Metsätalous / Vs: Tuliko metsätuhoja Eino-myrskystä
: 21.11.13 - klo:18:33
juu menihän noita arviolta 200 runkoo nurin
Mutta se Ärrän konepeitto, voe herrajestas, se on iso ja kolhoVois jösses, mitä sitten? Ootko ajanut kyseisellä laitteella tai edes istunut kyydissä?
Sieltä on kuules aika hyvä näkyvyys sieltä 210:nkin ohjaamosta ihan joka suuntaan.Minun mielestä parempi näkyvyys kuin valtrassa
Isohan se on jos nuhviinaan ja aakkoseen vertaa. Eikä se nyt varmaan niin vedäkkään 3t hiekka kuormaa kuin nuhvi mut on se luxsusta ja mukavuutta.... Siis RMutta siittä R:n nokkapellistä sais nuhville tallin...
Mutta se Ärrän konepeitto, voe herrajestas, se on iso ja kolhoVois jösses, mitä sitten? Ootko ajanut kyseisellä laitteella tai edes istunut kyydissä?
Sieltä on kuules aika hyvä näkyvyys sieltä 210:nkin ohjaamosta ihan joka suuntaan.
Koittakaas ny paalata niillä yhdistelmillä yks satatuhatta paalia ja katotaan sitte.
Taitaa vaan yksikköpaalain lopulta sekakäyttäjälle tulla paljon halvemmaksi
Päläpälä. Taitaa kaikki koneet olla käsiteltyjä jos läpi on menny 150000 tonnia rehua. neljäsosallakin on moni jo entinen. Jos löytyy ilmaisia koneita ja kuskeja sekä laskutaidottomuutta niin yksikkövehkeet on varmasti edukkaammat mutta sitten kun kaikki vaatii kunnon kaluston ja kaikesta pitää maksaa oikea hinta niin ainut järkevä on yhdistelmä ja karhotin viellä samaan ketjuun. Toki silloinkaan ei ole ihan sanottua että kannattaako sekään.
------Ymmärrän yhdistelmän edun silloin kun isäntä ite paalaa omat rehut ja kerää ite paalit pellolta pois, mutta silloin kun koko paalausketju perustuu urakoinnille (esim. minulla.) olen nähnyt erilliset koneet paremmiksi sekä minun että asiakkan näkökulmasta.
Ja avaan tässä nyt näkökulmani.
MINUN: Saan erillis koneilla homman kerralla valmiiksi, toisin kun yhd.koneellaa koska kompin jäliltähän ei ole kerralla valmista vaikka toisin höyrytään.
ASIAKKAAN:Asiakkaalle on edullisempaa paalata+kääriä erilliskoneilla, mun järkeen vaan ei mene miten kukaan voi ajaa samaan hintaan tr+kompi+tr+2xpaalipihdit VS. tr+paalain+tr+käärin.
Ja niin minullakin olisi varmasti urakkaketjuna kompi ja eri traktori kantamaan paalit perästä pois jos vain saisin oiki korvausen hommasta, mutta kun tuo paalin kantaminen kompin jäjiltä pitäisi asiakkaan näkökulmasta olla ilmaista.
Nyt kyllä meni pahasti ohi topikin, voin keskustella yv:nä jos joku tahtoo niin saadaan niitä näkökulmiaeiköse asiakas voi niita paaleja ajaa sinne pellon reunaan
Itse siirrätin toistasataa paalia rekalla noin viiskymmentä kilometriä, edes takaisin satakunta, lasku oli jotain 1200 euroa, töitä se teki vajaan päivän
Ei kannata kyllä omaa kalustoa tohon investoida4 reissua traktorilla, toosi pitkä päivä ja reilu tankillinen pöötä.60-80 euroo tunti kannattavuus ei tosiaankaan mikään huippu.Eikö teillä oo esikuivattua tarkkuussilputtua rehua laakasiiloissa ettei tarvitsisi jäätyneitä paaleja kärrätä.
+
Jos siilorehuksi tarkoitetun esikuivatun rehun paalaa, niin se siis teidän mielestä jäätyy??
Siilorehun tekijöiden mielestä rehupaalit jäätyy aina oli ne sitten millasia tahansa
"Paikka:
Loimaa, 430-415-2-155, Kauhanoja, Kujala
40900m2
Luovutus:
kauppa 60.000€/07.02.2013"
"Paikka:
Loimaa, 430-418-10-9, Koenperä, Oskarinpelto
50262m2
Luovutus:
kauppa75.000.00€/15.02.2013"
Saman kokoisten koneiden hinnassa jopa 20k€ eroa tarjouksissa. Melko vaikeaa tuollaista eroa tinkiä.No omp varmaan eroa, jos ei valtusta löydy edes käsinojia
Prenteistä löytyy aikalailla kaikki tarvittava rengastusta myöten vakiona ja muihinkin merkkeihin ilmastoinnit ja ilmapenkit yms. saa noin 2000€:lla. Käsinojat taitaakin kuulua kaikilla muilla merkeillä vakiovarustukseen.
Eikä noille a-valluille tahdo löytyä oikeaa kilpailijaa edes. 5-sarjan jontikat ja 200-sarjan fentit on niin paljon edellä valtraa että niitä pitää verrata N-sarjaan.no tuo a-sarjan valmetti on oikein hieno peli pikkutilan ikäisännille mitkä erittäin usein vielä näkyy tykkäävän metsätöissä puuhastella, nauraahan sille naurismaan aijatki jos joku 5-sarjan jontikalla mehtään yrittää ja jotenki mulla on semmonen kuva että a-sarjan vallu on vielä 30 vuoden päästä täysin töihin kykenevä peli vaikka sitte ois tuolla metässä oltu paljonki, jonnikasta en tohdi sanoo mitään tuonne 30 vuoden päähänJoo valmetin tulevaisuuden näkee nyt jo kun katseleen noita 02 valmetteja kun eihän niissä juuri eroa ole Ja tuota en kyllä käsitä miksei jonnikalla voi metsään mennä?? Onko pakko ajaa niiden korkeiden kantojen yli tai jättää ajourat niin pieneksi että puunrunkot ottaa hytin kulmaan kiinni kun hiukan kallistelee Mutta kai sitä nyt yksi valmetti voi olla niitä metsähommia varten kun hintakin näyttää niissä vaan nousevan
Miten menee näin Itsenäisyyspäivän aattona, tunnontuskia ?