ei lähde käyntiin kun apuvirralla välillä lähtee, akut on muka kunnossa 2 kertaa testattu 2x 100 ahMassikkaguru Kike, mies jolle jumala antoi lahjan nähdä traktorin viat ominaisuutena, kertoo varmaan klo 20.00 mennessä mitä tehdä.
maadoitukset puhdistettu uusi maakaapeli, päävirta kytkin toimii.
ei lähde käyntiin kun apuvirralla välillä lähtee, akut on muka kunnossa 2 kertaa testattu 2x 100 ahMassikkaguru Kike, mies jolle jumala antoi lahjan nähdä traktorin viat ominaisuutena, kertoo varmaan klo 20.00 mennessä mitä tehdä.
maadoitukset puhdistettu uusi maakaapeli, päävirta kytkin toimii.
Startti??
välillä hehku ei toimi joskus jää päälle
starttia ei ole purettu mutta ei se oikosissa ole. pyörii ihan kunnolla, mut ei käynnisty
http://www.ikh.fi/images/tuotekuvat/kuva100%2FTuotekuvat%2FMF1202_S_1_web.jpg
sammutin solenoidi saattaa risata,ei saa polttoainetta jos tuo on epävireinen,ei kyllä välttämättä
Jos antaa pikkusen pilottia,niin kone pyörähtää hiukan kovempaa.Commonrailiputken paine nousee silloin.Jos kone lähtee noin hyvin käyntiin ja toimii normaalisti.Vika saattaa olla suuttimes ;Dvälillä hehku ei toimi joskus jää päälle
Tuommosilla oireilla cdi oirehti, kun bossin suutin vuoti läpi paluulinjaan, ecu ei anna suuttimelle avutumislupaa ennenkuin raili-putkessa on tarpeeksi painetta. Suuttimien läpivuoto yhteesä on muutamia tippoja minuutissa, silloin kun ne on kunnossa.
vika viittaa vankasti suuttimeen .. paluu putket suuttimista irti ja toinen heepo starttaamaan--> toinen kyttäämään , mistä suuttimesta tulee ohivuotoa, jos ei nämä temput tepsi niin olkoon luoja kanssasi...Jos antaa pikkusen pilottia,niin kone pyörähtää hiukan kovempaa.Commonrailiputken paine nousee silloin.Jos kone lähtee noin hyvin käyntiin ja toimii normaalisti.Vika saattaa olla suuttimes ;Dvälillä hehku ei toimi joskus jää päälle
Tuommosilla oireilla cdi oirehti, kun bossin suutin vuoti läpi paluulinjaan, ecu ei anna suuttimelle avutumislupaa ennenkuin raili-putkessa on tarpeeksi painetta. Suuttimien läpivuoto yhteesä on muutamia tippoja minuutissa, silloin kun ne on kunnossa.
vika viittaa vankasti suuttimeen .. paluu putket suuttimista irti ja toinen heepo starttaamaan--> toinen kyttäämään , mistä suuttimesta tulee ohivuotoa, jos ei nämä temput tepsi niin olkoon luoja kanssasi...Jos antaa pikkusen pilottia,niin kone pyörähtää hiukan kovempaa.Commonrailiputken paine nousee silloin.Jos kone lähtee noin hyvin käyntiin ja toimii normaalisti.Vika saattaa olla suuttimes ;Dvälillä hehku ei toimi joskus jää päälle
Tuommosilla oireilla cdi oirehti, kun bossin suutin vuoti läpi paluulinjaan, ecu ei anna suuttimelle avutumislupaa ennenkuin raili-putkessa on tarpeeksi painetta. Suuttimien läpivuoto yhteesä on muutamia tippoja minuutissa, silloin kun ne on kunnossa.ensi viikolla saataa olla AVK sivuilla myynnissä "vähän" hiiltynny maasika ;D
on common rail
tuli yllättäen joulukuun puoelessa välissä kun alkoi vesisade edellisenä päivänä oli lumutöissä seuraavana aamuna ei lähteny käyntiin muuten kun apu virralla ensiks epäilin polttoaine puolta ei siellä vuotoa ollu.
ulkoa ei saa käyntiin edes +5 asteessa ilman apuvirtaa.
lämpimästä hallista lähtee ilman apuvirtaa välillä ei käynnisty edes moottori lämpimänä
eilen lähti käyntiin illalla oli ollu ajamatta 5 tuntii.
viime viikolla ei lähteny käyntiin niin maadoitus kaapelinpää lämpes startatessa laitoin uuden kaapelin nyt ei lämpee, muuta kun kuskin pää..
uusi laturi on lokakuussa vaihdettu.
kyllä pyörii niin kauan kun virta riittäästarttia ei ole purettu mutta ei se oikosissa ole. pyörii ihan kunnolla, mut ei käynnisty
Öö... Menee ympäri mut ei käynnisty? Eli startti pyörittää aina iloisesti muttei kone käynnisty? Sahaat siis niin kauan et akku tyhjenee?
