Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Multiva TRM 150 farmer  (Luettu 32362 kertaa)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Kautta aikojen on todelliset kärryllä töitä tekevät rakentaneet niitä itse loppuunajetuista autopalikoista ja niin rakentavat vastakin.   Jos ajaa tehdaskärryllä niin pitää saada kovempaa taksaa tai olla muuten rahamies joka ei kärryä paljon edes käytä.

Jaa..oisko toisin päin.

5000€ sisun raato.
5000-6000€ renkaat
Kippisylinterin laitto 500-1000€
Uutta hardoxia pohjaan,harvemmin uusilla lavoilla poistavat auton liikenteestä. 1000€
Vetosilmä,500€ tottakai nykyään kuula.
valot,letkutukset 500-800€
Rautaa 500€(takavalopalkki,vetoaisa yms.)
Maalia ja hiekkapuhallusta 1000€

Äkkiä vanhalla kärrillä 15000 E hintaa ja silti ei kärsi epätasaisella kipata ja lavassa kuhmuja heti "uudekseltaan".Saatikka kun perämurikka laahaa maata,henkselit poikki,lehtiä katkeaa.....

Tietysti tuurilla saa halvalla ja vähän ajettujakin

Nimim. kävi sisu pihassa ja lähti samantien kun yllätti työn määrä ja loppu kustannukset.
Ps. Ei nyyskähtäny koppi irti,jatkoi matkaa ajamalla,ei kyllä nyyskähtäny sielläkään, jatkoi sieltäkin pohjanmaalle....
Nii se on...

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Multiva TRM 150 farmer
En tierä mistä johtuu mutta tullu verettyä usiampia scania,volvo ja sisu alustaasia kärryjä ja kaikki sisut tuloo niinku kivireki peräs jokaainoan kuopan kattellen.

Tuosta kippausvakauresta voirahan olla montaa miältä, hyvillä jousipakoilla ja oikeen mitoitetulla lavalla aikas tukevat kiesit, ja niin tosiaan harvasta kuorma-autosta saa suoraan poikkaasemalla asiallista kärryä, lavat järjestään liikapitkiä/liian suuri peränylitys.
Mutta kun se rakennetaan aluustaalkaen raktorin perähän niin aivan eriasia.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Multiva TRM 150 farmer
no hitusen ehkä yläkanttiin laskettu mut....
itellä o napattu akselisto vanhasta puolperästä ja tehty runko kokonaan ite
kippi on kuokin neljä jatkonen housukippi
lava on 11 kuution nk yhtymän tekele

halpa, hyvä ja kevyt vetää
http://www.pottupellossa.fi/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=57

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Viime talvena korjasin yhdelle isännälle lavan tuollaisiin autonperästä tehtyihin ja yllätyin, kuinka kankeat ja painaavat ne oli! Joskus halusin itse tehdä samanlaiset, mutten enää..
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Ja kun tarvitaan tosi töissä liikkuvuutta niin veto on välttämätön.
Kuormaauton rengas on surkea pellolla.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Mutta kunnon kärryt sitä ei edes tartte! Tossa aikanaan ajeltiin seka kanikan alustaisilla kärryil T190 veturina ja jld 16 ja 8050 veturina, niin miellyttävämpi ja paree yhdistelmä oli tuo jld. Ja toinen asia viel tuo maastokelpoisuus, jld meni sinne minne kuorkin perästä tehty ja tul vielä pois sieltä. Vaikka kanikassa veto päällä.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Ja kun tarvitaan tosi töissä liikkuvuutta niin veto on välttämätön.
Kuormaauton rengas on surkea pellolla.

Puhumattakaan siitä hauskuudesta, kun vetää märällä savipellolla kärryn paripyörien välin täyteen märkää tinttua, ja sitten maantielle, kaasu auki, ja HOP.
Parin viikon päästä ihmetellään, että mikä ihmeen tienpesulasku palokunnalta?
Onneksi hypoteettinen tilanne, ei henkilökohtainen.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Hassu juttu kun Euroopassa noita ite tehtyjä kuorma-auton periä näkee aika harvakseltaan vaikka onkin kuulemma parempia ku tehtaan tekemät maansiirtokärryt..  ::)

realisti

  • Vieras
Vs: Multiva TRM 150 farmer
niin osaako kukaan kertoa tuon trm 150 farmerin hintaa verrattuna 150 hd:n?

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Multiva TRM 150 farmer
niin osaako kukaan kertoa tuon trm 150 farmerin hintaa verrattuna 150 hd:n?

Eikös tuo Farmer oo halvempi versio mitä HD? Osaiskohan joku K-myyjä auttaa tuos asias parhaiten ;)

HöPö-HeSSu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 150
Vs: Multiva TRM 150 farmer
osta tempo 16 t on hinta laatu  kohillaan ja kunnon raaka-aineista tehty.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Multiva TRM 150 farmer
osta tempo 16 t on hinta laatu  kohillaan ja kunnon raaka-aineista tehty.
Ei enää ikinä...

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Multiva TRM 150 farmer
osta tempo 16 t on hinta laatu  kohillaan ja kunnon raaka-aineista tehty.
Ei enää ikinä...

Viime syksynä yks isäntä toi viljakuormaa uusilla Tempoilla, sanoi ostaneensa ne juuri ennen puinteja. Jutellessa veteli perälaudan saumakohdista ilmastointiteippejä pois..
Miten voi oikeasti uudet kärryt vuotaa viljaa? Jos hinta ja laatu on kohdallaan, niin Tempoja pitäis jakaa ilmaiseksi!
Samoten, joskus Tempoja korjanneena, siis hitsanneena, olen täysin eri mieltä " kunnon raaka-aineista". Siinä raudassa on mukaan sulatettu varmaan savea ja toisinajattelijoita.. Ellei sillä sitten kunnollisuudella takoiteta yksinkertaisesti kiloja.
Ainoa postiivinen puoli on automaattinen kuorman sekoitus; vanteet ja renkaat heittää senverran, että mikä kuormatessa on alla, on perille tultua päällä.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

Teroman

Vs: Multiva TRM 150 farmer

Onko mUltivan laatu jo parantunut robotti kaudella ?

Taannoin katselin niitä ja ei oikein voi kehua  ainakaan Laatu sanalla ,,,,,,
 :'(

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Tiedoksi keskiviiikon Uuutisissa olleessa ilmoituksessa

"Multiva TRM 150 Farmer
- HD-rungolla 550/45-22,5 renkailla
- lava kokonaan kulutusterästä

NETTOhinta 15900,- + toimituskulut (suorankaupan nettohintatarjous sis. ALV 23 % voimassa vuodenvaihteeseen asti)" (12926,82 € ALV 0 %)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...