Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: HEINÄMIES-07 - 29.12.12 - klo:18:50
-
Ex elinkeinoministeri Häkämies siirtyi käytännössä yön yli suurtyönantajajärjestö EK:toimitusjohtajaksi.Päivää aikaisemmin se patisti työmarkkinaosapuolia sopimaan kolmen päivän koulutuksesta työajalla.Seuraavana päivänä se kielsi ne jyrkästi.
Edellisenä päivänä se ajoi elinkeinoministerinä liikennepoliittisessa työryhmässä läpi päätöksen ajoneuvoyhdistelmien painokorotuksesta 60 tonnista 76 tonniin ja ennimmäiskorkeudesta 4,2 metristä 4,4 metriin asetusmuutoksena.
Seuraavana päivänä muutoksen ajajiksi paljastuivat EK ja sen metsäpatruunat. On selvää,että ministerityöryhmän jäsenet Ville Niinistö,Carl Haglund,Päivi Räsänen,Jukka Gustafsson,Jari Koskinen ja Merja Kyllönen ovat olleet täysin Häkämiehen vedätettävissä!
Asetusmuutoksena asia ei mene edes eduskunnan käsiteltäväksi vaan tulee voimaan liikenneministeriön päätöksenä.
Muutoksen aiheuttamat todelliset kustannukset kuljetusyrittäjille,veronmaksajille,metsänomistajille,maalla-asuville ja valtiolle tulevat olemaan miljardiluokkaa.
Tyypillistä ahnetta ja moraalitonta kokoomus politikointia.Hyvää jatkumoa Häkämiehen lannoiteteollisuuden lahjoittamisesta Norjaan.Vaikka jotkut sokeat sitä Pekkariselle vierittääkin.
(lähde Auto tekniikka ja kuljetus)
-
Laitoin jutun Ville Niinistölle. Katsotaan mitä vastaa. Muut ministerit ei vastaa mitään yleensä, mutta Ville on aktiivinen.
-
Muutoksen aiheuttamat todelliset kustannukset kuljetusyrittäjille,veronmaksajille,metsänomistajille,maalla-asuville ja valtiolle tulevat olemaan miljardiluokkaa.
Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Tiestö kärsii, mutta toisaalta viljarekkaan mahtuu enemmän lastia.
Metsäteollisuuden puun ajoja lukuunottamatta kestää aikansa ennenkuin kalusto muuttuu. Luulisin, että yrittäjät ajavat nykyiset autonsa loppuun ja uutta valitessa siirtyvät isompiin, jos siirtyvät.
-
Onko se kalusto pakko vaihtaa heti, asetuksen tullessa voimaan, siihen suurimpaan mahdolliseen sallittuun??
Vai miksi se maksaa??
-
Tulnee 5v. siirtymäaika olevalle kalustolle.
Keväällä jo ajetaan niillä 64tn. painoilla.
-
heinämiehelle +
asian tuomisesta esille
mitähän kaikkea häkämiehen raunioihin on vielä piilotettukaan :o
Laitoin jutun Ville Niinistölle. Katsotaan mitä vastaa. Muut ministerit ei vastaa mitään yleensä, mutta Ville on aktiivinen.
minullakin olisi niinistölle tietopakettia :)
saattaa olla että sille ei ole paskaluukusta kaikkea näytetty :o
-
Onko se kalusto pakko vaihtaa heti, asetuksen tullessa voimaan, siihen suurimpaan mahdolliseen sallittuun??
Vai miksi se maksaa??
niin, kyllähän teollisuus varmasti ymmärtää kuljetusyrittäjän ahdinkoa eikä heti vaadi viemään 16 tonnia enempi samalla hinnalla ;D ;D ;D ;D
-
heinämiehelle +
asian tuomisesta esille
mitähän kaikkea häkämiehen raunioihin on vielä piilotettukaan :o
Laitoin jutun Ville Niinistölle. Katsotaan mitä vastaa. Muut ministerit ei vastaa mitään yleensä, mutta Ville on aktiivinen.
minullakin olisi niinistölle tietopakettia :)
saattaa olla että sille ei ole paskaluukusta kaikkea näytetty :o
https://www.facebook.com/pages/Ville-Niinist%C3%B6/153186884700042
Tuosta voi laittaa viestiä mikä on pahoittanut mielesi ;) Ville vastaa kyllä ;D
-
Onko se kalusto pakko vaihtaa heti, asetuksen tullessa voimaan, siihen suurimpaan mahdolliseen sallittuun??
Vai miksi se maksaa??
Tarjouskilpailun voittaa se jolla kalusto uusien mittojen mukainen.