vika viittaa vankasti suuttimeen .. paluu putket suuttimista irti ja toinen heepo starttaamaan--> toinen kyttäämään , mistä suuttimesta tulee ohivuotoa, jos ei nämä temput tepsi niin olkoon luoja kanssasi...Jos antaa pikkusen pilottia,niin kone pyörähtää hiukan kovempaa.Commonrailiputken paine nousee silloin.Jos kone lähtee noin hyvin käyntiin ja toimii normaalisti.Vika saattaa olla suuttimes ;Dvälillä hehku ei toimi joskus jää päälle
Tuommosilla oireilla cdi oirehti, kun bossin suutin vuoti läpi paluulinjaan, ecu ei anna suuttimelle avutumislupaa ennenkuin raili-putkessa on tarpeeksi painetta. Suuttimien läpivuoto yhteesä on muutamia tippoja minuutissa, silloin kun ne on kunnossa.ensi viikolla saataa olla AVK sivuilla myynnissä "vähän" hiiltynny maasika ;D
Miks massikan kaupantekijäisinä tulee paketti hiillosmakkaraa ja pajukeppi?
Pilotin korvikkeena vois ehkä kokeilla lievää liekitöntä lämmitystä suuttimiin...ennen paluulinjan purkamista...
Ainaki 20 kertaa laitettiin ml400 pilotinkans käyntiin.Siitä oli suutin sökönä.Se on cr kone,eikä siinä mitää ongelmaa ollu 8)vika viittaa vankasti suuttimeen .. paluu putket suuttimista irti ja toinen heepo starttaamaan--> toinen kyttäämään , mistä suuttimesta tulee ohivuotoa, jos ei nämä temput tepsi niin olkoon luoja kanssasi...Jos antaa pikkusen pilottia,niin kone pyörähtää hiukan kovempaa.Commonrailiputken paine nousee silloin.Jos kone lähtee noin hyvin käyntiin ja toimii normaalisti.Vika saattaa olla suuttimes ;Dvälillä hehku ei toimi joskus jää päälle
Tuommosilla oireilla cdi oirehti, kun bossin suutin vuoti läpi paluulinjaan, ecu ei anna suuttimelle avutumislupaa ennenkuin raili-putkessa on tarpeeksi painetta. Suuttimien läpivuoto yhteesä on muutamia tippoja minuutissa, silloin kun ne on kunnossa.ensi viikolla saataa olla AVK sivuilla myynnissä "vähän" hiiltynny maasika ;D
Miks massikan kaupantekijäisinä tulee paketti hiillosmakkaraa ja pajukeppi?
Pilotin korvikkeena vois ehkä kokeilla lievää liekitöntä lämmitystä suuttimiin...ennen paluulinjan purkamista...
ei ainakaan pilottia cr koneisiin
tiivisteet on paikallaan suodattimet vaihdoin ei mitään vaikutusta. en oo pumpun johtoon vielä koskenu.on common rail
tuli yllättäen joulukuun puoelessa välissä kun alkoi vesisade edellisenä päivänä oli lumutöissä seuraavana aamuna ei lähteny käyntiin muuten kun apu virralla ensiks epäilin polttoaine puolta ei siellä vuotoa ollu.
ulkoa ei saa käyntiin edes +5 asteessa ilman apuvirtaa.
lämpimästä hallista lähtee ilman apuvirtaa välillä ei käynnisty edes moottori lämpimänä
eilen lähti käyntiin illalla oli ollu ajamatta 5 tuntii.
viime viikolla ei lähteny käyntiin niin maadoitus kaapelinpää lämpes startatessa laitoin uuden kaapelin nyt ei lämpee, muuta kun kuskin pää..
uusi laturi on lokakuussa vaihdettu.
olikos huollosta pitkäkin aika.. ? eihän esisuodattimen vesikuppi ole ilman tiivistettä tai kuppilöysällä. Jos railin paine ei nouse ei starttaakaan.. ootko kokeillut irroittaa pumpun propon johdon ?
Eihän pilottia suuttimien kautta laiteta :otiivisteet on paikallaan suodattimet vaihdoin ei mitään vaikutusta. en oo pumpun johtoon vielä koskenu.on common rail
tuli yllättäen joulukuun puoelessa välissä kun alkoi vesisade edellisenä päivänä oli lumutöissä seuraavana aamuna ei lähteny käyntiin muuten kun apu virralla ensiks epäilin polttoaine puolta ei siellä vuotoa ollu.
ulkoa ei saa käyntiin edes +5 asteessa ilman apuvirtaa.
lämpimästä hallista lähtee ilman apuvirtaa välillä ei käynnisty edes moottori lämpimänä
eilen lähti käyntiin illalla oli ollu ajamatta 5 tuntii.
viime viikolla ei lähteny käyntiin niin maadoitus kaapelinpää lämpes startatessa laitoin uuden kaapelin nyt ei lämpee, muuta kun kuskin pää..
uusi laturi on lokakuussa vaihdettu.
olikos huollosta pitkäkin aika.. ? eihän esisuodattimen vesikuppi ole ilman tiivistettä tai kuppilöysällä. Jos railin paine ei nouse ei starttaakaan.. ootko kokeillut irroittaa pumpun propon johdon ?
huollossa ei tiedetä mistään mitään...
maajohdot on paikallaan
sanovat vaan että sisun cr koneisiin ei kannata laittaa mitään lisä tököttiä jos ei haluu suuttimia ostaa.. mutta tää onkin perkins.
onneks on yks varma kone joka lähtee aina käyntiin 6600 valmet.
