Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Atria aikoo laske hinnat siantuottajille maanantaina  (Luettu 31226 kertaa)

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Pieni korjaus HK Amerikanpekoni on Suomalaista lihaa joka on jalostettu Puolassa, kuten myös Atrian pekoni. Ja toi sikagenetiikka jos noin asiaa katsoo niin käyttääkös Snelman pelkästään Suomen maatiaista koska jorkkihan on ulkomanen rotu.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5158
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vaikka jokunen aika uutisoitiin siitä, että tuotantosopimuksia olisi irtisanottu niin yhdestäkään tapauksesta en ole kuullut. Vaikutan kuitenkin täällä syrjäseudulla mitä sikatiheyteen tulee. Mielelläni kuulen faktaa jos sellaista löytyy.
Kannattaisi opiskella faktat ennenkuin kirjoittelee mitä tahansa.  ;)
Ei sillä kyllähän Snellman on monet asiat osannut tehdä hyvin ja siitä hatunnosto heille. Esim. heidän tv mainoksensa hakkaavat sata nolla näiden muiden mainokset, tai ainakin minulle uppoavat.
Eikö silti olisi parempi, että täällä suomessa lihatalot yrittäisivät tehdä yhteistyötä ja puhaltaa samaan hiileen, välillä kun tuntuu, että jokainen vuorollaan kusee siihen. Kilpailu tulee kuitenkin ulkomailta jota vastaan pitäisi taistella.  ::)
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

horsetail

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Näin Jep väittää:  Ainoastaan Atria ja Hk ostaa kaikkien lihat oli markkinatilanne mikä hyvänsä. Jännä juttu tuo Snellun GMO vapaus kotimaassa , ulkomaisessa lihassa se ei haittaa yhtään...
Mistä syystä ne oli muutama vuosi sitten alkanut irtisanoa tuottajasopimuksia jos ne ostaa kaikkien lihat oli markkinatilanne mikä hyvänsä ?????
Snellman tuo broilerin sekä kalkkunan liha Brasiliasta, koska nämä kotimaan 2 suurta toimittajaa ei haluaa myydä sellaista lihaa Snellmanille, nyt Snellman on saanut kotimaista kalkkunan liha ja se tulee lähiaikoina markkinoille.
Mutta mistä syystä  Atria sekä HK tuo ulkomailta broilerin-lihaa,-siivet, koipeet ja muuta kun niillä on oma tuotantoa Suomessa. Voittekö myös syödä HK baconia joka on tuotettu Puolassa ja Atrian kestomakkaria joka on tuotettu Tanskassa????????????

Ja sitten teidän siangenetiikka onko se kotimaista? VASTAUS ON EI.
Ja ne jotka väittää että Snellman tuo naudan ja sian lihaa Suomeen, niin todisteet esiin. Koska A sekä Hk tuo sian sekä naudan lihat Suomeen tytäryhtiöiden kautta ja muistaakseni se saadan esiin ainakin A-tuottajien tai oliko se Atrian kotisivuissa.
GMO vapaus eikös se on sama Atrian puolella että kotimaassa on GMO vapaus entä tuontilihassa ??????
Niinpä niin ei ole sian genetiikka Suomalaista - A:lla eikä HK:lla. Mitähän myönteistä lienee tälläkin genetiika tuonnilla saatu aikaan.....rahaa on ainakin palanut rekkakuormittain ja palaa edelleen. Se raha menee Norjaan ja Tanskaan, ne siitä hyötyvät.

sänki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vaikka jokunen aika uutisoitiin siitä, että tuotantosopimuksia olisi irtisanottu niin yhdestäkään tapauksesta en ole kuullut. Vaikutan kuitenkin täällä syrjäseudulla mitä sikatiheyteen tulee. Mielelläni kuulen faktaa jos sellaista löytyy.
Kannattaisi opiskella faktat ennenkuin kirjoittelee mitä tahansa.  ;)
Ei sillä kyllähän Snellman on monet asiat osannut tehdä hyvin ja siitä hatunnosto heille. Esim. heidän tv mainoksensa hakkaavat sata nolla näiden muiden mainokset, tai ainakin minulle uppoavat.
Eikö silti olisi parempi, että täällä suomessa lihatalot yrittäisivät tehdä yhteistyötä ja puhaltaa samaan hiileen, välillä kun tuntuu, että jokainen vuorollaan kusee siihen. Kilpailu tulee kuitenkin ulkomailta jota vastaan pitäisi taistella.  ::)

Faktaa on, että sikasopimuksia on sanottu irti. Tila oli mukana emakkorenkaassa. Tiineytti emakot, jotka lähtivät porsimaan toiselle tilalle.  Isäntä itse sanoi minulle asiasta ja olin kuin puulla päähän lyöty.

