Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Verku - 30.03.10 - klo:23:36
-
Tuosta valmetilla 30000h ketjusta kipinänä lähti semmoinen ketjun idea että miten eri merkeissä ja malleissa kertyy mittaritunteja suhteessa todellisiin käyttötunteihin.
Aihe on mielestäni melko mielenkiintoinen koska ainakin 4200-sarjan massikoiden tiedän olleen aika verkkaisia keräämään tunteja itseensä, yhtä mittarituntia kohti sai tehdä 1,5 - 2 tuntia töitä ihan reippaillakin kierroksilla.
-
Vanhas 398 Massikas luki kiekkamittarissa "hours at 1800 rpm" tai jotain. Eli sillä laskuopilla 900 kierroksen tyhjäkäynnillä sais käyttää 2 tuntia et sais mittariin yhden. Mut kai noi digimittarit menee tunti tunnista??
-
Vanhas 398 Massikas luki kiekkamittarissa "hours at 1800 rpm" tai jotain. Eli sillä laskuopilla 900 kierroksen tyhjäkäynnillä sais käyttää 2 tuntia et sais mittariin yhden. Mut kai noi digimittarit menee tunti tunnista??
juoksookohan tikimittarissa tunnit kun virta on päällä vaikka kone ei käy ??? ??? ??? ???
-
Joskus on pitäny testata, mut muistaakseni kyllä juoksee mutta palkka ei juokse :)
-
2000.mallin valtu kaasu pohjas 10h.mittariin 11,2h sitten loppui löpö eli l/h13,85 per kello tunti
-
vaijerijontikoissa 6900 ja 3050 tunteja saa ajaa ihan tosissaan että saa 300h mittariin vuodessa. uudemmissa koneissa tulee aina liki 1000h että heilahtaa. Paálauksessa huomasi eron selkeimmin. 6900 veti yhdistelmää ennen noin 200h vuodessa kun viime vuonna 6630:aan tuli tunteja paalauksessa 430h. Kuitenkin ajoa on saman verran.
-
Tämä on kiinnostavaa. Ainakin jos on ostamassa vanhaa traktoria!!! Voipa olla että kahden perättäisen vuosimallin todellisissa käyttötunneissa on vaikka 50-100% ero jos mittaritunnin määritelmä eroaa vaikkapa realistin mittailun mukaan.
Olisipa dataa hallussa niin TÄSTÄ saisi loistavan LEHTIJUTUN esim. KONEVIESTIIN tai KM:en
-
Vanhas 398 Massikas luki kiekkamittarissa "hours at 1800 rpm" tai jotain. Eli sillä laskuopilla 900 kierroksen tyhjäkäynnillä sais käyttää 2 tuntia et sais mittariin yhden. Mut kai noi digimittarit menee tunti tunnista??
juoksookohan tikimittarissa tunnit kun virta on päällä vaikka kone ei käy ??? ??? ??? ???
Sähköinen traktorin tuntimittari toimii vai moottorin käydessä eli ne näyttävät todelliset käyttötunnit. Vaijeritunnit näyttävät oikein vain määrätyllä moottorori kierroksilla :o
-
Monelle olisi tarpeen sammuttaa traktorinsa ainakin yöksi siinä tapauksessa.
-
Sehän oli se valtran 30 000 tuntinen just näitä että virta jätettiin yöksi päälle ja mittari raksutti kokoajan,,,,,
Oikeesti tunteja noin 11 000
:o
-
Sehän oli se valtran 30 000 tuntinen just näitä että virta jätettiin yöksi päälle ja mittari raksutti kokoajan,,,,,
Oikeesti tunteja noin 11 000
:o
Valtran tuntimittari raksuttaa vain moottorin käydessä ;D
-
latauksen merkkivalo kun palaa niin valtuun ei tule tunteja,olisiko heräte mittarille lataus valosta :D
-
Hollannit kanssa verkkasia keräämään tunteja.
12H tekee niin 9-10h mittariin.
Paitsi jos käynnistelee paljon ja sammuttelee.
Yleensä tunti vaihtuu aina kun käynnistää.
-
Hollannit kanssa verkkasia keräämään tunteja.
12H tekee niin 9-10h mittariin.
Paitsi jos käynnistelee paljon ja sammuttelee.
Yleensä tunti vaihtuu aina kun käynnistää.
Minullakin oli joskus traktorissa sellainen vika että käynnistämiseen meni tunti ;D
-
Tjaah kyllä siinä vaijerimittarissa on lukema 1800 rpm/hours tai joku muu.
Eli silloin kait kellotunti on sama.Nämä sähköiset mittarit kerääätkinniitä tunteja oikein rutosti./valtran vaihtokoneet ym silmällä pitäen. >:(
-
Hollannit kanssa verkkasia keräämään tunteja.
12H tekee niin 9-10h mittariin.
Paitsi jos käynnistelee paljon ja sammuttelee.
Yleensä tunti vaihtuu aina kun käynnistää.
Jos Hollanti on fiat sukua ja vaijerilla, niin ei todellakaan oo verkkainen. Kone kiertää lähemmäs 3000 r ja ainahan siinä pitää se lättä olla lattiassa ::) Taitaa siinäkin tulla se tunti jossain 1800r /min kohdilla ja siihen sitten ne yli kierrokset lisää , niin taitaa tunnissa tulla puolitoista mittariin ;)
-
Fendtiin tulee laiskasti tunteja, niin sairaan tehookas ja notkee et hetkessä tyät loppuu :o
Jollain toisella merkillä tulis paaljon enempi ja ajotuntuma sais nekin tuntumaan tuplalta ;D
-
Zetoriin ei tuu mittariin ollenkaan tunteja vaikka kuinka tekis töitä niin tehokas eli melkeimpä vois sanoo että tehokkaampi kuin fendti ;D
-
Mielenkiintoinen aihe. Tuntuu vain siltä, että useimmissa kommenteissa on selittelyn maku. Syitä suureen ajotuntimäärään haetaan muualta kuin penkin ja ratin välistä. Jos jollain on vielä aktiivipalveluksessa yli 30 000 tuntia ajettu kone, eihän se voi olla huono, ei tekniikkansa puolesta eikä ajo-ominaisuuksiltaankaan. Tuollaisilla koneilla on tehty ja tehdään tiliä.
