Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 04.12.07 - klo:19:50
-
Kauppalehti trossailee ;D
http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=8227
-
Kauppalehti trossailee ;D
http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=8227
onkohan muutenki kian kanssa samassa sarjassa ? ;)
-
Tämähän sopii varta vaseti tänne "Koneet, laitteet..." mutta tekniikan osalta pitäisi ehkä vaihtaa osastoa... ;D
Eräs BMW-kauppias sanoi naapurille, hänen ollessaan kiinnostunut 5-sarjalaisesta mutta ajoi nyt Vulvalla, että jos hänen mielestään Volvo tuntuu hyvältä valinnalta ja hän on saanut rahallaan sen minkä hän luulee tarvitsevansa ja on tyytyväinen tuotteeseen, niin hän ei voi auttaa häntä (niin syvälle vajonneena) enää. ;D Aika hyvä huumorintaju oli myyjällä, ja naapurillakin kertoessaan.
Kohtuu utopistista jos luulee että tekee hyvän kaupan ostamalla nyt ison bensakoneen ennen hinnannousua, kun maantiet ovat täynnä Volvoja. Ja jonkun vuoden päästä tulee sellaiset käyttökulut että myynti on mahdotonta, pois antaminen ehkä onnistuu.
-
On se ihme miten Volvoa myydään niin paljon.. Eikä oo edes mikään kotimainen tuota niinku Valtra traktoripuolella. Isoja Volvoja on myyty jo monta vuotta enemmän ku muita isoja "laatuautoja" yhteensä. Bmw,MB,Saab jne jne.
-
On se ihme miten Volvoa myydään niin paljon.. Eikä oo edes mikään kotimainen tuota niinku Valtra traktoripuolella. Isoja Volvoja on myyty jo monta vuotta enemmän ku muita isoja "laatuautoja" yhteensä. Bmw,MB,Saab jne jne.
miten toi saab tuohon sun listaan oiken pääsi?
-
On se ihme miten Volvoa myydään niin paljon.. Eikä oo edes mikään kotimainen tuota niinku Valtra traktoripuolella. Isoja Volvoja on myyty jo monta vuotta enemmän ku muita isoja "laatuautoja" yhteensä. Bmw,MB,Saab jne jne.
***Jos tuollaista väität, niin kokeiles ajaa V70 tai xc 90 volvoa, voipi mieli muuttua
-
On se ihme miten Volvoa myydään niin paljon.. Eikä oo edes mikään kotimainen tuota niinku Valtra traktoripuolella. Isoja Volvoja on myyty jo monta vuotta enemmän ku muita isoja "laatuautoja" yhteensä. Bmw,MB,Saab jne jne.
***Jos tuollaista väität, niin kokeiles ajaa V70 tai xc 90 volvoa, voipi mieli muuttua
Tai 240:stä ;) Minulla ollut kymmenen vuotta sellainen, eikä vaihdu aivan heti. Sitten kun kori on niin laho ettei pysty itse pitämään sitä kunnossa niin voin harkita 940:stä. Etuvetoisiin Volvoihin en sitten sekaannu ollenkaan. Volvon valmistus loppui kun 900-sarjan tuotanto päättyi. :'(
-
V90 unohtui?
-
. Etuvetoisiin Volvoihin en sitten sekaannu ollenkaan. Volvon valmistus loppui kun 900-sarjan tuotanto päättyi. :'([/color]
***Mäkun taas olen kuvitellut, että silloin loppui traktorin valmistus ja ruvettiin tekemään laatuautoja 8)
-
No jos Volvon hankintaperuste on imagokysymys niin siitä vaan,autoa kummempi se ei ole.Tietysti vaihtoarvo säilyy tiettyyn ikään asti mutta happanee nekin ajanmittaan.Japanilaisista mm Mazda on ehkä myös mutta kyllä Pösöllä sentään saa parhaat kyydit vaikka ei olekaan myyntitilastojen ykkönen.nimittäin olen muutaman Volvonkin ostanut samoin saabeja ollut,mutta kyllä ranskalainen osaa tehdä auton.
