Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mixa80 - 25.01.13 - klo:22:13

Otsikko: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: mixa80 - 25.01.13 - klo:22:13
Bosch syöttöpumpun käytin huollossa ja samalla laitettiin ruiskut. Nyt ongelma saada pyörii kone. Nopeimmillaan kylmä käynnistyksessä 6s ja hitaimmillaan 30s hirveitten savujen kera. Ensimmäiset 3s putkesta ei tule mitään jonka jälkeen alkaa tapahtua. Onko ideoita ku ennen vanhaan tärähti heti pyörimään?
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: Greenpwr - 25.01.13 - klo:22:28

 Jakajapumpulliset jontikat eivät ainakaan tykkää ilmasta suodattimen ja syöttöpumpun välillä. Voiko olla?
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: rjm - 25.01.13 - klo:23:04
Painetta tankkiin.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: kusti65 - 25.01.13 - klo:23:16
Ettei vaan olisi mennyt ajoitus väärin? ??? Vaikuttaisi siltä että ruiskutushetki on myöhäisellä. Mikä kone?
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: volvo88 - 25.01.13 - klo:23:25
Niin kumpi siellä huollossa on käynyt ruiskutuspumppu vai syöttöpumppu? Nämä termit voi olla erilaisia eri puolella suomea. Meikäläisellä syöttöpumppu on sama kun siirtopumppu, eli se joka ruokkii ruiskutuspumppua. Älä ota *****iluna, ihan vaan tarkennuksena kysyn :D : ;D
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: sorjone - 26.01.13 - klo:09:06
Ettei vaan olisi mennyt ajoitus väärin? ??? Vaikuttaisi siltä että ruiskutushetki on myöhäisellä. Mikä kone?
Ajatuksiin tuli myös aivan sama juttu. Itselle ns. asentaja teki saman virheen ja heti aluksi sanoin että katoppa vielä ajoitus ennen kuin ajan pois.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: Ala-Pertti - 26.01.13 - klo:11:39
Jos jakajapumppuun lisätään syöttöjä, niin sitä pitää kääntää ajoitusmerkeistään myöhäsemmälle.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: mixa80 - 26.01.13 - klo:12:46
6465 mf Perkkinssi 6 koneella on ja eli ruiskutuspumppu :) Ilman vaikutukset on kyl yritetty elimoida pois kuviosta. Tänä aamuna ilman lämmitystä testasin -6 astetta pakkasta niin 25s kesti hirveillä savuilla ennen ku hörähti pyörii :)
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: BACKSPACE - 26.01.13 - klo:14:38
6465 mf Perkkinssi 6 koneella on ja eli ruiskutuspumppu :) Ilman vaikutukset on kyl yritetty elimoida pois kuviosta. Tänä aamuna ilman lämmitystä testasin -6 astetta pakkasta niin 25s kesti hirveillä savuilla ennen ku hörähti pyörii :)

Olisit heti sanonut että kyseessä on Masseri
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: Opelmies - 26.01.13 - klo:15:03
6465 mf Perkkinssi 6 koneella on ja eli ruiskutuspumppu :) Ilman vaikutukset on kyl yritetty elimoida pois kuviosta. Tänä aamuna ilman lämmitystä testasin -6 astetta pakkasta niin 25s kesti hirveillä savuilla ennen ku hörähti pyörii :)

Olisit heti sanonut että kyseessä on Masseri

Kukaan ei olis kuitenkaan uskonut että masserissa voi olla ongelmia. Joku jörnikän desantti vaan levittelee huhuja. >:(
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: roadman - 26.01.13 - klo:15:21
Onko ruiskut sama kuin suuttimet? jos näin niin ettei joku suuttimen tiiviste falskaa tai jäänyt vanha tiivite vahingossa ja uutta pukattu päälle. Arvailuja vain.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: Make - 26.01.13 - klo:16:04
6465 mf Perkkinssi 6 koneella on ja eli ruiskutuspumppu :) Ilman vaikutukset on kyl yritetty elimoida pois kuviosta. Tänä aamuna ilman lämmitystä testasin -6 astetta pakkasta niin 25s kesti hirveillä savuilla ennen ku hörähti pyörii :)
Eikös tu ole Perkinsille ihan normaalia? Siinä on aikaisemmin ollut jokin häiriö.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: Ala-Pertti - 26.01.13 - klo:19:02
Toimiikos muuten hehku.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: BACKSPACE - 26.01.13 - klo:19:17
Toimiikos muuten hehku.

No sehän se ei taatusti toimi. Selittäisi asian laakista.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: merheres - 26.01.13 - klo:19:23
Jos heti startatessa ei tuu savua, niin jostain se saa ilmaa. Koita laittaa sähköpumppu väliin, ja ilmaa ennen starttausta. Jos edelleen savuttaa käännä ajotusta aikaisemmalle, niin alkaa pelittää.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: volvo88 - 26.01.13 - klo:20:56
Veikkaisin kyllä että jakopään asetelmat on menny väärin. Yleensähän nuo pumput otetaan irti ilman että kaikki jakopään merkit on kohdillaan. Tussilla merkitään tai ei sitäkään. Yleensä luotetaan siihen että mikään ei väliajalla liikahda minnekään. Virheen mahdollisuus tuossa on. Uskon että sytty on mennyt yhden hampaan verran myöhäiselle. Mitään sähköistä ajoituksen säätöä tuossa massikassa ei kai ole?