-
Mielenkiintoinen aihe. Tuntuu vain siltä, että useimmissa kommenteissa on selittelyn maku. Syitä suureen ajotuntimäärään haetaan muualta kuin penkin ja ratin välistä. Jos jollain on vielä aktiivipalveluksessa yli 30 000 tuntia ajettu kone, eihän se voi olla huono, ei tekniikkansa puolesta eikä ajo-ominaisuuksiltaankaan. Tuollaisilla koneilla on tehty ja tehdään tiliä.
eihän yksinkertanen kovaan työhön tehty kone voi ölla hyvä, pitää löytyä digiruutua, näyttöä, nappuloita pitkät rivit, can-väylää, sähkötikkua.... ;) ;) ;) ;)
-
Mielenkiintoinen aihe. Tuntuu vain siltä, että useimmissa kommenteissa on selittelyn maku. Syitä suureen ajotuntimäärään haetaan muualta kuin penkin ja ratin välistä. Jos jollain on vielä aktiivipalveluksessa yli 30 000 tuntia ajettu kone, eihän se voi olla huono, ei tekniikkansa puolesta eikä ajo-ominaisuuksiltaankaan. Tuollaisilla koneilla on tehty ja tehdään tiliä.
eihän yksinkertanen kovaan työhön tehty kone voi ölla hyvä, pitää löytyä digiruutua, näyttöä, nappuloita pitkät rivit, can-väylää, sähkötikkua.... ;) ;) ;) ;)
On tuo 100-90 niin yksinkertainen, vikoja riittää. Sivurajoittimien kiinnityksen taka-akseliin otetaan vinkkejä vastaan? Useammat kierteet jo lähteny käveleen, jonkinlainen pantasysteemi pitäs kehittää akselin ympäri.
-
vaijerijontikoissa 6900 ja 3050 tunteja saa ajaa ihan tosissaan että saa 300h mittariin vuodessa. uudemmissa koneissa tulee aina liki 1000h että heilahtaa. Paálauksessa huomasi eron selkeimmin. 6900 veti yhdistelmää ennen noin 200h vuodessa kun viime vuonna 6630:aan tuli tunteja paalauksessa 430h. Kuitenkin ajoa on saman verran.
Jontikoissa ollut sähkömittarit vuodesta -80, 40-sarjan tullessa markkinoille.
Käy tunnin tunnissa moottorin käydessä, jos vaan piuhat on yhdistää. :)
-
On tuo 100-90 niin yksinkertainen, vikoja riittää. Sivurajoittimien kiinnityksen taka-akseliin otetaan vinkkejä vastaan? Useammat kierteet jo lähteny käveleen, jonkinlainen pantasysteemi pitäs kehittää akselin ympäri.
[/quote]
Parilla 16 mm pannalla/puoli taka-akselin ympäri kiinni niin varmasti pysyy. Kun vielä rakentelet rajoittimen kiinnitykseen esim hydrauliletkusta
kumipuslan leikkaamaan kovimmat iskut, kestää normaalikäyttöä pitkään. Varmista vielä, että rajoittimen kiinnitys tulee linjaan vetovarsien tappien kanssa, muuten ei kestä millään.
-
On tuo 100-90 niin yksinkertainen, vikoja riittää. Sivurajoittimien kiinnityksen taka-akseliin otetaan vinkkejä vastaan? Useammat kierteet jo lähteny käveleen, jonkinlainen pantasysteemi pitäs kehittää akselin ympäri.
Parilla 16 mm pannalla/puoli taka-akselin ympäri kiinni niin varmasti pysyy. Kun vielä rakentelet rajoittimen kiinnitykseen esim hydrauliletkusta
kumipuslan leikkaamaan kovimmat iskut, kestää normaalikäyttöä pitkään. Varmista vielä, että rajoittimen kiinnitys tulee linjaan vetovarsien tappien kanssa, muuten ei kestä millään.
[/quote]
Nuo pannat vaan rupeaa seilaan akselia myöten, jollain pitäs lukita ne pannat akseliin. Jonkunlaisa panta systeemejä tullu kokeiltua, huonolla menestyksellä.
-
On tuo 100-90 niin yksinkertainen, vikoja riittää. Sivurajoittimien kiinnityksen taka-akseliin otetaan vinkkejä vastaan? Useammat kierteet jo lähteny käveleen, jonkinlainen pantasysteemi pitäs kehittää akselin ympäri.
Parilla 16 mm pannalla/puoli taka-akselin ympäri kiinni niin varmasti pysyy. Kun vielä rakentelet rajoittimen kiinnitykseen esim hydrauliletkusta
kumipuslan leikkaamaan kovimmat iskut, kestää normaalikäyttöä pitkään. Varmista vielä, että rajoittimen kiinnitys tulee linjaan vetovarsien tappien kanssa, muuten ei kestä millään.
Nuo pannat vaan rupeaa seilaan akselia myöten, jollain pitäs lukita ne pannat akseliin. Jonkunlaisa panta systeemejä tullu kokeiltua, huonolla menestyksellä.
[/quote]
Mulla on takatuuppariin ihan kierretangosta taivutellut pannat. Ihan hyvin ovat pysyneet. Ensalkuun on hyvä silloin tällöin hiukan kiristellä.