Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pellon hinta  (Luettu 194810 kertaa)

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: pellon hinta
maksaa mitä maksaa aivan sama ostetaan jos mieli tekee =nokia +noin135%

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: pellon hinta
Mitähän sitä tänäpäivänä pellosta ollaan vailla taikka maksetaan Siikalatvalla 4tien varres (pohjois-pohjanmaa) ?

AIVAN SAAAAAAAATANASTI!!!
pellosta ei oo koskaan maksettu liikaa. Joskus vain on käynyt niin että ostaja on ollut liian köyhä ja pelto on kohta myyty uudestaan
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: pellon hinta
Mitähän sitä tänäpäivänä pellosta ollaan vailla taikka maksetaan Siikalatvalla 4tien varres (pohjois-pohjanmaa) ?

AIVAN SAAAAAAAATANASTI!!!
pellosta ei oo koskaan maksettu liikaa. Joskus vain on käynyt niin että ostaja on ollut liian köyhä ja pelto on kohta myyty uudestaan
Ei oo kallista peltoo, on vaan köyhiä ostajia  :(

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: pellon hinta
Mitähän sitä tänäpäivänä pellosta ollaan vailla taikka maksetaan Siikalatvalla 4tien varres (pohjois-pohjanmaa) ?

AIVAN SAAAAAAAATANASTI!!!
pellosta ei oo koskaan maksettu liikaa. Joskus vain on käynyt niin että ostaja on ollut liian köyhä ja pelto on kohta myyty uudestaan
tykkää

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: pellon hinta
Kyyllä se perikunta aikanaan kiittää  ;D ;D ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: pellon hinta
Kyyllä se perikunta aikanaan kiittää  ;D ;D ;D

Herpeskö oli liki eläkeikää?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: pellon hinta
Kyyllä se perikunta aikanaan kiittää  ;D ;D ;D

Herpeskö oli liki eläkeikää?

Menee tässä vielä reilu vuosikymmen, ennen eläke-päätöstä  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: pellon hinta
Kyyllä se perikunta aikanaan kiittää  ;D ;D ;D

Herpeskö oli liki eläkeikää?

Menee tässä vielä reilu vuosikymmen, ennen eläke-päätöstä  ;D

No ketäs se oli melkein jo kaupungin kerrostalossa? Spermisnaattori vai pallinpyllertäjä?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: pellon hinta
Kyyllä se perikunta aikanaan kiittää  ;D ;D ;D

Herpeskö oli liki eläkeikää?

Menee tässä vielä reilu vuosikymmen, ennen eläke-päätöstä  ;D

No ketäs se oli melkein jo kaupungin kerrostalossa? Spermisnaattori vai pallinpyllertäjä?
Hep  :)
Tampereelta olen kattellu kaupunkiasuntoo ja kait sitä talviasunto täytyy hankkia Espanjasta  :D

Viljo-Ilmari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 204
Vs: pellon hinta

Olis kiva joskus tavata täysjärkinen pellonostaja. Sellainen, joka tarjousta tehdessään pohtisi tosissaan, jääkö muuttuvien ja kiinteiden tuotantokustannusten jälkeen oikeasti vielä korvausta pellon pääomalle?
Pitäis jäädä, koska jos pankista lainaat rahat, pankki vaatii korvauksen ja jos omiasi sijoitat, niin muitakin sijoituskohteita on. Eikä maakaan hoitamatta arvoaan säilytä. Olen aina ihmetellyt meidän viljelijöiden järjenjuoksua, minkä ihmeen takia me itse hinnoitellaan taivaisiin se ainoa tuotantopanos jonka voimme itse hinnoitella, siis pelto? Vastaukseksi ei riitä, että se myydään vain kerran naapurissa. Jos ei kannata niin ei kannata ostaa. Naapurissa voi olla myynnissä paljon muutakin vain kerran, vaikka ylihintaista lannoitetta tai uniikinpunainen traktori ja sekin jää ostamatta jos hinta ei ole järkevä. Toisaalta, jos on valmis maksamaan ylihintaa pellosta, eikö samaan lopputulokseen pääsisi ehdottamalla itse alhaisempaa hintaa viljatilitykseen tai pankille korkeampia korkoja. Voi jee....s meitä hölmöjä.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2010
Vs: pellon hinta
kyl niitä laskijoitakin joukossa on. tiedän montakin, jolla on rahaa tilillä sen verran ettei pankinjohtajaa tarvi alle 50 hehtaarin kauppoihin, mut jättävät ostamatta kun ei peltoa lisää kaipaa tai se on liian kallista. ja tekevät jostain syystä ihan mukavaa tulosta ilman niitä 16 000 euron huippuhehtaarejakin.

