Ainakin tm- sarjojen kytkimet toimivat yleensä pehmeästi/tasaisesti.
Tosin joskus voi pienemmillä vaihteilla(<6,R1) nykästä, onneksi vauhtia ei juurikaan tuolloin ole.
Kalibroinnilla voi vaikuttaa, huoltomiehillä kapulat joilla voi vaikuttaa kytkimen ottavuuteen ym. eritavalla kuin pelkällä norm. kalibroinnilla.
Suunnanvaihto sitten välillä niin ja näin
--niin.TSAn suunnanvaihto toimii mielestäni hyvin.Eri asia on sitten TM(Case MXM) joka toimii miten toimii.Ainakin itse olen opetellut MXMn suunnanvaihdossa jarrujen käytön.Tai esim hakkeen kuormauksessa vaihdan suuntaa samalla kun kauha pysäyttää traktorin kasaan.Vatra on tässä aiheessa ylivoimainen...
Muistutus vielä tästä ikuisuusasiasta TSA vs. TM rc suunnanvaihto. Siis noissahan ei ole mitään muuta yhteistä kuin se vipu jolla suunnanvaihtoa käytetään. TSA:ssa on yleisemmin käytetty "pakka"suunnanvaihto. TM:ssä taas puolestaan hydraulisesti ohjattu synkronoitu suunnanvaihto, joka rakenne huomioon ottaen toimii aivan erinomaisesti. Vertailkaapa esim.TM vs. Mega Valtra, väittäisin että TM:n suunnanvaihto on miellyttävämpi käyttää. Kun TM:n suunnanvaihtoa vertaillaan esim. Valtraan, vertailukohde on teknisesti ottaen Mega eikä Ht.