Eihän pilottia suuttimien kautta laiteta :otiivisteet on paikallaan suodattimet vaihdoin ei mitään vaikutusta. en oo pumpun johtoon vielä koskenu.on common rail
tuli yllättäen joulukuun puoelessa välissä kun alkoi vesisade edellisenä päivänä oli lumutöissä seuraavana aamuna ei lähteny käyntiin muuten kun apu virralla ensiks epäilin polttoaine puolta ei siellä vuotoa ollu.
ulkoa ei saa käyntiin edes +5 asteessa ilman apuvirtaa.
lämpimästä hallista lähtee ilman apuvirtaa välillä ei käynnisty edes moottori lämpimänä
eilen lähti käyntiin illalla oli ollu ajamatta 5 tuntii.
viime viikolla ei lähteny käyntiin niin maadoitus kaapelinpää lämpes startatessa laitoin uuden kaapelin nyt ei lämpee, muuta kun kuskin pää..
uusi laturi on lokakuussa vaihdettu.
olikos huollosta pitkäkin aika.. ? eihän esisuodattimen vesikuppi ole ilman tiivistettä tai kuppilöysällä. Jos railin paine ei nouse ei starttaakaan.. ootko kokeillut irroittaa pumpun propon johdon ?
huollossa ei tiedetä mistään mitään...
maajohdot on paikallaan
sanovat vaan että sisun cr koneisiin ei kannata laittaa mitään lisä tököttiä jos ei haluu suuttimia ostaa.. mutta tää onkin perkins.
onneks on yks varma kone joka lähtee aina käyntiin 6600 valmet.
Minusta tuntuu että ei lopu yksin maadotuksiin fergun sähköongelmat, meillä alle 2000h laitettu: ilmastoinnin katkaisin, hyttijousituksen sähkökompura, kytkimen asentotunnistin ja parasta aikaa rikki jarruvalojen kytkin.
Jos antaa pikkusen pilottia,niin kone pyörähtää hiukan kovempaa.Commonrailiputken paine nousee silloin.Jos kone lähtee noin hyvin käyntiin ja toimii normaalisti.Vika saattaa olla suuttimes ;Dvälillä hehku ei toimi joskus jää päälle
Tuommosilla oireilla cdi oirehti, kun bossin suutin vuoti läpi paluulinjaan, ecu ei anna suuttimelle avutumislupaa ennenkuin raili-putkessa on tarpeeksi painetta. Suuttimien läpivuoto yhteesä on muutamia tippoja minuutissa, silloin kun ne on kunnossa.
Minusta tuntuu että ei lopu yksin maadotuksiin fergun sähköongelmat, meillä alle 2000h laitettu: ilmastoinnin katkaisin, hyttijousituksen sähkökompura, kytkimen asentotunnistin ja parasta aikaa rikki jarruvalojen kytkin.
Edit: lisäksi koko kesän on loistanut ilmanpuutteesta ilmoittava valo vaikka suodattimet on vaihdettu ja ilmaröörit tarkistettu.
Olisiko olennainen syy tuossa tehopäivityksessä,elikkä viritys uudelleenMinusta tuntuu että ei lopu yksin maadotuksiin fergun sähköongelmat, meillä alle 2000h laitettu: ilmastoinnin katkaisin, hyttijousituksen sähkökompura, kytkimen asentotunnistin ja parasta aikaa rikki jarruvalojen kytkin.
Edit: lisäksi koko kesän on loistanut ilmanpuutteesta ilmoittava valo vaikka suodattimet on vaihdettu ja ilmaröörit tarkistettu.
teho päivityksen jälkeen on valittanut E100 vika koodia (moottorin öljyn paineesta öljyn paineet mitattu ok) tieajossa kun laskee kierrokset 1600
;DMinusta tuntuu että ei lopu yksin maadotuksiin fergun sähköongelmat, meillä alle 2000h laitettu: ilmastoinnin katkaisin, hyttijousituksen sähkökompura, kytkimen asentotunnistin ja parasta aikaa rikki jarruvalojen kytkin.
Edit: lisäksi koko kesän on loistanut ilmanpuutteesta ilmoittava valo vaikka suodattimet on vaihdettu ja ilmaröörit tarkistettu.
teho päivityksen jälkeen on valittanut E100 vika koodia (moottorin öljyn paineesta öljyn paineet mitattu ok) tieajossa kun laskee kierrokset 1600
Minusta tuntuu että ei lopu yksin maadotuksiin fergun sähköongelmat, meillä alle 2000h laitettu: ilmastoinnin katkaisin, hyttijousituksen sähkökompura, kytkimen asentotunnistin ja parasta aikaa rikki jarruvalojen kytkin.
