Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sisu - 27.02.08 - klo:22:21

Otsikko: Valtran vaihto
Kirjoitti: sisu - 27.02.08 - klo:22:21
Meillä käytös 8400 ja t 170.uurempi aateltu vaihtaa pois vanhempaan oltu tyytyväisiä uurempaan ei.Kaiken laista lasten tautia ollut,vaihteeston laakeroinnista lähtien takuut ei toimi loota ollu auki usiamman kerran.Valuviasta tehtaalla puhuvat takuu on ummes jo.Sähköösten vehkeitten kans ollu kaikenmoista ja kannen kans halki kaks kertaa,hakkurin pyöritykses ei kestä kiehunu ei oo.Alkanu kovaa kiinnostaan nämä uuret vergussonit taikka ventit mutta liian hintava.onko niitä lavetivetohommis kun on 165 hitassi jota paljo siirretää tien päällä.kuinka hakkurin eteen sopiiko? koittamas käytiin vt verggua hianosti meni pysty ajaa ilman korvaläppiäki.kommonrail moottoria tämä uureet perkinssi kovasti kehu myyjä sisuriisseli vois meirän mäeltä olla pois vähä aikaa.no onko kokemuksia? niin nämä rattahat pyörii täälä vaasan nurkis.tätä sivua seuraillu jo monta vuatta aika pöljää touhuu mitäköhä miehiä tämmöset agrobaatokset timpat miket on?
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: Jurttijussi - 27.02.08 - klo:22:29
Ei se tehtaan vastuu siihen takuun loppumiseen lopu jos kone ei kerran kunnossa ole. Jos ei pikkuherra saa asioita kuntoon niin sitten yhteys isompaan...
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: renki68 - 27.02.08 - klo:23:31
Noinko huonosti on asiat Valtralla takuun suhteen? Ei mee hyvin.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: mike - 27.02.08 - klo:23:50
Saisivat keskon takuusta ottaa mallia,kaikki takuu aikana tulleet viat korjataan takuun loputtuakin oli mitä oli ja meni kuinka kauan tahansa.Minkä moisia miehiä,baatoksesta ja timpasta tiedä mutta itse olen miesten mies. 8)
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: Jurttijussi - 28.02.08 - klo:00:05
Saisivat keskon takuusta ottaa mallia,kaikki takuu aikana tulleet viat korjataan takuun loputtuakin oli mitä oli ja meni kuinka kauan tahansa.Minkä moisia miehiä,baatoksesta ja timpasta tiedä mutta itse olen miesten mies. 8)
Siis ??? http://www.youtube.com/watch?v=2fL03-94LIA
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: huhu - 28.02.08 - klo:10:13
Meni tällä kylällä kahdesta 170 öljyt metalligeeliksi takuuajan ulkopuolella.Korjattiin takuuseen,molemmilla kylläkin 4 uudehkoa
Valtraa,eli hyvä asiakassuhde.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: ENTER - 28.02.08 - klo:10:49
Ota tehtaale yhteyttä tai myyntimieheen ja sano että takuuaikana ilmenneet ongelmat on korjattava.Voi myös antaa ymmärtää että merkki vaihtuu jos se on nii vaekijjaa saaha konetta kuntoon :P
Huoltomiehet voi joskus olla nihkijöetä viemään asijoeta ettenpäin.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: renki68 - 28.02.08 - klo:11:21
Meillä käytös 8400 ja t 170.uurempi aateltu vaihtaa pois vanhempaan oltu tyytyväisiä uurempaan ei.Kaiken laista lasten tautia ollut,vaihteeston laakeroinnista lähtien takuut ei toimi loota ollu auki usiamman kerran.Valuviasta tehtaalla puhuvat takuu on ummes jo.Sähköösten vehkeitten kans ollu kaikenmoista ja kannen kans halki kaks kertaa,hakkurin pyöritykses ei kestä kiehunu ei oo.Alkanu kovaa kiinnostaan nämä uuret vergussonit taikka ventit mutta liian hintava.onko niitä lavetivetohommis kun on 165 hitassi jota paljo siirretää tien päällä.kuinka hakkurin eteen sopiiko? koittamas käytiin vt verggua hianosti meni pysty ajaa ilman korvaläppiäki.kommonrail moottoria tämä uureet perkinssi kovasti kehu myyjä sisuriisseli vois meirän mäeltä olla pois vähä aikaa.no onko kokemuksia? niin nämä rattahat pyörii täälä vaasan nurkis.tätä sivua seuraillu jo monta vuatta aika pöljää touhuu mitäköhä miehiä tämmöset agrobaatokset timpat miket on?

Lavettia en ole vetänyt 7480:lla kuin muutaman kymmenen kilometriä mutta 3 akselista kärryä senkin edestä, vähintään 4 pv viikossa olen tien päällä.
Vajaa pari vuotta on vt ollut ja hyvin on kestänyt, en voi moittia.
 
