Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sirkussonni - 30.07.11 - klo:10:28
-
Tuossa kun on kertynyt moniin kärryihin venäläisiä 16.5/70-18 renkaita, ja ne kun on tunnetusti maantiellä raskasvetoisia ja joskus niitä jopa menee rikkikin, niin mieleeni juolahti: Onko kukaan tehnyt tai teettänyt siihen venäläiseen pyörännapaan vannetta esimerkiksi 22.5 tuuman vanteelle?
Vanne sorviin ja siihen sopivankokoinen vino kartio, joka sitten sopisi alkuperäiseen napaan?!!?
Onko muita järkeviä vaihtoehtoja keksitty?
Koko akselin vaihto jo hiukan hankalampi, koska jousipakat on niin leveällä. Leventämällä akselia kyllä tietysti onnistuisi, mutta sitten menee jo leveäksi koko höskä...
Nimim. pari kummia tyhjenee aika ajoin, eikä taas viitsis alkaa....
-
Laita niihin jotain paikkausvaahtoa tai sitten sitä oikeaa kumilientä
-
Virolaisessa maakärryssä ja Tempon lantavaunussa on nuo KAMALAT renkaat, tosin Tempossa on 6 -pulttinen vanne eli siihen ajattelin mahduttaa jotain leveämpää ensi suveksi. Jokaisessa niemessä ja notkelmassa lavaansa myöten upoksissa.. ::) Nuo renkaat ei ole tehty tielle, eikä pellolle.
Maanajokärryyn olen jo suunnitellut telin vaihtoa.. :-[ Minuakin kiinnostaisi tietää, onko joku keksinyt ratkaisua.
p.s. on muuten yllättävän kalliit nuo kammotukset jos uutena joutuu ostamaan..
-
Laita niihin jotain paikkausvaahtoa tai sitten sitä oikeaa kumilientä
Se kumiliemi ei varmaan auta siihen runkojen hajoamiseen, alkaa olla jo taivalta takana riittävästi. Puolimetrinen haava kyljessä ei ihan tollukkaalla korjaannu...
-
Pimmeissä näky olevan leveempiä kummeja jotain nokian, mut siin oli originaali puslat mut bpw:n navat tai jokku muut vastaavat.
-
Muistaakseni Raahen renkaasta saa 385 rekanpyörän vanteineen joka sopii ryssän napaan,rahalla.
-
Tuossa kun on kertynyt moniin kärryihin venäläisiä 16/65-18 renkaita, ja ne kun on tunnetusti maantiellä raskasvetoisia ja joskus niitä jopa menee rikkikin, niin mieleeni juolahti: Onko kukaan tehnyt tai teettänyt siihen venäläiseen pyörännapaan vannetta esimerkiksi 22.5 tuuman vanteelle?
Vanne sorviin ja siihen sopivankokoinen vino kartio, joka sitten sopisi alkuperäiseen napaan?!!?
Onko muita järkeviä vaihtoehtoja keksitty?
Koko akselin vaihto jo hiukan hankalampi, koska jousipakat on niin leveällä. Leventämällä akselia kyllä tietysti onnistuisi, mutta sitten menee jo leveäksi koko höskä...
Nimim. pari kummia tyhjenee aika ajoin, eikä taas viitsis alkaa....
onko se sillä kartiovanteella jota ei koskaa saa aiva suorahan??? käytettynä löytyy agrikymiltä 200 euroa vanne ja rengas... yhden tilasin ja oli ainaki tosi hyvä kuntoonen.... ELSin jälkeen ryssän rengas tuntuu niin ku olis kuorma päällä mennen tullen,tosi raskas vetää.. mutta pellolla voittaa 17 pallopyörät helposti
-
Tuossa kun on kertynyt moniin kärryihin venäläisiä 16/65-18 renkaita, ja ne kun on tunnetusti maantiellä raskasvetoisia ja joskus niitä jopa menee rikkikin, niin mieleeni juolahti: Onko kukaan tehnyt tai teettänyt siihen venäläiseen pyörännapaan vannetta esimerkiksi 22.5 tuuman vanteelle?
