Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Satotasokorjauksesta  (Luettu 3361 kertaa)

SKI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Satotasokorjauksesta
Tässä välipäivien ratoksi olen vääntänyt tulevan vuoden viljelysuunnitelmaa, nyt tulikin eteeni kysymys johon en äkkiseltään ole löytänyt netistä vastausta. Onko satotasokorjaus kasvulohko vai peruslohkokohtainen? Ongelmana on aikaisemmin kahteen kasvulohkoon jaettu peruslohko, joista toiseen puoliskoon satotason perusteella voisi käyttää satotasokorjausta enemmän kuin toiseen. Tulevaksi vuodeksi ko. lohko tulisi kokonaan yhdelle lajikkeelle joten pitääkö siitäkin muodostaa kaksi kasvulohkoa jos meinaa käyttää korjausta lannoitukseen täysimääräisenä? Tästä tietenkin tulisi ylimääräistä paperijumppaa yhden kasvulohkon verran, ei iso ongelma mutta olen yrittänyt minimoida kaikki paperityöt.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19980
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Satotasokorjauksesta
Tässä välipäivien ratoksi olen vääntänyt tulevan vuoden viljelysuunnitelmaa, nyt tulikin eteeni kysymys johon en äkkiseltään ole löytänyt netistä vastausta. Onko satotasokorjaus kasvulohko vai peruslohkokohtainen? Ongelmana on aikaisemmin kahteen kasvulohkoon jaettu peruslohko, joista toiseen puoliskoon satotason perusteella voisi käyttää satotasokorjausta enemmän kuin toiseen. Tulevaksi vuodeksi ko. lohko tulisi kokonaan yhdelle lajikkeelle joten pitääkö siitäkin muodostaa kaksi kasvulohkoa jos meinaa käyttää korjausta lannoitukseen täysimääräisenä? Tästä tietenkin tulisi ylimääräistä paperijumppaa yhden kasvulohkon verran, ei iso ongelma mutta olen yrittänyt minimoida kaikki paperityöt.

Peltotuki Pro näyttäisi jotenkin laskevan, että jos vanhat
kasvulohkot edes leikkaavat uuttaa kasvulohkoa, voi valita suuremman ?

Mutta siinä kuitenkin todetaan, että viljelijä on itse vastuussa
näiden korjausten oikeellisuudesta.

Juu EFA, LHP:t ja muut pitkäaikaiset heinät vievät pellosta
lannoitusmahdollisuuden alas, siksi ei niitä oikein ilman pakkotilannetta
pystyisi laittamaan, koska ei ole 100% varmaa, että
joka vuosi onnistuu saamaan siitä satotasokorjaus-kasvista
päällikkösatoa.

-SS-

montöör

  • Vieras
Vs: Satotasokorjauksesta
Eikö tuo ole peruslohko kohtainen. Tässä siis karkkipäivä
nille, jotka ovat aiempina vuosina saataneet kirjata huippusatoja.

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Satotasokorjauksesta
Tässä välipäivien ratoksi olen vääntänyt tulevan vuoden viljelysuunnitelmaa, nyt tulikin eteeni kysymys johon en äkkiseltään ole löytänyt netistä vastausta. Onko satotasokorjaus kasvulohko vai peruslohkokohtainen? Ongelmana on aikaisemmin kahteen kasvulohkoon jaettu peruslohko, joista toiseen puoliskoon satotason perusteella voisi käyttää satotasokorjausta enemmän kuin toiseen. Tulevaksi vuodeksi ko. lohko tulisi kokonaan yhdelle lajikkeelle joten pitääkö siitäkin muodostaa kaksi kasvulohkoa jos meinaa käyttää korjausta lannoitukseen täysimääräisenä? Tästä tietenkin tulisi ylimääräistä paperijumppaa yhden kasvulohkon verran, ei iso ongelma mutta olen yrittänyt minimoida kaikki paperityöt.

Peltotuki Pro näyttäisi jotenkin laskevan, että jos vanhat
kasvulohkot edes leikkaavat uuttaa kasvulohkoa, voi valita suuremman ?

Mutta siinä kuitenkin todetaan, että viljelijä on itse vastuussa
näiden korjausten oikeellisuudesta.

Juu EFA, LHP:t ja muut pitkäaikaiset heinät vievät pellosta
lannoitusmahdollisuuden alas, siksi ei niitä oikein ilman pakkotilannetta
pystyisi laittamaan, koska ei ole 100% varmaa, että
joka vuosi onnistuu saamaan siitä satotasokorjaus-kasvista
päällikkösatoa.

-SS-

Just ton takia loppuu hömppäheinät multa, koska nopeuttaa vaan satotasokorjauksesta hyötymisen loppumista, samoin loppuu kerääjäkasvit, kun todistetusti pienentää satoja.

Viimeksi muokattu: 30.12.16 - klo:22:22 kirjoittanut Sivupersoona

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12230
  • Virolaista kiitos!
Vs: Satotasokorjauksesta
Kyllähän tämä satotasokorjaus on yksi parhaista uudistuksista järjestelmään kautta aikain.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5170
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Satotasokorjauksesta
Niin nythän on kaksi vuotta mennyt niin satotasothan pitäisi olla tapissaan.. ;)
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8402
Vs: Satotasokorjauksesta
Kannattaa levittää apulantaa metsiin, kun sieltä saa paremman tuloksen.

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.