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: retku - 28.02.08 - klo:15:27
Meillä käytös 8400 ja t 170.uurempi aateltu vaihtaa pois vanhempaan oltu tyytyväisiä uurempaan ei.Kaiken laista lasten tautia ollut,vaihteeston laakeroinnista lähtien takuut ei toimi loota ollu auki usiamman kerran.Valuviasta tehtaalla puhuvat takuu on ummes jo.Sähköösten vehkeitten kans ollu kaikenmoista ja kannen kans halki kaks kertaa,hakkurin pyöritykses ei kestä kiehunu ei oo.Alkanu kovaa kiinnostaan nämä uuret vergussonit taikka ventit mutta liian hintava.onko niitä lavetivetohommis kun on 165 hitassi jota paljo siirretää tien päällä.kuinka hakkurin eteen sopiiko? koittamas käytiin vt verggua hianosti meni pysty ajaa ilman korvaläppiäki.kommonrail moottoria tämä uureet perkinssi kovasti kehu myyjä sisuriisseli vois meirän mäeltä olla pois vähä aikaa.no onko kokemuksia? niin nämä rattahat pyörii täälä vaasan nurkis.tätä sivua seuraillu jo monta vuatta aika pöljää touhuu mitäköhä miehiä tämmöset agrobaatokset timpat miket on?

Lavettia en ole vetänyt 7480:lla kuin muutaman kymmenen kilometriä mutta 3 akselista kärryä senkin edestä, vähintään 4 pv viikossa olen tien päällä.
Vajaa pari vuotta on vt ollut ja hyvin on kestänyt, en voi moittia.
 

kerro tarkemmin. millanen kärry millaset maastot ja millaset painot. niin ja onko viritetty?

tuollasella ajelin 150h pari vuotta sitte. oli kyllä tosi tahmea tiellä, kulkee kovaa kunhan ei oo mitään painavaa perässä. mites se vinkuna? lakkaako vanhemmiten?
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: renki68 - 28.02.08 - klo:19:05

Lavettia en ole vetänyt 7480:lla kuin muutaman kymmenen kilometriä mutta 3 akselista kärryä senkin edestä, vähintään 4 pv viikossa olen tien päällä.
Vajaa pari vuotta on vt ollut ja hyvin on kestänyt, en voi moittia.
 

kerro tarkemmin. millanen kärry millaset maastot ja millaset painot. niin ja onko viritetty?

tuollasella ajelin 150h pari vuotta sitte. oli kyllä tosi tahmea tiellä, kulkee kovaa kunhan ei oo mitään painavaa perässä. mites se vinkuna? lakkaako vanhemmiten?

No ei pohjois-pohjanmaalla mitään älyttömiä mäkiä ole mutta jotain kummiski löytyy.
Konees on kierroksia 1700-1800 kun kärryä vedän ja kyllä verku hyytyy ylämäessä mutta vaikea sanoa kuinka laiska tuo loppujen lopuksi on kun muista merkeistä ei ole kokemusta näillä ajoilla ja kuormilla. Eikä moottoria ole viritetty, ainakaan vielä.

Kärry on metsjö koukkulava jossa on 35m3 kontti. Viime viikolla kävin puntarilla, kärry painoi täydellä rehukuormalla 29t. Pitää vielä punnita paskakuormalla tuon paino niin tietää ettei riko lakia. ;)


Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: SAS - 28.02.08 - klo:22:12
"sisu" on kova provo,sen juttuja voi joku kokematon vaikka uskoa
tai toiset provot saa siitä intoa.
Hyvä ohje : Osta aina ulkolaisia koneita ja vaadi suureen ääneen
kuluttajia ostamaan kotimaisia elintarvikkeita.Näin kun toimit niin pian
pääset eroon koko maan rääpimisestä kunniallisesti.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: JaskaR - 28.02.08 - klo:22:22

Lavettia en ole vetänyt 7480:lla kuin muutaman kymmenen kilometriä mutta 3 akselista kärryä senkin edestä, vähintään 4 pv viikossa olen tien päällä.
Vajaa pari vuotta on vt ollut ja hyvin on kestänyt, en voi moittia.
 

kerro tarkemmin. millanen kärry millaset maastot ja millaset painot. niin ja onko viritetty?

tuollasella ajelin 150h pari vuotta sitte. oli kyllä tosi tahmea tiellä, kulkee kovaa kunhan ei oo mitään painavaa perässä. mites se vinkuna? lakkaako vanhemmiten?

No ei pohjois-pohjanmaalla mitään älyttömiä mäkiä ole mutta jotain kummiski löytyy.
Konees on kierroksia 1700-1800 kun kärryä vedän ja kyllä verku hyytyy ylämäessä mutta vaikea sanoa kuinka laiska tuo loppujen lopuksi on kun muista merkeistä ei ole kokemusta näillä ajoilla ja kuormilla. Eikä moottoria ole viritetty, ainakaan vielä.

Kärry on metsjö koukkulava jossa on 35m3 kontti. Viime viikolla kävin puntarilla, kärry painoi täydellä rehukuormalla 29t. Pitää vielä punnita paskakuormalla tuon paino niin tietää ettei riko lakia. ;)



Taidat vaikuttaa oulujokivarressa?
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: renki68 - 28.02.08 - klo:22:27

Taidat vaikuttaa oulujokivarressa?