Vanne sorviin ja siihen sopivankokoinen vino kartio, joka sitten sopisi alkuperäiseen napaan?!!?
Onko muita järkeviä vaihtoehtoja keksitty?
Koko akselin vaihto jo hiukan hankalampi, koska jousipakat on niin leveällä. Leventämällä akselia kyllä tietysti onnistuisi, mutta sitten menee jo leveäksi koko höskä...
Nimim. pari kummia tyhjenee aika ajoin, eikä taas viitsis alkaa....
onko se sillä kartiovanteella jota ei koskaa saa aiva suorahan??? käytettynä löytyy agrikymiltä 200 euroa vanne ja rengas... yhden tilasin ja oli ainaki tosi hyvä kuntoonen.... ELSin jälkeen ryssän rengas tuntuu niin ku olis kuorma päällä mennen tullen,tosi raskas vetää.. mutta pellolla voittaa 17 pallopyörät helposti
Just se, ja just noiden syiden vuoksi...
-
Voi kun on mukava lukea juttuja noista ryssän pyöristä kun ei itsellä enää oo ;D
Olihan ne kamalat... 15m3 kärry oli perunakuormalla raskaampi vetää tiellä kun 710/45 22,5 elsseillä oleva 22,5m3 kärry...
-
joo. sama juttu täälläkin, mielessä on käyny renkaiden vaihto ryssän vaihtolava-alustaan.pääsyynä raskasvetoisuus. toinen syy renkaiden/renkaan kuluneisuus 2 sarjaa isäukko on ajanu niitä sileeksi,hyvin kyllä kestää kulutusta. 12 kankaiset ollu käytössä, paljon vahvemmat kuin ne normaalit 8 kankaiset, muuta vikaa ei oo ikinä ollu paitsi kuluminen, ei oo puhjennu vaikka kulutuspinnassa on näkyny jo kankaitakin ;D
------
onko muita vinkkejä kuin tuo raahen rengas? 600/55r22.5 ollu mielessä.
-
Enklantilainen versio; http://home.freeuk.com/amtrac/newbulktrailer14tonne.htm
-
Enklantilainen versio; http://home.freeuk.com/amtrac/newbulktrailer14tonne.htm
Non nii, justiinsa tuota tarkoitin, eli siis vaan jostakin sopivan kokoiset vanteet, ja plasmalla ylimääräiset roippeet poies....
-
Laakson seppo varmaan tuollaiset vanteet tekee jos on tarvis.. Pomo hävitti just kans perjantaina koko Tekot missä oli ryssäkummit alla ja toi takas tullessaan toiset kärryt :D Kärryt itsessään oli hyvät mutta juuri nuo renkaat ja niiden vaihtamisen ongelmallisuus houkutti vaihtamaan koko kärryn :P
-
Ei siinä ryssän navassa mitään hyvää ole. Pillillä napa irti ja k-a:n etuakselista toinen tilalle. Eikä hajoile laakerit :)
-
Ei siinä ryssän navassa mitään hyvää ole. Pillillä napa irti ja k-a:n etuakselista toinen tilalle. Eikä hajoile laakerit :)
Miksi pitäis etuakselista laittaa, kun kunnollisia kärrynakseleitakin on maailma täys...?
-
Olen ajanut töikseen samanlaisella vaunulla ku edellä mainitsema linkissä on.Raskaita vetää, mutta ei koskaan laakeri vikaa. Kun vaihtaa rengasta, pitää kattoo että se tulee suoraan. Pulttipyssyllä mutterti kerralla momenttiin ei tuu hyvää. Jos tekee mieli vaihtaa koko teli, keinut ovat pulteilla kiinni, h kraazilta tai greneltä uusi teli?
-
Olen ajanut töikseen samanlaisella vaunulla ku edellä mainitsema linkissä on.Raskaita vetää, mutta ei koskaan laakeri vikaa. Kun vaihtaa rengasta, pitää kattoo että se tulee suoraan. Pulttipyssyllä mutterti kerralla momenttiin ei tuu hyvää. Jos tekee mieli vaihtaa koko teli, keinut ovat pulteilla kiinni, h kraazilta tai greneltä uusi teli?
