Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 13.01.09 - klo:20:24
-
Edelleenkään ilmavaivaa Avantista ei ole saatu korjattua,
tänäp soitti kaveri Avantistaan... Ilmavaiva :P
Tankissa talvilaatua, suotimia vaihettu, letkuja vaihettu,
soppaa tulee siirtopumpulle, ihmeellisesti joskus vetää ilmat,
etenkin jos soppaa lähes täysi tankki ::)
Ei ummarra ???
Taitaa olla Mitsuba sähköönen siirtopumppu ainoo toimiva
ongelmaan.
Kuinkas tää virattomaksi jäävä mekaaninen sit jaksaa kun tyhjää
pumppaa ?
Vai annetaanko olla linjassa sähköpumpun jälkeen ?
-
Täällä päin ollut vikoja suihkutuspumpussa kertyy kylmä limaa kampikammion puolelta ja se ruostuttaa pumpun perän.Kuormaajalla pitäisi aina ajaa kunnolla pitempään tai lämmin kuiva talli.
-
Mun koneessa sama vaiva, vaihdoin viime vuoden lopulla uuden polttoaineputsarin ja sen jälkeen on ruvennut tekemään tuollaista. Lähtee hyvin käyntiin, mutta sammuu pian ja sitten joutuukin kunnolla sahaamaan, että saa käyntiin. Tuota ei tee kumminkaan joka kerta.
-
hei valopäät jos tarkastaisitte ensin tankin pohjasta p-aine letkun mutterin reiän ettei ole tukkeutunut,jos näin niin joutuu vähän väliä heruttelemaan ;D
-
vaiha ylivoimainen shäffer, niin ei onkelmia ;)
-
Edelleenkään ilmavaivaa Avantista ei ole saatu korjattua,
tänäp soitti kaveri Avantistaan... Ilmavaiva :P
Tankissa talvilaatua, suotimia vaihettu, letkuja vaihettu,
soppaa tulee siirtopumpulle, ihmeellisesti joskus vetää ilmat,
etenkin jos soppaa lähes täysi tankki ::)
Ei ummarra ???
Taitaa olla Mitsuba sähköönen siirtopumppu ainoo toimiva
ongelmaan.
Kuinkas tää virattomaksi jäävä mekaaninen sit jaksaa kun tyhjää
pumppaa ?
Vai annetaanko olla linjassa sähköpumpun jälkeen ?
Paras jättää samaan linjaan alkuperäinen pumppu. Oma veikkaus on että vikaa vois olla tuossa siirtopumpussa jos letkut ovat ehjät ja varmasti auki.
-
Mystinen vika, joskus pelaa viikon ettei yskäse, toisinaan joka aamu
hyrahtää sekunnin käymään ja sammuu. Kestää sahata ikävän kauan
ennen ku hyrähtää yskähdellen käymään.
Jossain vaiheessa oireili eniten tankin ollessa täysi tai ainaki yli puolillaan.
Korkkia avattaessa ajon jälkeen ei koskaan suhahda, polttoainevuotoja
ei ole ulospäin, tankin letkusta tulee ainetta niinku lehmän kaulasuonesta.... ::)
Polttoaine putket vaihettu,samoon takaisku, suodatin on jo kolomas,
huotomies ihimetelly 3 eri kertaa, ei ummarra :P
Mun mielestä siirtopumpussa olevat venttiilit jumittaa, soppaa kulkee
todella vähän ja tankin korkeus suhteessa pumppuun on pieni.
Jos sen sähköpumpun laittaa tankin ja alkuperääsen siirtopumpun väliin,
aikanaan siitopumpun kalvo pettää ja pumpussa paineellinen soppa
voi mennä käyttövivun aukosta moottoriin jos ei "juorureikää" ole kalvon
alla ulospäin.
Kumma kun kones oli seissy ainaki 2kk hallissa, heti käymään ilman
yskimistä ja joskus yön yli seissyttä ei meinaa saada käymään millään
ilveellä ???
