Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puskia pois!  (Luettu 7519 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Puskia pois!
joka kylällä pitäisi olla ainakin yksi tuollainen jotta maisemat saisi pidettyä avoinna...    ainakin täälläpäin tahtoo nuo pellot löytyä vain ilmavalokuvissa...                               

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Puskia pois!
joka kylällä pitäisi olla ainakin yksi tuollainen jotta maisemat saisi pidettyä avoinna...    ainakin täälläpäin tahtoo nuo pellot löytyä vain ilmavalokuvissa...                             

Meillä naapuri on hoitanut ton homman. Soittaa "ajanko", minä sanon että KAASUA!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

aveii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Puskia pois!
Mulle ainakin on opetettu, johonkin lakipykälään vedoten, että 1,5 metriä saa rajalta raivata, mutta naapurille pitää ilmoittaa etukäteen. Varmaan siinä pyritään siihen, ettei naapuri lyö täysmittasia puita nurin rajanaapurin puolelta, ja puut mätänee metsään.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Puskia pois!
Mulle ainakin on opetettu, johonkin lakipykälään vedoten, että 1,5 metriä saa rajalta raivata, mutta naapurille pitää ilmoittaa etukäteen. Varmaan siinä pyritään siihen, ettei naapuri lyö täysmittasia puita nurin rajanaapurin puolelta, ja puut mätänee metsään.
Se on 0,75m puoleensa!

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Puskia pois!
Mulle ainakin on opetettu, johonkin lakipykälään vedoten, että 1,5 metriä saa rajalta raivata, mutta naapurille pitää ilmoittaa etukäteen. Varmaan siinä pyritään siihen, ettei naapuri lyö täysmittasia puita nurin rajanaapurin puolelta, ja puut mätänee metsään.
Se on 0,75m puoleensa!
Kolmimetrinen rajalinja, ois aika loihakka... omalta puolelta sitten se 75 senttiä ja naapurilta ne loput 2,25 metriä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Puskia pois!
SASsin takapiha tarvis raivaussahaa.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

aveii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Puskia pois!
Mulle ainakin on opetettu, johonkin lakipykälään vedoten, että 1,5 metriä saa rajalta raivata, mutta naapurille pitää ilmoittaa etukäteen. Varmaan siinä pyritään siihen, ettei naapuri lyö täysmittasia puita nurin rajanaapurin puolelta, ja puut mätänee metsään.
Se on 0,75m puoleensa!
Kolmimetrinen rajalinja, ois aika loihakka... omalta puolelta sitten se 75 senttiä ja naapurilta ne loput 2,25 metriä.

Hups. :D Joo yhteensä siis 1,5 metriä avonaista linjaa saa raivata. Välillä tosin tulee mieleen ku pusikoituneista metsistä rajoja etsii, että se sais olla vaikka sen kolme metriäkin!

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Puskia pois!
Mulle ainakin on opetettu, johonkin lakipykälään vedoten, että 1,5 metriä saa rajalta raivata, mutta naapurille pitää ilmoittaa etukäteen. Varmaan siinä pyritään siihen, ettei naapuri lyö täysmittasia puita nurin rajanaapurin puolelta, ja puut mätänee metsään.
Se on 0,75m puoleensa!
Kolmimetrinen rajalinja, ois aika loihakka... omalta puolelta sitten se 75 senttiä ja naapurilta ne loput 2,25 metriä.

Hups. :D Joo yhteensä siis 1,5 metriä avonaista linjaa saa raivata. Välillä tosin tulee mieleen ku pusikoituneista metsistä rajoja etsii, että se sais olla vaikka sen kolme metriäkin!
Joo, ajouran levyinen. Tietysti harvemmin tuntemattomammat metsätilanaapurit antavat hakata rajalinjaa molemmilta puolilta kulku-uraksi jos vain toisella on hakkuutyömaa.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Puskia pois!
ite olen alkannu jo vuosia sitten ntehä ajouran rajalle, omalle puolelle ja siten saa rajat pysymään takuulla auki.

SKI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Puskia pois!
Aihetta hiukan sivuten. Olisi itsellä tulossa rajaojan aukaisu piakkoin, ilmoitin naapurille jotta kaivuri on tulossa eikä siinä mitään ongelmaa. Kustannuspuolesta kysyin että olisiko ko naapuri halukas osallistumaan kustannuksiin rajaojan kaivamisesta ja hän totesi ettei tarvitse ko ojaa mihinkään, kaiva omalla kustannuksellas vaan. Mites tälläisessä tapauksessa, summahan ei tule olemaan suurensuuri, mutta itse olen aina konenut asian niin että jos oja on perkaamiskunnossa niin minun tulee omalta osaltani osallistua kustannuksiin. Onko tästä jotain lakia tms? Kauheaa sotaa en kyllä halua aloittaa aiheesta.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2534
  • Etelä-Karjala
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Puskia pois!
Mulle ainakin on opetettu, johonkin lakipykälään vedoten, että 1,5 metriä saa rajalta raivata, mutta naapurille pitää ilmoittaa etukäteen. Varmaan siinä pyritään siihen, ettei naapuri lyö täysmittasia puita nurin rajanaapurin puolelta, ja puut mätänee metsään.
Se on 0,75m puoleensa!

Kun tässä aiheessa ahkerasti lakiin vedotaan, niin etsikääpä tuo 0.75 m kummaltakin puolelta tällä hetkellä voimassa olevista laeista. Sitä ei siellä välttämättä ole. Aikaisemmin vuosia sitten se oli mainittu. Asiansa osaavan MHY:n henkilön mukaan laissa ei tuosta mainita mitään kun asiasta oli puhetta muutama vuosi sitten.

Joka tapauksessa asiasta kuuluu ilmoittaa naapurille ennen kuin töihin ryhtyy ja kummaltakin puolelta on otettava yhtä paljon. Samalla kun käy juttelemassa aikeistaan ja tekemässä tuttavuutta niin voi sopia tuosta etäisyydestä.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4701
  • Savo savolaisille!
Vs: Puskia pois!
Mulle ainakin on opetettu, johonkin lakipykälään vedoten, että 1,5 metriä saa rajalta raivata, mutta naapurille pitää ilmoittaa etukäteen. Varmaan siinä pyritään siihen, ettei naapuri lyö täysmittasia puita nurin rajanaapurin puolelta, ja puut mätänee metsään.
Se on 0,75m puoleensa!

Kun tässä aiheessa ahkerasti lakiin vedotaan, niin etsikääpä tuo 0.75 m kummaltakin puolelta tällä hetkellä voimassa olevista laeista. Sitä ei siellä välttämättä ole. Aikaisemmin vuosia sitten se oli mainittu. Asiansa osaavan MHY:n henkilön mukaan laissa ei tuosta mainita mitään kun asiasta oli puhetta muutama vuosi sitten.

Joka tapauksessa asiasta kuuluu ilmoittaa naapurille ennen kuin töihin ryhtyy ja kummaltakin puolelta on otettava yhtä paljon. Samalla kun käy juttelemassa aikeistaan ja tekemässä tuttavuutta niin voi sopia tuosta etäisyydestä.

Laki eräistä naapuruussuhteista (26/1920) 15§:

Raja on avattava siten, että rajalinja on avatun raja-aukon keskellä ja selvästi havaittavissa. Raja-aukon saa avata enintään puolitoista metriä leveäksi, jolleivät omistajat toisin sovi.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-