Ja pelkällä telin hinnalla saa jo melkein uuden kärryn ja vielä kun lisää vanteet ja renkaat hintaan niin ei mitään järkeä :P
-
Ei siinä ryssän navassa mitään hyvää ole. Pillillä napa irti ja k-a:n etuakselista toinen tilalle. Eikä hajoile laakerit :)
Miksi pitäis etuakselista laittaa, kun kunnollisia kärrynakseleitakin on maailma täys...?
Etuakselin napa on halpa :) Joissakin kärryissä laakerit kestää ja joistakin hajoaa yksi kerrallaan. Mystinen juttu kyllä miksi hajoaa, ei pitäisi :) Yhdessä navassa oli laakeritila tasan kaksi milliä väljä ja sen korjasin peltiliuskoilla mutta muiden hajoamista se ei selitä.
-
Sääteleekö muuten mikään asetus sen kummemmin näitä telin- ja navanvaihtoja tai muutenkin vaunujen räpeltämisiä? Tietenkään niistä ei saa millään tavalla tullla vaarallisia mutta kun ei ole katsastettavia niin näkyy melko mielenkiintoisia viritelmiä tiellä. Parhaat on jotain huonekaluputkesta väännettyjä lavetteja, yksiakselisia ja päällä telakaivinkone.. ;D
-
kylä ryssän laakerit kesyää, kestää ja kestää.
-
Enklantilainen versio; http://home.freeuk.com/amtrac/newbulktrailer14tonne.htm
Non nii, justiinsa tuota tarkoitin, eli siis vaan jostakin sopivan kokoiset vanteet, ja plasmalla ylimääräiset roippeet poies....
Kyllä hyväkoneella on noita myynnissä, ostajat vain on vielä kadoksissa
-
Enklantilainen versio; http://home.freeuk.com/amtrac/newbulktrailer14tonne.htm
Non nii, justiinsa tuota tarkoitin, eli siis vaan jostakin sopivan kokoiset vanteet, ja plasmalla ylimääräiset roippeet poies....
Kyllä hyväkoneella on noita myynnissä, ostajat vain on vielä kadoksissa
Sarkamessuilla kyselin, eivätten ainakaan silloin osanneet noista kertoa? ???
-
Enklantilainen versio; http://home.freeuk.com/amtrac/newbulktrailer14tonne.htm
Non nii, justiinsa tuota tarkoitin, eli siis vaan jostakin sopivan kokoiset vanteet, ja plasmalla ylimääräiset roippeet poies....
Kyllä hyväkoneella on noita myynnissä, ostajat vain on vielä kadoksissa
Sarkamessuilla kyselin, eivätten ainakaan silloin osanneet noista kertoa? ???
Kysy ismolta kun on tullut lomilta.Niin se tietää renkaista ja vanteista parhaiten
-
Enklantilainen versio; http://home.freeuk.com/amtrac/newbulktrailer14tonne.htm
Non nii, justiinsa tuota tarkoitin, eli siis vaan jostakin sopivan kokoiset vanteet, ja plasmalla ylimääräiset roippeet poies....
Kyllä hyväkoneella on noita myynnissä, ostajat vain on vielä kadoksissa
Sarkamessuilla kyselin, eivätten ainakaan silloin osanneet noista kertoa? ???
Kysy ismolta kun on tullut lomilta.Niin se tietää renkaista ja vanteista parhaiten
Jep, Tuomon kanssa juttelin.
-
Se napa on joka tapauksessa halpa. Iso leveä rengas joka kantaa ja on kevyt vetää, se se on kallis :)
-
Venäläiset renkaat,ei semmosia ole.Jouluvalakeeseen,sitte ku vanne jähtyny nostaa sen Romunkeräyskonttiin.Tällä konstilla loppuu huolet ja murheet ;D ;D
-
mulla on menny yksi laakeri. hirtti kiinni 60km/h vauhissa, kyydissä 15 rehukanttipaalia. ihme ettei mitään muuta hajonnu. tosi jykevä rakenne laakeroinnissa.
mikäköhän niissä renkaissa vedättää? vaikka kaikki 4 olis ihan kaljuiksi ajettuja niin silti raskas vetää. voihan se laakerointikin olla hiukka raskas soutunen..
