Agronet
Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: Mats - 07.08.08 - klo:10:03
-
Onko pyöräkuormaajasta minkäänlaista hyötytä maataloudessa?
Kuormaustöissä se on tietysti parempi kuin etukuormain+traktori, mutta onko ero niin iso että se pyöräkuormaajainvestointi on kannattava?
-
ei ole
-
Riippuu pitkälti mitä sillä tekee... Isolla (nauta)karjatilalla on varmasti hyvä vehje, kun kuormattavaa on paljon (ape, kuivalanta, yms.) ja varmaan kohtuullinen paino aumarehun levitys/polkemis hommassakin. Lannoitesäkkejä saa nosteltua useamman kerrallaan. Pellolla on turhan painava silti. Ennen ostaisin kurottajan silti...
-
Onko pyöräkuormaajasta minkäänlaista hyötytä maataloudessa?
Kuormaustöissä se on tietysti parempi kuin etukuormain+traktori, mutta onko ero niin iso että se pyöräkuormaajainvestointi on kannattava?
Pyöräkuormaaja on aika painava, ei sovellu esim. pelloille, mutta kovilla alustoilla kyllä nopeuttaa töitä.
Toisaalta, niitä saa kyllä käytettynä kohtuu hintaan ...
-
Pyöräkuormaajalla ei tee pellolla yhtään mitään, vaikka olisi routaa niin ei tahdo liikkua. Lannan kuormauksessa vähän sama vaikeus. Pienellä vauhdilla saa toki kauhan täyteen mutta pyöräkuormaajaa ei varsin ole tarkoitettu pökkimään vauhdilla kasaa päin. Puhtaalla betonilaatalla tietenkin liikkuu tosi hyvin. Tiivis kone lienee laakasiilolla aika hyvä mutta momentinmuunnin lujalla. Kurottaja nostaa käytännössä yhtä paljon kun painavampi pyöräkuormaaja eikä jää millään kiinni. Ympäripyöree kaivinkone on aika tehokas kuormaamiseen kun on riittävän suuri kauha. :P
-
Onko pyöräkuormaajasta minkäänlaista hyötytä maataloudessa?
Kuormaustöissä se on tietysti parempi kuin etukuormain+traktori, mutta onko ero niin iso että se pyöräkuormaajainvestointi on kannattava?
Onhan pyöräkuormaaja aivan yliveto kuormaushommissa, kun on oikeanlainen. Maatilalla ilman muuta pitää olla ns. maatalousrenkailla eli kunnollisella traktorikuviolla, silloin työntökyky esim. rehukasaan erinomainen. Kurottaja ja etukuormaaja jää kyllä kakkoseksi.
http://wejjon.blogs.fi/2008/06/20/rehuntekoa-4338976 (http://wejjon.blogs.fi/2008/06/20/rehuntekoa-4338976)
Kuormaajan kannattavuus riippuu sitten tietysti käyttömäärästä. Jos käyttöä tulee yli tuhat tuntia vuodessa kuten tuolla yhteistyötilan koneella (ape, lantatyöt, koko rehuporukan siilotyöt ym.), alkaa olla harkinnan arvoinen vaihtoehto
-
Onko pyöräkuormaajasta minkäänlaista hyötytä maataloudessa?
Kuormaustöissä se on tietysti parempi kuin etukuormain+traktori, mutta onko ero niin iso että se pyöräkuormaajainvestointi on kannattava?
oon itte tuumannu samaa asiaa kun olis tarve toiselle etukuormaajalle lähinnä piha piiris kun joutuu nostelemaan paalia lähes päivittäin ja kun etukuormaajakone on kiinni muissa hommissa. samalla rahalla sais hyvän käytetyn pyöräkuormaajan tai etukuormaajan. luutavasti hankin sen pyöräkuormaajan jossain vaihees
-
http://services.mascus.com/image.aspx?did=%7b86309447-0132-4F13-AA4A-F7703D5DBEBE%7d&Ctl=Construction&prodID=%7b59c2eb24-5c75-41f5-bd50-32d8dc30d7bf%7d
Tommonen kraameri on pirun hyvä.
Ihan kuin Sepen Tallinnan reissu. "Positiivinen" yllätys.