itellä alkaa olla nyt spv:n yhteydessä otetut lainan maksettu ja maataloustulosta saa maksimimäärän pääomatulona. siihen nyt kunnon puolen miljoonan peltokauppa niin taas saa maksaa progressivisen mukaan kymmenen vuotta ku nettovarallisuus repsahtaa (eikä oo yhtiöitetty). no tuskin mää tätä muistan kun se hetki tulee  ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: pellon hinta

itellä alkaa olla nyt spv:n yhteydessä otetut lainan maksettu ja maataloustulosta saa maksimimäärän pääomatulona. siihen nyt kunnon puolen miljoonan peltokauppa niin taas saa maksaa progressivisen mukaan kymmenen vuotta ku nettovarallisuus repsahtaa (eikä oo yhtiöitetty). no tuskin mää tätä muistan kun se hetki tulee  ;D

Jos sihen lisää pyttypisniksen ja muut sekä laskee sillai et laittaa taten päivärahalle talveks, mites sit on? ??? ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2010
Vs: pellon hinta
en tiä mut tate viä aina voiton kaupoissa ku tasatilanteessa se laittaa kananajopalkat päälle  :-[ tyhmä kanamiäs oon

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: pellon hinta
en tiä mut tate viä aina voiton kaupoissa ku tasatilanteessa se laittaa kananajopalkat päälle  :-[ tyhmä kanamiäs oon
sillä kun nokittaa ni jää muut ruikuttaan rannalle on se semmonen tili 8)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: pellon hinta

Olis kiva joskus tavata täysjärkinen pellonostaja. Sellainen, joka tarjousta tehdessään pohtisi tosissaan, jääkö muuttuvien ja kiinteiden tuotantokustannusten jälkeen oikeasti vielä korvausta pellon pääomalle?
Pitäis jäädä, koska jos pankista lainaat rahat, pankki vaatii korvauksen ja jos omiasi sijoitat, niin muitakin sijoituskohteita on. Eikä maakaan hoitamatta arvoaan säilytä. Olen aina ihmetellyt meidän viljelijöiden järjenjuoksua, minkä ihmeen takia me itse hinnoitellaan taivaisiin se ainoa tuotantopanos jonka voimme itse hinnoitella, siis pelto? Vastaukseksi ei riitä, että se myydään vain kerran naapurissa. Jos ei kannata niin ei kannata ostaa. Naapurissa voi olla myynnissä paljon muutakin vain kerran, vaikka ylihintaista lannoitetta tai uniikinpunainen traktori ja sekin jää ostamatta jos hinta ei ole järkevä. Toisaalta, jos on valmis maksamaan ylihintaa pellosta, eikö samaan lopputulokseen pääsisi ehdottamalla itse alhaisempaa hintaa viljatilitykseen tai pankille korkeampia korkoja. Voi jee....s meitä hölmöjä.
Niitä apulantoja ja traktoreita tulee koko ajan uusia linjalta ja tuodaan vaikka jenkeistä asti tänne, mutta maan valmistus on lopetettu  ;)
Jos rajalta, siis tän tilatontin rajalta tulis maata myyntiin, niin maksaisin sen mitä pyydetään ja saisin vastineex laidunnusmahdollisuutta ja ennenkaikkea suojaetäisyyttä mahdollisiin uusiin hankaliin naapureihin esimerkiksi  :)