-
V70 on yksi maailman turvallisimmista henkilöautoista, toimii jotenkuten,
penkit tehty ihmistä varten jne. Järkeviä syitä ostaa Volvo= Maailman
nopein traktori ;D
-
Kokemukset yhdestä uutena ostetusta v70:sta riittivät: Lähti ennenkuin takuuaika umpeutui, käsittämättömiä sähköongelmia toisensa perään..
Minkälaisia ??? Ja missä mallissa ja vuosimalli ???
-
Kokemukset yhdestä uutena ostetusta v70:sta riittivät: Lähti ennenkuin takuuaika umpeutui, käsittämättömiä sähköongelmia toisensa perään..
Montako mittaristoa sulle vaihdettiin?
-
HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA
Volvo S70, V70 (1997-2004)
Moottoriviat
Imusarjassa esiintyy halkeamia.
Moottorin öljyvuotoa.
Turbovikoja dieseleissä vuosimalliin 2000 saakka.
Moottorinohjausjärjestelmän vikoja. Joutokäynti epätasainen. Nykimistä esiintyy kiihdytyksessä ja myös tasakaasulla ajettaessa vuosimalleissa 1999-2001. Moottori saattaa myös sammua. Vika lienee kaasuläpän asennon tunnistimessa. Pelkkä Magneti Marellin kaasuläppäyksikkö maksaa yli 600 euroa.
Jakohihnavikoja esiintyy dieseleissä vuosimalleissa 1998-2000.
Laturivikoja.
Käynnistinmoottorivikoja.
Polttoainepumppuvikoja.
Kampikammion huohotinjärjestelmä saattaan jäätyä. Tällöin kampikammioon syntyy ylipainetta ja moottorista tulee öljyt ulos.
Moottorin yläkiinnike on kulunut väljäksi.
Vuosimallissa 2004 malleissa 2,4D ja D5 polttoaineen paluuletkun T-liitin vaihdettava. Takaisinkutsu 1.10.2003.
Moottorin sähkötoiminen tuuletin vaihdettava. Takaisinkutsu 1.1.2005.
Virtalukko juuttuu.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Pyöränlaakerit kuluneet.
Automaattivaihteistovikoja jo alle 100 000 ajokilometrissä.
Jarruviat
Takajarrulevyt ruostuvat.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Kallistuksenvakaajan päissä olevat nivelet joudutaan vaihtamaan joskus jo 15 000 ajokilometrin jälkeen. Laatu vaihtelee. Nivelet saattavat kestää myös 200 000 kilometriä.
Etualatukivarsien pallonivelien kiinnitysmutterien uusinta vuosimallissa 2004. Takaisinkutsu 9.1.2004.
Etujousien aluslevyt vaihdettava narinan vuoksi.
Ohjaustehostimen vuotoa.
Sekalaiset viat
Polttoainemittari näyttää väärin.
Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Lukituksen kaukosäätö reistailee. Takaluukun lukkovikoja on ollut farmarimallissa.
Automaatti-ilmastoinnin vikoja.
Korissa esiintyy tärinää.
Pakoputkistoviat
Happianturivikoja.
-
Tai 240:stä ;) Minulla ollut kymmenen vuotta sellainen, eikä vaihdu aivan heti. Sitten kun kori on niin laho ettei pysty itse pitämään sitä kunnossa niin voin harkita 940:stä. Etuvetoisiin Volvoihin en sitten sekaannu ollenkaan. Volvon valmistus loppui kun 900-sarjan tuotanto päättyi. :'(
Samaa mieltä. Edellinen 240-farmari diesel kesti 870 000 km ennen kuin se joutui kolariin Venäjän Karjalassa. Samanlaisen hain Saksasta ja nyt on menossa hieman yli 500 000 km.
Kunnon Gyllenhammerin tekele ilman tietokoneita eikä mikään jenkkiGM:ää
-
On se ihme miten Volvoa myydään niin paljon.. Eikä oo edes mikään kotimainen tuota niinku Valtra traktoripuolella. Isoja Volvoja on myyty jo monta vuotta enemmän ku muita isoja "laatuautoja" yhteensä. Bmw,MB,Saab jne jne.
miten toi saab tuohon sun listaan oiken pääsi?
Saab kuuluu listaan siinä, missä Volvokin.