-
Kyllähän pyöräkuormaajasta hyötyä on, paljon kätevämpi
kun tr/etukuormaaja, hyöty tilakohtaista, riippuen käytön
laajuudesta/olosuhteista.
maksaa se tr/etukuormaaja jos päivittäin käytössä
(lue, sidottu käyttökohteeseen) ja täytyy olla kohtuullisen
varmakuntoinen (pätee myös pyöräkuormaajaan)
pyöräkuormaajalla ei saa hinata kärryä yleisellä tiellä,
hidas (riippuu mallista) siirtoajossa jos hajakohteita.
no pyöräkuormaajassa pysyy vaihtoarvo hyvin,
ei ihan vikatikki taloudellisesti, jos vikainvestointi.
niin, jos talossa jo ek. kone/lisäksi, vaatii pikalevyadapterin
jotta käyvät kumpaankin.
-
http://services.mascus.com/image.aspx?did=%7b86309447-0132-4F13-AA4A-F7703D5DBEBE%7d&Ctl=Construction&prodID=%7b59c2eb24-5c75-41f5-bd50-32d8dc30d7bf%7d
Tommonen kraameri on pirun hyvä.
Ihan kuin Sepen Tallinnan reissu. "Positiivinen" yllätys.
Linkku taitaa olla näpsämpi kun vaikka ovipielen takaa koukataan jotain? Vai? Enempi ja hennompia saranoitakin tuollaisessa on vrt linkku.
-
Aika monikäyttöinen laite markilla on bobbarikin. Isommalla bobcatilla nostelee paaleja tosi rivakasti ja lantaa lippaa äkkiä kuorman. Rehun polkemiseen ei kyllä sovellu eikä pellolla voi kuormata mutta tosi kätevä muuten. :P
-
Aika monikäyttöinen laite markilla on bobbarikin.
Tieajossa sitten vähemmän kätevä.
Isommalla bobcatilla nostelee paaleja tosi rivakasti
Koneen katolle
ja lantaa lippaa äkkiä
Saappaisiin tai tuulilasille
Rehun polkemiseen ei kyllä sovellu eikä pellolla
eikä pehmeällä pihalla, hiekkaankin kairaa itsensä jos on vähänkin löyhää ja tiukkoja piruetteja
voi kuormata mutta tosi kätevä muuten.
levittämään materiaalia pitkin pihaa, lyhyt akseliväli ja kehnot kauhankääntökulmat jylläävät
Yhdeksän vuotta olen häärännyt 743:lla. On siinä paljon hyvääkin: pieni polttoaineen kulutus, mahtuu ajamaan ja kääntymään moninaisiin paikkoihin. Kauhan sivuliike on mahdollista. Mahtuu tosi pieneen tallin lämmittelemään. Hytti lämpiää nopeasti. jne
:P
-
Yleiskoneena riittää 6-8t kone. Pesee yleensä traktorit mennen tullen. Linkku on paras, ei Kramer niinkään. Hyvät munkit alle niin ajaa pehmeelläkin.
-
Ollaan vuokrattu muutaman kerran vuodessa urakoitsijan kuivalantakärryn täyttöön n.7t pyöräkuormaajaa. Etopeli pyörimään rakennusten sisällä ja pellollakin pääsee kun on trelleborgin twinit alla. Voittaa traktorin kevyesti. Rehukasalla ei tee mitään.
-
http://services.mascus.com/image.aspx?did=%7b86309447-0132-4F13-AA4A-F7703D5DBEBE%7d&Ctl=Construction&prodID=%7b59c2eb24-5c75-41f5-bd50-32d8dc30d7bf%7d
Tommonen kraameri on pirun hyvä.
Ihan kuin Sepen Tallinnan reissu. "Positiivinen" yllätys.
Linkku taitaa olla näpsämpi kun vaikka ovipielen takaa koukataan jotain? Vai?
******Nelipyöräohjauksen ansiosta käyttäytyy melkein kuin linkku. Ohjaus ääriasennossa melkeinpä paikallaan kääntyy.
Linkulla voi tietenkin muljata sivusuunnassa.
Enempi ja hennompia saranoitakin tuollaisessa on vrt linkku.
