Ehkä noihin leveisiin vehkeisiin tottuu, kun sellaisia ajelee. Mutta itte ainakin huinaalen sen verta ajatuksineni, että parempi tyytyä kapeisiin. Yhteen liittymään vaihdoin kerran ne heijastin tolpat jotka talon väki oli asettanut. Syy se että väistin käärijän kans vastaan tullutta autoa (oli pakko). Jos olis ollut leveeää perässä olis romissut. Mutta oon kattellut ja väistänyt niin pirusti, kun vastaan tulee täysissä paripyörissä ja leveällä paskakärryllä varustettu talon kokoinen Deutsi. Eikä varmasti jalka nouse deutsin kaasulla, kyllä pienemmät väistää. Toki väistinkin, hyvin tuntui leveytensä tietävän - mahtui
Sitten väistää ja vielä peruuttaakin kun vastaan tulee pölliauto tai sorakasetti... joista kumpikaan ei halua ihan sortuvalle penkalle ajaa.
Se on kyllä totta että vähän tukevampi veturi kunnon levikkeillä on sen 395 leveä joten ei se 4 m kone perässä enää paljoa tilannetta muuta.
Isommat puimurit ilman pöytää mutta leveillä renkailla ovat samassa luokassa.
4 m takapyöräkone on tympeä jos on kaiteita tai korkeita reunakiviä - ei oikein pysty väistämään vaikka muuten tilaa penkalla olisikin.
Joskus on hyvä käyttää jotain epävirallista etuautoa tai traktoria jos on kovin pahoja yllätyksiä mahdollistava tie...
Mä olen kerran kiilannut 4 m kesantomurskaimen pienen puusilllan kaiteiden väliin... suojuksineen varman 440 leveä.