Valinta avolavan, umpipaketin ja kevyt kuorma-auton välillä on sitten jo vaikeampi sanoa. Omalla kohdalla päädyin normaaliin maasturiin, kun pitää välillä pystyä viemään kolme ihmistä. Isompien tavaroiden kuljetukseen pitää sitten ottaa perävaunu.
Joo näiden välillä on mietitty. Avolavassa olisi se jos tarvii kuljetella jotakin haisevaa tai likaista esim. löpösäiliötä niin lavalla kuljetus mukavampaa. Jos taas ei ole pitkä koppi niin aina kaikki nippelitkin täytyisi olla siellä lavalla. Silloin se täytyisi melkein olla katettu. Ja sitten taas ei löpö säiliö oikein kulje. Lisäksi jos lava-autossa on penkit takana ja se ei ole kevyt KA niin henkilöautona tulee veroja jonkin verran samoin kuin umpipakuissa ja maastureissa jos penkkejä enemmän. Kevyt KA rekisteröity on siten helpompi, mutta sielä tulee sitten nopeudenrajoitin. Vaatiiko kevyt KA muuten piirturin? Penkkejä olisi kuitenkin kiva olla, että saisi muksutkin reissuun mukaan.
No miten se transportteri sitten? Ainakin DSG:tä olen kuullut haukuttavan.
Tai entäs sprintteri? Onko näissä samaa tekniikkaa viton kanssa? Vanhemmissa vitoissa on tuo ruostumisongelma ja eipä noita ole oikein enää järkevillä kilometreillä tarjolla. Transiitista ei tainut saada automaattia. Se on ominaisuus josta en ihan heti haluaisi luopua. Ennemmin luovun tuosta nelivedosta, vähemmän sille on tarvetta.