***Mut varmaan kramer on halvempi kuin pikkulinkku.
-
"JOS" tarvitte pyöräkonetta rehuksan sotkemiseen vaakalla painoa oltava + 30tn.
Muita hommia ei em. koneella paljon voi tehdä! Painava, kankea...jne.
Yhdessä asiassa em kone on kätevä, jos alakaa rakentaa tollasella koneella laasee puhtaaksi ruokamullasta 1000m2 päivässä, yksikseen ,ja kelkkoo mullat samanaikaisesti vielä 100 m päähän.
Lannan kuormaukseen sopii lentokentällä tai muulla vastaavalla aukealla paikalla.
Pellolla uppoaa "kun joku sanoo olevan pehmeätä". Kulkee tosin vielä hyvillä renkailla vaikka jättää jälkeensä 70 cm syvää uraa tuplana.
Kurottajalla vaikka olisi järeämpi +10 tn. Nostoteho helposti 3-4 tn, 10 metriin joten pesee pitkän rivin pyöräkoneita!( 6-7tn puomi sisässä)
Jokapyörä ohjauksella em. kokoinen kone ketteränpi kuin 502 vallu kääntöjarrulla!
Kiinnijääminen on kuskin osaamattomuutta!
Muuntimella kiipeää rinnettä liukkaallakin, jota pk.ei tee ilman raskasta lastia kauhassa!
Ohjattavuus säilyy liukkaalla ja on helpommin hallittavissa kuin pk!
Tosin vasta kolmen vuoden ja 7000 tunnin perusteella suosittelisin KUROTTAJAA! 8)
-
Ei pyöräkuormaaja sen huonompi investointi ole kuin sun muutkaan investoinnit. Ittellä on markkienkelinä Volvo 4400. Ei siitä kyllä malta luopua. Ei tarvitte kovin peljätä mistä menee kieroon kun touhuaa. Riparenkaat olis kyllä hyvät mutta en oo malttanu hankkia. Rakentamisen aikaan oli kyllä ehdoton maansiirrossa ja muussa nostelussa. Etupäähän on lähes 3 kuution kauha ja tr.piikit. Lastaamisessa ykkönen kun näkee kärrylle eikä tartte perse maas arpoa (kurottaja) mihin kauha tyhjenee. Vähän oon käyny naapurin rehuläjää polkemas. Ainut pelko oli, jotta kestääkö seinät. Tuollaasia koneita saa +/-20000 +alv.
-
Ei pyöräkuormaaja sen huonompi investointi ole kuin sun muutkaan investoinnit. Ittellä on markkienkelinä Volvo 4400. Ei siitä kyllä malta luopua. Ei tarvitte kovin peljätä mistä menee kieroon kun touhuaa. Riparenkaat olis kyllä hyvät mutta en oo malttanu hankkia. Rakentamisen aikaan oli kyllä ehdoton maansiirrossa ja muussa nostelussa. Etupäähän on lähes 3 kuution kauha ja tr.piikit. Lastaamisessa ykkönen kun näkee kärrylle eikä tartte perse maas arpoa (kurottaja) mihin kauha tyhjenee. Vähän oon käyny naapurin rehuläjää polkemas. Ainut pelko oli, jotta kestääkö seinät. Tuollaasia koneita saa +/-20000 +alv.
No rakennusaikana oli 30 tn pyäräkone 7m3 lusikalla. Nopeehan se perhana oli niin kauavan ku maa oli kuivaa. Mutta piäni sarekuuro ja se oli pistettävä kurottajan perään hinauksen ja hilattava takasi soralle.
Kuormaukseen siitä ei ollu ku mikkään rattaat ei kestäny purottaa kuormaa kauhasta lavalle. Ja kun sillä ei edes tahtonu osua ku kauhan kärki oli 5m päässä klasista. Saattaa johtua myös parimetrisesta kauhan seinästä!