Mutta uudet sillat ja muun tiestön kunnostuksen maksaa työtä tekevä suomalainen veronmaksaja.Sellaisiakin ihme kyllä vielä löytyy.
-
Onko se kalusto pakko vaihtaa heti, asetuksen tullessa voimaan, siihen suurimpaan mahdolliseen sallittuun??
Vai miksi se maksaa??
Tarjouskilpailun voittaa se jolla kalusto uusien mittojen mukainen.
Mutta uudet sillat ja muun tiestön kunnostuksen maksaa työtä tekevä suomalainen veronmaksaja.Sellaisiakin ihme kyllä vielä löytyy.
mielenkiintoista on kyllä kuinka paljon menee siltoja, lastauslaitureita, ovia yms muuta kriittistä uusiks tuon lain takia...
-
ja kun tiedetään kuinka paljon valtiokin laittaa lisää rahaa tiestön kunnon huolehtimiseen niin on kiva kattoa miten käy. jo nyt on suurimmat rekat ryssien kuskaamia ja he tunnetusti hoitavat maksunsa suomeen hyvin niin taas hankitaan eli tienataan tällä lailla!
-
Onko se kalusto pakko vaihtaa heti, asetuksen tullessa voimaan, siihen suurimpaan mahdolliseen sallittuun??
Vai miksi se maksaa??
Tarjouskilpailun voittaa se jolla kalusto uusien mittojen mukainen.
Mutta uudet sillat ja muun tiestön kunnostuksen maksaa työtä tekevä suomalainen veronmaksaja.Sellaisiakin ihme kyllä vielä löytyy.
mielenkiintoista on kyllä kuinka paljon menee siltoja, lastauslaitureita, ovia yms muuta kriittistä uusiks tuon lain takia...
No hätä: kaikki se uusiksi paneminen kasvattaa BKT:a!
-
Onko se kalusto pakko vaihtaa heti, asetuksen tullessa voimaan, siihen suurimpaan mahdolliseen sallittuun??
Vai miksi se maksaa??
Tarjouskilpailun voittaa se jolla kalusto uusien mittojen mukainen.
Mutta uudet sillat ja muun tiestön kunnostuksen maksaa työtä tekevä suomalainen veronmaksaja.Sellaisiakin ihme kyllä vielä löytyy.
mielenkiintoista on kyllä kuinka paljon menee siltoja, lastauslaitureita, ovia yms muuta kriittistä uusiks tuon lain takia...
Tehosta icepeikko talikon liikerataa tukisidonnaisuudesta pois.
-
Muutoksen aiheuttamat todelliset kustannukset kuljetusyrittäjille,veronmaksajille,metsänomistajille,maalla-asuville ja valtiolle tulevat olemaan miljardiluokkaa.
Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Tiestö kärsii, mutta toisaalta viljarekkaan mahtuu enemmän lastia.
Metsäteollisuuden puun ajoja lukuunottamatta kestää aikansa ennenkuin kalusto muuttuu. Luulisin, että yrittäjät ajavat nykyiset autonsa loppuun ja uutta valitessa siirtyvät isompiin, jos siirtyvät.
Eihän se ihan noin ole, tiestö kuluu nopeammin ja siltoja joudutaan korotteleen, sekä näitä liikennemerkkitelineitä, sähköjohtoja jne... vetoja 8)
-
heinämiehelle +
asian tuomisesta esille
mitähän kaikkea häkämiehen raunioihin on vielä piilotettukaan :o
Laitoin jutun Ville Niinistölle. Katsotaan mitä vastaa. Muut ministerit ei vastaa mitään yleensä, mutta Ville on aktiivinen.
minullakin olisi niinistölle tietopakettia :)
saattaa olla että sille ei ole paskaluukusta kaikkea näytetty :o
https://www.facebook.com/pages/Ville-Niinist%C3%B6/153186884700042
Tuosta voi laittaa viestiä mikä on pahoittanut mielesi ;) Ville vastaa kyllä ;D
ei ollu vastannu sun juttuun mitään :o
-
Soittelin aikani kuluksi sahan ostomiehelle ja kyselin näkemyksiä autojen koon suurentamisesta. Ilmoitti, ettei ainakaan heidän yhtiöllään (Suomen suurimpia sahoja) ole suunnitelmia lastien kasvattamisesta. Ensinnäkin metsäautotiet eivät kestä nykyisiäkään lasteja kunnolla, samoin paikallistiet rapistuvat samaa tahtia. Kyseessä on operaatio jolla pitkien etäisyyksien puunkuljetuksia pyritään saamaan kannattavaksi. Lähinnä Pohjois-Suomea koskeva asia.
