Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tukien minimitaso  (Luettu 11185 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tukien minimitaso
yleensä pienellä lypsykarjatilalla tuntiansio 3 euron luokkaa,isolla 30tunti.

***Aamusella 1 tunti ja iltasella 1 tunti.
Kui mää ain olen paras?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Tukien minimitaso
Eli 6 eurua päiväs.Jälkiuunileipä ja rasvatonmaito per päivä,sillä elää kun ei liikaa piereksi.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Tukien minimitaso
Mistä tuo tuntiansioarviosi on peräisin?
käytännon kokemuksen kautta laskettu homma kahdella eri karjakoolla,että tuleeko työtunnissa 25 vai250 litraa maitoa ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: Tukien minimitaso
No, ehkä laskelmastasi puuttuu vielä joitakin tuotto- kustannuseriä. Tarkemmat laskelmat löytyy tuolta tämän sivun taloustohtorilinkistä. Valitse sieltä omat valinnat, sitten raportiksi tunnusluvut, 1. luokittelijaksi tuotantosuunta (lypsykarjatalous), sitten nappia seuraava luokittelija, sieltä 2. luokittelijaksi taloudellinen koko, nappia kaikki alavalinnat ja vielä nappia valmis. A vot: nytpä näet vaikka tuon työtuntiansion käytännön tiloilta laskettuna.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Tukien minimitaso
Lasketaan yhteen v. 2007 perusteella maksetut tuet ja alle 15000 e saaneet kylmästi laulukuoroon tukien osalta. Viljellä toki saa, mutta ei harrastusta veronmaksajien tarvi rahoittaa.

 ;D  ;D Mielestäni pitäis enneminkin asettaa joku alempi ikäraja tukien maksulle. Vaikka 55 vuotta. Kun kello ja kalenteri näyttää syntymäpäivää, loppuu tukieurojen maksu. Tällä ainakin vauhditettaisiin myyntiin tulevien ja vuokrattavien maitten siirtymistä nuoremmille. Kun on niitä ikitervaskantopussihousuja, jotka ei luovu kun koiranputkivaihessa viljelystä. Esimerkkejä on ainakin 2 kpl. ikää jo 70 ja homma vaan jatkuu ilman tukia...
Tuskinpa itse olet 55-vuotiaana valmis luopumaan tilanpidosta.
Silloin itse olet jäärä, ja nuoremmat kiroavat sinua yliviisaina
agronetissä.
Jaahas, Osuiko kohdalle? ;D
No ei kovin lähelle, mutta ei mulla mitään sitäkään vastaan ole,
että jos viisvitosena pääsis hyvälle eläkkeelle, niin miksei.
Kyllä mä ajan saisin kulumaan.
Pitäisköhän pistää aloite eduskuntaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52012
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tukien minimitaso
Lasketaan yhteen v. 2007 perusteella maksetut tuet ja alle 15000 e saaneet kylmästi laulukuoroon tukien osalta. Viljellä toki saa, mutta ei harrastusta veronmaksajien tarvi rahoittaa.

 ;D  ;D Mielestäni pitäis enneminkin asettaa joku alempi ikäraja tukien maksulle. Vaikka 55 vuotta. Kun kello ja kalenteri näyttää syntymäpäivää, loppuu tukieurojen maksu. Tällä ainakin vauhditettaisiin myyntiin tulevien ja vuokrattavien maitten siirtymistä nuoremmille. Kun on niitä ikitervaskantopussihousuja, jotka ei luovu kun koiranputkivaihessa viljelystä. Esimerkkejä on ainakin 2 kpl. ikää jo 70 ja homma vaan jatkuu ilman tukia...
Tuskinpa itse olet 55-vuotiaana valmis luopumaan tilanpidosta.
Silloin itse olet jäärä, ja nuoremmat kiroavat sinua yliviisaina
agronetissä.
Jaahas, Osuiko kohdalle? ;D
No ei kovin lähelle, mutta ei mulla mitään sitäkään vastaan ole,
että jos viisvitosena pääsis hyvälle eläkkeelle, niin miksei.
Kyllä mä ajan saisin kulumaan.
Pitäisköhän pistää aloite eduskuntaan.
Nii, ainoa mutta on monella se, että velat painaa vielä tuossa iässä päälle....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Tukien minimitaso
yleensä pienellä lypsykarjatilalla tuntiansio 3 euron luokkaa,isolla 30tunti.

***Aamusella 1 tunti ja iltasella 1 tunti.
[/quot

tunti ansio peinellä viljatilalla 30€/h isolla viljatilalla 300€/h kyllä kelpaa >:(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Tukien minimitaso
Nii, ainoa mutta on monella se, että velat painaa vielä tuossa iässä päälle....

Jos viiskymppisenä velat painaa vielä päälle,jotain on tehty väärin ellei niiden takia pääse eläkkeelle ts. niistä pääse eroon ja jää jotain käteenkin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52012
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tukien minimitaso
Nii, ainoa mutta on monella se, että velat painaa vielä tuossa iässä päälle....

Jos viiskymppisenä velat painaa vielä päälle,jotain on tehty väärin ellei niiden takia pääse eläkkeelle ts. niistä pääse eroon ja jää jotain käteenkin.
Et oo tosissas??? ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159