Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe konefoorum koneasiaa  (Luettu 12617 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: konefoorum koneasiaa
Olihan siellä Quadtrac! Tais olla käytetty...

Taisi olla se lehdistä tuttu Niko Ahlqvistin vehje.

Olihan siellä itse omistajakin paikalla.Vehkeensä vieressä.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: konefoorum koneasiaa
Olihan siellä Quadtrac! Tais olla käytetty...

Taisi olla se lehdistä tuttu Niko Ahlqvistin vehje.

Olihan siellä itse omistajakin paikalla.Vehkeensä vieressä.

Mies vehkeensä kanssa.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4700
  • Savo savolaisille!
Vs: konefoorum koneasiaa
Olihan siellä Quadtrac! Tais olla käytetty...

Taisi olla se lehdistä tuttu Niko Ahlqvistin vehje.

Olihan siellä itse omistajakin paikalla.Vehkeensä vieressä.

Mies vehkeensä kanssa.

Oliskin melko huolestuttava tilanne, jos mies ja vehkeet ei kulkis yhtä matkaa. ???
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: konefoorum koneasiaa
Sitten satuin kiipeemään claassin puimurin hyttiin ja ihmettelin ittekseen että eikö nykyään puidessa tartte nähdä pöytää kun ratin pilari vie metrin keskeltä ja joku näyttö oikeelta 2 metriä. Eikö tosiaan omakotitalon hintaseen koneeseen saada näyttöjä niin että ne ei vie pöydältä näkyvyyttä.

Sun täysjärkiset ajatukset ovat ihan liian vanhoja ja viime vuosituhannelta.



Nyt sattu sellanen lause silmiin mitä ei kovin usein kuule. Täytyykin tulostaa ja kehystää kun ihmeitä näkee... :)

Tucanon ratin saa vedettyä lähemmäs pois sieltä ikkunan edestä ja varmasti näkyy pöytä. Samaten cebis näyttö liikkuu käsinojan kanssa ja on siis säädettävissä.

No sehän on hyvä että saa näkökentästä pois. Jokainenhan voi kiivetä sinne hyttiin ja säätää penkit ja vipstaakit mieleisekseen ja senjälkeen kattella mitä näkyy. Mulla oli näkökentässä ratti pilareineen ja se näyttö. Näytön voi ehkä saada säädettyä, rattia ei mielestäni saa pois ennen kun tekee toisen joistikin vasemmalle kädelle mistä ohjataan.

niin ja varokaa oikeasti niitä rappusia ulkopuolella. Ne on oikeasti jotenkin viheliäät. En ainakaan haluaisi kiivetä vauhdissa kyytiin niin kuin esim. sampoon pääsee.

Ei se ratti kyllä näkökenttään satu, ellei röhnötä penkillä ::) Jos pöydälle tarvii katella tarkemmin, silloin ei rennosti ajella, pystyviljassa tartte pöydälle sen kummemmin vilkuillakaan :) Se näyttö on kyllä hiukka edessä, oikea nurkka jää näytön taakse ja sinne voi kerätä komeaa suttia huomaamatta. Toki sinne näkee kun hiukan päätä kääntää, muttei "syrjäsilmällä" huomaa tapahtumia.

Portaat ?

Hytissä ei kylläkään tullut käytyä, oliko portaita muutettu tms.? Piti käväistä mutta oli niin porukkaa, ettei viitsinyt odotella. Varsinkin kun hytissä saanut olla ihan riittämiin :)

Lähinnä eroja hakee kun samanlaisia koneita kattelee, muutama ero löytyikin.

Muuten koneita tuli kateltua ohimennen, ei noihin oikeen jaksa paneutua. Kun hintoja kattelee ja raudan määrää, tuntuu että jokin ei nyt täsmää. Peruskultivaattorikin 25000€ alv.0. Ei ihme että maataloudella pyyhkii huonosti kun koneita ja hintoja vertailee, varsikin kun monen saatava uusimmat pelit ja pensselit, maksoi mitä maksoi ja vaikka töitä ei olekaan riittävästi ???

Varmaan se näyttö on edessä jos käsinoja on ihan helvetin yläasennossa tai kuski pers´jalkainen. Siis lyhytselkäinen.

Viimeksi muokattu: 12.10.12 - klo:21:05 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
Vs: konefoorum koneasiaa
muuten halliin oli yllättävän paljon menijöitä heti ekan päivän aamuna ysiltä.Liekö tulevat poudat ajaneet väen liikkeelle.

Tänään oli aamupäivän todella väljää, lähinnä eläkeläisporukkaa liikenteessä, oliskohan vähän poutaisempi päivä pidätellyt porukkaa kotona. Ei silti, ihan aamusta oltiin mekin liikenteessä että ehti vielä iltapäiväksi puimaan.

