Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 13.08.08 - klo:22:08

Otsikko: Claas 255
Kirjoitti: Solifer1 - 13.08.08 - klo:22:08
Paalainta ollaan vaihtamassa ja 255 junaa on naapuri harkinnu. Mä taas ottasin ilman käärintä ko mietityttää pysyykö juna pinnalla. Mites muuten nuo 255 mallit on muuten toiminu,missä vaiheessa alkaa laakereita kulumaan?
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: Terminator - 13.08.08 - klo:23:07
Paalainta ollaan vaihtamassa ja 255 junaa on naapuri harkinnu. Mä taas ottasin ilman käärintä ko mietityttää pysyykö juna pinnalla. Mites muuten nuo 255 mallit on muuten toiminu,missä vaiheessa alkaa laakereita kulumaan?

Hyvin pysyi 255 uniwrappi pinnalla kevätteossa. Upottiin kerran ja siinäkin selvisi että isäntä oli kyntänyt entisen sarkaojan umpeen suopellolla. Itsellä parhaala pellolla pohjavesi 60 cm, eikä ollut vaikeuksia. On vielä yksiakselinen malli, uudemmat on teli vehkeitä
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: Solifer1 - 13.08.08 - klo:23:37
Onko 2000 mallin 250 paljoa huonompi ko 255? Onko molemmin puolin rasvattavat laakerit?
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: oltsik - 14.08.08 - klo:07:20
Onko 2000 mallin 250 paljoa huonompi ko 255? Onko molemmin puolin rasvattavat laakerit?

Meillä olleessa vuosituhannen alkupuolen 250:ssä ei ollu kuin muutama rasvanippa. laakerithan oli kestovoideltuja. 8000 paalin kohdalla meni vaihtoon ja laakeriremppaa oli kyllä.
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: agrobaatos - 14.08.08 - klo:13:51
Paalainta ollaan vaihtamassa ja 255 junaa on naapuri harkinnu. Mä taas ottasin ilman käärintä ko mietityttää pysyykö juna pinnalla. Mites muuten nuo 255 mallit on muuten toiminu,missä vaiheessa alkaa laakereita kulumaan?

mitä junaa...? heterofermentatiivista...?

Claasi on hyvä, osta ennenkuin loppuvat...

on sitten helppo työ myyntimiehelle myydä tilalle joku muu, ihan mikä tahansa...
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: nautafarmari - 14.08.08 - klo:13:52
Meillä olleessa vuosituhannen alkupuolen 250:ssä ei ollu kuin muutama rasvanippa. laakerithan oli kestovoideltuja. 8000 paalin kohdalla meni vaihtoon ja laakeriremppaa oli kyllä.
[/quote]

Mitenkä se nykyinen krone pelaa? Paljonko on paalattu? Remonttia?  ::)
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: oltsik - 14.08.08 - klo:16:40
Meillä olleessa vuosituhannen alkupuolen 250:ssä ei ollu kuin muutama rasvanippa. laakerithan oli kestovoideltuja. 8000 paalin kohdalla meni vaihtoon ja laakeriremppaa oli kyllä.

Mitenkä se nykyinen krone pelaa? Paljonko on paalattu? Remonttia?  ::)
[/quote]

Taitaa olla jotain 5500 mittarissa. Mitään ei ole tarvinnut korjata, ainoastaan kuljetusyhtiön huolimattomuuttaan särkemät suojapellit. Eihän tuo paalimääräkään vielä päätä huimaa.

