Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SamiT - 18.04.11 - klo:23:33
-
Meinaa iskeä lavetin tarve, mutta mitä merkkiä kannataa hankkia? Ovat sen verran edullisiakin nämä isommat lavetit että ei kannata oikein itsekään lähteä rakentamaan vaikka noita pikkukaivurin lavetteja onkin jo tullut useampi rakennettua. Noita 3-akselisia konelavetteja löytyy kotimaasta ainakin Chieftain, JPM ja McCauley merkeillä lähes samaan hintaan ja näyttää ainakin kuvissa aika samanlaisilta ja Herbstiä löytyy sitten hiukan kalliimmalla. Onko näissä oikeasti mitään eroa käytössä pitkän päälle? Koppisella näkyy olevan vielä tuntemattomampi Agrimac-merkkinen 22-tonnin lavetti vielä merkkikirjoa lisäämään.
-
Meinaa iskeä lavetin tarve, mutta mitä merkkiä kannataa hankkia? Ovat sen verran edullisiakin nämä isommat lavetit että ei kannata oikein itsekään lähteä rakentamaan vaikka noita pikkukaivurin lavetteja onkin jo tullut useampi rakennettua. Noita 3-akselisia konelavetteja löytyy kotimaasta ainakin Chieftain, JPM ja McCauley merkeillä lähes samaan hintaan ja näyttää ainakin kuvissa aika samanlaisilta ja Herbstiä löytyy sitten hiukan kalliimmalla. Onko näissä oikeasti mitään eroa käytössä pitkän päälle? Koppisella näkyy olevan vielä tuntemattomampi Agrimac-merkkinen 22-tonnin lavetti vielä merkkikirjoa lisäämään.
JPM:ssä ainakin jarrut tekee kiusaa jos lavetti seisoo pitkään.
jää herkästi päälle. muissa varmaankin samaa ongelmaa.
-
Noista jarrumurheista näkyi olevan brittiläisillä foorumeilla muissa merkeissä myös, varmaan samat jarrut ja akselit kaikissa.
-
Eikös herbtsissä ole ainakin suurin kantavuus... Mccauley tuli tuohon pomolle ja kyllä se ainakin on aikas hyvän oloinen pyörivine silmukoineen ja helposti lukittavilla rampeilla niin ja hyvät takavalot... Niin chieftainia kun katottiin niin ketjun paikkoja on paljon mutta telat on niiden päällä... Aika samoja ne on varmaan kaikki...
-
Melkein samoja ovat.Kiinnitä huomio lisävarusteisiin/yksityis kohtiin.
Liina/ketjulaatikko,ramppien kevennykset/lukinnat,valot,kiinnitys pisteet....
Itse vetänyt jpm. Hyvin tulee perässä 25t kaivurin kanssa...
Äkkiselt''n katsottuna chieftainissa ainakin laatikko mukana....
-
jpm 24tn pitkällä akselivälillä ollut nyt vuoden, 18tn kaivuria ja paaleja enimmäkseen ajettu. Ainoa mikä joskus kyrsii on juuri työkalulaatikon puute, sekin tosin helppo korjata kun tulisi ostettua sopiva boksi. Rampit pelaa hyvin, ja käytös jopa 4-sylinterisen koneen perässä on eleetöntä. Ja onhan tuo edullinen ojalamachinelta 13 000€ tasan.
-
JPM, Herbst ja McCauley ilmeisesti saatavilla noilla levityspaloilla joiden päälle saa lankut tai palkit laitettua, niistä kai sitten täytyy katsella, Chieftainia en ole Suomessa nähnyt levikkeilla myynnissä.
-
Lakkapäällä Oulussa oli talvella Chieftain levityspaloilla.. Ja oikeen Itellan Oranssi! :)
-
Kannattaa laittaa jarruakseleihin nipat heti uutena sit...on meinaa *****mainen purkaa ku ruostuu kiinni :P Näin ainaki Herbstissä ( joku 5 vuotta vanha )
-
Siiftainista ei voi moittia. Joka aksilas jarrut ja tosi vakaa vetää 20 tonni koneellakin. Muista en tiä mutta ite ottaisin ko kamppeen.
-
Olettekos tehnyt peräluiskaan tasannetta paalienajoon vai saako siihen paalit pysymään.
-
Olettekos tehnyt peräluiskaan tasannetta paalienajoon vai saako siihen paalit pysymään.
tuo meidän jpm:n luiska on niin loiva ettei haittaa ajossa. Ainoa ongelma on rivat luiskassa, eli paali on nostettava ja laskettava kohtisuoraan ettei pohja hajoa.
