Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: petelius - 17.07.19 - klo:23:26
-
mchale paalain. onko tosiaan noin herkkä ettei paali lähe pyörimään kammiossa
-
Hirveen hyvä aloitus! McHale merkkisiä paalaimiahan kun ei montaa eri mallia olekkaan.
Fusion 1:ssä on ilmeisesti ollut vähän pyörimisvaikeuksia kuivalla tavaralla.
-
mutta kaikkihan net sitten paskoja jos yhessä yksilössä ei kuiva pyöri! on kuin valtra!
-
onnistuuko tuommosella fusion 1 kuivanheinän paalaus, vai pitääkö tehdä löysiä paaleja jotta pyörii ja tulee ulos kammiosta?
-
miulle heräs kymysys; mihin kaatuis ettei vois? ite teen kaiken tuolla claasin 46sella ja onnaa aina .. eikä etes osaa silputa..
-
En tiedä mchalesta, mutta urakkamiehen kuhnilla joskus oikein kuivalla heinällä joutuu ajamaan puolilla terillä, kun tavara murenee liikaa, eikä lähde oikein kunnolla pyörimään ja paalista tulee epämuotoinen.
-
miulle heräs kymysys; mihin kaatuis ettei vois? ite teen kaiken tuolla claasin 46sella ja onnaa aina .. eikä etes osaa silputa..
No kuivilla ja keveillä heinä ja olkipaaleilla oli taipumusta juurtua kyllä kammioon. Joskus kyllä meinas hermo palaa. Onneksi siinä oli se piippi, että tiesi tuliko se paali ulos. Aluksi ihmetytti Welgeris ,kun sitä piippiä ei ollutkaan , mutta mihin sitä edes vois tarvita. Aina kun portin avaa paali tulee pihalle. Näin ei todellakaan ollut 46:s.
-
Mulla on mchale 5600 ja on kyllä paali pyörinyt aina,oli kuivaa tai märkää eikä ole kammioonkaan ikinä juuttunut. Kuivaheinät paalaan ilman teriä samalla tiukkuudella kuin rehun eli niin tiukkaan kun koneella vaan menee,samoin pehkut. Rehulla sitten kaikki terät käytössä. Jd575 aikaan oli pehkulla joskus pyörimisongelmaa ja paalikin juuttui kammioon toisinaan.
-
miä kun ostin tuon viimeisen 46sen ni huomasin että siinä ei ollut niitä poskilevyjä kammiossa, nooo otin ne vanhasta ja laitoin paikoilleen. aina on paalit, niin kuivat kuin märätkin poistuneet ulos ilman vetoapuja. mutta noista piipon verkoista olen sanonu itteni irti. rullan loppupuoli ei sitten pyörikään. eihän 127 senttinen jööti mahu 126 tilaan! ihmo touhua virmalta.,
-
miä kun ostin tuon viimeisen 46sen ni huomasin että siinä ei ollut niitä poskilevyjä kammiossa, nooo otin ne vanhasta ja laitoin paikoilleen. aina on paalit, niin kuivat kuin märätkin poistuneet ulos ilman vetoapuja. mutta noista piipon verkoista olen sanonu itteni irti. rullan loppupuoli ei sitten pyörikään. eihän 127 senttinen jööti mahu 126 tilaan! ihmo touhua virmalta.,
Täytyy myöntää, että en muista oliko poskilevyjä mun 46:s. Se verkko laatikko mulla ainakin jotenkin venähti historian saatossa, eli kapeni ja samat ongelmat joillain verkoilla kuin sulla. Piti lyhentää sitä pahvitötteröä sahalla tai laittaa laatikon pohjalle "korotus pala". Muutenkin oli kranttu verkolle. Sai kyllä Rondotexit jättää kaupalle :)
-
itelä viime suntaina meinas kärtsätä kun oli pahvit tiukilla laatikossa, joka on ihan tehtaan mitoissa, oli pikkasen kuuma pääty. kuivia ajelin joutessain. piti ettiä vanha jämä rulla loppujen käärimiseks. ja verkkoa ajettu niin tuolle piipon rullalle että ei voi etes lyhentää. hankkijalla sanovat et pari muutakin tuonu piipon takas.. nyt toinen merkki ja hyvin pyörii.. laitasta laitaan.
-
no niin fusion 2 ja kuiva pyörii hyvin mutta kuuron jälkeen märkä ongelma
-
no niin fusion 2 ja kuiva pyörii hyvin mutta kuuron jälkeen märkä ongelma
Sylkeekö se sullojan yli tavaraa takaisin karhon päälle ja sitten vetää jumiin? Onhan sullojan ketju tarpeeksi tiukalla?
-
Ykköses oli kammioon asennettava rauta joka paransi kuivan tavaran paalaus ominaisuuksia. Kolomoses (voi olla kakkoseksi) on yksi tela enemmän enkä oo saanu mitään niin kuivaksi ettei kolmosella paalaisi. Ajan kuivat kyllä ilman silppuria.
-
Jos tiukkuussäätö on vedetty ihan tappiin, niin kuivalla voi tulla pyörimisongelmia.