Edit: lisäksi koko kesän on loistanut ilmanpuutteesta ilmoittava valo vaikka suodattimet on vaihdettu ja ilmaröörit tarkistettu.
teho päivityksen jälkeen on valittanut E100 vika koodia (moottorin öljyn paineesta öljyn paineet mitattu ok) tieajossa kun laskee kierrokset 1600
Minusta tuntuu että ei lopu yksin maadotuksiin fergun sähköongelmat, meillä alle 2000h laitettu: ilmastoinnin katkaisin, hyttijousituksen sähkökompura, kytkimen asentotunnistin ja parasta aikaa rikki jarruvalojen kytkin.
Edit: lisäksi koko kesän on loistanut ilmanpuutteesta ilmoittava valo vaikka suodattimet on vaihdettu ja ilmaröörit tarkistettu.
teho päivityksen jälkeen on valittanut E100 vika koodia (moottorin öljyn paineesta öljyn paineet mitattu ok) tieajossa kun laskee kierrokset 1600
hyvää mainosta tuolle virittäjälle, nimi näkyviin ;D Eiköhän se virissä ole nyt sitten syy koko ongelmiin. Toivottavasti jää ainuiksi :-[
Minusta tuntuu että ei lopu yksin maadotuksiin fergun sähköongelmat, meillä alle 2000h laitettu: ilmastoinnin katkaisin, hyttijousituksen sähkökompura, kytkimen asentotunnistin ja parasta aikaa rikki jarruvalojen kytkin.
Edit: lisäksi koko kesän on loistanut ilmanpuutteesta ilmoittava valo vaikka suodattimet on vaihdettu ja ilmaröörit tarkistettu.
teho päivityksen jälkeen on valittanut E100 vika koodia (moottorin öljyn paineesta öljyn paineet mitattu ok) tieajossa kun laskee kierrokset 1600
hyvää mainosta tuolle virittäjälle, nimi näkyviin ;D Eiköhän se virissä ole nyt sitten syy koko ongelmiin. Toivottavasti jää ainuiksi :-[
Mulle jos tulisi tuollainen vikakoodi 1600 kierroksessa, niin pitäisihän se kokeilla että kilahtaisiko se kun laskee kierrokset vaikka tuhanteen ja oikein vedättää ??? ??? ;D ;D
Oliskos valmistaja mahdollisesti suositellu kakstanelia jos sitä oikeesti kuuluis laittaa?
Taitaa olla urbaani legenda jostain 50-luvun körmyniskaselta osuuskuskilta jääny kiertämään....
toukokuusta asti ollu viritys heti alkoi öljyn paineesta valittaa pienillä kierroksilla, nyt sitten tulee ilman vedätystä puolentunnin ajon jälkeen kun kierrokset laskee.Paljonkos sitä potkua otettiin lisää? Olen aika vainoharhainen mutta niin monta rautaa olen särkenyt ja tulen särkemään. Koska aina viritetyssä vehkeessä rikkoontumisen mahdollisuudet paranee oleelliseti! Varsinkin jos arvon ropaaja on ottanut kaikki irti mitä lähtee. Kun siellä sitten hiukan saattaa kovassa vedossa tulla tiettyjen vakio osien sietokyky vastaan. En nyt tarkoita että olis jostain varsinaisesti levinny, mutta josko jossain olis pientä falskausta sitten kun vedätetään.
Oliskos valmistaja mahdollisesti suositellu kakstanelia jos sitä oikeesti kuuluis laittaa?
Taitaa olla urbaani legenda jostain 50-luvun körmyniskaselta osuuskuskilta jääny kiertämään....
Joo oli ihan valtuutettu huoltopiste körmyniska ja vanha paska perkiiseli ja ikää neljävuotta.
Oliskos valmistaja mahdollisesti suositellu kakstanelia jos sitä oikeesti kuuluis laittaa?jäteöljyhän sinne parasta ois ninku auton pohjaanki...
Taitaa olla urbaani legenda jostain 50-luvun körmyniskaselta osuuskuskilta jääny kiertämään....
mistä se 2-tahtiöljy tietää pietä uudemman koneen ja voidella vanhemman tekniikan koneita?
Ainahan se pitää 2-tahtia lisätä traktoreihin. Miten ne mopon ja moottorisahan öljyt saa muuten verotukseen kannattavuuskerrointa huonontamaan ???Moottorisahaa voi käyttää rakennustöissä ja mopolla etsiä hukkakauraa.
Ainahan se pitää 2-tahtia lisätä traktoreihin. Miten ne mopon ja moottorisahan öljyt saa muuten verotukseen kannattavuuskerrointa huonontamaan ???Moottorisahaa voi käyttää rakennustöissä ja mopolla etsiä hukkakauraa.
mistä se 2-tahtiöljy tietää pietä uudemman koneen ja voidella vanhemman tekniikan koneita?ja mistä ne polttoainevehkeet tietää kaivata kakstahtia, en ikkään oo nähny rekkamiestä 2 tahti pöntön kans tuhertamassa missään huoltoasemalla :o :o :o :o
Mulla ei kone lähteny käymään vaikka se pyöritti, laiskasti tosin, luulin akun olevan heikossa hapessa ja hain toisen koneen viereen, siitä kaapeleilla lisää virtaa eikä vieläkään.
Seuraavaksi kuvittelin kaapeleissa olevan vikaa ja vaihdoin akut keskenään, sekään ei auttanut, pyöritti mutta laiskasti.