-
Selvittäkääs onkos nää kaikki sitä samaa paskarautaa venäjältä+hitsarit turkista+kokoonpano ja rahastus englannista, jota valtio vielä tukee 40%
-
Selvittäkääs onkos nää kaikki sitä samaa paskarautaa venäjältä+hitsarit turkista+kokoonpano ja rahastus englannista, jota valtio vielä tukee 40%
on ne. Kaikki nuo lavetit kumminkin toimii kuten pitää, ja hntakin on sopiva.
-
Selvittäkääs onkos nää kaikki sitä samaa paskarautaa venäjältä+hitsarit turkista+kokoonpano ja rahastus englannista, jota valtio vielä tukee 40%
Hitsi saumat ainakin piilossa ovat jpm aivan karseita....
-
Selvittäkääs onkos nää kaikki sitä samaa paskarautaa venäjältä+hitsarit turkista+kokoonpano ja rahastus englannista, jota valtio vielä tukee 40%
on ne. Kaikki nuo lavetit kumminkin toimii kuten pitää, ja hntakin on sopiva.
On tuo sentään jo jonkunmoista rautaa kun vertaa vanhaan kiren esimuokkariin jota hitsattiin niin sen rauta paloi kuin tähtisädetikku ja vähän matkan päässä ei taas ei meinannut tapahtua mitään... :P
-
Olettekos tehnyt peräluiskaan tasannetta paalienajoon vai saako siihen paalit pysymään.
Joo, tasoitettu on. Tämä siksi, että tuon paalit heti teon jälkeen kotiin, eikä niitä pidä turhaan rikkoa. Jos ei muoveilla väliä, niin luiskallinenkin menee.
-
Montako 140cm paalia tuohon jpm 24tn 3-akseliseen saa sopimaan?
-
Montako 140cm paalia tuohon jpm 24tn 3-akseliseen saa sopimaan?
17 muovitettua siihen mahtuu, eli 12 alakertaan. Muovittamattomia saa peräkkäin jopa 7 kun laittaa vaippa lavaa vasten eikä pystyyn.
-
http://www.konetori.com/masiina/kuvasivu.php?kuva=http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20080923081516478.jpg# Tuossa olis metsäkoneille matalamalli.
-
http://www.konetori.com/masiina/kuvasivu.php?kuva=http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20080923081516478.jpg# Tuossa olis metsäkoneille matalamalli.
Pitäis kovasti tasoitella, jotta paalit pysyis ehjinä. Herbstin lavettiin mahtuu löysästi 14 paalia ja tiukasti enemmän. Löysänä muoveja ei juuri rikkoonnu. Meikä kun kerää paalit kotiin heti paalaamisen jälkeen.
-
Meellä on JPM-merkkinen 3-akselinen lavetti ja muistaakseni valmistaja lupaa kantavuutta 24 tonnia. Oomma siirrelleet sillä 18 tonnin kaivuria ja jonkin verran pyöröpaaleja. En kyllä menis suosittelemmaan sitä vakavampaan käyttöön. Tämä meijän versio on ainakin ihan liian notkeeta sorttia. Runko on jo vähän korkkiruuvilla vaikka kärriä on yritetty viiä ku sairasta paskalle. Mutta ei niin huono etteikö jotain hyvääkin, kärry kyllä kulkee perässä kevyesti ja rauhallisesti.
-
Valitettavasti hyvästä konelavetista ja hyvästä paalikärrystä ei saisi puhua samassa viestiketjussa. Toinen on aina kompromissi...
-
meillä on kyllä jpm:stä tykätty, toki ollut vasta vuoden ajossa. Rúnko on melko veltto kaikissa näissä (herbst,jpm,chieftain) mutta ei se kumminkaan ropelille ole jäänyt. ja kyllä jpm on erinomainen myös paalivaununa.
-
Kuinka tuo 3 aksilaanen vääntää liukkaalla vastaan (4 sylinterinen veturi iliman ketjuja)
-
Kuinka tuo 3 aksilaanen vääntää liukkaalla vastaan (4 sylinterinen veturi iliman ketjuja)
vääntää... Ei ainakaan michelineillä kannata yrittää, mutta jd 6420:lla continentalit alla on jonkin verran ajettu paaleja ihan hyvällä menestyksellä.
-
Herbst on ihan jees,vankkarunkoinen ja ajosillat kevyet käsitellä.Työkalulaatikko puuttuu,se on hyvä ollaa. Liinaa kettinkiä ja muuta roinaa on hyvä saada maantiekuralta piiloon! :)
-
Vuokralavetti parhain vaihtoehto. Ikuna ei kannata ostaa jos ei ajoa joka päivälle vuodessa. Laske vähän.