No läheltä liippaa...
Ootkohan samalta kylältä?

Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: mike - 28.02.08 - klo:22:30
Sitähän me emme tuomitse onko hän todellinen vai ei mutta jos provo niin näytti onnistuvan.Meikäläisen mieltä ainakin lämmittää kun suolahden navetastakin tulee välillä sekundaa katsos kaikki loppuu aikanaan. ;D
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: JaskaR - 28.02.08 - klo:22:31

Taidat vaikuttaa oulujokivarressa?

No läheltä liippaa...
Ootkohan samalta kylältä?


Naapurikunnasta todennäköisesti.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: mike - 28.02.08 - klo:22:31

Taidat vaikuttaa oulujokivarressa?

No läheltä liippaa...
Ootkohan samalta kylältä?



Paljoko oot saanu tunteja siihen vt:seen?
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: renki68 - 28.02.08 - klo:22:38

Paljoko oot saanu tunteja siihen vt:seen?

Jotain 3300-3400 välille.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: Sammy - 28.02.08 - klo:22:47
Saisivat keskon takuusta ottaa mallia,kaikki takuu aikana tulleet viat korjataan takuun loputtuakin oli mitä oli ja meni kuinka kauan tahansa.

Olihan tuo vitsi?

Lähiseudulla nimenomaan Keskon takuuhuoltokohtelu on monille syynä ettei MF mahdu edes listalle traktorikauppoja hierottaessa:

Tuttavan -03 mallinen 4370 vaihdatti hydrauliikan suodattimia summerin huutamisen takia n. 200 tunnin välein. Koska summeri huuti vasta n. parin tunnin ajamisen jälkeen -ei siis kylmillä öljyillä -oli huoltomiehen arvio anturivika, ei aiheuta välittömiä toimenpiteitä.

Kunnes sitten viime kesänä, n. 800 tuntia mittarissa, alkoi tapahtumaan muutakin: nostolaite ei toiminut, öljy pahan hajuista ja perä ...run kuuma. Tulos: ajopuolen hydraulipakka ...kana, oli kiertynyt auki ja hajoittanut jo toistakin pakkaa.

Summa summarum: vika nähtävästi jo uudesta asti, huolto ei nähnyt tarkempaa tutkimista tarpeelliseksi, seurauksena sitten 4000 egen remontti 800 tunnin ajon jälkeen. Keskon kommentti? "Takuu on loppu, ei korvata senttiäkään." Ilman muuta tuossa asiassa on kyllä ainakin sen verran omaakin vikaa, että viimeistään siinä vaiheessa kun toinenkin suodatin piti vaihtaa noinkin äkkiä, olisi pitänyt käydä vaatimaan asian tarkempaa tutkimista. Vähintään nyt ainakin avata se suodatin ja katsoa, mitä se on syönyt...

Tuon jälkeen samassa tuttavapiirissä on aiheen ansiosta ainakin yksi Ferkkukauppa peruuntunut, ja omien puheiden mukaan kyseisen isännänkin pitkään jatkunut merkkiuskollisuus kyllä tähän koneeseen katkeaa, ainakin mikäli Kesko on vielä myyjä seuraavan traktorikaupan ollessa ajankohtainen.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: Hervast - 28.02.08 - klo:23:03
Toki huoltoyrittäjien suhtautumisissa tehtaan takuujuttuihinkin voi olla suuria eroja. Joku laatikkoremppa ei ymmärrettävästi aina ole ensimmäisenä intressilistalla koska siitä saatava taloudellinen tulos huoltofirmalle voi mennä loppujen lopuksi pakkasen puolelle tehtaan määrittelemien ohjetuntimäärien takia. Ja tämä ymmärtääkseni pätee melko pitkälti merkistä riippumatta olipa sitten koti- tai ulkomainen.

Tästähän tais olla jossain koneviestissä ihan juttua taannoin.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: Wesku - 29.02.08 - klo:08:09
Toki huoltoyrittäjien suhtautumisissa tehtaan takuujuttuihinkin voi olla suuria eroja. Joku laatikkoremppa ei ymmärrettävästi aina ole ensimmäisenä intressilistalla koska siitä saatava taloudellinen tulos huoltofirmalle voi mennä loppujen lopuksi pakkasen puolelle tehtaan määrittelemien ohjetuntimäärien takia. Ja tämä ymmärtääkseni pätee melko pitkälti merkistä riippumatta olipa sitten koti- tai ulkomainen.

Tästähän tais olla jossain koneviestissä ihan juttua taannoin.

Holmahan siitä kirjoitteli tässä ihan hiljakkoin.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: mike - 29.02.08 - klo:10:23
Saisivat keskon takuusta ottaa mallia,kaikki takuu aikana tulleet viat korjataan takuun loputtuakin oli mitä oli ja meni kuinka kauan tahansa.

Olihan tuo vitsi?