Soittelin huoltomiehelle (lauantai) joka ehdotti startin vaihtoa siihen, no kun rehut oli pakko nostaa ja kone oli muuten edessä ettei ohi päässyt niin hain sen startin mikä siellä sattui sillä hetkellä olemaan.
Uusi olikin alennusvaihteella oleva ja kun sen kytkin paikalleen niin hyvä että ehdin avaimeen koskea kun kone jo kävi, kyseessä ei tosin ollut perkinssin kone
Ne on niin laiskoja ettei ne viitti tehdä mitään ylimääräistä,muutakuin tilata käristeen ja kahvin ;Dmistä se 2-tahtiöljy tietää pietä uudemman koneen ja voidella vanhemman tekniikan koneita?ja mistä ne polttoainevehkeet tietää kaivata kakstahtia, en ikkään oo nähny rekkamiestä 2 tahti pöntön kans tuhertamassa missään huoltoasemalla :o :o :o :o
tukkiihan se 2 tahti ainakin suodattimet sitte vielä härmistyy suuttimen kärkeen :o :o :o :oNe on niin laiskoja ettei ne viitti tehdä mitään ylimääräistä,muutakuin tilata käristeen ja kahvin ;Dmistä se 2-tahtiöljy tietää pietä uudemman koneen ja voidella vanhemman tekniikan koneita?ja mistä ne polttoainevehkeet tietää kaivata kakstahtia, en ikkään oo nähny rekkamiestä 2 tahti pöntön kans tuhertamassa missään huoltoasemalla :o :o :o :o
Ja asenne on sellainen ettei penniäkään kiinni näis romuis :o
tukkiihan se 2 tahti ainakin suodattimet sitte vielä härmistyy suuttimen kärkeen :o :o :o :oNe on niin laiskoja ettei ne viitti tehdä mitään ylimääräistä,muutakuin tilata käristeen ja kahvin ;Dmistä se 2-tahtiöljy tietää pietä uudemman koneen ja voidella vanhemman tekniikan koneita?ja mistä ne polttoainevehkeet tietää kaivata kakstahtia, en ikkään oo nähny rekkamiestä 2 tahti pöntön kans tuhertamassa missään huoltoasemalla :o :o :o :o
Ja asenne on sellainen ettei penniäkään kiinni näis romuis :o
peuran kuva pullon kylkeen niin hintaakin kärsii ottaa ;) ;D 8) ::)tukkiihan se 2 tahti ainakin suodattimet sitte vielä härmistyy suuttimen kärkeen :o :o :o :oNe on niin laiskoja ettei ne viitti tehdä mitään ylimääräistä,muutakuin tilata käristeen ja kahvin ;Dmistä se 2-tahtiöljy tietää pietä uudemman koneen ja voidella vanhemman tekniikan koneita?ja mistä ne polttoainevehkeet tietää kaivata kakstahtia, en ikkään oo nähny rekkamiestä 2 tahti pöntön kans tuhertamassa missään huoltoasemalla :o :o :o :o
Ja asenne on sellainen ettei penniäkään kiinni näis romuis :o
Se on muinaisjäänne koko kakkostanelin käyttö löpön joukossa. Vanhat parrat sitä kaatelee varmaan vieläkin riisseliautoihinsa.
01 mallin valtraan vielä ohjekirjan mukaan käsketään lisään. Olikohan 1L joka toinen tankillinen. Luojan onneks ei ole talossa pahemmin vielä noita sähköisiä polttoaine laitteita 8) Mutta tuo kone onkin sellainen muinaisjäänne ;Dtukkiihan se 2 tahti ainakin suodattimet sitte vielä härmistyy suuttimen kärkeen :o :o :o :oNe on niin laiskoja ettei ne viitti tehdä mitään ylimääräistä,muutakuin tilata käristeen ja kahvin ;Dmistä se 2-tahtiöljy tietää pietä uudemman koneen ja voidella vanhemman tekniikan koneita?ja mistä ne polttoainevehkeet tietää kaivata kakstahtia, en ikkään oo nähny rekkamiestä 2 tahti pöntön kans tuhertamassa missään huoltoasemalla :o :o :o :o
Ja asenne on sellainen ettei penniäkään kiinni näis romuis :o
Se on muinaisjäänne koko kakkostanelin käyttö löpön joukossa. Vanhat parrat sitä kaatelee varmaan vieläkin riisseliautoihinsa.
tehoa pitäis olla 35-40 hp lisää eli 185 ei ole vielä penkitetty mut jos ens kesänä mitataan jos on koko konetta enää silloin. akun ostoo vieläkin suosittelevat huollossa.toukokuusta asti ollu viritys heti alkoi öljyn paineesta valittaa pienillä kierroksilla, nyt sitten tulee ilman vedätystä puolentunnin ajon jälkeen kun kierrokset laskee.Paljonkos sitä potkua otettiin lisää? Olen aika vainoharhainen mutta niin monta rautaa olen särkenyt ja tulen särkemään. Koska aina viritetyssä vehkeessä rikkoontumisen mahdollisuudet paranee oleelliseti! Varsinkin jos arvon ropaaja on ottanut kaikki irti mitä lähtee. Kun siellä sitten hiukan saattaa kovassa vedossa tulla tiettyjen vakio osien sietokyky vastaan. En nyt tarkoita että olis jostain varsinaisesti levinny, mutta josko jossain olis pientä falskausta sitten kun vedätetään.