-
Ei pyöräkuormaaja sen huonompi investointi ole kuin sun muutkaan investoinnit. Ittellä on markkienkelinä Volvo 4400. Ei siitä kyllä malta luopua. Ei tarvitte kovin peljätä mistä menee kieroon kun touhuaa. Riparenkaat olis kyllä hyvät mutta en oo malttanu hankkia. Rakentamisen aikaan oli kyllä ehdoton maansiirrossa ja muussa nostelussa. Etupäähän on lähes 3 kuution kauha ja tr.piikit. Lastaamisessa ykkönen kun näkee kärrylle eikä tartte perse maas arpoa (kurottaja) mihin kauha tyhjenee. Vähän oon käyny naapurin rehuläjää polkemas. Ainut pelko oli, jotta kestääkö seinät. Tuollaasia koneita saa +/-20000 +alv.
No rakennusaikana oli 30 tn pyäräkone 7m3 lusikalla. Nopeehan se perhana oli niin kauavan ku maa oli kuivaa. Mutta piäni sarekuuro ja se oli pistettävä kurottajan perään hinauksen ja hilattava takasi soralle.
Kuormaukseen siitä ei ollu ku mikkään rattaat ei kestäny purottaa kuormaa kauhasta lavalle. Ja kun sillä ei edes tahtonu osua ku kauhan kärki oli 5m päässä klasista. Saattaa johtua myös parimetrisesta kauhan seinästä!
Ei kai se koneen vika ole jos kuski on kämmäri ???
-
kuulosta näin p-konemiehen silmään aivan hirveältä semmoinen 30 t pyöräkone. Sellaiset on suunniteltu montulle ja murskille. Itse jos maatalouteen pitäsi pyöräkone ostaa niin se oli 90-c volvo. Pystyy moneen hommaan ja näppärä vekotin. Varmoja toimimaan ja mukavia ajaa, Voimaa sopivasti. Tielläkin huillaa mukavasti kun vaan muunnin ja renkaat kunnossa. Varmasi rehun levityksessä ehtoo vekotin kun kunnon talikko keulassa. Painoa taitaa olla sen 13t.
Hankala sanoa että kumpi parempi pyöräkonen vs kurottaja. Molemmissa puolensa ja varmasti tilakohtainen kysymys. Kannattaa kokeilla molempia
-
Ainakin 4400 volvolla jää kuormauskorkeus liian matalaksi normaalilla kauhalla. Kärkikaatokauhan tarvitsisi ja siitä tulee aika paljon painoa kun on koneen omapaino sellainen että hempulit ratkaisut ei kestä yhtään pökätä. Tarikko ei sovellu pyöräkuormaajaan ollenkaan, jonkunlainen rehuleikkurin tapainen pihti ehkä menisi. :P
-
Voisiko joku pistää videota kurottajan levitystaidoista,aika hyvin liikehtii pyöräkuormaajakin noilla Wejjon videoilla.
-
Voisiko joku pistää videota kurottajan levitystaidoista,aika hyvin liikehtii pyöräkuormaajakin noilla Wejjon videoilla.
Itse asiassa tuossakin videossa on kurottaja tuolla kasan päällä, polkemassa ylhäällä kun sopii paremmin kattotuolien alle :D Eli rehuporukassa on toisella tilalla tuo pyöräkuormaaja ja toisella kurottaja. Jotain kertoo noiden ominaisuuksista rehukasalla se, ettei sitä kurottajaa siinä käytetä enää kuin tosiaan noissa erikoistilanteissa. Mutta ne renkaat pitää olla maatalouskuviolla, montturenkaalla jää kuopimaan rinteeseen rehukasalla ja savikolla tasaisellakin.
Yksi tärkeimpiä ominaisuuksia kurottajaan verrattuna on erinomainen näkyvyys eteen, eritoten rehukasalla toisen puolen heikko näkyvyys melkoinen haitta kurottajalla.
Eiköhän youtubesta löydy molempia pätkiä maailmalta
-
tuo jo näyttää joltain:
http://www.youtube.com/watch?v=Dt6J1s4HCYs&feature=related
-
Weijolle: Millainen kurottaja tuo on?
-
Weijolle: Millainen kurottaja tuo on?
Niin siis siinä videolla kasan päällä, JCB ja numero muistaakseni 536
-
Muistakaa markkinoilla on vain yksi pyöräkuormaaja ja se on VOLVO.
Ainoa valmistaja jossa takuu säilyy vaikka laitetaan paripyörät .
Se kertoo paljon napojen ja voimansiirron kestävyydestä.