Tästä on jo pari vuotta aikaa, kun Metsäliiton viestissä kerrottiin, että liitto on testaillut moduulikuljetuksia eli tehdään välilastauspaikkoja joihin kerätään ensin kyseiseltä alueelta puuta ja siitä välilaanilta lastataan isompiin rekkoihin lasti, joka vie sen vasta tehtaalle. Artikkelissa oltiin hyvin innostuneita menetelmän tuomista säästöistä. Tietysti paine tämän tyyppisiin ratkaisuihin on kova, koska taustalla on ideologia, että kaikilla ostoalueilla puusta pitäisi maksaa saman verran. Ja kaikilla alueilla liitto on läsnä. Kuinkas muuten.
Seuraavaksi voidaan keskustella kaksilla rattailla ajamisesta (kyseessä voi olla myös SALALIITTO huom!). Eli Liiton luottamusmiespaikoilla istuu todennäköisesti huomattava joukko erään tietyn puolueen edustajia. Tämä sama puolue ajaa (nimellisesti) myös maaseudun ja sen elinolosuhteiden etua. Onko niin, että tämä puolue toisaalla vaatii tiestön ylläpitoa ja perusparannusta ja taas toisaalla on mukana tekemässä päätöksiä, jotka entisestään rapauttavat tiestöä.
Mitäpä tähän voisi sanoa? Sitten ovat onnistuneet hoopottamaan fiksun ja asiallisen elinkeinoministerin (nyt jo muihin tehtäviin siirtynyt) mukaan tähän hankkeeseen, jolla tietysti on ylevä periaate. Suomalaisen metsäteollisuuden kilpailukyvyn pelastaminen. Niinpä niin.
-
Seuraavaksi voidaan keskustella kaksilla rattailla ajamisesta (kyseessä voi olla myös SALALIITTO huom!). Eli Liiton luottamusmiespaikoilla istuu todennäköisesti huomattava joukko erään tietyn puolueen edustajia. Tämä sama puolue ajaa (nimellisesti) myös maaseudun ja sen elinolosuhteiden etua. Onko niin, että tämä puolue toisaalla vaatii tiestön ylläpitoa ja perusparannusta ja taas toisaalla on mukana tekemässä päätöksiä, jotka entisestään rapauttavat tiestöä.
Kuis paljo niillä "luottamusmiehillä" on oikeasti sananvaltaa operatiivisiin kiemuroihin? Luulen että kovin vähän, vaikka en kyseisen seurakunnan toimintaa tarkasti tunnekaan.
-
heinämiehelle +
asian tuomisesta esille
mitähän kaikkea häkämiehen raunioihin on vielä piilotettukaan :o
Laitoin jutun Ville Niinistölle. Katsotaan mitä vastaa. Muut ministerit ei vastaa mitään yleensä, mutta Ville on aktiivinen.
minullakin olisi niinistölle tietopakettia :)
saattaa olla että sille ei ole paskaluukusta kaikkea näytetty :o
https://www.facebook.com/pages/Ville-Niinist%C3%B6/153186884700042
Tuosta voi laittaa viestiä mikä on pahoittanut mielesi ;) Ville vastaa kyllä ;D
ei ollu vastannu sun juttuun mitään :o
onko se vieläkään vastannu :)
-
Seuraavaksi voidaan keskustella kaksilla rattailla ajamisesta (kyseessä voi olla myös SALALIITTO huom!). Eli Liiton luottamusmiespaikoilla istuu todennäköisesti huomattava joukko erään tietyn puolueen edustajia. Tämä sama puolue ajaa (nimellisesti) myös maaseudun ja sen elinolosuhteiden etua. Onko niin, että tämä puolue toisaalla vaatii tiestön ylläpitoa ja perusparannusta ja taas toisaalla on mukana tekemässä päätöksiä, jotka entisestään rapauttavat tiestöä.
Kuis paljo niillä "luottamusmiehillä" on oikeasti sananvaltaa operatiivisiin kiemuroihin? Luulen että kovin vähän, vaikka en kyseisen seurakunnan toimintaa tarkasti tunnekaan.
En tiedä, mutta kai omistaja saa määrätä mitä yhtiössä tehdään.
-
Soittelin aikani kuluksi sahan ostomiehelle ja kyselin näkemyksiä autojen koon suurentamisesta. Ilmoitti, ettei ainakaan heidän yhtiöllään (Suomen suurimpia sahoja) ole suunnitelmia lastien kasvattamisesta. Ensinnäkin metsäautotiet eivät kestä nykyisiäkään lasteja kunnolla, samoin paikallistiet rapistuvat samaa tahtia. Kyseessä on operaatio jolla pitkien etäisyyksien puunkuljetuksia pyritään saamaan kannattavaksi. Lähinnä Pohjois-Suomea koskeva asia.