Lähiseudulla nimenomaan Keskon takuuhuoltokohtelu on monille syynä ettei MF mahdu edes listalle traktorikauppoja hierottaessa:

Tuttavan -03 mallinen 4370 vaihdatti hydrauliikan suodattimia summerin huutamisen takia n. 200 tunnin välein. Koska summeri huuti vasta n. parin tunnin ajamisen jälkeen -ei siis kylmillä öljyillä -oli huoltomiehen arvio anturivika, ei aiheuta välittömiä toimenpiteitä.

Kunnes sitten viime kesänä, n. 800 tuntia mittarissa, alkoi tapahtumaan muutakin: nostolaite ei toiminut, öljy pahan hajuista ja perä ...run kuuma. Tulos: ajopuolen hydraulipakka ...kana, oli kiertynyt auki ja hajoittanut jo toistakin pakkaa.

Summa summarum: vika nähtävästi jo uudesta asti, huolto ei nähnyt tarkempaa tutkimista tarpeelliseksi, seurauksena sitten 4000 egen remontti 800 tunnin ajon jälkeen. Keskon kommentti? "Takuu on loppu, ei korvata senttiäkään." Ilman muuta tuossa asiassa on kyllä ainakin sen verran omaakin vikaa, että viimeistään siinä vaiheessa kun toinenkin suodatin piti vaihtaa noinkin äkkiä, olisi pitänyt käydä vaatimaan asian tarkempaa tutkimista. Vähintään nyt ainakin avata se suodatin ja katsoa, mitä se on syönyt...

Tuon jälkeen samassa tuttavapiirissä on aiheen ansiosta ainakin yksi Ferkkukauppa peruuntunut, ja omien puheiden mukaan kyseisen isännänkin pitkään jatkunut merkkiuskollisuus kyllä tähän koneeseen katkeaa, ainakin mikäli Kesko on vielä myyjä seuraavan traktorikaupan ollessa ajankohtainen.

Täälä lännessä oli 4300 kans samoja ongelmia,eiköhän niissä ollu jarrut syynä jauhaantumiseen mutta se tuli kuntoon kiukkuisella puhelinsoitolla.Kyllä se on huoltomiehestä paljon kiinni.Keskollakin on vähän kaikenmoista tarinaa.Itse on oltu tyytyväisiä.
Otsikko: Vs: Vario taloon !
Kirjoitti: Ojala - 29.02.08 - klo:11:37
Uutta Varioo taloon, marssii Valtralle siitä se lähtee.
Jos edullisemmin haluaa nii käytettyä roudaa
ulkomailta moni mm. pekankoneporssi.fi

Fendt Vario, aito ja alkuperäinen portaaton  8)
Otsikko: Vs: Vario taloon !
Kirjoitti: articla - 29.02.08 - klo:11:57
Uutta Varioo taloon, marssii Valtralle siitä se lähtee.
Jos edullisemmin haluaa nii käytettyä roudaa
ulkomailta moni mm. pekankoneporssi.fi

Valtralla kova hinku saada jokunen Fentti joka pitäjään, malliksi.
Saa kuulemma edukkaasti jos vain sattuu olemaan kotiseutunsa ensimmäinen Fentin ostaja/vaihtaja.
Mainosarvollakin on näes hintansa ja siitähän hyötyy myös Fentin ostaja tässä tapauksessa.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: samppaj76 - 01.03.08 - klo:19:11
mites valtran kestävyys on mennyt noin. ei se välttämättä konetta ja merkkiä vaihtamalla kummene. itse olen ajellut käytettynä ostetuilla valtroilla tunteja tulee vuodessa 1500 ylöspäin. kestävyyttä ei voi moittia mulla on myös fendin traktoreita molemmat kestäviä koneita. kyllä tuosta huoltomiehelle pitää antaa pyyhkeitä jos ei traktorin vaihteistoa kolmella avauskerralla saada toimimaan. itellä ei ole yhdestäkään koneesta tarvinnut avata vaihteistoa, eikä moottoria. uudet traktorit on kivoja ajaa on noilla portaattomilla ferguilla ja fendillä tullut ajettua. mutta aivan järjettömän kalliita :o. minäkin pidän enemmän valtran 6000 ja 8000 sarjoista. peruskoneita ilman turhia hienouksia. t-sarjaa ei ole tullut hankittua kun en tartte sähköistä hydrauliikkaa. uusiinhan saa pelkän hitec vaihteiston. käytetty fendt on myös vaihtoehto jos pitää välttämättä olla portaaton. tuolta pekan koneporssistä kannatta kysellä.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: Hervast - 02.03.08 - klo:12:01
5000 tuntia ajettu ja säännöllisesti huollettu Valtra on kone parhaimmillaan. Toki ne tapansa jo 2000 tunnin ajolla näyttävät, senjälkeen kun vähä kehtaa välillä tehdä kontrollia ja tarkastuksia niin ainakaan ittellä ei ole mitään isompaa remontintarvetta tullut vastaan. Sama pätee varmasti myös jontikkoihin ja muihinkin länsimerkkeihin. (pl. jontikan portaattomat  ;D )

Mut on se traktorinkorjaaminen senverta kallista puuhaa, että jos toisin ulkomailta koneen, niin kiinnostaisi tietää sen huoltamisen taso. Välillä on saanut hämmästellä kuinka kalliita autoja noilla eurooppalaisilla on varaa jättää huoltamatta. Ja kun aika monesti euroopan koneihin on tullut tunteja suht nopeassa ajassa, niin varmasti ainakin osalla käyttäjistä tulee kiusaus hieman laistaa huoltamisessa. Kyllä nykyaikainenkin kone kestää ajaa 4000 tuntia vaikka pelkillä moottoriöljyn vaihdoilla, mutta muu kuluminen jää sitten seuraavan käyttäjän murheiksi.

Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: Loordi Fordson - 02.03.08 - klo:14:41
5000 tuntia ajettu ja säännöllisesti huollettu Valtra on kone parhaimmillaan. Toki ne tapansa jo 2000 tunnin ajolla näyttävät, senjälkeen kun vähä kehtaa välillä tehdä kontrollia ja tarkastuksia niin ainakaan ittellä ei ole mitään isompaa remontintarvetta tullut vastaan. Sama pätee varmasti myös jontikkoihin ja muihinkin länsimerkkeihin. (pl. jontikan portaattomat  ;D )

Mut on se traktorinkorjaaminen senverta kallista puuhaa, että jos toisin ulkomailta koneen, niin kiinnostaisi tietää sen huoltamisen taso. Välillä on saanut hämmästellä kuinka kalliita autoja noilla eurooppalaisilla on varaa jättää huoltamatta. Ja kun aika monesti euroopan koneihin on tullut tunteja suht nopeassa ajassa, niin varmasti ainakin osalla käyttäjistä tulee kiusaus hieman laistaa huoltamisessa. Kyllä nykyaikainenkin kone kestää ajaa 4000 tuntia vaikka pelkillä moottoriöljyn vaihdoilla, mutta muu kuluminen jää sitten seuraavan käyttäjän murheiksi.



5000 tuntia nykytraktoreilla alkaa olla vasta sisäänajoaika. Sähkömittarit tekee yleensä lyhyitä tunteja....
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: sisu - 02.03.08 - klo:20:37
No niin onpas täälä ollu ruuhkaa provoksiki epäälty.täytyy vähä selitellä tuota laatikko remonttia valun jättehiä päässyt kartiorullalaakeriin ja sen takia saanu muutenkin kipeetä meni muitakin laakereeta jäläkeenpäin.nuo kannet jokka halakes tarttis kesäheltehillä jättää hakettaminen ,halakee helposti kuutosmännän päältä on kuulemma etelä euroopaski torettu ja verkuis kans johna on sisu.Nyt kaupoos tehras tulee vastaan ja hyvittää ja verkkua ei suljeta pois.ventti saa olla ei eres kysytä tarjousta ei oo tarvetta moisille nappula määrille.Poistun takaalalle aamulla lähtö kukonlaulun aikaan.Kattellaa.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: retku - 03.03.08 - klo:11:57
onko teholastua?  mikä hakkuri on perässä?

onneksi ei oo ollu vanhanliiton valmeteissa ongelmia. en ole kyllä kuullu että kellään "hakemiehellä" olis ollu ongelmia teekkarin kansien kanssa haketuksessa.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: natikka - 04.03.08 - klo:09:26
voi voi, eilenkin aumansiirrossa oli T170 vallusta perä/vaihteisto paukahtanu hajalle. ei nämä valmetit nykyään taida enää traktoreita olla, kun ajatteloo vanhoja 8000-sarjalaasia ja etenkin 2000-sarjan tornivalmetteja.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: Juba - 04.03.08 - klo:18:01
Ostaapi Ferkun niin loppuupi onkelmat! 8)
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 04.03.08 - klo:18:35
Ostaapi Ferkun niin loppuupi onkelmat! 8)

Joo aivan varmasti  ;D
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: Make - 04.03.08 - klo:18:59
Ostaapi Ferkun niin loppuupi onkelmat! 8)

Mulla loppu ongelmat Fergun myynnin jälkeen.
Otsikko: Vs: Betonimyllystä kansi ?
Kirjoitti: Ojala - 04.03.08 - klo:19:42
Tuo oli kyl uusi että menis kansi kutosen kohalta,
meilläpäin leikkaa 3-4 kiinni ja sitte ropisee vähä
muutaki...  ;)

Lappalaine oli huhua kuullu että Linnavuoren betonimylly
tulis Fendttiin, ainaki 200 sarjan "Viinitarha malleihin"
on kutosen puolikasta laitettu, sen verran perää on.

Toivottavasti ei ainakaan 19 vuoteen sitä muihin Fendtteihin
laiteta, ai miksi 19 vuotta, no sit mä oon jo 65 ja kansaneläke
alkaa juosta ... ::)
Otsikko: Vs: Betonimyllystä kansi ?
Kirjoitti: handetonttu - 04.03.08 - klo:20:30
Tuo oli kyl uusi että menis kansi kutosen kohalta,
meilläpäin leikkaa 3-4 kiinni ja sitte ropisee vähä
muutaki...  ;)

Lappalaine oli huhua kuullu että Linnavuoren betonimylly
tulis Fendttiin, ainaki 200 sarjan "Viinitarha malleihin"
on kutosen puolikasta laitettu, sen verran perää on.

