31

Tää on kyllä Dodge, komee  8)

Eikös Ojala Machinella ollu jotain ameriikan tuliaisia siinä pihalla myynnis ?
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: brotofobia - 28.02.12 - klo:20:30
Ja kun joku oikeesti osaisi selittää mitä tämä ammattipätevyyshomma tarkoittaa maatalouden ajossa näille, niin olisi kiva laitella noita kuorma-autoja  ajoon... Ei oikein houkuttele ... piirturin plommaus, nopeudenrajoittimen tarkistus ja kaupanpäälle ammattipätevyys 2014 (600 eur).
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Courtney1 - 28.02.12 - klo:20:41
Tunnettu myös nimellä Pervolet Selväraato  :o
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: sebring - 28.02.12 - klo:20:51
Tuli kolmisen vuotta sitten hankittua  Viton seuraajaksi  vuoden -02  Chevy vani. Rekisteröity kuudelle,  tavaratilaa  pari metriä.Mukava ja hiljainen ,lämmin talvella , Ka mutta ei rajoitinta. Ennakkoluuloista huolimatta, toiminut ilman mitään ylimääräistä härdelliä,tosin ajettu vasta 160tkm vois jopa sanoa mainettaan paremmaksi. Huolto osat halpoja, kuluttaa 12-15L väliin.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: apilas - 28.02.12 - klo:22:08
Kun ei ole kokemusta maatalouteen laitetuista autoista, vain 2 paikkaisista huoltoautoista.

Kannattais joskus tulla sieltä 3070E:n hytistä pois, ulkomaailmas voi oppia ihmeellisiä uusia asioita ;D

ja jättää se jauhesammutin rauhaan :o
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: bulldozer - 04.03.12 - klo:21:09
Hyviä ja luotettavia vehkeitä nuo on... varsinki Dodget.! gumminssit on varmoja koneita ja huolto osat saa samalta tiskiltä ku casen ja nyykkäreitten osat...  ;) ei noissa chevyn 6.5 koneissakaan mitään suurempaa ole. kulutus on ihan oikeasti samaa luokkaa kun ssamanikäsessä ja niin hyväksi kehutussa hiluxissa tai navarassa mutta voima, vääntö ja massat on ihan jotain muuta. jos mahollista valita niin ottaa semmosen jossa lukee otteessa "maastokuorma-auto" (taitaa olla M1G) niin ei voi katsurit valittaa vaikka laitat renkaiksi valtran paripyörät ja korottaakin sain vähintäänkin riittävästi....
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: the bull - 04.03.12 - klo:21:35
olisko paremminkin N2G. Eikä se vaikuta siihen mitkä renkaat pitää alla olla. ;)
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Rockmaple - 04.03.12 - klo:21:40
M1G = maastohenkilöauto, N1G = maastopakettiauto, N2G tai N3G = maastokuorma-auto. Eikä kannata pilata autoa ylettömällä korottamisella jos ei pääasiassa liiku maastossa. Aika matala muuten on oikea Hummerikin, joka sentään on maastoajoon suunniteltu. Muutenkin jos jenkkineliveto-pick-uppia on hankkimassa niin kannattaa jättää ostamatta ne enemmän harrastetut.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: JiiPee42 - 04.03.12 - klo:22:09
Hyviä ja luotettavia vehkeitä nuo on... varsinki Dodget.! gumminssit on varmoja koneita


just satuin lukemaan tälläsen jutun...........kyllä cumminsissakin omat ongelmansa on

http://www.dieselbombers.com/dodge-diesel-tech-articles/4498-killer-dowel-pin-fix.html
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: laurivaan - 09.03.12 - klo:19:07
Kyllähän se cumminksi vaa hyvä o. Sellanen käsitys, että taitaa toi dodge olla enemmän työ/'äijäpeli, kun silverado menee ihan käyttöautonakin? Dodge olis näin olle parempi omiin tarpeisii. Rameja vaan paljon vähemmä tarjolla.
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: SAS - 09.03.12 - klo:19:24
Kanadassa poikkesin ,niin siellä jenkkimaastureiden arvostus tosi alhaalla.
Joka aamu oli sikäläisessä aamulehdessä tarjouksia jenkki maastureista niitä sai tosi edullisesti,mutta niitä ei osta kukaan Kanadan puolella. Talon isäntäkin oli ostanut hiluksin 2,9 litran bensakoneella. :D
Otsikko: Vs: chevrolet silverado?
Kirjoitti: Rockmaple - 09.03.12 - klo:21:31
Kyllähän se cumminksi vaa hyvä o. Sellanen käsitys, että taitaa toi dodge olla enemmän työ/'äijäpeli, kun silverado menee ihan käyttöautonakin? Dodge olis näin olle parempi omiin tarpeisii. Rameja vaan paljon vähemmä tarjolla.

Kyllä meillä päin Rameja tulee useammin vastaan kuin Silveraatoja, samoin Nettiautossa Dodgeja on enemmän myynnissä, jos kuorma-autoksi rekisteröidystä puhutaan.

Vanhemmissa Cumminseissa tosiaan saatta jakopään kopan kiinnityspultit ja kohdistustappi löystyä ja tulla kopasta läpi. Ei oo kovin iso homma varmistaa ja useimmissa taitaa olla jo niin tehty. Ja jos on tähän asti pysynyt osat kiinni, niin pysynee jatkossakin. Toinen mahdollinen heikko kohta on vuosituhannen vaihteen aikoihin Brasiliassa valettujen lohkojen halkeaminen. Yleisesti ottaen Cumminssi lienee kuitenkin kestävin pikkuauton moottori, kun se on alunperin suunniteltu raskaampaan käyttöön.

SAS:lle: Pick-uppi ei ole maasturi vaikka olisi nelivetoinen. Ainakaan vakiokuntoisena.