-
Vuokralavetti parhain vaihtoehto. Ikuna ei kannata ostaa jos ei ajoa joka päivälle vuodessa. Laske vähän.
5 vuotta vuokralavetilla ajeltiin, ja siinä oli tarpeeksi. Aina noutaessa renkaat tyhjänä valot ja jarrut hajalla, ja lisäksi käyttäjiä oli niin paljon ettei lavettia tahtonut saada silloin kun tarvitsi.
-
Vuokralavetti parhain vaihtoehto. Ikuna ei kannata ostaa jos ei ajoa joka päivälle vuodessa. Laske vähän.
Suurin osa maatalouskoneista seisoo pääosan vuodesta. Mistä niitä saa vuokralle silloin kun kaikki niitä tarvitsevat? Ei lavetti nyt niin tylyn kallis ole. Kolmasosan enempi kuin asiallinen paalikärry ja paljon monikäyttöisempi. Jousitettua akseliakaan ei paalikärryistä löydy. Lavetin mataluus on etu. Ja Herbstissäkin on nykyisin tarvikelaatikko.
-
Vuokralavetti parhain vaihtoehto. Ikuna ei kannata ostaa jos ei ajoa joka päivälle vuodessa. Laske vähän.
5 vuotta vuokralavetilla ajeltiin, ja siinä oli tarpeeksi. Aina noutaessa renkaat tyhjänä valot ja jarrut hajalla, ja lisäksi käyttäjiä oli niin paljon ettei lavettia tahtonut saada silloin kun tarvitsi.
Itellä oli yli 20 vuotta vuokralavetti käytössä, kunnes se ostettiin itselle. Yllä osa harmittavista syistä, lisäksi se turhaan edestakaisin ajaminen hakemaan lavettia ja viemään pois, tuon yllä olevan ajan kuluessa oma lavetti olisi tullut halvemmaksi. Varsinkin kun sama lavetti, mitä vuokrattiin, lunastettiin lopuksi itselle ;D
-
Niin kyllä Herbstissä taitaa kyllä rompelaatikko löytyä jo uusissa.Tosta lainaamisesta ei kyllä tule mitään, käytännössä kärry aina väärässä paikassa.Kun on oma sen voi jättää toimenpidepaikalle pidemmäksikin ajaksi.Kuntotason saa pitää sellaisena niinkuin haluaa!
-
Eikä se lavetti seistessään kulu. Pukkien päälle nostaa halliin. Poistoaika joku 50-100 vuotta renkaita vaihtamalla. Ainakin itsellä on hevosrattaat vielä ajokunnossa. ;D
-
Olis kolmiakselinen hankinnassa ,missä edullisimmat.
-
http://www.sapluuna.fi/
TÄÄLTÄ! Puolikas kaulan kohdalta poikki ja aisa tilalle ;)
-
Kuinka tuo 3 aksilaanen vääntää liukkaalla vastaan (4 sylinterinen veturi iliman ketjuja)
Nousevalla etuakselilla niin ei väännä kovinkaa pahasti. Muuten vääntää, asfaltilla ainakin, mikä tosin ei oo kovin liukas.
-
Eikä se lavetti seistessään kulu. Pukkien päälle nostaa halliin. Poistoaika joku 50-100 vuotta renkaita vaihtamalla. Ainakin itsellä on hevosrattaat vielä ajokunnossa. ;D
Heh, pötsiksellä on matikka ja sarkasmi hallussa. :D Oma on aina oma ja poistoaika tarvittaessa loputon...
-
Nyt oli konevoorumis se joku chieftainin kopio monta tonnia halvemmal. Kysy sit' jo set o vi' ostanu. nimee en muista
-
Kone Forumissa oli joku Predator-merkkinen, kokonaispaino muistaakseni 27 t. Hintaa taisi olla aika reippaasti..
Tuossa jonkunlaista kuvaa, klikkaamalla kuvaa saa isomman - hitaasti:
http://www.kuivanto.fi/index.php?view=detail&id=222&option=com_joomgallery&Itemid=52
-
http://www.nettikone.com/muu-merkki/jpm/994443
Tuossa hinta laatu kohdallaan.
-
http://www.nettikone.com/muu-merkki/jpm/994443
Tuossa hinta laatu kohdallaan.
<<<<<No empä nyt tiedä..Aika ahne kauppias :P. Skeggsplantilla 16 tonninen 6400 puntaa ja rahtia Raumalle 850 euroa.. ;D ;D