Älä sorru käytettyihin vaan osat uusi kone Volvo siinä on konetta vuosikymmeniksi.Kierrä kaukaa Jcb ym.
-
Muistakaa markkinoilla on vain yksi pyöräkuormaaja ja se on VOLVO.
Ainoa valmistaja jossa takuu säilyy vaikka laitetaan paripyörät .
Se kertoo paljon napojen ja voimansiirron kestävyydestä.
Älä sorru käytettyihin vaan osat uusi kone Volvo siinä on konetta vuosikymmeniksi.Kierrä kaukaa Jcb ym.
uus volvo on aikas kallis investointi pelkästään maatilan töihin, kun kuitenki kokoluokka pitäs olla yli 10 t, jos meinaa rehua polkea..
-
uus volvo on aikas kallis investointi pelkästään maatilan töihin
***Köyhästä se saattaa tuolta tuntuakin mutta onhan niitä hyviä käytettyjä. Esim. 4300 on maatilalle sopiva kooltaan.
-
ei ole
Nyt kyllä niin hienot perustelut tossa että alkaa heikottaan!
Kyllä se Volvo on ihan jees vehjes. Aisa kun kääntyy runko-ohjauksen avulla, tähtäily ja sihtailu helppoa. Näkee mitä tekee ja 10-tonnisella koneella laakasiilotkin tasailee. Vehkeelle kertyy kauhiasti tunteja ja etukuormaajatraktori lähinnä itkettäis. Soramontullekkin sillä voi ajaa.
Lämmin suosittelu. Jos siis löytyy tekemistä. Raskaiden asioiden siirtelyä, ketterää runko-ohjailua, painoa..ymsyms
ps. oho miten mä tänne päädyin.. hakutoiminnolla vahingos. Vuoden vanha ketju,no, ei ne asiat kauhean nopeesti vanhene. ostakke volvo.
-
ei ole
Nyt kyllä niin hienot perustelut tossa että alkaa heikottaan!
Kyllä se Volvo on ihan jees vehjes. Aisa kun kääntyy runko-ohjauksen avulla, tähtäily ja sihtailu helppoa. Näkee mitä tekee ja 10-tonnisella koneella laakasiilotkin tasailee. Vehkeelle kertyy kauhiasti tunteja ja etukuormaajatraktori lähinnä itkettäis. Soramontullekkin sillä voi ajaa.
Lämmin suosittelu. Jos siis löytyy tekemistä. Raskaiden asioiden siirtelyä, ketterää runko-ohjailua, painoa..ymsyms
ps. oho miten mä tänne päädyin.. hakutoiminnolla vahingos. Vuoden vanha ketju,no, ei ne asiat kauhean nopeesti vanhene. ostakke volvo.
Hiukan mäkin ihmettelen tän ketjun perusteluja, tulee mieleen jotta kuinka paljon mahtaa pyöräkuormaajaa huonoksi moittineet on oikeasti semmoisella ollut kasalla?
Ite oon ollu kasalla etukuormaajalla, kurottajalla, kahdella erikokoisella pyöräkuormaajalla ja vielä bobcatillakin. Ja kyllä näistä traktorikuvioisilla renkailla oleva pyöräkuormaaja kunnon talikolla on ollut ehdottomasti mieluisin. Kurottajaan verrattuna tehoa kasaan työnnössä kuitenkin ihan erilailla, ja se näkyvyys on vaan melkoisen hyvä verrattuna matalaan kurottajaan, josta ei toiselle puolelle tahdo nähdä oikein mitenkään.
-
jos kärrynlaita 2,8m ,onko kuorman teko p-kuormaajalla vielä huoletonta? aika säätämistä.. saati 4m.....
-
Appeenteossa vois olla melko väkipeli.
-
Hiukan mäkin ihmettelen tän ketjun perusteluja, tulee mieleen jotta kuinka paljon mahtaa pyöräkuormaajaa huonoksi moittineet on oikeasti semmoisella ollut kasalla?
Ite oon ollu kasalla etukuormaajalla, kurottajalla, kahdella erikokoisella pyöräkuormaajalla ja vielä bobcatillakin. Ja kyllä näistä traktorikuvioisilla renkailla oleva pyöräkuormaaja kunnon talikolla on ollut ehdottomasti mieluisin. Kurottajaan verrattuna tehoa kasaan työnnössä kuitenkin ihan erilailla, ja se näkyvyys on vaan melkoisen hyvä verrattuna matalaan kurottajaan, josta ei toiselle puolelle tahdo nähdä oikein mitenkään.
