Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valiolaiset osuuskunnat nost...  (Luettu 44532 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
Antti-X asuu sellaisella alueella, että työpaikkoja on aika lailla eri määrä tarjolla kohtuullisen työmatkan päässä kuin jossain toisella alueella. Helposti voi mennä yli sata kilsaa päivässä auton ratissa, joka on sitten muusta ajasta pois. Taksin ajaminenkaan ei näytä olevan kaikkien  hommaa päätellen protestilistalla olevien taksien lukumäärästä.


 Löytyy niitä isojen navetoittenkin omistajia protestilistoilta, ehkä vitkuttelevat maksuja saneeraukseen pääsyä ajatellen..

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
Hauska logiikka sulla. Jatkan kuitenkin vanhaan malliin, isompien harmiksi.

Minusta sinun logiikkasi on hauskempi. Rahat tulee pääomatuloina pellon omistuksen kautta, ja töitä tehdään vain muiden harmiksi. :) Itse en parsinavettahommia jaksaisi muiden harmiksi kuin pari viikkoa korkeintaan.

mah

  • Vieras
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
Hauska logiikka sulla. Jatkan kuitenkin vanhaan malliin, isompien harmiksi.

Minusta sinun logiikkasi on hauskempi. Rahat tulee pääomatuloina pellon omistuksen kautta, ja töitä tehdään vain muiden harmiksi. :) Itse en parsinavettahommia jaksaisi muiden harmiksi kuin pari viikkoa korkeintaan.

Minun logiikka on varmasti hauskempi kun teidän logiikat. Jos pitää lypsykarjaa, ei ymmärtäne logiikastakaan mitään? :'(

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 734
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
Hauska logiikka sulla. Jatkan kuitenkin vanhaan malliin, isompien harmiksi.

Minusta sinun logiikkasi on hauskempi. Rahat tulee pääomatuloina pellon omistuksen kautta, ja töitä tehdään vain muiden harmiksi. :) Itse en parsinavettahommia jaksaisi muiden harmiksi kuin pari viikkoa korkeintaan.

Minun logiikka on varmasti hauskempi kun teidän logiikat. Jos pitää lypsykarjaa, ei ymmärtäne logiikastakaan mitään? :'(

Jos on vaikka viime yönä robotti soitellut auttamaan lypsyssä.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
Hauska logiikka sulla. Jatkan kuitenkin vanhaan malliin, isompien harmiksi.

Minusta sinun logiikkasi on hauskempi. Rahat tulee pääomatuloina pellon omistuksen kautta, ja töitä tehdään vain muiden harmiksi. :) Itse en parsinavettahommia jaksaisi muiden harmiksi kuin pari viikkoa korkeintaan.

Minun logiikka on varmasti hauskempi kun teidän logiikat. Jos pitää lypsykarjaa, ei ymmärtäne logiikastakaan mitään? :'(

Jos on vaikka viime yönä robotti soitellut auttamaan lypsyssä.

Minä en kehoita ketään rakentamaan uutta navettaa, lypsytavasta riippumatta. Ei ole hyvä bisnes. Kunhan ihmettelen joidenkin valintaa lypsää lähes palkatta 340pvä vuodessa. Jos siis pelkillä pelloilla pääsisi melkein samaan tuloon.

Uudehkon navetan pistäminen lihoiksi ei käytännössä onnistu järkevästi juuri missään. Suomen suurimmasta luomulypsytilastakin on ilmeisesti aika hankala päästä eroon hyvään hintaan. Ja näin ollen uuteen navettaan haksahtaneet joutuvat jatkamaan valitsemallaan tiellä.

Viimeksi muokattu: 16.07.17 - klo:09:35 kirjoittanut antti-x

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
Moni tila on tehnyt laajennuksen ja sitten on huomattu, että vanhalla tienasi ihan saman, jopa enemmän. Ja taas pitää laajentaa, ostaa peltoa ja isompia koneita. Oravanpyörä pyörii...

Yks asiakas osti 800.000€ maatilan  rakennuksineen lisämaaksi . Pankki ei luvannut hyvää korkoa mutta maasta saa sentään korkoa rahoilleen .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 734
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
Toivottavasti Antti toimii itse, kuten neuvoo.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
Toivottavasti Antti toimii itse, kuten neuvoo.

Näillä näkymin on selvästi yli 100 tonnia vuosittaisia lyhennyksiä vielä useamman vuoden ja korot päälle, joten pikkupakko jatkaa navetontia. Navetan realisointi hyvään hintaan on aika mahdotonta, peltojen vuokraus taas tosi helppoa.

edit: Täytän 44 ja esikoinen 18 juuri ennen kuin nykyiset lainat on maksettu loppuun, jos maksusuunnitelmassa pysytään. :)

Viimeksi muokattu: 16.07.17 - klo:09:57 kirjoittanut antti-x

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
Toivottavasti Antti toimii itse, kuten neuvoo.

Näillä näkymin on selvästi yli 100 tonnia vuosittaisia lyhennyksiä vielä useamman vuoden ja korot päälle, joten pikkupakko jatkaa navetontia. Navetan realisointi hyvään hintaan on aika mahdotonta, peltojen vuokraus taas tosi helppoa.

edit: Täytän 44 ja esikoinen 18 juuri ennen kuin nykyiset lainat on maksettu loppuun, jos maksusuunnitelmassa pysytään. :)
Ehtii vielä tuon jälkeen ajamaan taksia reilu kakskyt vuotta ennen eläkkeelle pääsemistä. Meikäläinen täytti hetki sitten tuon 44 ja taksin ajosta ei vielä tietoakaan. Joten eikun punnertamaan vaan noiden karvakorvien takia.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
Hauska logiikka sulla. Jatkan kuitenkin vanhaan malliin, isompien harmiksi.

