Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N 142 versu  (Luettu 24063 kertaa)

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Valtra N 142 versu
Onko pakko pitää automaatilla vaihtaminen?

Ei. Ei suinkaan, puolet ajasta ajelin ja testailin manuaalilla. Mutta mitä iloa niistä nappivaihteista ja ropooteista on jos itse joutuu työt tekemään ja niitä nappuloita itse naputtelemaan? Samahan se sitten vaikka olisivat kepissä.

Kesällä koeajoin jotain tuoretta 6930 Jontikkaa ja siitä en nappia löytäny jolla sen ois saanu pikavaihteet kelaamaan automaattisesti. Minne lie piilotettu.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26145
  • vastustan
Vs: Valtra N 142 versu
Onko pakko pitää automaatilla vaihtaminen?

Ei. Ei suinkaan, puolet ajasta ajelin ja testailin manuaalilla. Mutta mitä iloa niistä nappivaihteista ja ropooteista on jos itse joutuu työt tekemään ja niitä nappuloita itse naputtelemaan? Samahan se sitten vaikka olisivat kepissä.

Kesällä koeajoin jotain tuoretta 6930 Jontikkaa ja siitä en nappia löytäny jolla sen ois saanu pikavaihteet kelaamaan automaattisesti. Minne lie piilotettu.
noo tuo keinoäly ei kyllä noissa roboteissa korvaaa ihmissilmää ja ennakointia, niin ne sanoo sora ja puukuskit että käsin sitä ohjataan robottia kuorman kans pikkuvauheissa vauhti vaan kuolee jos väärällä hetkellä vaihteen vaihto tapahtuu. Toki traktoreissa hieman eri kun pakoilla toimitaan, portaaton taas sitte oma luku....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: Valtra N 142 versu
Onko pakko pitää automaatilla vaihtaminen?

Ei. Ei suinkaan, puolet ajasta ajelin ja testailin manuaalilla. Mutta mitä iloa niistä nappivaihteista ja ropooteista on jos itse joutuu työt tekemään ja niitä nappuloita itse naputtelemaan? Samahan se sitten vaikka olisivat kepissä.

Kesällä koeajoin jotain tuoretta 6930 Jontikkaa ja siitä en nappia löytäny jolla sen ois saanu pikavaihteet kelaamaan automaattisesti. Minne lie piilotettu.
Ööö oisko vaihdekeppiin??

realisti

  • Vieras
Vs: Valtra N 142 versu
Onko pakko pitää automaatilla vaihtaminen?

Ei. Ei suinkaan, puolet ajasta ajelin ja testailin manuaalilla. Mutta mitä iloa niistä nappivaihteista ja ropooteista on jos itse joutuu työt tekemään ja niitä nappuloita itse naputtelemaan? Samahan se sitten vaikka olisivat kepissä.

Kesällä koeajoin jotain tuoretta 6930 Jontikkaa ja siitä en nappia löytäny jolla sen ois saanu pikavaihteet kelaamaan automaattisesti. Minne lie piilotettu.
Ööö oisko vaihdekeppiin??

Joo, vaihdekepissä se on. Paitsi tietty std malleissa ei ollenkaan.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Valtra N 142 versu
Onko pakko pitää automaatilla vaihtaminen?

Ei. Ei suinkaan, puolet ajasta ajelin ja testailin manuaalilla. Mutta mitä iloa niistä nappivaihteista ja ropooteista on jos itse joutuu työt tekemään ja niitä nappuloita itse naputtelemaan? Samahan se sitten vaikka olisivat kepissä.

Kesällä koeajoin jotain tuoretta 6930 Jontikkaa ja siitä en nappia löytäny jolla sen ois saanu pikavaihteet kelaamaan automaattisesti. Minne lie piilotettu.
Ööö oisko vaihdekeppiin??

Mikälie karvalakki, tainnut jäädä pois koko nappi!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra N 142 versu
Eikö premiumeihinkin saa kahta eri manuaalia. Aq ja Pq:ko ne nyt oli. Pq taisi olla tämä huonompi ja siinä ei tosiaan automatiikka ole muulloin kuin vaihdetta vaihtaessa.

realisti

  • Vieras
Vs: Valtra N 142 versu
Eikö premiumeihinkin saa kahta eri manuaalia. Aq ja Pq:ko ne nyt oli. Pq taisi olla tämä huonompi ja siinä ei tosiaan automatiikka ole muulloin kuin vaihdetta vaihtaessa.

on saanut joo, mutta 99% taitaa olla aq koska hintaero oli uutena olematon.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra N 142 versu
Kaikkien ihan kaikkien pitäisi traktorinajon uran alussa opetella Nuffilla ja majorilla vaihteiston käyttö se olisi hyvä koulu ja siitä olisi myöhemmin hyötyä.
Siinä tulisi opittua välikaasun käyttö ja kaksoispoljenta kytkimellä.
Mursketta ajettiin automaatiloottalla olevalla kuormaautolla ja aina kuljettaja vaihto kuorma päällä ollessa jyrkässä mäessä manuaalisesti pienemmälle ,sanoi että paremmin toimii kun ihminen ohjaa vaihtoa.
Nykyajan hienot sähkövitkuttimet vaativat perehtymistä ja taas perehtymistä.
Niitä pitää osata ihan oikeasti ajaa että suurin hyöty niistä saadaan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kuivankesän orava