Toivottavasti ei ainakaan 19 vuoteen sitä muihin Fendtteihin
laiteta, ai miksi 19 vuotta, no sit mä oon jo 65 ja kansaneläke
alkaa juosta ... ::)

saatat  joutua/päästä sairaseläkkeelle ennen sitä, jyvä menee kurkkuun (olisko sitä rahakauraa?) tai sahajauhot kastuu lopullisesti alkosta ko sisua sovitellaan venttiin jo piakkoin...
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: sisu - 18.03.08 - klo:11:21
Retku kyseli onko lastua.ei ole ja hakkuri on keslan 645.Kauppaa on tehty ny t valtrasta se taitaa tullaki.dyna vt järjetön väliraha melekeen puolet enemmän ja toimitusaika suuri kysymysmerkki kuulemma myydään euroopas paljo.täytyy alkaa hakkuria pyörittää tolla vanhalla nuista uusista taida siihen olla heikentyny on valtran koneet eikä taida olla 8400 jälkeen kunnon konetta.paljo parempi olis ku laittas moottorin kuormaautosta tuommoseen työhön elikkä hakkuriin.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: samppaj76 - 18.03.08 - klo:12:06
minusta järkevintä on laittaa hakkuriin oma kuormaauton kone ne ei paljoa maksa. pystyy käyttämään pienempää traktoria puun kuormauksessa ja koneen kuljetuksessa. mitä minä olen hakkureita käytellyt niin varmaan raskainta käyttöä traktorille. oma moottori varmasti paras jos paljon haketusta. ei lopu voima ja vie vähemmän polttoainetta kun ei tartte ottaa viimeisiä, harkitse edes vaikka onhan siinä hommansa asentaa paikoilleen. tuo t-sarjalainen on hyvä kone kuormaukseen siellä voi istua mukavasti taaksepäin. hyvä näkyvyys ympärille ja keulapumpun kun laittaa niin liikkuu isokin kuormaaja mukavasti. yhellä urakoittijalla on pieni mezzo valtra jolla vetää hakkuria missä oma käytetty volvon kone noin 250 hv. varmaan edullisempi paketti kuin traktori käytöllä.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: retku - 18.03.08 - klo:18:51
monipiippunen juttu. keslan rumpuhakkuri painaa ilman moottoria 13000kg. omamoottorimalli painaa 180000kg. sitä ei pikku mezolla vedetä. moottori lisää uuden hakkurin hintaa 70-100 000e! riippuen hakkuri merkistä.
-----

vanhalla ka koneella ei pitkälle pääse, ne "kuolee aika helposti" homma kun on vähän erilaista kun tiellä ajo.

työkonemallin cumminssi tai volvo saattas jostain löytyäkki, scaniat vähän hakusessa...mutta ennen kaikkea se homma kaatuu painoon.miinus on myös löpön kulutus, 2 moottoria vie enemmän löpöä kuin yksi.
-----

jos traktorihakkuria haluaa tehostaa niin kannattaa harkita autohakkuria.
uudet autotkin pirun kalliita ja se rakentaminen maksaa aivan prkeleesti. helposti menee yksi t170:n hinta pelkkään auton ja hakkurin yhteen naittamiseen. painoa tulee tämmöseen vehkeeseen helposti maksimi kantavuuden verran, eli vetäviä pyöriä saa olla alustassa 6-8kpl.
-----

mä oon tyytyväinen traktoripyöritteiseen hakkuriin. on maastokelponen, tämmöset kelit senku korostaa asiaa. tiellä kulkee kuitenkin aivan riittävästi ja hakettakin saa aikaseksi hyvin. valmeteissa ei oo ollu kestävyysongelmia vaikka viritetty onkin.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: mike - 19.03.08 - klo:01:29
Tuossa kiven heiton päässä on kuorma autohajoittamo/korjaamo sieltäkin cumminssin 11/14 litranen eiköhän muutama sisu sula ennen kuin ne.Retku kirjoittelit tuosta kahden koneen syönnistö taitaa max 2 litraa mennä reippaalla tyhjäkäynnillä.Armeijan ja palokuntien autoilla ajettu naurattavan vähä taas joku miljoonan tai puolitoista ei pakosti kovin kauaa kestä.Mikäs siinä on että Valmetin moottori ei kestänyt sk sisussa vaan oli täysi fiasko? Scanian V-8 on kiven alla tai hinnat pilvissä.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: retku - 19.03.08 - klo:09:27
Tuossa kiven heiton päässä on kuorma autohajoittamo/korjaamo sieltäkin cumminssin 11/14 litranen eiköhän muutama sisu sula ennen kuin ne.Retku kirjoittelit tuosta kahden koneen syönnistö taitaa max 2 litraa mennä reippaalla tyhjäkäynnillä.Armeijan ja palokuntien autoilla ajettu naurattavan vähä taas joku miljoonan tai puolitoista ei pakosti kovin kauaa kestä.Mikäs siinä on että Valmetin moottori ei kestänyt sk sisussa vaan oli täysi fiasko? Scanian V-8 on kiven alla tai hinnat pilvissä.