Minusta sinun logiikkasi on hauskempi. Rahat tulee pääomatuloina pellon omistuksen kautta, ja töitä tehdään vain muiden harmiksi. :) Itse en parsinavettahommia jaksaisi muiden harmiksi kuin pari viikkoa korkeintaan.

Jaa'a . Jos on toimiva parsinavetta niin miksei jaksaisi . On pihatossakin murheita .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65522
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
ja tiiänpä yhenki pihattonavetan joka lopetti jo ja kylällä jatkaa muutama parsinavetta... mutta mitäpä noista..     ei net enää parinkymmenen vuoten päästä ole....
                   ja sitten on se että kuka niitä peltoja vuokraa ja mihin tarkoitukseen?     

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9800
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...

                   ja sitten on se että kuka niitä peltoja vuokraa ja mihin tarkoitukseen?   

Tuo on kyllä sellainen kauhukuva, jota ei vielä usko ikinä tulevan, mutta lienee 20 v päästä totisinta totta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65522
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
aha... mutta kun pellot on pienehköjä ja hajallaan niin aika varma nakki että jää vuokraamatta...    - ite käyny eräitäkin paalaamassa joitain vuosia sitten , nyt on vain niitolla ja kohta jo pajua pukkaa...   länteen ja etelään laskevia rinnepeltoja viellä... ei ihan metän keskellä..

Rusina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...


Minä en kehoita ketään rakentamaan uutta navettaa, lypsytavasta riippumatta. Ei ole hyvä bisnes. Kunhan ihmettelen joidenkin valintaa lypsää lähes palkatta 340pvä vuodessa. Jos siis pelkillä pelloilla pääsisi melkein samaan tuloon.

Uudehkon navetan pistäminen lihoiksi ei käytännössä onnistu järkevästi juuri missään. Suomen suurimmasta luomulypsytilastakin on ilmeisesti aika hankala päästä eroon hyvään hintaan. Ja näin ollen uuteen navettaan haksahtaneet joutuvat jatkamaan valitsemallaan tiellä.

Varmasti totta, bisnes tämä ala ei ole Suomessa, edelleen pelkkä elämäntapa. Nauratti kun Suomeen taas tuleva amerikkalainen Lindell... sanoo että "nykyään maidontuotanto on bisnestä, ennen se oli elämäntapa". Se on edelleen Suomessa elämäntapa, on se firman laajuus sitten mitä vaan. Oikein tarkalla laajentamisella ja yhtiöittämiselllä voi päästä bisnekseen kiinni, Suomessa ehkä Finnmilk on lähimpänä sitä. Justiin se työn sitovuus ja jatkuva varalla olo tekee siitä elämäntavan ja työtunteihin suhteutettuna lähes olematon palkka..

Mutta kun tarkemmin ajattelee ja käy katsomassa vapaita työpaikkoja niin ei ne kiinnosta lainkaan. Nykyisten työnantajien vaatimukset ovat muuttuneet siitä kun itse olin nuorena palkkatyössä. En pääsisi enää töihin niillä meriiteillä millä silloin pääsin. Jos täytyisi lopettaa niin sitten lopetettaisiin kerralla kaikenlainen nautakarjan pito. Jatkossa maatila voisi elättää yhden, mutta toisen on saatava hyvä palkkainen työ. Nyt tällä hetkellä täytyy jatkaa tätä "elämäntapaa".

Se että kannattaako investoida vai ei, niin mielestäni joissain määrin kannattaa, ettei maaseutu jäisi täysin takapajulaksi, kun tilat kehittyy niin sähköverkkoa ja tietoliikenneverkkoa täytyy ylläpitää myös maaseudulla. Tämä nykyinen tukipolitiikka on hullunkurinen; siellä missä viljely ja ilmasto on suotuisampi ja väestökeskittymä isompi niin siellä karjanpito ei kannata. Alunperin "vuoristoalueen tuki" mikä saatiin Suomeenkin siirrettyä C-alueen tueksi piti olla väliaikainen, nyt sitä on mennyt yli 20 vuotta ja se on saanut aikaan ison rakennemuutoksen; etelästä tilat ovat vähentyneet. Toki etelä tarjoaa C-aluetta enemmän muiden alojen työpaikkoja mikä kompensoi aluepoliittisesti. Ja tämän tuen avulla C-alue ei ole täysin muuttunut asumattomaksi erämaaksi. Tämän ymmärrän kyllä, mutta Etelä-Pohjanmaa ym. ei ole "vuoristoseutua". C-alueen rajaa pitäisi nostaa keskimäärin 150 km pohjoiseen. Oikeasti karut olosuhteet on Lapin lisäksi vain kainuussa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Valiolaiset osuuskunnat nost...
No onhan maidontuotanto bisnes 😅

Just edellä kerrottiin, että n. 3000€/lehmä saa edelleen jäämään vuodessa viivan alle. Pari vuotta sitten jäi 4 tonnia 😂😂

Mut hommahan ei siis varmaan perustu maidon tuottamiseen vaan peltotukien maksimointiin 😂
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.