Olen tuon systeemin kanssa ollut paljonkin tekemisissä muinoin. Onni taitaa nyt puhua 10% säästöstä, se on ihan realistinen luku. Paalin pinnasta tulee tiiviiimpi kun sitä mankeloidaan käärittäessä ja muovin jälkikiristyminen pääsee toimimaan kun sen ei tarvitse tapahtua "nurkan takaa". Muovi ei pullistu irti paalista käärinnän jälkeen kuten perinteisesti.
Ongelmia tulee jos paalin päädystä sojottaa joku tupsu joka osuu molloon ja estää pyörimisen. Myös äärimmäisen märkä paali ainakin minun hihnattomalla pöydälläni voi jättää pyörimättä, samoin äärikuivan (esim. olki) paalin paino ei ehkä kehitä riittävää kitkaa teloja vasten. Jos varret lähtevät jonkin häiriön vuoksi ympäri paalia rullat vaakasuorassa asennossa tulee rullille rumasti turpiin reissulla ja säästöt on pian syöty.
Oma 3D 2001 on ollut pari vuotta pois pelistä (kuten itsekin) kun sen jäykkälenkkiset sylinterit senkun vuosivat öljyä. Jo pitkään on laitettu sylinterit nivellaakerilla. Samoin muovia katkonut on/off hydrauliikka vaihtui proportionaaliseen pehmeyteen jo 2002. Mikäli vaihtokonemarkkinoilla on vielä yksirullaisia 3D-koneita, niitä ei kannata ostaa. Kun paalin toinen pää kiritetään muovilla, tulee paalista kartio ja se lähtee sivusuunnassa liikkeelle ja kalvaantuu molloa vasten ps2. kvernelandin teräväkulmaiset mollot repivät paalin nurkkiiin reikiä kipattaessa, vaihdoin ne pyöreämpiin.
Eikös olekin kitarariffit sukua toisilleen (sikäli kun niistä saa mitään selvää)?:
http://www.youtube.com/watch?v=mqvgpTrA3Gk&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=HKpmAXkL6gYTaisi olla vuotta aikaisemmin minun Mikkelin reissuni.
Edit: Löytyi parempiääninen versio, Kuosmanenkin löytänyt jotain päällepantavaa.
http://www.youtube.com/watch?v=uV70mI8QmTE&NR=1