[/quote]
Kuten myäs ! Jos verrattaa kurottajaa ja pyäräkonetta ontuu perustelus pahasti!
Vertaa sama kokosia eikä 4,5 tonni maatalouskurottajaa ja 12 tonni pyäräkonetta!
Sama ko vertais talikkoo ja etukuarmaajaa. Kumman ottasit enne?
Molemmilla on tullu ajettua omiks tarpeiks kurottajalla enempi, mutta 22 tonnisella pyäräkonneellaki sen verra että konneen tavat tiärän!
Rehukasalle mialummin silti ottasin ajosilippurin perrää pyäräkonnee jos painoo on min.20 tn, sitä piänempien rinnalle varmasti kurottaja. Ja pitkällä puamilla , tuallaset 5-6m nostokorkeuren ommaavat sais kaikki painaa sulattoo!
-
Aikani minäkin koetin työntää tavaraa kasan päälle, ensin linkulla ja sitten kurottajalla, kunnes huomasin mennä kasan päälle ja kahmarilla vetää tavaran ylös. Homma käy samalla kun vaunu tyhjentää ja tulee sotkettua koko ajan. Ei sen kurottajan tarvi olla kovin iso, tommonen 6-metrinen riittää oikein hyvin, kunhan hallitsee tekniikan.Yleensä vaunun perä näkyy vielä kun kasa on jo levitetty ja sotkeminen lopuillaan. En palaa pyöräkuormaajaan, enkä ainaskaan linkkuun.Ei linkulla pysty sotkeen seinän vierustoja yhtä tarkasti rikkomatta muoveja.
-
Kyl meillä noi piha hommat hoidetaan L90 volvolla. Täytetään apevaunua poletaan siiloo, puhdistetaan lantakäytäviä ja kuormataan paskat Bergmanniin, välillä voi käydä montullakin kuormia tekemässä. Eikä ikinä oo tullut mieleenkään et tähän hommaan ois parempi joku muu.. Kurottajaakin sen verran haaveillut et sais noi olkipaalut kunnon kasaan ylöspäin tota tilaa ois enempi käytettävissä...
-
Menikös se niin, että tällaisenkaan Volvon
http://www.blocket.se/lulea/Volvo_bm_620_30039163.htm?ca=1_5&w=2
perään ei sitä kärryä saa laittaa?
Tämä nyt ei ole mitenkään erityisen hyvällä hinta-laatusuhteella (ollut jo pitkään myynnissä), tuossa länsipuolella noita liikkuu aika lailla erittäin edullisesti, jos saisi kärryn perään, niin olisipa huippupeli monessa siirtelyssä..
Petri
-
Menikös se niin, että tällaisenkaan Volvon
http://www.blocket.se/lulea/Volvo_bm_620_30039163.htm?ca=1_5&w=2
perään ei sitä kärryä saa laittaa?
Tämä nyt ei ole mitenkään erityisen hyvällä hinta-laatusuhteella (ollut jo pitkään myynnissä), tuossa länsipuolella noita liikkuu aika lailla erittäin edullisesti, jos saisi kärryn perään, niin olisipa huippupeli monessa siirtelyssä..
Petri
Tos pitäis olla myös takapotkua, muuten onneton.
-
Onko kukaan ajanut tämmöisellä?
-
Menikös se niin, että tällaisenkaan Volvon
http://www.blocket.se/lulea/Volvo_bm_620_30039163.htm?ca=1_5&w=2
perään ei sitä kärryä saa laittaa?
Tämä nyt ei ole mitenkään erityisen hyvällä hinta-laatusuhteella (ollut jo pitkään myynnissä), tuossa länsipuolella noita liikkuu aika lailla erittäin edullisesti, jos saisi kärryn perään, niin olisipa huippupeli monessa siirtelyssä..