Ei ummarra :P
-
Mystinen vika, joskus pelaa viikon ettei yskäse, toisinaan joka aamu
hyrahtää sekunnin käymään ja sammuu. Kestää sahata ikävän kauan
ennen ku hyrähtää yskähdellen käymään.
Jossain vaiheessa oireili eniten tankin ollessa täysi tai ainaki yli puolillaan.
Korkkia avattaessa ajon jälkeen ei koskaan suhahda, polttoainevuotoja
ei ole ulospäin, tankin letkusta tulee ainetta niinku lehmän kaulasuonesta.... ::)
Polttoaine putket vaihettu,samoon takaisku, suodatin on jo kolomas,
huotomies ihimetelly 3 eri kertaa, ei ummarra :P
Mun mielestä siirtopumpussa olevat venttiilit jumittaa, soppaa kulkee
todella vähän ja tankin korkeus suhteessa pumppuun on pieni.
Jos sen sähköpumpun laittaa tankin ja alkuperääsen siirtopumpun väliin,
aikanaan siitopumpun kalvo pettää ja pumpussa paineellinen soppa
voi mennä käyttövivun aukosta moottoriin jos ei "juorureikää" ole kalvon
alla ulospäin.
Kumma kun kones oli seissy ainaki 2kk hallissa, heti käymään ilman
yskimistä ja joskus yön yli seissyttä ei meinaa saada käymään millään
ilveellä ???
Ei ummarra :P
http://www.konefarmi.fi/index.php?11 (http://www.konefarmi.fi/index.php?11) ;D
-
Sama Kupotan kone noissa on..
-
Sama Kupotan kone noissa on..
mutta muu toteutus eri
-
mulla oli samanlaisia oireita, välillä toimi pitkään, ja sitten ilmat koneeseen..
Vika löytyi tankissa olevasta silikooni nöölistä, joka välillä tukki polttoaineletkun ja löpöntulo lakkaa.
-
Sama Kupotan kone noissa on..
mutta muu toteutus eri
Nii on. Seefferi on kiikkerä pirulainen, petonilattiahirmu. Avantin joutuu pitää ulkotöihin ;D
-
Sama Kupotan kone noissa on..
mutta muu toteutus eri
Nii on. Seefferi on kiikkerä pirulainen, petonilattiahirmu. Avantin joutuu pitää ulkotöihin ;D
oikealla rengastuksella kiikkeryys loppuu. oon tänääki rehupihdillä repiny n 3,5 metriä korkeasta rankakasasta sillä rankoja..
-
pumpussa siinä on vika. jos polttoaine tulee kerran siirtopumpulle asti. tuohan on rivipumpulla onko siinä erillinen sähköinen siirtopumppu. voi muuten olla myös hapettuma siirtopumpussa ei saa aina virtaa. toivottavasti rupee toimimaan.
-
oikealla rengastuksella kiikkeryys loppuu. oon tänääki rehupihdillä repiny n 3,5 metriä korkeasta rankakasasta sillä rankoja..
Se kiikkeryys loppuu vasta rungon kiertonivelen kiinni hitsaamalla. Koitappa tehä paalikuormaa seefferillä...
-
oikealla rengastuksella kiikkeryys loppuu. oon tänääki rehupihdillä repiny n 3,5 metriä korkeasta rankakasasta sillä rankoja..
Se kiikkeryys loppuu vasta rungon kiertonivelen kiinni hitsaamalla. Koitappa tehä paalikuormaa seefferillä...
ei oo paaleja mitä kuormata..
seefferissä on kuitenki aisat tehty niikuin pyöräkoneissa..
-
pumpussa siinä on vika. jos polttoaine tulee kerran siirtopumpulle asti. tuohan on rivipumpulla onko siinä erillinen sähköinen siirtopumppu. voi muuten olla myös hapettuma siirtopumpussa ei saa aina virtaa. toivottavasti rupee toimimaan.