Suurimmat ongelmat on liittyneet verkonsyöttöön, kevään alussa oli piipon hybridiverkkoa, ja siitä ei kyllä meinannut tulla mitään. Verkko repeili, ei mennyt paalin ympäri, kietoutui syöttörullan ympäri tms. Nyt käytössä piipon sinistä ja ei enää mitään ongelmaa. Ongelmia ollut tosi vähän verrattuna 250:iin.
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: erik - 14.08.08 - klo:18:32
8000 paalia paalattiin sitten riitti
paaliramppia hitsattiin moneen kertaan ei tuntunut pysyvän vähän lapsellisesti tehty lopulta vedin niin kiinni ettei varmaan irtoo
toinen akseli repesi miltei tippui pyörä ajossa oli viereen hitsattu murjottin suoraksi ja vedettiin saumat uudestaan
laakereita ei mennyt kuin yksi jossain alta 7000 paalin kohdalla
verkotus *****ili korjaantui kun alettiin käyttää piipon sinistä
muuten ihan hyvä kone jos ei kaipaa järjettömän tiukkoja paaleja
noukin ja sulloja ovat mielestäni hyvät ei tukkeudu herkästi silppu nyt on niin ja näin
jos silppua kaipaat niin muuttavakammioisella se onnistuu hyvin kun voi sitä tavaraa vetää oikeesti niin paljon kuin noukin vetää ja silti tulee tiukkoja paaleja kiintekammioisella kova vauhti yleensä tarkoittaa myös löysiä paaleja
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: Solifer1 - 14.08.08 - klo:19:14
Paalainta ollaan vaihtamassa ja 255 junaa on naapuri harkinnu. Mä taas ottasin ilman käärintä ko mietityttää pysyykö juna pinnalla. Mites muuten nuo 255 mallit on muuten toiminu,missä vaiheessa alkaa laakereita kulumaan?

mitä junaa...? heterofermentatiivista...?

Claasi on hyvä, osta ennenkuin loppuvat...

on sitten helppo työ myyntimiehelle myydä tilalle joku muu, ihan mikä tahansa...

Juna on tietty sellanen missä käärin samassa rungossa. Paskojahan ne paalaimet tietty kaikki on vanhemmuuttaan, ei oo mullakaan hyvää sanottavaa velgeristä, mutta kun lohkot hajallaan niin.... 
Vieläköön 255 sitten ratkeilee?? Todennäkösesti uus laitetaan sillämielin että ainaki 3 remonttivapaata vuotta ois.
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: oltsik - 14.08.08 - klo:19:30
Paalainta ollaan vaihtamassa ja 255 junaa on naapuri harkinnu. Mä taas ottasin ilman käärintä ko mietityttää pysyykö juna pinnalla. Mites muuten nuo 255 mallit on muuten toiminu,missä vaiheessa alkaa laakereita kulumaan?

mitä junaa...? heterofermentatiivista...?

Claasi on hyvä, osta ennenkuin loppuvat...

on sitten helppo työ myyntimiehelle myydä tilalle joku muu, ihan mikä tahansa...

Juna on tietty sellanen missä käärin samassa rungossa. Paskojahan ne paalaimet tietty kaikki on vanhemmuuttaan, ei oo mullakaan hyvää sanottavaa velgeristä, mutta kun lohkot hajallaan niin.... 
Vieläköön 255 sitten ratkeilee?? Todennäkösesti uus laitetaan sillämielin että ainaki 3 remonttivapaata vuotta ois.

Meillä päin junaksi sanottiin paalainta, jonka perään oli laitettu hinattava käärin. Eli koneet erillään. Käärin samassa rungossa on sitten kompi tai yhdistelmä.

255:ssa taitaa olla sitten jo rasvattavia laakereita enemmän mut lueppas huvikseks viestiketju:
Claas 255... "cam follower" -löytyy kun selaat viestiketjuja eteenpäin koneet ja laitteet osiossa.

KJL tuntui ainakin olevan kesemmällä pätevä vastaamaan kysmykseen onko claas 255 hyvä ;D ;D
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: rene - 14.08.08 - klo:20:12
Ei minua ainakaan omatunto jättäisi rauhaan jos jollekin kunnon tyypille menisin claasia suosittelemaan. Oman claasin sain kesällä welgerin vaihdossa hukattua ja yhtään sen merkkistä paalainta ei enää tällä markilla näy.
 Jos uutta compikonetta on ostamassa niin vicon on aika vakuuttava. Ei ole tyytymättömiä käyttäjiä tullut vastaan ja voi tehdä isompia paaleja. Lisäksi muovia säästyy kun on 3d käärintä. Ja tehokkaan sullojan hyöty ei tahdo oikein tulla esiin kuin muuttuvakammioisilla koneilla. :P
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: agrobaatos - 14.08.08 - klo:22:19
Paalainta ollaan vaihtamassa ja 255 junaa on naapuri harkinnu. Mä taas ottasin ilman käärintä ko mietityttää pysyykö juna pinnalla. Mites muuten nuo 255 mallit on muuten toiminu,missä vaiheessa alkaa laakereita kulumaan?

mitä junaa...? heterofermentatiivista...?

Claasi on hyvä, osta ennenkuin loppuvat...

on sitten helppo työ myyntimiehelle myydä tilalle joku muu, ihan mikä tahansa...