Tästä on jo pari vuotta aikaa, kun Metsäliiton viestissä kerrottiin, että liitto on testaillut moduulikuljetuksia eli tehdään välilastauspaikkoja joihin kerätään ensin kyseiseltä alueelta puuta ja siitä välilaanilta lastataan isompiin rekkoihin lasti, joka vie sen vasta tehtaalle. Artikkelissa oltiin hyvin innostuneita menetelmän tuomista säästöistä. Tietysti paine tämän tyyppisiin ratkaisuihin on kova, koska taustalla on ideologia, että kaikilla ostoalueilla puusta pitäisi maksaa saman verran. Ja kaikilla alueilla liitto on läsnä. Kuinkas muuten.
Periaate taisi olla, että siirtoautosta nosturi ja muut ylimääräiset sälät pois, jolloin saadaan tietysti lastia mahtumaan enemmän.
Käytännössä meilläkin päin on niin, että metsistä puuta ajetaan vajailla kuormilla joko suoraan sahoille tai kunnollisen tien varteen lastattavaksi isompiin kuormiin. Tienpidosta ollaan nykyisin aika tarkkoja. Helposti käy niin, että muutaman sorakuorman joutuu joko metsänomistaja tai puunostaja kustantamaan paikallistielle jos vähänkin ylimääräisiä jälkiä jää (kaikissa meissä taitaa asua pieni tiemestari ;D).
-
ja raskaita kuljetuksia varten tehty rata verkko seisoo tyhjänä kun vr ei kuljeta pieniä kappalemääriä vaunuilla vaikka raiteet veisi jopa tehtaille sisään. siinä kiva syy miksi ei huutokoskeakaan käytetä. alle 50 vaunun letkaa ei kuskata! jeee, aika harva firma tollasia määriä nykysuomessa kerralla kuskaa, varsinkaan suomessa.
-
Tässä nyt vain on kyse siitä että laki pitää säätää sellaiseksi että sitä on mahdollista noudattaa. Painorajoja noudattavalla tukkirekalla on tolppien välissä toista metriä ilmaa.
Liian pitkät tolpat.
Jos voitaisiin saada semmoiset mitoitukset, jotka pysyisivät sitten ainakin 10 vuotta samoina. Jatkuva ees-taas-veivaus tuo vaan kuluja.
-
heinämiehelle +
asian tuomisesta esille
mitähän kaikkea häkämiehen raunioihin on vielä piilotettukaan :o
Laitoin jutun Ville Niinistölle. Katsotaan mitä vastaa. Muut ministerit ei vastaa mitään yleensä, mutta Ville on aktiivinen.
minullakin olisi niinistölle tietopakettia :)
saattaa olla että sille ei ole paskaluukusta kaikkea näytetty :o
https://www.facebook.com/pages/Ville-Niinist%C3%B6/153186884700042
Tuosta voi laittaa viestiä mikä on pahoittanut mielesi ;) Ville vastaa kyllä ;D
ei ollu vastannu sun juttuun mitään :o
Eikä varmasti vastaakaan... ::)
-
heinämiehelle +
asian tuomisesta esille
mitähän kaikkea häkämiehen raunioihin on vielä piilotettukaan :o
Laitoin jutun Ville Niinistölle. Katsotaan mitä vastaa. Muut ministerit ei vastaa mitään yleensä, mutta Ville on aktiivinen.
minullakin olisi niinistölle tietopakettia :)
saattaa olla että sille ei ole paskaluukusta kaikkea näytetty :o
https://www.facebook.com/pages/Ville-Niinist%C3%B6/153186884700042
Tuosta voi laittaa viestiä mikä on pahoittanut mielesi ;) Ville vastaa kyllä ;D
ei ollu vastannu sun juttuun mitään :o
Eikä varmasti vastaakaan... ::)
;D ;D ;D
-
Juu. En ymmärrä, mutta vastustan ;)
Eikö vieläkään oo vastannut.
-
heinämiehelle +
asian tuomisesta esille
mitähän kaikkea häkämiehen raunioihin on vielä piilotettukaan :o
Laitoin jutun Ville Niinistölle. Katsotaan mitä vastaa. Muut ministerit ei vastaa mitään yleensä, mutta Ville on aktiivinen.
minullakin olisi niinistölle tietopakettia :)
saattaa olla että sille ei ole paskaluukusta kaikkea näytetty :o
https://www.facebook.com/pages/Ville-Niinist%C3%B6/153186884700042
Tuosta voi laittaa viestiä mikä on pahoittanut mielesi ;) Ville vastaa kyllä ;D
ei ollu vastannu sun juttuun mitään :o
Eikä varmasti vastaakaan... ::)
Vaikeneminen on myöntämisen merkki.