Siinä on semmonen perinteisen kalvopumpun näköönen mutikka,
sähköpumpun jos siihen laittas niin vuotopaikka löytys heleposti,
kaareella suihkuaa siitä paikasta, odotellaan ny kun takuukones
teki Reisjärvellä liki topin ilimakuplaan ::)
-
pumpussa siinä on vika. jos polttoaine tulee kerran siirtopumpulle asti. tuohan on rivipumpulla onko siinä erillinen sähköinen siirtopumppu. voi muuten olla myös hapettuma siirtopumpussa ei saa aina virtaa. toivottavasti rupee toimimaan.
Siinä on semmonen perinteisen kalvopumpun näköönen mutikka,
sähköpumpun jos siihen laittas niin vuotopaikka löytys heleposti,
kaareella suihkuaa siitä paikasta, odotellaan ny kun takuukones
teki Reisjärvellä liki topin ilimakuplaan ::)
siirtopumpun syyksi laittaisin. yks kone *****ili justiin samoin pääsi aina palanmatkaa ja sammuu sitten sahattiin ja ilmattiin. sitten kun lähti ei ollu mitään koko päivänä. ja hörähti aina heti käymään vaikkei ajettu moneen päivään. syy selvis yks letku suoti vähän ja antoi ilmaa putkiin kun tankki oli alempana putsareitten ja tankin väliset putket oli tyhjät ja siirtopumppukin veteli viimeisiään ja sanoi justiin muutamapäivä sitten pelaamasta tai pelaa kun on öljyä mutta kun on palanmatkaa tyhjää niin siihen jäi ei imua perjantaina pitäis taas toimia niinkun pitääkin tai tierä noista ikh osista.... :D
-
Todennäköisesti vika siirtopumpussa, paitsi jos ollut joskus paljon vettä polttoaineen joukossa voipi olla myös että ruiskutuspumpun elementtien pinnat ovat hapettuneet ja jumittavat siinä tapauksessa vaatii uuden syöttöpumpun! Mutta kokeile ensin laittaa siihen sähköinen siirtopumppu laita se suoraan tankista tulevan letkun väliin ja vedä suotimelta letku sit suoraan syöttöpumpulle! (onko koneessa veden erotin? jos on ni anna sen olla pelissä mukana) jätä vanha siirtopumppu koneen kupeeseen lutkuttamaan tyhjää, yhdistä vaan letkun pätkällä sen tulo ja lähtö nipat ni ei pääse lika sinne sisälle! Ps. Minkä mallin avant kyseessä?
-
Sitä sammaa ku edellinen, minkä mallinen ja ikäinen tämä "vikakone" on?
Joskus ollu samaa ysköstä........... :-X
-
320 S ajettu 220 tuntia
-
320 S! Ja noin vähän ajettu, harvemmin ollu noissa 300 sarjalaisissa tuota siirtopumppu vaivaa, oiskohan tankissa kuiteskin joku roska mikä tukkisi välillä letkulähdön. Tai kerran oli semmoinen tapaus että se letku lähti sieltä tankista niin jyrkässä kulmassa että oli osittain kurtussa oli menny jotain rojua pohjalevyn ja letkun väliin niin se nosti letkua ylöspäin ja letku teki liian jyrkän mutkan! Ethän vaan ole tankannu avanttias vanhasta AIV kannusta? On pirun arka se syöttöpumppu tuolle AIV liuokselle! onko kone minkä ikäinen?
-
oot varmaan jo katsonu, mutta banjoliittimet on hyviä kerään roskia ja oireet on tuon kaltaisia. :-\
-
320 S ajettu 220 tuntia
ylivoimaisessa seefferissä ei ongelmia ajettu pari tuhatta tuntia..
-
oot varmaan jo katsonu, mutta banjoliittimet on hyviä kerään roskia ja oireet on tuon kaltaisia. :-\
Jos polttoaineen tulo kuristas se vedossa alkais hyytyä, tämä
satunnaisesti ottaa ilmakuplan ollessaan sammutettuna.