tehoa pitäis olla 35-40 hp lisää eli 185 ei ole vielä penkitetty mut jos ens kesänä mitataan jos on koko konetta enää silloin. akun ostoo vieläkin suosittelevat huollossa.toukokuusta asti ollu viritys heti alkoi öljyn paineesta valittaa pienillä kierroksilla, nyt sitten tulee ilman vedätystä puolentunnin ajon jälkeen kun kierrokset laskee.Paljonkos sitä potkua otettiin lisää? Olen aika vainoharhainen mutta niin monta rautaa olen särkenyt ja tulen särkemään. Koska aina viritetyssä vehkeessä rikkoontumisen mahdollisuudet paranee oleelliseti! Varsinkin jos arvon ropaaja on ottanut kaikki irti mitä lähtee. Kun siellä sitten hiukan saattaa kovassa vedossa tulla tiettyjen vakio osien sietokyky vastaan. En nyt tarkoita että olis jostain varsinaisesti levinny, mutta josko jossain olis pientä falskausta sitten kun vedätetään.
kyllä se lämpimästä hallista lähtee kun palmun alta käyntiin. viikko pitää ootella että pääsisi ohjelmoinnin uusimaan.
Pitäkäähän kypärä päässä kun noilla 2-t koneilla ajelette. :)Pakkohan se ;D On tommonen lyhyt akselivälinen muinaisjäänne senverran pomppiva vehjes ::)
Ainahan se pitää 2-tahtia lisätä traktoreihin. Miten ne mopon ja moottorisahan öljyt saa muuten verotukseen kannattavuuskerrointa huonontamaan ???Moottorisahaa voi käyttää rakennustöissä ja mopolla etsiä hukkakauraa.
Mä en rakenna mitään eikä pelloilla ole hukkakauraa 8)
tehoa pitäis olla 35-40 hp lisää eli 185 ei ole vielä penkitetty mut jos ens kesänä mitataan jos on koko konetta enää silloin. akun ostoo vieläkin suosittelevat huollossa.toukokuusta asti ollu viritys heti alkoi öljyn paineesta valittaa pienillä kierroksilla, nyt sitten tulee ilman vedätystä puolentunnin ajon jälkeen kun kierrokset laskee.Paljonkos sitä potkua otettiin lisää? Olen aika vainoharhainen mutta niin monta rautaa olen särkenyt ja tulen särkemään. Koska aina viritetyssä vehkeessä rikkoontumisen mahdollisuudet paranee oleelliseti! Varsinkin jos arvon ropaaja on ottanut kaikki irti mitä lähtee. Kun siellä sitten hiukan saattaa kovassa vedossa tulla tiettyjen vakio osien sietokyky vastaan. En nyt tarkoita että olis jostain varsinaisesti levinny, mutta josko jossain olis pientä falskausta sitten kun vedätetään.
kyllä se lämpimästä hallista lähtee kun palmun alta käyntiin. viikko pitää ootella että pääsisi ohjelmoinnin uusimaan.
Yks oire lisää suutinvuoto epäilyn vahvistukseksi. Nuita huoltoja monenlaisia, paineanturin juuressa vuoto, eka sano, että on kuminen o-rengas, toinen, että kuparitiiviste siinä ja kolmas, että ei siellä mitään tiivistettä oo, kierrelukitteella korjaantu.
Olet pilannut konees noilla ropaamisilla,mikä helvetin into on niitä virityksiä tehdä.Ostaa tarpeeksi ison koneen normiversiona.Virittämiset ovat mopopoikien hommia 2T koneille.Työkonekset on erikseen.Onko se joku kyrvän mitta jos jossin testipenkissä näyttää tehot sitä tai tätä,Päähän ottaa kun maasikas ei sitten enää suostu palvelemaan.Mee nyt taputteleen ja hyvitteleen hiukan ehkä se keväämmällä saattaa alkaa ottaan hiukan savuja.Sinä sen sanoit, just tuota olen itsekin ihmetellyt että miksi ei osteta heti niitä tehoja. Nämä nykyhetken viimeisimmät koneet tulee vanhetessaan olemaan varsinaisia pommeja. Eivät toimi uutenakaan. Nuo kaikki päästömääräykset on niin per...stä kuin olla saattaa. Mutta minkäs teet. Näistä ei tuu "masinistikoneita" 30 v:n jälkeen, on sulatettu kaikki, vain kuvat jäljellä.
tehoa pitäis olla 35-40 hp lisää eli 185 ei ole vielä penkitetty mut jos ens kesänä mitataan jos on koko konetta enää silloin. akun ostoo vieläkin suosittelevat huollossa.toukokuusta asti ollu viritys heti alkoi öljyn paineesta valittaa pienillä kierroksilla, nyt sitten tulee ilman vedätystä puolentunnin ajon jälkeen kun kierrokset laskee.Paljonkos sitä potkua otettiin lisää? Olen aika vainoharhainen mutta niin monta rautaa olen särkenyt ja tulen särkemään. Koska aina viritetyssä vehkeessä rikkoontumisen mahdollisuudet paranee oleelliseti! Varsinkin jos arvon ropaaja on ottanut kaikki irti mitä lähtee. Kun siellä sitten hiukan saattaa kovassa vedossa tulla tiettyjen vakio osien sietokyky vastaan. En nyt tarkoita että olis jostain varsinaisesti levinny, mutta josko jossain olis pientä falskausta sitten kun vedätetään.
kyllä se lämpimästä hallista lähtee kun palmun alta käyntiin. viikko pitää ootella että pääsisi ohjelmoinnin uusimaan.