En tiedä mikä tilan tilanne on nyt.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Näin Jep väittää:  Ainoastaan Atria ja Hk ostaa kaikkien lihat oli markkinatilanne mikä hyvänsä. Jännä juttu tuo Snellun GMO vapaus kotimaassa , ulkomaisessa lihassa se ei haittaa yhtään...
Mistä syystä ne oli muutama vuosi sitten alkanut irtisanoa tuottajasopimuksia jos ne ostaa kaikkien lihat oli markkinatilanne mikä hyvänsä ?????
Snellman tuo broilerin sekä kalkkunan liha Brasiliasta, koska nämä kotimaan 2 suurta toimittajaa ei haluaa myydä sellaista lihaa Snellmanille, nyt Snellman on saanut kotimaista kalkkunan liha ja se tulee lähiaikoina markkinoille.
Mutta mistä syystä  Atria sekä HK tuo ulkomailta broilerin-lihaa,-siivet, koipeet ja muuta kun niillä on oma tuotantoa Suomessa. Voittekö myös syödä HK baconia joka on tuotettu Puolassa ja Atrian kestomakkaria joka on tuotettu Tanskassa????????????

Ja sitten teidän siangenetiikka onko se kotimaista? VASTAUS ON EI.
Ja ne jotka väittää että Snellman tuo naudan ja sian lihaa Suomeen, niin todisteet esiin. Koska A sekä Hk tuo sian sekä naudan lihat Suomeen tytäryhtiöiden kautta ja muistaakseni se saadan esiin ainakin A-tuottajien tai oliko se Atrian kotisivuissa.
GMO vapaus eikös se on sama Atrian puolella että kotimaassa on GMO vapaus entä tuontilihassa ??????
Niinpä niin ei ole sian genetiikka Suomalaista - A:lla eikä HK:lla. Mitähän myönteistä lienee tälläkin genetiika tuonnilla saatu aikaan.....rahaa on ainakin palanut rekkakuormittain ja palaa edelleen. Se raha menee Norjaan ja Tanskaan, ne siitä hyötyvät.
En tiedä mihin rahat menee genetiikasta, mutta se on fakta, että porsaat on huomattavasti parempia kuin silloin kun kantana oli maatiainen/jorkki.

koho

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 97
Onhan se aivan eri asia tuotatko kotimaisella tai ulkomaisella genetiikalla. Finnbigin genetiikassa porsastuottajan kannalta kaikki osatekijät ovat kirkkaasti parempia kuin Snellun kotimaisessa sikaaineksessa. Porsastuotos on aivan eri luokkaa ja porsaat pysyvät paremmin hengissä kuin kotimaiset. Samoin kasvu on lihasiolla parempi. Ainoastaan teurasruhon lihabrosentissa suomalaisuus on parempi. Mikäli lihasika kasvaa hyvin, niin sille on vaikea saada kovin korkeata lihabrosenttia.
Mikäli Snellulla saisi käyttää Finnpigin genetiikkaa suurin osa HK:n ja A: tuottajista murtautuisi Pierarsaareen ja tulisivat pakolla tuottajiksi.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5158
  • Kouvola, Kymenlaakso
Mä olen ihan samaa mieltä tuosta genetiikasta. Tietysti nykyistä tilannetta en tiedä kai sitä suomalaistakin linjaa on saatu jalostettua paremmaksi, mutta ainakin reilu kymmenen vuotta sitten, kun meille alkoi tulemaan noita kolmerotu porsaita (ruot.york-norj.maat-duroc) niin porsaiden alkukasvatus tuli paljon helpommaksi.