***180000h kesti meidän sisussa valmetti, ei se valmetti mikään auton moottori oo. työkoneisiin se on suunniteltu.

juu, kyllähän niitä moottoreita löytyy, mutta sitä painoa ja hintaa tulee silti.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: milkboi - 19.03.08 - klo:10:10
Kuormaimen pumppu pitää olla hakkurissa,niin hakattessa ei traktorissa tartte olla kuin webasto päällä.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: retku - 19.03.08 - klo:16:52
Kuormaimen pumppu pitää olla hakkurissa,niin hakattessa ei traktorissa tartte olla kuin webasto päällä.

 ;D
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: ranabbi - 19.03.08 - klo:23:15
En oikein usko että keslakaan moottoroituna painaa 180 tonnia, kuten retku kirjoittaa. Lienee kirjootus virhe, mutta 18 tonniakin paljo. Meillä on kaks noita oikeita hakkureita eli jenz, ne painaa 500hp koneella ilman vaunua 13t. Toinen on täys paketti tehtaalta ja toinen oli raaka hakku johon rakennettiin itte moottori varustus ja alusta ja 10m3 hakesäliö. Tuossa omatekoosessa on läpivetävä alusta ja telojen käyttö on mahdollista ja on käytettykin.
Rattorin tehot ei riitä tehokkaaseen haketukseen, se on tosiasia joka on myönnettävä. Eli rattosipyöritteiset hakut sopii silloin jos tehään jotain pikkukasoja tai satunnaisiin tuurauksiin tai huvin vuoksi harrasteluun. Sillon jos tehokkaasti ja taloudellisesti halutaan haketta tehdä on hakulle oltava riittävästi voimaa ja siihen rattorit on köykäsiä.
Hintaa noilla laitteilla oli pari vuotta sitten reilu 100t € alv 0 / kappale. Joten ihmettelen keslan hintaa moottoroituna tai ihmettelen muutenkin, mut kai se on tuo suomalainen työ niin kallista. En oo muistanu millonkaan selvittää paljonko ne maksaa tuolla saksassa, luulen jotta 40- 50 % vähemmän kuin täällä. Uus teollisuus moottori josta löytyy tuo 500hp maksaa varusteineen pukissa n. 35000€alv 0, tai makso kun ostin. Minusta halpa verrattuna saman tehoiseen rattoriin....
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: retku - 20.03.08 - klo:09:50
En oikein usko että keslakaan moottoroituna painaa 180 tonnia, kuten retku kirjoittaa. Lienee kirjootus virhe, mutta 18 tonniakin paljo. Meillä on kaks noita oikeita hakkureita eli jenz, ne painaa 500hp koneella ilman vaunua 13t. Toinen on täys paketti tehtaalta ja toinen oli raaka hakku johon rakennettiin itte moottori varustus ja alusta ja 10m3 hakesäliö. Tuossa omatekoosessa on läpivetävä alusta ja telojen käyttö on mahdollista ja on käytettykin.
Rattorin tehot ei riitä tehokkaaseen haketukseen, se on tosiasia joka on myönnettävä. Eli rattosipyöritteiset hakut sopii silloin jos tehään jotain pikkukasoja tai satunnaisiin tuurauksiin tai huvin vuoksi harrasteluun. Sillon jos tehokkaasti ja taloudellisesti halutaan haketta tehdä on hakulle oltava riittävästi voimaa ja siihen rattorit on köykäsiä.
Hintaa noilla laitteilla oli pari vuotta sitten reilu 100t € alv 0 / kappale. Joten ihmettelen keslan hintaa moottoroituna tai ihmettelen muutenkin, mut kai se on tuo suomalainen työ niin kallista. En oo muistanu millonkaan selvittää paljonko ne maksaa tuolla saksassa, luulen jotta 40- 50 % vähemmän kuin täällä. Uus teollisuus moottori josta löytyy tuo 500hp maksaa varusteineen pukissa n. 35000€alv 0, tai makso kun ostin. Minusta halpa verrattuna saman tehoiseen rattoriin....

***joo, nolla liikaa painossa. 100 000e maksaa jenzin 420, ilman moottoria. ja 420 on pieni hakkuri. kesla on huomattavasti halvempi. uutta moottoria ei kannata missään nimessä ostaa. vanha peruskunnostttu moottori vanhalla ruiskutustekniikalla ainut järkevä vaihtoehto. cr tekniikka ja sähköohjaus nostaa vaan hintaa ja vtutusta.
----------

jos tälle linjalle lähdetään niin löytyyhän niitä ihan oikeitakin hakkureita. eräs urakoitsija haketti amerikanihmeellä ensimmäisenä kuukautena 70 000m3. tää oli esimerkkinä että jokasella on omat tarpeensa.
-----------