Yks oire lisää suutinvuoto epäilyn vahvistukseksi. Nuita huoltoja monenlaisia, paineanturin juuressa vuoto, eka sano, että on kuminen o-rengas, toinen, että kuparitiiviste siinä ja kolmas, että ei siellä mitään tiivistettä oo, kierrelukitteella korjaantu.
se on ihan normi ohjelma mitä noihin perkiisseleihin voi laittaa ettei kulutus nouse. kaverilla samanlainen kone samanlainen ohjelma eikä mitään vikaa.
mitä paineanturia epäilet .
onko noissa muuten kahta moottrin öljynpaineanturaa? huollossa taas sanovat että olis, eivät tiedä sielläkään.
testerissä kun oli kiinni ja startattiin jännite putos 9v eikä lahteny käyntiin..
;D ;D ;DJoistakin ei vaan koskaan tule AIKAMIEHIÄ ja virittely jatkuu ja jatkuu .............................................................se mopovirittely jatkuu jatkuu jatkuu kunnes tulee se rollaattori karvanoppineen
Onko net akut sekä akun johdot nyt varmasti kunnossa? Mietin vaan jos lisävirralla herää jä lämpimästä.tehoa pitäis olla 35-40 hp lisää eli 185 ei ole vielä penkitetty mut jos ens kesänä mitataan jos on koko konetta enää silloin. akun ostoo vieläkin suosittelevat huollossa.toukokuusta asti ollu viritys heti alkoi öljyn paineesta valittaa pienillä kierroksilla, nyt sitten tulee ilman vedätystä puolentunnin ajon jälkeen kun kierrokset laskee.Paljonkos sitä potkua otettiin lisää? Olen aika vainoharhainen mutta niin monta rautaa olen särkenyt ja tulen särkemään. Koska aina viritetyssä vehkeessä rikkoontumisen mahdollisuudet paranee oleelliseti! Varsinkin jos arvon ropaaja on ottanut kaikki irti mitä lähtee. Kun siellä sitten hiukan saattaa kovassa vedossa tulla tiettyjen vakio osien sietokyky vastaan. En nyt tarkoita että olis jostain varsinaisesti levinny, mutta josko jossain olis pientä falskausta sitten kun vedätetään.
kyllä se lämpimästä hallista lähtee kun palmun alta käyntiin. viikko pitää ootella että pääsisi ohjelmoinnin uusimaan.
Yks oire lisää suutinvuoto epäilyn vahvistukseksi. Nuita huoltoja monenlaisia, paineanturin juuressa vuoto, eka sano, että on kuminen o-rengas, toinen, että kuparitiiviste siinä ja kolmas, että ei siellä mitään tiivistettä oo, kierrelukitteella korjaantu.
se on ihan normi ohjelma mitä noihin perkiisseleihin voi laittaa ettei kulutus nouse. kaverilla samanlainen kone samanlainen ohjelma eikä mitään vikaa.
mitä paineanturia epäilet .
onko noissa muuten kahta moottrin öljynpaineanturaa? huollossa taas sanovat että olis, eivät tiedä sielläkään.
testerissä kun oli kiinni ja startattiin jännite putos 9v eikä lahteny käyntiin..
se on ihan normi ohjelma mitä noihin perkiisseleihin voi laittaa ettei kulutus nouse. kaverilla samanlainen kone samanlainen ohjelma eikä mitään vikaa.
Tosi asia on että ilman kunnon mittaustuloksia ei päästä kunnollisiin säätöihin! Nyky koneet on ikäväkyllä suurimmaksi osaksi niin laiskanoloisia että melkein jotain roplausta vaativat. Ainakin ne päästön pienentimet yleensä ohitellaan. Siis hyvää bisnestä ropaajille! Mites onko urea koneet virkumman oloisia? Meinaan jos 100000e laitan uuteen rakvaattoriin niin ei heti viittis ruveta viritteleen. No taas mennään ohi aihheen.
se on ihan normi ohjelma mitä noihin perkiisseleihin voi laittaa ettei kulutus nouse. kaverilla samanlainen kone samanlainen ohjelma eikä mitään vikaa.
Tuohan ei kerro yhtään mitään mitä sun koneessa on ollut ja on nyt, kun ohjelmaa muutettu. Voi olla tehdasvikaa ohjelmassa ja ohjelmoinnilla se saatu triplattua...