Tarkista nyt ensin tuo ajoitus ja mieti vasta sitten muuta. Häviävän pieni mahdollisuus toki on että pumppupajalla on tehty joku moka.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: bertsi - 26.01.13 - klo:21:10
Veikkaisin kyllä että jakopään asetelmat on menny väärin. Yleensähän nuo pumput otetaan irti ilman että kaikki jakopään merkit on kohdillaan. Tussilla merkitään tai ei sitäkään. Yleensä luotetaan siihen että mikään ei väliajalla liikahda minnekään. Virheen mahdollisuus tuossa on. Uskon että sytty on mennyt yhden hampaan verran myöhäiselle. Mitään sähköistä ajoituksen säätöä tuossa massikassa ei kai ole?

Tarkista nyt ensin tuo ajoitus ja mieti vasta sitten muuta. Häviävän pieni mahdollisuus toki on että pumppupajalla on tehty joku moka.
HEH tuo on käynnyt useampikin kerta ... mutta kertaakaan eivät sitä puhelimessa ole myöntäneet .." no tuos se perkeleen pumppu tänne niin saatte lisää laskua..." eikä sitä toista laskua ole vielä tullut  ::)
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: MFV8 - 26.01.13 - klo:21:29
Eikös noissa ole täysin sähköohjattu pumppu, malli Bosch VP?

Onkos moottorin käytös normaali kun saa käyntiin, eli tehot tallella yms?

Kyllä pumppupajoilla kämmejä käy, yks CAV oli huollossa ja ekan päivän ajon jälkeen öljypohja täynnä löpöä, akselin stefa huonosti paikallaan...
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: mixa80 - 26.01.13 - klo:21:33
juu on vp. aina on lämmössä kone et pääsee liikkeelle ku haluaa. ennen pumppu remonttia napsahti heti pyörii nyt eka 3s ee savua. Ilman saanti mahdollisuuksia on tutkittu ja pumpun korjannut firma tietysti sanonut et kunnossa on :) Ajossa toimii normaalisti ja minusta voimaa pitäis ihan normaalisti olla. ihme saatana :)
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: mixa80 - 26.01.13 - klo:21:36
Ajotus itelläkkin käyny mielessä kun yli 20s suattaa mustanaan savua työntää eikä vain pyörähä käyntiin. lato savua täynnä
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: jariman - 26.01.13 - klo:21:54
Vink..  Tsekkaa hehkun kunto, ettei vuoda( pesee koneen)
Tai sitten suutinkärjet väärät/avautumispaine väärä
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: Köntys - 26.01.13 - klo:22:07
Pakko heittää tähän kesäläätu  ;D
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: mike - 27.01.13 - klo:21:27
Bossista en tiedä mutta Delphi on ilman merkkejä,moottori piti lukita ja pumpun kyljessä lukitus pumpulle. Jos sulla siinä ajoitus on pielessä niin menee mielenkiintoiseksi..

Ja sinne jakopäähän ei ole luottamista,niihin merkkeihin.Ne eivät tehtaalla laita niitä paikoilleen.niitä merkkejä.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: mixa80 - 31.01.13 - klo:15:44
Ajotushan se oli pikkasen pielessä. Nyt pelaa
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: raipe - 01.02.13 - klo:10:21
Toimiikos muuten hehku.

Jos liekkihehku on ,niin saattaa olla linjan tyhjentymisen myötä palanut ja ei toimi.
Tuosta on hyvä aloittaa.
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: metsajussi - 01.02.13 - klo:20:58
Ajotushan se oli pikkasen pielessä. Nyt pelaa

Miten ajoituksen oikeellisuuden saa tarkistettua, jos merkkeihin ei voi luottaa?
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: volvo88 - 01.02.13 - klo:21:09
Ajotushan se oli pikkasen pielessä. Nyt pelaa

Miten ajoituksen oikeellisuuden saa tarkistettua, jos merkkeihin ei voi luottaa?

Dieselille tarkoitetulla strobovalolla. Ruiskutusputkeen laitetaan anturi josta laite tunnistaa paineen nousun ja välkyttää valoa sen ohjaamana. Sillä sitten tuijotetaan vauhtipyörässä tai hihnapyörässä olevia merkkejä. Sitten toivotaan että ne merkit on kohdillaan :o :o
Otsikko: Vs: Käynnistys ongelma
Kirjoitti: Monttu Simeon - 01.02.13 - klo:22:09
Stanan ruiskun ajotus tehdään asettamalla heittokello ruiskun sivuluukusta koneistoon. Ruiskun akselin rattaalle ei ole kiiloja vaan on osattava moottorin asennon perusteella asettaa ratas liki oikein ennen kartion mutterin kiristystä ja ajoitus sitten heittokellolla. Tarkkaa tietoa vaatii, huoltomiehelläkin paperista katsottava arvot, ei voi muistaa ulkoa.