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: konefoorum koneasiaa
Tänään koko päivän oli sopivan väljää liikkua. Ehkä osittain tämän takia yksi parhaista kone foorumeista jossa tullut käytyä.

realisti

  • Vieras
Vs: konefoorum koneasiaa
Velhon perhonen näytti ihan hyvältä, eikä hintakaan ihan mahdottomalta tuntunut ominaisuudet huomioiden. Muokkauskoneiden hinnat taas on karanneet hallinnasta, samoin jf silppuri oli "hieman" pompannut. Kronen 210 paalarin näytti mäkkimiehen silmään vikaherkältä himmeliltä, mutta jos on toimiva niin varmasti tehokas peli. Muuta mullistavaa tuolla nyt ei mun silmään osunut. Paitsi että kaikki oli laittaneet 18tn vaunuihinsa jousitelit, luodaanko tässä kysyntää kalliimmalle rakenteelle? Ihmettelin vaan kun kukaan ei nytkään ole kuukausiin edes tarjousta kysynyt jousiteli-mallista, ainakaan mun kaupassa.

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: konefoorum koneasiaa
Lähinnä naureskelin agronicin multaimelle  ;D
Moon oikias, soot vääräs.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: konefoorum koneasiaa
Kävikös Zetka 8045 kattoos foorumis Deutzia? Mä kävin tänään... Ja toki muitaki koneita.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: konefoorum koneasiaa
Kävikös Zetka 8045 kattoos foorumis Deutzia? Mä kävin tänään... Ja toki muitaki koneita.
Tootta kai eilen käytiin  ;)  Harmi vaan etteivät olleet saaneet sitä uutta tarjouskonetta niillä varusteilla esille millä niitä myydään kun noi 6/7 oli vaan lainakoneita ... Eli 6180 Profiline on tarjouskoneena... Se 7250TTV olikin 60 versio  ;D 

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: konefoorum koneasiaa
Kävikös Zetka 8045 kattoos foorumis Deutzia? Mä kävin tänään... Ja toki muitaki koneita.
Tootta kai eilen käytiin  ;)  Harmi vaan etteivät olleet saaneet sitä uutta tarjouskonetta niillä varusteilla esille millä niitä myydään kun noi 6/7 oli vaan lainakoneita ... Eli 6180 Profiline on tarjouskoneena... Se 7250TTV olikin 60 versio  ;D

Kyllä se 7250 TTV oli ihan mukavan oloinen istuskella... tiedä sitte millainen käytössä on...

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: konefoorum koneasiaa
Elhon uus paalisilppuri vaikutti ihan pätevältä peliltä kotimaiseksi,mutta kellään ei tuntunut olevan tietoa koska niitä saa ei edes tehtaanmiehillä. Hinnoteltu oli kumminkin ja hintakin järkevällä tasolla. Paras varmaan vaan kattella Jyväskylässä niitä tuontikoneita.

h1sust4j4

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: konefoorum koneasiaa
Kävikös Zetka 8045 kattoos foorumis Deutzia? Mä kävin tänään... Ja toki muitaki koneita.
Tootta kai eilen käytiin  ;)  Harmi vaan etteivät olleet saaneet sitä uutta tarjouskonetta niillä varusteilla esille millä niitä myydään kun noi 6/7 oli vaan lainakoneita ... Eli 6180 Profiline on tarjouskoneena... Se 7250TTV olikin 60 versio  ;D

Kyllä se 7250 TTV oli ihan mukavan oloinen istuskella... tiedä sitte millainen käytössä on...

Kyllähän se on vähäsen ku tuppervaara kutsuilla istuis ku siellä deutsin kopissa käypi.  :D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: konefoorum koneasiaa
Kävikös Zetka 8045 kattoos foorumis Deutzia? Mä kävin tänään... Ja toki muitaki koneita.
Tootta kai eilen käytiin  ;)  Harmi vaan etteivät olleet saaneet sitä uutta tarjouskonetta niillä varusteilla esille millä niitä myydään kun noi 6/7 oli vaan lainakoneita ... Eli 6180 Profiline on tarjouskoneena... Se 7250TTV olikin 60 versio  ;D

Kyllä se 7250 TTV oli ihan mukavan oloinen istuskella... tiedä sitte millainen käytössä on...

Kyllähän se on vähäsen ku tuppervaara kutsuilla istuis ku siellä deutsin kopissa käypi.  :D
Jaa en huomaa ainakaan enää  ;D  Niin selkeä se hytti on kun vaan voi olla jollei ole värisokea... Eipähän ole hydraulivivut missään kyynärnojan alla niinkuin valtroissa...   :-[

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: konefoorum koneasiaa
Kävikös Zetka 8045 kattoos foorumis Deutzia? Mä kävin tänään... Ja toki muitaki koneita.
Tootta kai eilen käytiin  ;)  Harmi vaan etteivät olleet saaneet sitä uutta tarjouskonetta niillä varusteilla esille millä niitä myydään kun noi 6/7 oli vaan lainakoneita ... Eli 6180 Profiline on tarjouskoneena... Se 7250TTV olikin 60 versio  ;D

Kyllä se 7250 TTV oli ihan mukavan oloinen istuskella... tiedä sitte millainen käytössä on...

Kyllähän se on vähäsen ku tuppervaara kutsuilla istuis ku siellä deutsin kopissa käypi.  :D
Jaa en huomaa ainakaan enää  ;D  Niin selkeä se hytti on kun vaan voi olla jollei ole värisokea... Eipähän ole hydraulivivut missään kyynärnojan alla niinkuin valtroissa...   :-[

Olikahan täs 7250 TTV radion säätö minkälainen?