-
Kyllä Saab hakkaa Volvon ajo-ominaisuuksisssa. Volvot on jenkeille tehtyjä, vähän lelluja ainakin vanha S80. Myös V70 olen koeajanut ja oli tanakampi. Uusia Volvon malleja en ole kokeillut mutta seuraavassa vaihdossa varmaan :-\
-
Kyllä Saab hakkaa Volvon ajo-ominaisuuksisssa. Volvot on jenkeille tehtyjä, vähän lelluja ainakin vanha S80. Myös V70 olen koeajanut ja oli tanakampi. Uusia Volvon malleja en ole kokeillut mutta seuraavassa vaihdossa varmaan :-\
Tosi lellu on S80 ja aika retkula vakiona V70, rva:n V70 oli
jo aika pehmee iskareiltaan joten laitatin siihen Sachs Advantage
iskarit ja kyllä muuttu ihan sportti alustaksi. Ei kallistele eikä heilahtele
rajummissakaan ohituskoukkauksissa, mukavuus tosin "hiukan" kärsi,
asfaltin jatkot ikävästi nappaa hampaisiin jos ei purkkaa välissä... 8)
-
Pitkiä on vikalistat 2000-luvun autoissa merkistä riippumatta. Mutta katsoopa 940:n Volvon listaa niin on lyhimmästä päästä. Sähkölaitteiden lisääntyminen lisää myös vikoja. Ja nykyiset päästömääräykset ei alitu ilman hienoa tekniikkaa. Turvalaitteetkin vaati monenmoisia antureita ja kun yksikin menee niin heti on merkkivalo kojetaulussa. Etkä itse paljoa pysty tekeen.
-
Kyllä rahalle saa monesta autosta paljon enemmän vastinetta kuin noista 70 sarjan Volgista. Tuo 70 sarjan farkkuvolvo tuntuu olevan jonkinlainen statussymboli maalaisisännille täälläpäin, kait se homma toiminee samaten pohjanmaallakin. Nelivetosysteemit noissa on yksi vitsi, joskus tutkittiin pajalla hajonnutta jakolaatikkoa ja oli se aika kyhäys.
-
Kyllä volvo on mennyt kestävyydessä taaksepäin samoin ilmeisesti muutkin automerkit, joski ajomukavuus ja turvallisuus on parantunut. itse olen tyytyväinen kolmanteen volvooni. eka oli 240 -83, toinen 745 2.3 koneella ja kolmas 945 TDIC -93 jolla alkaa 500 tkm tulla täyteen. eikä muita murheita ole ollut kuin sillointällöin kuluvia osia uusittu. tilaakin on kiitettävästi , sisään mahtuu 120 cm runkopatjasänkykin. seuraava auton hankinta kun tulee lähellä eläkeikää niin taidan päätyä uuteen fiattiin ;D http://www.tuulilasi.fi/isokuva.html?kuva=/mediabank/images/251089.jpg&teksti=Keula%20hymyilee%20viehkosti.%20Kromikuorrutusta%20on%20käytetty%20reilusti.%20Vanteen%20keskellä%20komeilee%20500-logo.
-
Pitkiä on vikalistat 2000-luvun autoissa merkistä riippumatta. Mutta katsoopa 940:n Volvon listaa niin on lyhimmästä päästä. Sähkölaitteiden lisääntyminen lisää myös vikoja. Ja nykyiset päästömääräykset ei alitu ilman hienoa tekniikkaa. Turvalaitteetkin vaati monenmoisia antureita ja kun yksikin menee niin heti on merkkivalo kojetaulussa. Etkä itse paljoa pysty tekeen.
HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA
Volvo 940/960 (1990-98)
Moottoriviat
Moottorin ja vaihteiston öljyvuotoja esiintyy enemmän ajetuissa autoissa.
Sylinterikannen tiivistevuotoja.
Polttoainepumpun relevikoja.
Sytytyselektroniikan vikoja.
Sytytyskaapelivikoja.
Nelisylinterisissä turboissa on ollut kannentiivisteen palamisia. Syy: jäähdytysjärjestelmän vuoto.
Laturivikoja.
Dieseleissä laturinhihnavikoja.
Jarruviat
Jarrut puoltavat, laahaavat, palat ovat kuluneet. Käsijarru heikkotehoinen.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Taka-akseliston tuennassa väljää.
Pakoputkistoviat
Happianturi viallinen.