traktorihakkuri on kustannustehokas yhdistelmä. itse olen vahvasti sitä mieltä että liikkuminen,nosturi ja hakkuri pitää pyöriä omalla koneella, mutta se onkin vain mun mielipide. pyörittäjänä voi toima auto tai traktori.
tää tosin rajoittaa tehot vain n.600hv, sen enempää ei fullerinkaan rattaat tehoa kestä siirtää.
-----------

jenzi on hyvä, siis 560 ja 561. ne on hyvän kokosia autohakkureita. ei enää traktorihommiin. tosin pyörii traktorillakin jos haketettavana pelkkää hakkuutähdettä.
ei ne silti mitään ylivoimasia ole. torven saa tukkoon näistäkin ja terät tylsyy.
561 ei ole puolet tehokkaampi kuin kesla/traktori vaikka hevosia on puolet enemmän.

keslan eduksi lasken viistot terät, menee pienemmällä teholla. kestää myös kohtuullisesti epäpuhtauksia vetokyvyn kärsimättä. ilman seulaa ajettaessa (isoon laitokseen siis)
sain muutama viikko sitte tuloskeksi 0.47l/hakemotti ja paras 31m3 kontti täyttyi vartissa. hakkuutähteestä, eikä ollu edes tuoretta. eli kyllä tälläkin pärjää.

-------
homma on tosiaan ihan harrastelua moneen muuhun verrattuna. semmonen 30000-40000m3 vuoteen maksimi tälle yhdistelmälle. ja siitä jään paljon. mutta ei oo kuski kuluja kun vien itse kuormat.
paras saavutus mitä tiedän on 100 000m3 vuoteen haketta keslalla, tahti on varmasti semmonen että miehet ja kone ei kahta vuotta peräkäin tota kestä. mutta löytyy semmosiakin urakoitsijoita jotka hakkaa 80 000m3 vuodesta vuoteen, traktorilla.

--------

millä vedät/syötät jenzejä? ihmetyttää että en ole kuullut että suomessa on tommosia...
laitatko kuvia s-postiin? kiinnostavia kamppeita.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: mike - 20.03.08 - klo:10:06
Kyllä sun Retku tarttee saada semmonen seittemän vaihdekepin kone ilman lämmityslaitetta tuulilasin pyyhkijöitä ilman pikavaihteita ja keppejä molemmin puolin,eihän sulla mikään kestä.

Nyt on vuosi 2008.Eikö olisi aika jo hankkia....


MF DYNA_VT :-*
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: Timppa - 20.03.08 - klo:10:56
Ostaapi Ferkun niin loppuupi onkelmat! 8)

Mulla loppu ongelmat Fergun myynnin jälkeen.

Sait niin pirusti rahhaa siitä...

Elät pelkästään traktorinmyyntitulon koroilla.
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: sony - 20.03.08 - klo:20:40
Mites Retku, vieläkö urakoit pappa taalar menetelmällä. eli pelkkää tuloa?
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: retku - 20.03.08 - klo:20:44
Mites Retku, vieläkö urakoit pappa taalar menetelmällä. eli pelkkää tuloa?

***soittele ja ota selville.  ;)
Otsikko: Vs: Betonimyllystä kansi ?
Kirjoitti: lappalainen - 20.03.08 - klo:21:20
Tuo oli kyl uusi että menis kansi kutosen kohalta,
meilläpäin leikkaa 3-4 kiinni ja sitte ropisee vähä
muutaki...  ;)

Lappalaine oli huhua kuullu että Linnavuoren betonimylly
tulis Fendttiin, ainaki 200 sarjan "Viinitarha malleihin"
on kutosen puolikasta laitettu, sen verran perää on.

Toivottavasti ei ainakaan 19 vuoteen sitä muihin Fendtteihin
laiteta, ai miksi 19 vuotta, no sit mä oon jo 65 ja kansaneläke
alkaa juosta ... ::)

teilläpäin siinä  valtrassa joka joskus posahtaa vähintää 350 hv ja siinä loppu penkistä varat  ja silti kestää lähes 2000 tuntia pyörittää hakkuria  :) mitäpä sanois vastaava fentti nuilla virityksillä ?
perä ja loota kyllä kestää variossa mutta se moottorin viritys  ;)
onko linnavuoren ylivoimaa ?
Otsikko: Vs: Valtran vaihto
Kirjoitti: lappalainen - 20.03.08 - klo:21:24
Retku kyseli onko lastua.ei ole ja hakkuri on keslan 645.Kauppaa on tehty ny t valtrasta se taitaa tullaki.dyna vt järjetön väliraha melekeen puolet enemmän ja toimitusaika suuri kysymysmerkki kuulemma myydään euroopas paljo.täytyy alkaa hakkuria pyörittää tolla vanhalla nuista uusista taida siihen olla heikentyny on valtran koneet eikä taida olla 8400 jälkeen kunnon konetta.paljo parempi olis ku laittas moottorin kuormaautosta tuommoseen työhön elikkä hakkuriin.
taitaa olla alkupään sarjan  t valtuja jos kansihässäkkä  .
commonrail sisut huippu moottoreita