Kaikkien ihan kaikkien pitäisi traktorinajon uran alussa opetella Nuffilla ja majorilla vaihteiston käyttö se olisi hyvä koulu ja siitä olisi myöhemmin hyötyä.
Siinä tulisi opittua välikaasun käyttö ja kaksoispoljenta kytkimellä.
Mursketta ajettiin automaatiloottalla olevalla kuormaautolla ja aina kuljettaja vaihto kuorma päällä ollessa jyrkässä mäessä manuaalisesti pienemmälle ,sanoi että paremmin toimii kun ihminen ohjaa vaihtoa.
Nykyajan hienot sähkövitkuttimet vaativat perehtymistä ja taas perehtymistä.
Niitä pitää osata ihan oikeasti ajaa että suurin hyöty niistä saadaan.
Nimen omaan. Eikä mitään huviajelua, vaan aivan töitä. Nuhvin loota on sen verta liukas, että vaihtaminen vauhdissa onnistuu kyllä vaikka kylvökoneen kanssa, mutta esim. valmetin synkroloota tuolta samalta aikakaudelta toppaa sen verta, että ei kerkeä vauhdin liikaa hidastumatta vaihtaa pykälää.
Koeajoin kaverin N142V:n nopeasti taannoin, istuin myös kyydissä eikä siinnä ollut nuita mitään ongelmia. Siihen oli päivitetty myös 3 sarjalaisten ohjelma. Uskoisin, että päivityksen jälkeen vaihteisto pitäisi multitoolilla "ajaa sisään", eli pakkojen rampit yms. säätää uudestaan. Uskoisin sen onnistuvan multitoolilla suoraan ajamatta metriäkään. Liekkö tämä tehty?