-
kuivalla heinällä ei ongelmia mutta märällä muutama paali jouduttu levittämään pellolle kun heitti pyörimästä ja jumiin sitten.sullojan ketjuhan kaksi rivinen,ei kai pitäis huomaamatta hyppiä yli
-
Mutta jos on löysällä, niin antaa "perää" sen verran, että saattaa heittää pyörimästä (kun tulee yllättävä kuorma löystymisen jälkeen). Siinä ketjussa ei saisi olla juuri ollenkaan löysää. Noukkimen ketju kannattaa myös tsekata.
Ota myös kammio auki ja puhdista sullojan reunat hyvin, meillä auttoi kostean paalaamista paljon. Kostea tavara tuppaa pakkautumaan reunoille ja aiheuttaa kitkaa.
Missä kunnossa kammion sivulla kulkevat ketjut ja rattaat on? Tai milloin ne on vaihdettu, vai onko vaihdettu ollenkaan.
-
Onpa vaikean tuntuinen kone, ei onnistu kuiva eikä liioin märkä. Taitaa olla sellainen mytyn tekijä. Ostakaa hyvät ihmiset Kuhn niin saatte paaleja joka säällä.
-
Käyttämäni urakoitsija valitti uuden Kuhninsa olevan jotenkin ahdas nielultaan, ja murjovan kuivaa heinää tarpeettoman silpuksi. Tämä siis Lely Tornadoon verrattuna.
Karheet olivat hyvin isoja, 8 m karhottimella vajaalla leveydellä ajettuja ja heinä pitkää ja hyvin kuivaa.
Minen asiaan sen enempää osaa sanoa. Heinät saatiin paaliin kuitenkin.
-
Onpa vaikean tuntuinen kone, ei onnistu kuiva eikä liioin märkä. Taitaa olla sellainen mytyn tekijä. Ostakaa hyvät ihmiset Kuhn niin saatte paaleja joka säällä.
Säätökysymyksiä ja perus puhtaanapitoa. Paalaimen takia ei ole kertaakaan kuuden ja puolen vuoden aikana tarvinnut paalausta keskeyttää. ::) Muista paukkuu telat, laakerit ja saattaa palamaankin syttyä. McHalesta kun kerran päivässä puhdistaa kammion takaosan ja sullojan kerran tai kaksi kaudessa, niin homma toimii. 8)
-
Onpa vaikean tuntuinen kone, ei onnistu kuiva eikä liioin märkä. Taitaa olla sellainen mytyn tekijä. Ostakaa hyvät ihmiset Kuhn niin saatte paaleja joka säällä.
Säätökysymyksiä ja perus puhtaanapitoa. Paalaimen takia ei ole kertaakaan kuuden ja puolen vuoden aikana tarvinnut paalausta keskeyttää. ::) Muista paukkuu telat, laakerit ja saattaa palamaankin syttyä. McHalesta kun kerran päivässä puhdistaa kammion takaosan ja sullojan kerran tai kaksi kaudessa, niin homma toimii. 8)
Minkähän takia noissa mäkkäri-paaleissa hyppii silpunpituus lyhyestä pitkään silppuattomaan?Oman paalaajan jäljiltä on silppu sitä mitä on käshetty tehdäkkin.
-
Onko mennyt tukkoon, terät ja sullojan pohja laskettu ja sitten terät unohtuneet alas? Ei kyllä pitkää ole ollut, jos ei ole vartavasten tehty. Rehunjakovaunulla on täyspitkää niin v*ttumainen jakaa, ettei tule tehtyä kuin kuivaheinä täyspitkänä.
-
sullojan reunat nyt puhistettu ja ketjujen iästä ei varmuutta ,mutta paalattu kumminkin 15000 paalia. tämän kauden jälkeen varmaan vaihtelemaan ketjuja
-
Onko mennyt tukkoon, terät ja sullojan pohja laskettu ja sitten terät unohtuneet alas? Ei kyllä pitkää ole ollut, jos ei ole vartavasten tehty. Rehunjakovaunulla on täyspitkää niin v*ttumainen jakaa, ettei tule tehtyä kuin kuivaheinä täyspitkänä.
Urakoitsijan paaleissa tuota vikaa,on kuulemma muillakin saman paalaajan jäljiltä.Viskelevät aivan v.ipuristi noita täyspitkiä heiniä.
-
sullojan reunat nyt puhistettu ja ketjujen iästä ei varmuutta ,mutta paalattu kumminkin 15000 paalia. tämän kauden jälkeen varmaan vaihtelemaan ketjuja
10000 paalia on ohjevaihtoväli ketjuille ja rattaille.
-
onko kuin kallis urakka? jos sattuu nimittäin käytetty kohalle ja mielis ....
-
onko kuin kallis urakka? jos sattuu nimittäin käytetty kohalle ja mielis ....
Osat on noin 2000€. Hinnoissaan on Fusionit käytettynäkin. Riittääkö veturissa tehot? 135hv on aika minimi kutos koneella, 169hv nelonen vetää aika mallikkaasti. ???
-
ahaa, siis unohtan.. en kehtaa alkaa ruuvaamaan..
-
ahaa, siis unohtan.. en kehtaa alkaa ruuvaamaan..
Jos sulla on pienempi veturi, laita kolaketjukone.