Olipa hyvä kirjoitus SS ei voi paljon lisätä, ehkä sen että vaikka akku kuluukin, niin se ei välttämättä
näy ajosuoritteessa mitenkään, ei ainakaan Ampperan 16kwh akussa, siinä kun on iso pelivara, kun käytössä on vain 10kwh. Mailmalta löytyy yli 700 000km ajettujakin, josta edelleen löytyy se 10kwh
Eli sitä ei voi ajaa tyhjäksi? Miksi sitä markkinoidaan 16kWh akkuna jos se käytännössä on 10kWh? En ole noihin ako akkuihin kovasti perehtynyt, vieläkö ne perustuvat ihan perinteiseen 18650 kennoon, eli siihen samaan mitä löytyy muistakin akkuvekottimista. Ainakin Teslan perustui jossain vaiheessa.
Ei tosiaankaan voi tyhjäksi ajaa, siittä pitää akun hallinta huolen ja tämän takia akut kestävät
todella pitkään, verrattuna esim. pienkone akkuihin, vaikka onhan niissäkin jo akun hallinta lähes
kaikissa.
Noissa akun kilowattien koon määrissä kannattaa olla tarkkana, että kumpaa lukemaa ilmoitetaan.
LG akut on puussikennoilla, eli muoto voi olla mikä hyvänsä, kuten Ampperan akku on korkea ja kapea,
kun on sijoitettu keskitunneliin, kun taasen Panaconikin tekemät on näillä patterin mallisilla kasattu,
kuten Teslan akku, en tiedä kumpi rakenne sitten parempi, jotenkin antaisin äänen LG pussikennoille.
Näissähän on pakkasia ja helteitä varten lämmitys/jäähdytys systeemit ja on silloinkin toiminnassa
kun auto roikassa, näitten paras latauspaikka onkin eristetty talli, jolloin saadaan latauksen hukka
energia tallin lämmöksi (on noin 10%)