Juna on tietty sellanen missä käärin samassa rungossa. Paskojahan ne paalaimet tietty kaikki on vanhemmuuttaan, ei oo mullakaan hyvää sanottavaa velgeristä, mutta kun lohkot hajallaan niin.... 
Vieläköön 255 sitten ratkeilee?? Todennäkösesti uus laitetaan sillämielin että ainaki 3 remonttivapaata vuotta ois.

kesko on aivan eksyksissä työkoneidensa kanssa...
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: KJL - 15.08.08 - klo:13:06

koneen kaikki toiminnot ohjataan saman panelin kautta, myös noukin. Käärinnän ollessa käynnissä, noukin ei reagoi. Joten aivan turha yrittää väistää jotain, ja taas työ hidastuu.



Oiskohan auttanu noukkimen rinnankytkentä erillisillä letkuilla suoraan traktorin hydr.lohkoon...
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: KJL - 15.08.08 - klo:21:44

255:ssa taitaa olla sitten jo rasvattavia laakereita enemmän mut lueppas huvikseks viestiketju:
Claas 255... "cam follower" -löytyy kun selaat viestiketjuja eteenpäin koneet ja laitteet osiossa.

KJL tuntui ainakin olevan kesemmällä pätevä vastaamaan kysmykseen onko claas 255 hyvä ;D ;D


Kone kuin kone, saan sen rikki... ajamalla.

Joo tuosta pätevyydestä niin tiä. Kyllä claassi ihan yhtä hyvä on kuin muutkin tiettyyn rajaan asti. Siis aina jossain vaihees tulee kaikilla paalaimilla vastaan se raja, jonka jälkeen alkaa remontit. Oikeestaan claassin ikävin piirre on se, että joskus joutuu remontin yhteydes särkemään ehjiäkin laakereita saadakseen rikkoutuneen vaihdettua. 250:s ei muistaakseni ollu ainutkaan telan laakeri rasvattava. 255:sta ainakin huoltomiehen mukaan menee enemmän vetopuolen laakereita kuin vapaan pään, molempien päiden ollessa rasvattavia. Muutama kertakäyttölaakeri on koneen oikealla puolella siinä sidonnan hihnapyörien luona ja 3 rasvaamatonta siellä MPS-pakan vapaas pääs. Onhan siinä konees suunnitteluvirheitä, mutta miten lie toisten merkkien suunnitteluvirheiden kans? Öljypumpun korjauksen selvitin jo muistaakseni aikasemmin. Verkotin on ainakin mun mielestäni ihan hyvä/varmatoiminen muutaman taikatempun jälkeen. Siis onhan 255:s hyviä ja huonojakin asioita, mutta, kun ne tietää, sen kans oppii elämään. Ikään kuin oppii ennakoimaan... Pahin paskankerääjä paljastui tänä kesänä sieltä taaemman alarullan vasemmasta päästä. Kolo, josta moskan pitäis poistua, on niin syvä, ettei sormet tahdo yltää kunnolla...
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: nautafarmari - 16.08.08 - klo:11:32
Noitahan löytyy käytettynäkin, vähän ajettuina, jos omaa taitoa/kiinnostusta paalaimen remontointiin.
Tuo MPS pakka on kyllä turhin keksintö mitä 250 on laitettu, toimiihan 46 ilman tuota pakkaa, ja paljo yksinkertaisempi kapistus -> helpompi korjata.  :-\
Otsikko: Navigointitaitoiset haussa
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 17.08.08 - klo:13:37
kesko on aivan eksyksissä työkoneidensa kanssa...

http://rekrytointi.kesko.fi/keskojobshome/open_job_view.html?id=00003454&jc=3

Toivotaan parasta.
Otsikko: Vs: Claas 255
Kirjoitti: KJL - 10.09.08 - klo:11:00
Niin... nyt se sit meni se peräportin ketju. Pari vuotta ja nelisentuhatta paalia. Saattoipa ketjun ikää tosin lyhentää taannoiset öljypumppuongelmatkin. Eli osittain käyttäjänkin vika, kun ei ennemmin pumppua ymmärtäny korjata. Mutta verkotus pelaa mainiosti. Nyt menossa Rondotex evolution XXL 3600m rulla alkujaan ja vaikka epäilin ongelmia tulevan, yllätys oli positiivinen.