Ja vielä mitä noihin tuotantosopimuksien irtisanomiseen tulee olisiko kuitenkin kyseessä yksittäinen tapaus? Mukava olisi kuulla mikä on ollut syy tuotantosopimuksen irtisanomiseen? Itse tiedän monta pientäkin emakkosikalaa jotka edelleen tuottavat porsaita eikä sopimusten irtisanomisesta ole ollut puhetta. Totta tietysti on sekin, että välttämättä ei lihatalon puolelta laiteta kovastikkaan hanttiin mikäli tuotanto päätettäisiin lopettaa tai jotakin muuta. Se on sitten asia erikseen, että kuinka usein porsaita noudetaan jne.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

koho

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 97
Olisikohan keskusyksikkö lopettanut (Alajarvellä) ja sateliiteilta ei uusittaisi minkäänlaatuista porsastuotanto vaihtoehtoa. Halutaan ilmeisesti vapautuvat emakoita pitävät sikalat lihasia kasvattajaksi.
Minä vain pähkäilin, jollakin saattaisi olla parempaa tietoa?
Miten porsaat liikkuu A-ketjussa?

leka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Nyt laski Snellmanniki 5 sentillä   :'(

mx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Ei hinta laskenut, vaan "aikaisempi hinnankorotus jää pois", kuten tiedotteessa kerrottiin ;)

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Herra snelmann on huumor miehiä. Ketä naurattaa?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
>hinnankorotus jää pois"

Ihan normisettiä.Ovathan nää pienemmät teurastamot sanoneetkin,että ei tarvitse enämpiä maksella kun nämä tuottajien etua ajattelevat ovat kusseet jo hintatason ales valmiiksi.

horsetail

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Mä olen ihan samaa mieltä tuosta genetiikasta. Tietysti nykyistä tilannetta en tiedä kai sitä suomalaistakin linjaa on saatu jalostettua paremmaksi, mutta ainakin reilu kymmenen vuotta sitten, kun meille alkoi tulemaan noita kolmerotu porsaita (ruot.york-norj.maat-duroc) niin porsaiden alkukasvatus tuli paljon helpommaksi.

Ja vielä mitä noihin tuotantosopimuksien irtisanomiseen tulee olisiko kuitenkin kyseessä yksittäinen tapaus? Mukava olisi kuulla mikä on ollut syy tuotantosopimuksen irtisanomiseen? Itse tiedän monta pientäkin emakkosikalaa jotka edelleen tuottavat porsaita eikä sopimusten irtisanomisesta ole ollut puhetta. Totta tietysti on sekin, että välttämättä ei lihatalon puolelta laiteta kovastikkaan hanttiin mikäli tuotanto päätettäisiin lopettaa tai jotakin muuta. Se on sitten asia erikseen, että kuinka usein porsaita noudetaan jne.
Syntyihän se keskustelu genetiikastakin. Tästä voisi päätellä ettei genetiikkakaan ole aivan turha asia siankasvattajille.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5158
  • Kouvola, Kymenlaakso
Ja nyt onkin mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan lähdetään, kun käsittääkseni aika radikaaleja muutoksia on tulossa taas rotuihin.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Jep

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Mä olen ihan samaa mieltä tuosta genetiikasta. Tietysti nykyistä tilannetta en tiedä kai sitä suomalaistakin linjaa on saatu jalostettua paremmaksi, mutta ainakin reilu kymmenen vuotta sitten, kun meille alkoi tulemaan noita kolmerotu porsaita (ruot.york-norj.maat-duroc) niin porsaiden alkukasvatus tuli paljon helpommaksi.

Ja vielä mitä noihin tuotantosopimuksien irtisanomiseen tulee olisiko kuitenkin kyseessä yksittäinen tapaus? Mukava olisi kuulla mikä on ollut syy tuotantosopimuksen irtisanomiseen? Itse tiedän monta pientäkin emakkosikalaa jotka edelleen tuottavat porsaita eikä sopimusten irtisanomisesta ole ollut puhetta. Totta tietysti on sekin, että välttämättä ei lihatalon puolelta laiteta kovastikkaan hanttiin mikäli tuotanto päätettäisiin lopettaa tai jotakin muuta. Se on sitten asia erikseen, että kuinka usein porsaita noudetaan jne.
Syntyihän se keskustelu genetiikastakin. Tästä voisi päätellä ettei genetiikkakaan ole aivan turha asia siankasvattajille.



Mielestäni genetiikassa on selkeä ero Finnpigin eduksi. Alkukasvatus näillä selvästi helpompaa.