lyhyt kolmekaulainen kampi ja luonnostaan tasapainottava käyntijärjestys on etuja joita ei oikein muissa rakenteissa ole.
Ei mulla mitää kutosia vastaan oo, mutta... Kolme kaulaa... Kyllähän veekutoses, mutta suorassa... ja PASKAT.
Muutenhan kutonen on luonnollises tasapainos eikä tarvita mitään tasapainotuskoneistoja kuolettamaan ns. toisen asteen värähtelyjä.
Erikoisuuksista moottorirakentees muistuu mieleen AT-S telavetäjä. Siinä oli kivasti V12 koneen pytyt kohdakkain, ei limittäin. Kuulopuheiden mukaan toinen kiertokanki jotenkin nivelletty toisen kylkeen tjsp.
Sama mylly käytös T-34:s:
http://fi.wikipedia.org/wiki/T-34#RakenneT-34 – Wikipedia
Täs pieni lainaus tuolta kuuklauksen syövereistä:
"Mutta moottorina on tämä 38.8 litranen V12 mitä näissä vaunuissakin,tosin näitä taitaa olla eri "viritys" asteilla kuin joka paikassa ilmoitetaan eri tehoja ja vääntöjä (350-700hp).Nokka-akseleita on 4kpl,kaksi molempien kansien päällä. Mutta mikä on juonena sille ,että toisen sylinteriryhmän isku on n. 60mm pidempi?"
toinen lainaus:
"Se miksi toisen puolen lohko on korkeampi kuin toinen onkin täysin sllavilainen juttu. Nykyään käytetään tasapainoitus akseleita, mutta 20-luvulla kun mylly on kehitetty, niin sillä on tasattu koneen käynti. Yksinkertainen patentti.
Viteopätkä äänen kera:
http://www.youtube.com/watch?v=VF-VnooNaDA&feature=relatedYouTube - ATS-59
Eli vain mielikuvitus tuntuu olevan moottorinvalmistukses rajana?