Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2]

Viestit - HK75

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: VT...?
: 04.12.07 - klo:21:24
velkainen tulevaisuus
veljen takaama
voudille terveisiä
vaurastumisen taantuma
verotuksen tasaaja
vararikkoon tappiolla
Mitähän töitä tuolla traktorihinnalla tehdään?
Onko kyseessä pelkkä traktorityö? Ilman mitään koneita/laitteita?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: 61000km
: 02.12.07 - klo:20:50
sisulla.olihan siitä kova juttu sisuviestissä takavuosina,aika paljo per päivä.Koukkulavalaitteet autossa ja kärrissä. raahessa tyhjät pois,täydet päälle ja harjavallassa toistepäin.Auto vaan siirtää purut ja lastaukset hoidetaan muilla vehkeillä.365 vrk,24h auto menee koko ajan,ainakin ennen oli kolme kuskia.
Olikohan siltikään vain Raahesta asti, väittiäisin että kokkola vallat kokkola välillä olivat.. ??? 3 kuskille ihan kivasti tulee kyllä tunteja :P
Rauman pitsi viikoilla jallua,
Porissa taasen... ;D
Tossa kun olen miettinyt kustannuksia niin välillä tuntuisi että omilla koneilla ei saa mikään laista kannatusta hommiin >:(

Liian tehotontako..?
Saattaa siinä helposti mennä rekkamiehellä 10 tuntia tuossa urakassa
ja Traktorimiehellä 15 tuntia kaikkinensa.. riippuu mitä ajetaan, kauanko menee lastauksessa / purussa yms.
Kyllä toi 100km kulutus on melko hurja.420 fh puolikaa vedossa 43-46 sadalla ja sekin on jo yläkantiin elikkä liikaa.  Jos A ja B paikan väli 30 km ja siirretään 200tonnia tavaraa Mikä on Kuormaauton ja Traktorin siis "FENDTi" tonni hinta siirrosta?
Aika hurjalta kuullostaa tuo 43-46 satkulle puolikkaassa kyllä, riippuu tietenki ajosta ::) Täyspainosella pitäs päästä litraan/nettotonni/100km.
Mitä isompi kuorma sitä vähemmän ainetta per tonni, pienillä netto kuormilla varustetuissa kuljetusyksiköissä liikutellaan omaapainoa suhteessa liikaa kuormaan nähden.
 Nykyaikaiset yhdistelmät ottavat kuormaa n.kaksinkertaisen määrän taaransa nähden.
30 km:n rahti/tonni riippuu paljolti siitä mitä ajetaan koska näin lyhyellä matkalla lastaus ja purku aika vaikuttaa merkittävästi "keikan" kestoon.
Mutta äkkiseltään veikkaisin kuorma-auton rahdiksi jotain 3,5e/tn  +-jotain..
Jos ajetaan suurinta sallittua nopeutta eli max 50 km/h niin saadaanko kulutus l/100 km suoraan kertomalla tuntikulutus kahdella? Tai vastaavasti tuntikulutus jaettuna keskinopudella x 100?

Eli jos iso traktori jaksaa pitää koko ajan maksiminopeutensa 50 km/h
ja kulutus on 35 litraa tunnissa niin sehän hörpää satkulle 70 litraa soppaa? ja jos vain sen 27 litraa niin siltikin sen 54 litraa sataselle.

Ensin oli kaapeliohjaus, sitten oli hydraulinen esiohjaus, sen jälkeen oli sähköinen esiohjaus, ja viimeisimmässä on taas kaapeliohjaus.

Tarkin ja varmin ja edullisin hankkia. ei tosin kevyin käyttää mutta käyttöä on vähän niin ei se haittaa.. joystick mallit on muutenkin hanurista, pitäis olla kolmella pienellä hydraulisesti esiohjatulla vivulla, se olisi kaikkein paras.
:)morjens maajussit. onko totta että maatiloilla käytetään pienkuormaajat ns."loppuun" ,kun en ole törmännyt missään hyviin vaihdokkeihin, enkä oikeastaan niihin huonoihinkaan? Työkseni rakentelen pihoja ja puutarhoja, ja nyt on mielessä lähinnä norcarin hankinta,(avantista ei oikein hyvää kokemusta).Kun ei taida persaus kestää uuden hankintaa, niin elättelen toiveita hyvästä käytetystä kuormaajasta.. no haaveilla varmaan saa..  ::)Kuitenkin olisi hyvä, jos joku haluaa avautua asiasta, ja mielelläni luen käyttökokemuksen omaavilta vinkkejä eri malleista.

Lehteen laitat ilmoituksen että haluat ostaa moisen vekottimen, ja maininta että maksat pimeänä.
Toimii varmasti.
Sivuja: 1 [2]