Hörähtää käymään ja sit sammuu, kestää sahata hetken ::)
-
Tutulta kuullostaa. Minun 520:seen vaihdettiin (takuuseen) siirtopumppu sähköiseksi, mutta se meni vaan huonommaksi. Kunnes tutkin koko systeemiä. Eihän se pumppu jaksa imeä polttoainetta kahden suodattimen läpi. Muutin letkuja niin että, pumppu imee karkeasuodattimen kautta tankista ja hienosuodatin on painepuolella. Ei ole ollut ongelmia enää sen jälkeen.
-
Tutulta kuullostaa. Minun 520:seen vaihdettiin (takuuseen) siirtopumppu sähköiseksi, mutta se meni vaan huonommaksi. Kunnes tutkin koko systeemiä. Eihän se pumppu jaksa imeä polttoainetta kahden suodattimen läpi. Muutin letkuja niin että, pumppu imee karkeasuodattimen kautta tankista ja hienosuodatin on painepuolella. Ei ole ollut ongelmia enää sen jälkeen.
Jep, Reisjärven koneeseen oli laitettu uus siirtop, tankin jälkeen
karkee suod , uus pumppu ja hienosuod painepuolelle.
A´vot pelaa hienosti ::)
-
Mulla Agromaticissa toi sama kone ja molemmat suodattimet on imupuolella, ei ongelmia. Takana tosin vasta 1200 tuntia. ;)
-
Tammikuulla oli Avantin käynnistys ongelmista kirjoittelu. Saitko Avantin kuntoon missä oli vika.
Meillä on uusi Avant, ajettu 77 tuntia. Takuu vielä voimassa. Konetta ei saa käyntiin millään.
Aamulla hirttää kaasun päälle, mustaa savua niin paljon ettei eteensä nää. Sitten sammuu,
eikä käyntiin saa vaikka sahaisi akun tyhjäksi .Huolto mies sanoi että pitää ilmata. Ilmattu on
samoin suodatin vaihdettu letkut tarkastettu moneen kertaan. Sammunut monta kertaa ruokinta-
pöydälle. Hakivat sen huoltoon, saa nähdä saavatko kuntoon. Epäilivät syöttöpumppua.
Olemme pettyneitä, toiset kehuu miten hyvä se on. Meillä on korjattu jo tätä ennen pyörän
napa ja pakoputki.
-
kannattaisi käyttää lohkolämmitystä pakkaskeleillä.
-
kannattaisi käyttää lohkolämmitystä pakkaskeleillä.
Tuo kolmipyttyinen Kubota on yhtä hyvä lähtemään käyntiin kuin Perkkinssi. Meidänki avantti asuu navetassa jatkuvasti, että sillä saisi tehtyäkin jotakin.
-
Meidän Avantin ilmavaivat selvisi, olikin vesivaivoja. Eli syöttöpumpussa oli vettä. Johtuu
kuulemma käytöstä lämpimässä ja kylmässä. Saa nähdä miten pitkään toimii.
-
Planeetalla oli juttua käyntiongelmista tankin tyhjäksi imemisen jälkeen, siellä oli melko hyvä tarkistuslista dieselin ilmavaivoihin pikkukoneessa:
http://www.avantplanet.com -> forum -> huolto ja korjaus -> 528 käyntihäiriö
-
kannattaisi käyttää lohkolämmitystä pakkaskeleillä.
Tuo kolmipyttyinen Kubota on yhtä hyvä lähtemään käyntiin kuin Perkkinssi. Meidänki avantti asuu navetassa jatkuvasti, että sillä saisi tehtyäkin jotakin.
vähemmän nua jakovehkeet hikoilee kun ne pitää visusti navetanpuolella. joskus pidin varmoa heinälaros mutta hikoili kun vanaja kun hetken kurmuutti navetanlämmös ja lähteehän se käyntiinkin mukavammin ilman roikkaa jopa peugeeotin kiisselikin :)
-
vähemmän nua jakovehkeet hikoilee kun ne pitää visusti navetanpuolella.
Edellyttää tietysti, että päävirtakatkaisin on kunnossa...