Petri
Itellä ollut samantapanen valtran nelikko muuntimella. Sopii hyvin täysperävaunun eteen. :) :)
-
Menikös se niin, että tällaisenkaan Volvon
http://www.blocket.se/lulea/Volvo_bm_620_30039163.htm?ca=1_5&w=2
perään ei sitä kärryä saa laittaa?
Tämä nyt ei ole mitenkään erityisen hyvällä hinta-laatusuhteella (ollut jo pitkään myynnissä), tuossa länsipuolella noita liikkuu aika lailla erittäin edullisesti, jos saisi kärryn perään, niin olisipa huippupeli monessa siirtelyssä..
Petri
Työkoneen perään ei taida saada laittaa kärryä jossa olisi muuta kuormaa kun koneen omia työssä tarvittavia työvälineitä.
-
Aikani minäkin koetin työntää tavaraa kasan päälle, ensin linkulla ja sitten kurottajalla, kunnes huomasin mennä kasan päälle ja kahmarilla vetää tavaran ylös. Homma käy samalla kun vaunu tyhjentää ja tulee sotkettua koko ajan. Ei sen kurottajan tarvi olla kovin iso, tommonen 6-metrinen riittää oikein hyvin, kunhan hallitsee tekniikan.Yleensä vaunun perä näkyy vielä kun kasa on jo levitetty ja sotkeminen lopuillaan. En palaa pyöräkuormaajaan, enkä ainaskaan linkkuun.Ei linkulla pysty sotkeen seinän vierustoja yhtä tarkasti rikkomatta muoveja.
ei ainakaan mellä ole seinänvierellä mitään muoveja jotka vois rikkoontua..
-
Menikös se niin, että tällaisenkaan Volvon
http://www.blocket.se/lulea/Volvo_bm_620_30039163.htm?ca=1_5&w=2
perään ei sitä kärryä saa laittaa?
Tämä nyt ei ole mitenkään erityisen hyvällä hinta-laatusuhteella (ollut jo pitkään myynnissä), tuossa länsipuolella noita liikkuu aika lailla erittäin edullisesti, jos saisi kärryn perään, niin olisipa huippupeli monessa siirtelyssä..
Petri
Työkoneen perään ei taida saada laittaa kärryä jossa olisi muuta kuormaa kun koneen omia työssä tarvittavia työvälineitä.
Mitä vaatimuksia on koneelle että se voitaisiin rekisteröidä traktoriksi?
Onko tuommoisen pyöräkuormaajan rekisteröinti edes teoriassa mahdollista?
Olen yhdistelmäkaivurin nähnyt missä kaivulaitteen tilalla oli puutavara kuormain ja perässä umpilaitaiset kärryt, oli kaupunki alueella käytössä pensaitten yms. alueitten roskien ajossa.
Tuo homma ei käsittääkseni ole työkoneeksi rekisteröidyllä mahdollista.
-
http://www.mascus.fi/Maarakennus/Kaytetyt-Pyorakuormaajat/Volvo/L+90+E/images/b1a0fc7b-cf06-4227-a9bc-74ba8945cba6.html
Uudella moottorilla tosi siisti !
-
http://www.mascus.fi/Maarakennus/Kaytetyt-Pyorakuormaajat/Volvo/L+90+E/images/b1a0fc7b-cf06-4227-a9bc-74ba8945cba6.html
Uudella moottorilla tosi siisti !
2350 tuntia ja uusi moottori ??? ???
Volvoilla ajetaan n.parikymmentä tuhatta tuntia ennen moottoriin kurkkaamista, jos sittenkään.
Lainvoimassa tulossa myyntiin volvon L 50 mallin kuormaaja.
Kuten myös JCB:n 411 ja 416. :-*
-
Vieraat rengit kuskina niin kakenlaista saattu paremmissakin piireissä ;D
-
http://www.nettikone.com/volvo/l-30/876777
-
http://www.nettikone.com/volvo/l-30/876777
Just lumihommien alla hinta kohillaan... 8) 8)
-
http://www.nettikone.com/volvo/l-30/876777
Just lumihommien alla hinta kohillaan... 8) 8)
Jaa että näitä on näinkin pieninä, tuo lienee pienin?? Jo olis koko eroa kun tuóhon pistäis viereen sen isoimman ällän.
-
Tekeekö 10tn kuormaajalla mitään rehuläjällä?