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Valtra N 142 versu
Taas on joku vasenkätinen ostanu liian hienon traktorin eikä osaa sitä käyttää!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26145
  • vastustan
Vs: Valtra N 142 versu
Taas on joku vasenkätinen ostanu liian hienon traktorin eikä osaa sitä käyttää!
mutta tohti sentäs tunnustaa sen, se on jo paljon se ja tie parempaan huomiseen ;) ;) ;) ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Omituine Höpöttäjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Valtra N 142 versu
Meillä oli samoja ongelmia. Tuulettajan huutaminen johtui vaihteiston lämpöanturista, kone luuli että vaihteiston lämmöt oli tapissa. Paukahtelu korjaantui kun vaihtoivat stropoventtiilin. Oulussa molemmat vaihdettiin "takuuseen".

Pitää kysellä huollosta, jos takuuseen sais nuo vaihtanee nii jos pääsis eroo noista "ominaisuuksista".
        Tuo suunnanvaihto toimi siihen asti kuin ajatus, ennen kuin siihen päivitettiin uusin versu päivitys. Ennen päivitystä vaihteen vaihto oli erittäin hidas ja kuorman kanssa pysähtyi mäkeen sen takia mutta päivityksen jälkeen se ongelma poistui. Mutta sitten rupesi tuo suunnanvaihto temppuilemaan ja paikat kolisemaan. Valtra tyyliin, kun yksi vika poistuu toinen tulee tilalle   >:(

Taas on joku vasenkätinen ostanu liian hienon traktorin eikä osaa sitä käyttää!

En tiedä keneen tässä viittaat, mutta kyllä mää tota suunnanvaihtoa osasin ennen versu päivitystä ihan hyvin käyttää ?

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtra N 142 versu
Kaikkien ihan kaikkien pitäisi traktorinajon uran alussa opetella Nuffilla ja majorilla vaihteiston käyttö se olisi hyvä koulu ja siitä olisi myöhemmin hyötyä.
Siinä tulisi opittua välikaasun käyttö ja kaksoispoljenta kytkimellä.
Mursketta ajettiin automaatiloottalla olevalla kuormaautolla ja aina kuljettaja vaihto kuorma päällä ollessa jyrkässä mäessä manuaalisesti pienemmälle ,sanoi että paremmin toimii kun ihminen ohjaa vaihtoa.
Nykyajan hienot sähkövitkuttimet vaativat perehtymistä ja taas perehtymistä.
Niitä pitää osata ihan oikeasti ajaa että suurin hyöty niistä saadaan.

Nimen omaan. Eikä mitään huviajelua, vaan aivan töitä. Nuhvin loota on sen verta liukas, että vaihtaminen vauhdissa onnistuu kyllä vaikka kylvökoneen kanssa, mutta esim. valmetin synkroloota tuolta samalta aikakaudelta toppaa sen verta, että ei kerkeä vauhdin liikaa hidastumatta vaihtaa pykälää.

Koeajoin kaverin N142V:n nopeasti taannoin, istuin myös kyydissä eikä siinnä ollut nuita mitään ongelmia. Siihen oli päivitetty myös 3 sarjalaisten ohjelma. Uskoisin, että päivityksen jälkeen vaihteisto pitäisi multitoolilla "ajaa sisään", eli pakkojen rampit yms. säätää uudestaan. Uskoisin sen onnistuvan multitoolilla suoraan ajamatta metriäkään. Liekkö tämä tehty?
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra N 142 versu

Nimen omaan. Eikä mitään huviajelua, vaan aivan töitä. Nuhvin loota on sen verta liukas, että vaihtaminen vauhdissa onnistuu kyllä vaikka kylvökoneen kanssa, mutta esim. valmetin synkroloota tuolta samalta aikakaudelta toppaa sen verta, että ei kerkeä vauhdin liikaa hidastumatta vaihtaa pykälää.

--Mä olen kans opetellut ajelemaan noilla synkrottomilla.
--Leylandin olen joskus omistanutkin.Anteeksi vaan Nuhvimasterille,mutta en ole koskaan näistä lordin tekeleistä tykännyt.Viimeksi kun ajoin koko päivän Leylantilla joskus 15v sitten kylvökonetta vedellen,niin kyllä vaihdekeppi söi kämmenen melkein puhki.Mulla oli tuolloin 70-90 Fiat jonka vaihdoin Simultan eteen ja alko käsi kestämään.

puu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: Valtra N 142 versu
Mielestäni Sisun käyttämä  synkonoimaton Fuller on vieläkin kova sana keppilootasissa.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra N 142 versu
Mielestäni Sisun käyttämä  synkonoimaton Fuller on vieläkin kova sana keppilootasissa.

Ja niinpä niitä Fuller-Sisuja edelleen myydään ja asiakkaiden pyynnöstä nyt myös tienhoitoautoihin saa Fullerin lootan. Se vaan ei sovi kaikille kuskeille, toiset taas ei muilla ajakaan kuin pakosta.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.