-
mulla on menny yksi laakeri. hirtti kiinni 60km/h vauhissa, kyydissä 15 rehukanttipali. ihme ettei mitään muuta hajonnu. tosi jykevä rakenne laakeroinnissa.
mikäköhän niissä renkaissa vedättää? vaikka kaikki 4 olis ihan kaljuiksi ajettuja niin silti rasks vetää. voihan se laakerointikin olla hiukka raskas soutunen..
Tuota olen ihmetellyt minäkin. On ihan fysiikan lakien vastaista ettei pahemmin lämpene, joskus pitemmällä matkalla kävin mennen tullen koittelemassa että mikä pyörä tässä oikein jumittaa mutta ei, kummit vaan hiukan läpöisen tuntuiset >:( Oikein vi...taa lähteä tuolla tien päälle. Tuohon verraten tulee k-auton pyörät perässä kun juna kiskoilla.
-
Niin mihin johtopäätökseen tässä tultiin? itsekkin kaipaisi uutta vanne/rengas settiä.
-
en ihan muista millaiset nuo venäläiset on mutta ite olen aika moneen länsimaalaiseen erikoiseen napaan laittanut niin että alkuperäisestä vanteesta se pulttikehä ja kempin sulaliimalla sitten sopivaan normivanteeseen kiinni. Lähinnnä mulla tuo normi vanne on ollut normi kuorkin vanne. ei sitten lopu vaihtokumit hetimaailmassa.
-
Mulle tuli Vanne ja Rengaspalvelusta 14T Tekoihin (just samanlainen ku tossa englanninkuvassa) 550/45-22,5 renkaat. Muuttu kärryt totaalisesti. Tieajossa menee samanlaisella kuormalla yhden pikavaihteen isommalla mäet ylös. Myös pellolla kulkee nykyisin ihan sukkasillaan. Alkuperäisistä venäläisistä alkoi tulla sisärenkaat näkyviin.
-
Muistatko hintaa noille renkaille vanteineen? Olis yhdet kärryt "sopivasti" tarjolla mutta noita orkkis renkaita en vaan hyväksy ollenkaan.
Tässä ilmotuksessa näkyy samanlaiset olevan: http://www.nettikone.com/tempo/12-tn/1512524
-
Tuo rengas ei ole venäläinen vaan made in Belarus ja renkaan nimi on Beltsina .
Evi metsäkärryssä on nuo renkaat olleet 10 vuotta ja ei mitään ongelmia ,mutta ne onkin saksalaisella vahvistetulla peltivanteella ja kahdeksalla reiällä.Ilmaa niissä pitää olla 3,75- 4,5 kiloa .
-
ne onkin saksalaisella vahvistetulla peltivanteella ja kahdeksalla reiällä.
Täytyy olla täys p...a, eihän saksalaiset mitää osaa tehdä. Niinhän sä SASSI oot täällä hokenu.
-
ne onkin saksalaisella vahvistetulla peltivanteella ja kahdeksalla reiällä.
Täytyy olla täys p...a, eihän saksalaiset mitää osaa tehdä. Niinhän sä SASSI oot täällä hokenu.
Ihmeitä joskus tapahtuu tuon on niitä ne on kestäneet hyvin.
-
Muistatko hintaa noille renkaille vanteineen? Olis yhdet kärryt "sopivasti" tarjolla mutta noita orkkis renkaita en vaan hyväksy ollenkaan.
Tässä ilmotuksessa näkyy samanlaiset olevan: http://www.nettikone.com/tempo/12-tn/1512524
Reilun kolme donaa satsi aikoinaan maksoi.
-
Ilimat piäs tapin juuresta ulos, phiiiiiiishhh..
50 euroa kustanti, kiitos nam.
(http://i7.aijaa.com/t/00286/14360303.t.jpg) (http://aijaa.com/Tktxph)