Sopiihan se ,mutta ei pinnassa rauhotu ikinä aina kihisee ja lentelee reunoille.Jos on tien pohja hieman heikko kalliomurske menee läpi hetkessä koska on terävää .
Soramurske sitoutuu hyvin ja jopa savettuu todella kestäväksi pikkutien pinnaksi.
Ei tahdo asettua kalliomurske, ei. Suolaa on laitettu tonneja, silti pölisee ja lajittuu. Osa on savettunut ja kivettynyt hyvin, mutta pitkä pätkä navettatiestä ei ole. Onneksi se on peltojen keskellä eikä asutuksessa.
pienempiin teihin kannattaisi laittaa kangas alle ja 15-20 senttiä mursketta päälle, tulee viidessä vuodessa takaisin pienempänä hoitokuluna.
Hyvä kun tarkempi silmäiset huomasi virheeni.
Juu olipa laskuvirhe mutta jos alue on hehtaari kertaa ja kymmenen metriä korkea kakku ja kuution paino 2,7 € kiintokuutio,niin tulo on 67500 miinus verot. 30% tuosta niin tuloa jää 47250
Voi edelleenkin miettiä voittaako plussat tuossa keississä miinukset.
Mulla 500km hoidossa kalliomursketeitä. Ei isompia ongelmia pinnansitoutumisella. ainuat ongelma kohdat ovat ns, routa nostot joiden alla suodatinkangas sitten ajettu 0-50 mm kiveä noin puolimetriä tai sitten ollaan pinnan muokkauksessa oltu myöhässä.
Noissa kohteissa suodatinkangas katkaisee veden kapillaarisen nousun jota vielä 0-55 kiviä auttaa, jonka takia ne purkautuu kesähelteillä niihin ei auta sitten mikään ei edes se saveaminen ellei avea sinne perusmaahan saakka. Aukeille alueille ei kannata laittaa suodatinkangasta alle vaan tie on tehtävä perinteisesti. Kantavaa alle sitten kun ei painu niin pinnat päälle. Savi ja muta mailla ravit noin metrin päähän ajokaistan laidasta. Näin saadaan riitävästi vastapaine penkkaa, ei tierungon alla oleva maa alaspäin painu vaan sivuille.
kaliiomursketeiden muokkaus aika on juuri pintakelirikon jälkeen, eli muokattu pinta jää pikkasen liejuiseksi niin silloin oikeaan aikaan liikkellä ja saa sileän pinnan, jos odottaa niin kauan että massa on rakeista niin saapi koko kesä niellä pölyä ellei saavu isoja sateita..
Oma tie 1 km pitkä sinne ajettu liki 300tonnia kalliomursketta, ja ei metriäkään suodatinkangasta, ei mitään ongelmaa pölyämisen tai purkautumisen kanssa. Suolaa käytetty noin 500-600 kg kilometrille. Tiellä raskasta murskerekka liikennettä arkipäivisin. Tielle ei ole ajettu kuormaakaa 0-16 mm mursketta vaan kantavaksi noin 20cm paksu 0-55 kalliomurske kerros ja sitten pintaan 0-32mm kalliomursketta. Pintakelirikkoisiin kohtiin ollaan sitten lisätty 8-16mm sepeliä. Tuon tavaran kun riittävän kostean ja syvältäa muotoilee niin kovapintainen ja sileä tie tulee.
Muokkaus syvyys on kaksi kertaa kivijakeen halkaisija.