Deutseissa oli tehohaarukka palttiarallaa 120-170hv, samoilla koneilla eli mallinumero sama. Ei ihme että toisen mielestä pirteä ja toisen mielestä patalaiska ;D
Noita kun ilman penkkiä ropaa, tiedä mitä tulee.
Onko net akut sekä akun johdot nyt varmasti kunnossa? Mietin vaan jos lisävirralla herää jä lämpimästä.tehoa pitäis olla 35-40 hp lisää eli 185 ei ole vielä penkitetty mut jos ens kesänä mitataan jos on koko konetta enää silloin. akun ostoo vieläkin suosittelevat huollossa.toukokuusta asti ollu viritys heti alkoi öljyn paineesta valittaa pienillä kierroksilla, nyt sitten tulee ilman vedätystä puolentunnin ajon jälkeen kun kierrokset laskee.Paljonkos sitä potkua otettiin lisää? Olen aika vainoharhainen mutta niin monta rautaa olen särkenyt ja tulen särkemään. Koska aina viritetyssä vehkeessä rikkoontumisen mahdollisuudet paranee oleelliseti! Varsinkin jos arvon ropaaja on ottanut kaikki irti mitä lähtee. Kun siellä sitten hiukan saattaa kovassa vedossa tulla tiettyjen vakio osien sietokyky vastaan. En nyt tarkoita että olis jostain varsinaisesti levinny, mutta josko jossain olis pientä falskausta sitten kun vedätetään.
kyllä se lämpimästä hallista lähtee kun palmun alta käyntiin. viikko pitää ootella että pääsisi ohjelmoinnin uusimaan.
Yks oire lisää suutinvuoto epäilyn vahvistukseksi. Nuita huoltoja monenlaisia, paineanturin juuressa vuoto, eka sano, että on kuminen o-rengas, toinen, että kuparitiiviste siinä ja kolmas, että ei siellä mitään tiivistettä oo, kierrelukitteella korjaantu.
se on ihan normi ohjelma mitä noihin perkiisseleihin voi laittaa ettei kulutus nouse. kaverilla samanlainen kone samanlainen ohjelma eikä mitään vikaa.
mitä paineanturia epäilet .
onko noissa muuten kahta moottrin öljynpaineanturaa? huollossa taas sanovat että olis, eivät tiedä sielläkään.
testerissä kun oli kiinni ja startattiin jännite putos 9v eikä lahteny käyntiin..
Mie nyt kyl epäilen niitä akkuja..yleismittarilla mitattiin startatessa akusta jännite tipahti 11v
Ex 5455 verkussa oli joskus samankaltaisia oireita, pyöritti kyllä mutta ei vaan lähde käyntiin ja sitä tuli sitten huoltomieskin lopulta ihmettelemään. No aikamme tutkittiin ja selvisi että akuissahan se vika oli, nimittäin jännite oli liian alhainen siihen että sähköinen sammutinsolenoidi olisi toiminut oikein, sammutin siis ei lähtenyt päältä pois. Kone kyllä starttasi mutta matalalla jännitteellä ei vain se sammutinsolenoidi toiminut :o
Juu laita ny eka se akku. Sitten siihen öljy valo hommaan, niin kattokaa nyt oikein mittarilla että mitä näyttää sillon kun se valokin pallaa. Jos paineet on ok valosta huolimatta niin sitten sähköjen kimppuun. Tai sitte vaan uusi öljyvalo omilla johdoilla.
Lyökö startti maihin?
Kaikki boxit irti sivuleikkureilla ja virrat suoraan akulta.Ja Timppaa kannattaa uskoo 8) Sillä on vuosien kokemus mansikin ongelmista 8) ;D
Sit vaikka isolla pyöräkuormaajalla hinaamaan käyntiin. Ja tarttipilottia tietysti perkeleesti :-)
Onneks tina ja Tummeli auttaa lähes joka asiassa. :-D
viälälök kiiaua kiusuutatkja
Jokos tähän on tullu selvyyttä että mikä kiusas?
Hianoo että on tehoa. Siis silloin kun käy :DJokos tähän on tullu selvyyttä että mikä kiusas?
Öljyn paineen ongelma on ohjelma vika.
Käynnistyminen
Uusi akku eikä lähekäyntiin virrat katoaa johonkin, jos painaa jarru poljinta ei lähde käyntiin tai jos parkit on päällä ei käynnisty virrat tippuu testerin mukaan 9,5v.
Tehot mitattiin 226hv löyty
ilmeisesti on lähtenny käytiin.. joku perkele veivaa viikonloppuisin samanlaisella sonnilla edes takaisin kylällä >:(missä päin suomee
ilmeisesti on lähtenny käytiin.. joku perkele veivaa viikonloppuisin samanlaisella sonnilla edes takaisin kylällä >:(missä päin suomee
Jokos tähän on tullu selvyyttä että mikä kiusas?
Öljyn paineen ongelma on ohjelma vika.
Käynnistyminen
Uusi akku eikä lähekäyntiin virrat katoaa johonkin, jos painaa jarru poljinta ei lähde käyntiin tai jos parkit on päällä ei käynnisty virrat tippuu testerin mukaan 9,5v.
Tehot mitattiin 226hv löyty